4 نکته مهم استراکچر دیتا برای افزایش ترافیک سایت

پخش ویدئو

در این فیلم آموزش سئو نکاتی را در رابطه با استراکچر دیتا و تاثیری که بر نرخ کلیک سایت و افزایش آمار بازدید کنندگان می گذارد، بررسی می کنیم. شما در این رابطه ممکن است با سوالات زیر مواجه شوید:

structured data و rich snippet ها مربوط به همه موتورهای جستجوگر می باشند یا فقط به موتور جستجوگر گوگل ربط دارند؟

structured data چگونه بر CTR سایت تاثیر می گذارد و آیا به افزایش آن کمک می کند؟

1)این کدها همه مربوط به موتور جستجوگر گوگل می باشد و در موتورهای دیگر کاربردی ندارد.

2) شما باید از این کدهای structured data و rich snippet صحیح و کاملا درست استفاده کنید و یا اصلا استفاده نکنید.

3) اگر در استفاده از این کدها به خوبی عمل نکنید، همانطور که می دانید، داخل Search Console یک سری ارورهایی به شما نمایش می دهد و اگر تعداد اینها افزایش پیدا کند شما ممکن است رنک خودتان را از دست بدهید، پس رنک خودتان را ممکن است بابت یک سری ارورهایی که اصلا الزامی نیستند، از دست بدهید.

4) یک سری از این کدها که شامل FAQ و rich snippet های مربوط به reviews و یا ستاره ها هستند(star rating) به شدت می تواند بر روی افزایش CTR شما تاثیرگذار باشد.

ما این موارد را برای سایت خود پیاده سازی کردیم و واقعا در محتوایی که رتبه 2 یا 3 در گوگل را داریم خیلی وقت ها خیلی سریع با همین دو تا rich snippet به رتبه یک گوگل می رسیم و در همان رتبه هم می مانیم و برای ما افزایش نرخ کلیک اتفاق می افتد، چرا که برای کاربرانی که در صفحات مختلف گوگل در حال جستجو هستند، این دو تا و یا سایر مواردی که نمایش داده می شود در صفحه نتایج گوگل جذابیت هایی را ایجاد می کند که لینک های دیگر ندارند. امیدوارم بحث استفاده از Structured Data، و در کل اینکه استراکچر دیتا چیست برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود