شروع کار تولید محتوا و سئو

پخش ویدئو

یکی از سوالات پرتکرار بسیاری از افراد این است که شروع کار تولید محتوا و سئو چه نقطه ای است و باید این موارد را چگونه و از کجا آغاز کنیم؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید متوجه شویم که منظور از نقطه صفر در این حوزه چیست؟ زیرا ممکن است تعریف افراد از این جایگاه با یکدیگر متفاوت باشد، کسی در نقطه صفر واقعی قرار دارد که حتی گوشی موبایل یا کامپیوتر نداشته باشد و یا از آن برای دیدن این محتوا یا محتوای هایی نظیر آن که در وب سایت ها و اینستاگرام است استفاده نکند. پس شما که در حال مشاهده این محتوا هستید، در نقطه صفر واقعی قرار ندارید، بی جهت انرژی منفی به خود ندهید. حال اگر بخواهیم به نقطه صفر به لحاظ ورود به علم سئو و تولید محتوا بنگریم، سوال اینگونه مطرح می شد: برای شروع از صفر در زمینه تولید و سئو محتوا چه باید کنیم؟

شروع کار تولید محتوا و سئو سایت

ابتدا به شروع کار تولید محتوا خواهیم پرداخت، آیا شما در زمینه تولید محتوا صفر هستید؟ آیا تا بحال حتی یک استوری نگذاشته اید؟ کامنت چطور؟ آیا نمی توانید در تلگرام یا واتساپ یک متن برای شخصی بنویسید و ارسال کنید؟ قطعا حداقل یکی از موارد ذکر شده را تا کنون انجام داده اید، حتما تا بحال حداقل به یکی از روش های نویسندگی یا ویراستاری، یا کپشن نویسی کرده اید یا متنی را در تلگرام برای فردی ارسال کرده اید، پس نمی توان گفت در امر تولید محتوا صفر هستید. اما برای پیشرفت، ادامه و حرفه ای شدن ابتدا باید مشخص کنید که قصد شما تولید محتوا برای وب سایت است یا اینستاگرام؟ قطعا یکی از این دو مورد اساس کار شما خواهد بود.

شروع کار تولید محتوا اینستاگرام

اگر قصد شما شروع کار تولید محتوا اینستاگرام است، اولین چیزی که باید فرا بگیرید این است که محتوای پرمخاطب و جذاب تولید کنید، باید بتوانید محتوایی تولید کنید که ایجاد چالش کند و مخاطبان دوست داشته باشند، مهمتر از همه باید بتوانید محتوای ترند ایجاد کنید.

برای شناسایی و ایجاد متحوای ترند، به طور مثال اگر روزانه 6 الی 7 ساعت را در اینستاگرام سپری می کنید، نباید تمام وقت خود را صرف محتواهای بیهوده نظیر اخبار و حوادث منفی یا مطالب طنز کنید بلکه باید حداقل در کنار آن ها، مطالب آموزشی را هم مشاهده کنید تا در این بین محتوای ترند و ارزشمند را بیابید و از آن ها در تولید محتوای خود استفاده کنید. دلیل این پیشنهاد این است که شما در نقطه صفر تولید محتوا نیاز است که ایده بگیرید. هنگامی که شما به درستی ایده بگیرید دغدغه اصلی کار تولید محتوا از صفر برطرف می شود و متوجه خواهید شد که  تا چه حد توان تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام را دارید.

شروع کار تولید محتوای وب سایت

 برای شروع کار تولید محتوا وب سایت کافی است از نوشتن اتفاقات روزانه خود شروع کنید، متنی را بخوانید و شروع به بازنویسی آن کنید، دقیقا مانند درک مطلب موجود در دروس عربی یا انگلیسی دوران دبیرستان که ابتدا باید متنی را می خواندیم، آن را درک میکردیم و سپس بازنویسی می کردیم، برای تولید محتوای وب سایت کافی است همین کار را انجام دهید، به همین سادگی می توانید این کار را انجام دهید و نیازی نیست سخت بگیرید.

شروع کار با سئو

اولین کاری که برای شروع کار با سئو باید انجام دهید این است که متوجه شوید سئو چیست؟ آیا به آن علاقمند هستید یا خیر؟ می توان گفت این نقطه 1- است، نه صفر. زیرا سئو علمی نیست که هرکسی به آن علاقه داشته باشد، در سال های اخیر، چندین بار سئو به عنوان پر درآمد ترین شغل دیجیتال مارکتینگ دنیا معرفی شده و در حال حاضر نیز یکی از سه شغل برتر پر درآمد این عرصه است. اما دقت کنید مشاغل معمولا به تناسب درآمدشان سخت هم هستند و این مورد در ارتباط با سئو هم صدق می کند. کسانی که وارد سئو می شوند در درجه اول باید صبور باشند، اگر صبر و تحمل استرس و تنش را ندارید وارد حوزه سئو نشوید زیرا سئو استرس زاست. اما اگر شما وارد بورس یا بازار ارز دیجیتال شده باشید می دانید که گاهی اوقات این استرس ها می توانند بسیار لذت بخش باشند، دقیقا مانند استرسی که در سئو به وجود می آید. پس در صورت داشتن صبر و تحمل استرس، سئو برای شما گزینه مناسبی است.

نکته دوم در سئو این است که هیجانی عمل نکنید، “رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود… رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود” باید در ابتدای کار، هیجان خود را کنترل کرده و کارهای درست را انجام دهید تا به سمت موفقیت بروید.

پس نقطه صفر این است که درک کنید سئو چیست و هنگامی وارد آن شوید که به آن علاقه داشته باشید. سپس اولین مرحله تولید محتوا است که در ابتدای این پست راجع به آن صحبت شد. حال شما مراحل و نکات شروع از صفر را می دانید، اگر مطالب این پست برای شما مفید واقع شد آن را با هرکسی که فکر می کنید ممکن است این محتوا برای او هم مفید باشد به اشتراک بگذارید، برای تمام کسانی که به دنبال تولید محتوا و سئو سایت هستند، حتی کسانی که به دنبال کسب درآمد هستند، زیرا در این پست فقط در مورد تولید و سئو محتوا بحث نشد بلکه در ارتباط با تولید محتوای اینستاگرام هم نکات مهمی را ارائه کردیم و این موارد همگی درآمدزا هستند و هرکسی می تواند از این طرق کسب درآمد کند. بهترین راه برای کسب درآمد، همین گوشی موبایل یا کامپیوتری است که شما این محتوا را به وسیله آن مشاهده کردید.

متن بالا از ویدیو ابتدای صفحه برگرفته شده است، پیشنهاد می شود برای درک هرچه بهتر مطالب حتما ویدیو را هم مشاهده کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود