کسب درآمد از تلگرام بدون نیاز به سرمایه [رایگان]

آموزش کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام بدون سرمایه

کسب درآمد از تلگرام در سال های گذشته افراد زیادی را به ثروت رسانده است. شاید اگر این قضیه را 5 سال پیش به کسی می گفتی، باورش نمی شد! اما جوانان و کسب و کارهای نوپای زیادی از این بستر استفاده کردند و رشد قابل توجهی داشتند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی یک استراتژی بسیار مهم است که فرصت های زیادی را در اختیار بازاریاب ها قرار می دهد. اما همه می دانیم که هدف اصلی از رسانه ای مثل تلگرام، خرید و فروش یا رشد کسب و کارها نبود؛ بنا بر این بود که مردم از این بستر برای ارتقا ارتباطات خود با دیگران استفاده کنند. اما رفته رفته شاهد بودیم که افراد زیادی فعالیت در تلگرام را جدی تر از بقیه قلمداد کردند! این افراد همان هایی هسنتد که آینده را به بهترین شکل ممکن پیش بینی می کنند.

در هر حال، منظور این است که اگر می بینید اکنون کسب درآمد از تلگرام رونق زیادی گرفته، باید بدانید که هیچ برنامه ریزی برای این کار از قبل ارائه نشده بوده و مردم به صورت خودجوش دست به این اقدام زدند.

خب، کمتر ایرانی را پیدا می کنید که با تلگرام آشنایی نداشته باشد، پس به همین دلیل خیلی به معرفی و بررسی مفاهیم ابتدایی این شبکه اجتماعی بی نظیر نمی پردازیم و فرض را بر این می گیریم که شما عزیزان همگی با محیط و کارکرد تلگرام آشنا هستید.

ما قرار است در ادامه این مقاله، سازوکارهایی را بیان کنیم که با استفاده صحیح از آن ها می توانید حتی به کسب درآمد روزانه از تلگرام دست یابید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: کسب درآمد با گوشی [جوهره روش های تضمینی]پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

آمار و ارقام وضعیت تلگرام

در اینجا چند آمار کلی در مورد تلگرام وجود دارد که ممکن است برای بازاریابان مفید باشد:

  • روزانه حدود 15 میلیارد پیام در این اپلیکیشن ارسال می شود.
  • این اپلیکیشن کمترین هزینه ای برای تبلیغات، از شما دریافت نمی کند.
  • حدود 85 درصد از کاربران تلگرام، از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند.
  • برنامه تلگرام برای 13 زبان زنده دنیا، فعال است.
  • حدود 67 درصد از کاربران تلگرام مرد و 33 درصد آن ها زن هستند.
  • 38 درصد از این کاربران در محدوده سنی 25 تا 34 سال و 27 درصد در محدوده 18 تا 24 سال را به خود اختصاص داده اند.

چه چیزی تلگرام را به یک بستر مناسب برای کسب درآمد تبدیل کرده است؟

روش های زیادی وجود دارد که افراد می توانند کسب درآمد از تلگرام داشته باشند.

اما چه ویژگی سبب این اتفاق شده است؟

  1. کاربران تلگرام فعال، تحصیل کرده و خوش اخلاق هستند
  2. در این اپلیکیشن هیچ نشانه‌ای از تبلیغات بنری دیده نمی‌شود و به همین دلیل کاربران به شیوه بازاریابی شما نگاه مثبت خواهند داشت
  3. بازاریابی در تلگرام استراتژی جدید از پسر رقابت زیادی در این زمینه وجود ندارد
  4. نرخ تبدیل کاربر به مشتری در تلگرام نسبت به دیگر روش های بازاریابی بسیار بالاتر است
  5. استراتژی بازاریابی در تلگرام به گونه ای است که به بازاریاب ها این امکان را می دهد که یک تجربه کاربری یکپارچه ایجاد کنند
  6. تلگرام بازاریابان این امکان را می دهد تا مطالب مرتبطی را به ممبر های خود ارائه کنند
  7. ساخت کانال در تلگرام رایگان است و نیازی به داشتن مهارت خاص ندارد از شما میتوانید به تعداد محدودی از کاربران دسترسی داشته باشید پیام های خود را به آنها ارائه کنید
  8. شما می توانید برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود یک چت با مشتری ایجاد کنید استفاده از ربات ها می تواند کمک زیادی به بهبود وضعیت برندینگ شما در تلگرام بکند به عنوان مثال شما می توانید اطلاعات مورد نیاز مشتریان خود را با استفاده از ربات های تلگرامی جمع‌آوری کنیم و در نهایت عملکرد بهتری در کسب درآمد از تلگرام داشته باشید
  9. شما می توانید با ایجاد کانال های خصوصی در تلگرام کسب درآمد خود را به شکل بهتری مدیریت کنید
  10. اطلاعات کاربران در این برنامه به بهترین شکل ممکن محافظت می شود
  11. اپلیکیشن تلگرام بسیار یوزر فرندلی است
  12. شما می توانید با استفاده از یک تایمر خودکار برخی از پیام‌های خود را که تنها برای مدت محدودی به آنها نیاز دارید از کانال خود پاک کنید
  13. شما می توانید پیام های خود را در گروه کانال تلگرامی تان پین کنید بسیاری از بازاریاب ها معتقد هستند پیدا کردن پیام ها یکی از بهترین موقعیت هایی است که تلگرام در اختیار بازاریاب ها قرار داده است
  14. شما می توانید انواع و اقسام فایل ها با فرمت های متفاوت در این اپلیکیشن انتقال دهید

همه این ها را گفتیم، تا بدانید که با چه رسانه فوق العاده ای روبرو هستید، حالا هم می خواهیم اولین و واضح ترین مسیر برای کسب درآمد از تلگرام بدون سرمایه را معرفی کنیم و آن استفاده از یک کانال تلگرامی است.

چگونگی ساخت و توسعه کانال در تلگرام

همانطور که تا الان متوجه شده اید، کانال ها، یکی از بهترین ابزارهایی هستند که می توانید برای کسب درآمد روزانه از تلگرام آن ها را مورد استفاده قرار دهید. در این بخش ابتدا یاد می گیرید که چگونه می شود یک کانال تلگرامی را راه اندازی کرد.

آموزش ساخت کانال تلگرامی در اندروید و ios

قدم اول: برای ساخت کانال در گوشی های آیفون، به بخش chats بروید و روی New message  که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد، ضربه بزنید.

آموزش کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام بدون سرمایه

کسب درآمد از طریق تلگرام,کسب درآمد روزانه از تلگرام

برای ساخت کانال در گوشی های اندرویدی هم باید در قسمت چت ها بر روی آیکون Menu ضربه بزنید.

آموزش کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام بدون سرمایه

سپس گزینه New channel را انتخاب کنید.

آموزش کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام بدون سرمایه

قدم دوم: نام، تصویر و توضیحات کانال را در این قسمت وارد کنید.

آموزش کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام بدون سرمایه

قدم سوم: تنظیمات کانال خود را هماهنگ کنید. شما می توانید کانالی عمومی یا خصوصی داشته باشید. کانال های عمومی را هر کاربری در جستجوی تلگرام می تواند پیدا کند و هرکسی می تواند به آن ها بپیوندد؛ اما کانال های خصوصی تنها از طریق لینک دعوت قابل پیوستن هستند.

آموزش کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام بدون سرمایه

قدم چهارم: در این بخش باید اعضای کانال خود را اد کنید.

قدم پنجم: افرادی را به عنوان ادمین مشخص کنید تا به شما در مدیریت کانال کمک کنند. برای این کار، بر روی تنظیمات کانال ضربه زده و سپس مثل تصویر زیر، ادمین ها را مشخص کنید (ادمین ها حتما باید جزو اعضای کانال باشند).

آموزش کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام بدون سرمایه

قدم ششم: بعد از اینکه ادمین هایتان را مشخص کردید، می توانید محدودیت هایی در زمینه اختیارات آن ها برای مدیریت کانال تلگرام ایجاد کنید.

آموزش کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام بدون سرمایه

آموزش رشد و توسعه کانال تلگرام

بعد از اینکه کانال خود را راه اندازی کردید، وقت آن است که برای رشد و توسعه آن اقداماتی مهم و تاثیرگذار را پیاده سازی کنید و به معنای واقعی کلمه، از پیام رسان تلگرام درآمد کسب کنید.

هرچه مخاطبین و ممبرهای کانال بیشتر شود، امکان کسب درآمد روزانه از تلگرام نیز بیشتر خواهد بود.

پس در اینجا یک هدف دارید، افزایش تعداد ممبرها.

برای رسیدن به این هدف، هوشمندانه ترین راه این است که از تمامی نکات زیر استفاده کنید:

  1. نامی برای کانال خود انتخاب کنید که به راحتی قابلیت به ذهن سپردن را داشته باشد و بتوانید بعدها به راحتی پروسه برندینگ خود را انجام دهید. به فکر کپی کردن از رقبایتان نباشید؛ همیشه یونیک بودن به ارتقا کسب و کارها کمک زیادی کرده است.
  2. مطمئن شوید که لوگوی شما نیز به راحتی به خاطر بماند تا کاربران بلافاصله بعد از مشاهده تصویر لوگوی شما، متوجه شوند که پای کدام کانال تلگرامی در میان است.
  3. مزایای برند خود را در بخش توضیحات کانال بنویسید (channel description).
  4. محتوای باکیفیتی تولید کنید که مستقیما با مخاطبین ارتباط برقرار کرده و دقیقا مشکلات اساسی آن ها را هدف قرار دهد.
  5. برای تصاویر و ویدئوهای کانال خود واترمارک ایجاد کنید
  6. به طور مداوم پست منتشر کنید؛ حتما یک برنامه دقیق برای تاریخ و ساعت انتشار هر پست داشته باشید.
  7. اطمینان حاصل کنید که هیچ محتوای نامرتبط و غیرضروری در کانال شما وجود نداشته باشد؛ وجود چنین محتواهایی اصطلاحا تو ذوق کاربران جدید می زند. اگر محتوای ضعیف و بدی در کانالتان پیدا کردید، سریعا حذفش کنید.
  8. کانال خود را در شبکه های اجتماعی و پلتفرم های پرسش و پاسخ مثل Quora تبلیغ کنید.
  9. یک وبلاگ راه اندازی کنید و در آن محتوا منتشر کنید؛ بعد از مدتی، از تمامی محتواهای موجود در این وبلاگ، به کانال تلگرامی خود لینک بدهید.
  10. به کاربران خود به بهانه های مختلف، هدیه و تخفیف های ویژه ارائه کنید.
  11. در گروه هایی که مرتبط با موضوع کاری شماست، عضو شوید و در بحث ها شرکت کنید؛ در نهایت با استفاده از ترفندهای جذب، اعضای گروه به صورت طبیعی دعوت به پیوستن به گروه بکنید.
  12. سعی کنید قالب کانال خود را کمتر از یکسال یکبار تغییر ندهید. منظور از قالب نوع و ساختار ارسال محتواهای کانال می باشد.
  13. در دایرکتوری کانال ها، لینک و نام کانال خود را نیز قرار دهید.
  14. در انتشار پست هایتان، میانه رو باشید؛ هیچ کانالی نبوده که بیش از حد پست گذاشته یا اینکه به ندرت تولید محتوا کرده و به موفقیت رسیده باشد.
  15. با استفاده از استیکرهای اختصاصی که خودتان تولیدشان کرده اید، کانال تلگرامی خود را متمایز سازید.

آموزش کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام,کسب درآمد از تلگرام بدون سرمایه

آموزش کسب درآمد از طریق کانال های تلگرامی

خب، قبل از مطالعه ادامه این بخش، مطمئن شوید که مطالب بالا را به خوبی مطالعه کرده باشید.

شما اکنون یک کانال دارید که به خوبی توسعه یافته است.

پس وقت آن است که با استفاده از روش های زیر کسب درآمد از تلگرام داشته باشید؛ البته اگر هوشمندانه عمل کنید.

  1. گرفتن تبلیغات یا انتشار پست مهمان در کانال خود

همانطور که می دانید، تلگرام این ویژگی را ندارد که کانال هایی که به تازگی راه اندازی شده اند، بتوانند خود را تبلیغ کنند. در واقع تلگرام همه چیز را به خود کاربران سپرده است.

همین مسئله باعث شده است تا ادمین ها به فکر تبلیغات کانال خود به واسطه کانال های موفق دیگر بیفتند. اگر همین الان تلگرام خود را بررسی کنید، تبلیغات هدفمند زیادی را می بینید در کانال های متعدد مشاهده می کنید. شما نیز اگر رشد خوبی داشته باشید، می توانید از کانال های دیگر طبق تعرفه منصفانه ای که مشخص می کنید، هزینه ای دریافت کنید. هرچه بازخورد کانال شما بیشتر باشد، طبیعتا هزینه ای که دریافت می کنید هم بیشتر خواهد بود.

  1. دریافت هزینه در قبال عضویت در کانال خصوصی

راه دیگری که می شود از طریق آن در تلگرام به درآمد رسید، این است که کانالی راه اندازی کنید که اطلاعات بسیار مفیدی در آن وجود دارد و شروع به تبلیغ آن بکنید. سپس می توانید برای عضویت افراد مختلف در آن کانال، تعرفه هایی را مشخص کنید.

برای به نتیجه رساندن این کار نیاز به این دارید که یک کانال عمومی در ابتدا راه اندازی کرده باشید؛ بعد از اینکه این کانال تا حدودی به موفقیت رسید و شما مشتری های هدف خود را پیدا کردید، وقت کسب درآمد از طریق کانال خصوصی است.

به عنوان مثال، همه ما کانال های صرافی های مختلف را در تلگرام داریم؛ بیشتر آن ها بعد از اینکه تعداد اعضایشان به حدنساب رسید، کانالی راه اندازی می کنند و در آن اطلاعات و سیگنال های خرید و فروش را قرار می دهند و برای عضویت در آن، از افراد علاقه مند، هزینه ای را دریافت می کنند. این مسئله در مورد کانال های آموزشی نیز صدق می کند.

  1. فروش محصولات یا خدمات

امروزه اعتماد مردم به فضای وب بیشتر از قبل شده است. روزانه شاهد هستیم که تعداد بسیار زیادی خرید اینترنتی انجام می شود. از خرید اقلام کوچک زندگی گرفته تا ماشین و حتی در برخی موارد منزل! پس اگر قصد کسب درآمد از تلگرام را به واسطه به فروش رساندن محصولاتتان دارید، کار سختی پیش روی شما نیست؛ تنها مسئله ای که وجود دارد این است که باید هوشمندانه عمل کنید.

تلگرام بستری را برای شما فراهم کرده است که می توانید به راحتی و با پیاده سازی برخی از تکنیک های تبلیغ نویسی، فروش خود را چندین برابر کنید. اگر وب سایت یا اپلیکیشن دارید، می توانید با تولید محتواهای تبلیغاتی در مورد محصولتان، کاربران را از تلگرام به وب سایت و اپلیکیشن خود بکشانید.

  1. جمع آوری پول

کسب درآمد از تلگرام لزوما نباید برای خودتان باشد؛ شما می توانید از این بستر برای انجام کارهای خیر و انسان دوستانه نیز استفاده کنید. اگر یک برند معتبر پشت کانال تلگرامی شما باشد، می توانید به راحتی مبالغ زیادی را جمع آوری کنید و در خیریه ها و موارد این چنینی خرج کنید. دقت داشته باشید که به دست آوردن اعتبار برای این مسئله، نیازمند فعالیت منظم در مدت زمانی طولانی است.

مطمئن باشید جمع آوری مبالغی برای خیریه ها، علاوه بر اینکه اقدامی انسان دوستانه است، وجهه برند شما را به شدت بهبود می دهد و سبب خواهد شد تا در آینده، مشتریان اعتماد بسیار بیشتری برای خرید کردن از شما داشته باشند.

  1. همکاری در فروش

همکاری در فروش همواره یکی از اموری بوده که اگر به درستی انجام شود، بسیار درآمدزاست. شما می توانید با مشخص کردن کمیسیون خود برای فروش، محصولات، خدمات و … برندهای مختلف دیگر را در کانال تلگرامی خود بفروشید و کمسیونش را دریافت کنید. به زبان دیگر، شما یک نمایندگی از یک برند خواهید بود که به ازای هر خریدی که به واسطه کانال تلگرامی شما بشود، می توانید از طبق قراردادی که با برند مورد نظر بسته اید، پورسانت دریافت کنید.

این روش چه در زمینه کسب درآمد از تلگرام و یا چه در دیگر موارد، یکی از بهترین استراتژی های کسب درآمد است. چراکه شما بدون هیچ زحمتی، فقط به دلیل اعتبار و شهرت کانال تلگرامی تان و تعداد ممبرهایی که دارید، پورسانت دریافت می کنید.

  1. ساخت ربات تلگرام برای افراد دیگر

اگر در این کار مهارت دارید، می توانید ربات هایی برای مشاغل دیگر بسازید. ایجاد ربات کار دشواری نیست اما به دانش فنی و خلاقیت نیاز دارد. به عنوان مثال ربات هایی که مدیریت گروه های تلگرامی را انجام می دهند، مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفته اند و گروه های زیادی در حال استفاده از خدمات این ربات ها هستند. حتما در گروه هایی که تا کنون اد شده اید، با این دسته از ربات ها برخورد داشته اید. البته این تنها یکی از روش های کسب درآمد از تلگرام با استفاده از ساخت ربات است.

  1. فروش استیکر

اگر خاطرتان باشد، یکی از دلایلی که تلگرام برای ایرانی ها خیلی جالب به نظر می آمد و خیلی از آن ها تصمیم گرفتند از اپلیکیشن وایبر به تلگرام بیایند، استیکرهای جذابی بود که در این پیام رسان وجود داشت. با افزایش استقبال از تلگرام و استیکرهایش، رفته رفته گروه های زیادی تصمیم گرفتند تا استیکرهای اختصاصی بسازند. به راحتی می توان گفت که ایرانی ها نسبت به دیگر کاربران تلگرام، عملکرد بسیار بیشتر و قوی تری داشتند.

در هر حال، شما می توانید با ساخت چند پک استیکر رایگان که مطابق سلیقه مردم باشند، محبوبیت بالایی به دست بیاورید. سپس، بهترین زمان است که پک های جدید خود را به فروش برسانید یا اینکه برای مجموعه های مختلف، استیکرهای اختصاصی بسازید. راه و روش ساخت استیکر به گونه ای که بتوان از آن از طریق تلگرام کسب درآمد مطلوبی داشت، باید کاملا حرفه آموخته شود. بنابراین برای شروع کار، همین الان در گوگل در مورد کم و کیف ساخت استیکر، جستجویی داشته باشید.

این مقاله ادامه دارد…

11 نظر در مورد مقاله “ کسب درآمد از تلگرام بدون نیاز به سرمایه [رایگان] ” ثبت شده است
  1. تم تولد و لوازم تولد نامبروان

    فوق العاده بود . خیلی سپاسگزارم از اطلاعات مفیدتون، همیشه بهترین مطالب رو در سایت شما پیدا میکنم . شغل من هم تولید تم تولد دخترانه و تم تولد پسرانه با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ، عمده فروشی تم تولد و فروش عمده لوازم تولد با بهترین شرایط .همراهان شما هم میتوانند عضوی از خانواده نامبروان تم شوند.


  2. قهوه

    مطالب سایتتون عالیه. ممنون از سایت خوبتون


    • ناظر سایت

      سپاس فراوان دوست عزیز


  3. خالد نادری

    سلام چگونہ از کانال خود همکاری در فروش بکنیم


  4. فاطمه

    خب آخرش ما نفهمیدیم که چیکار باید بکنیم


    • ناظر سایت

      سوالتون رو بپرسید و بنده پاسخ میدم


  5. امیر حسین

    کسب در امد


  6. بهنام

    خوب ما این کارا را برای کسب درآمد انجام میدیم خواب کی پول بگیریم


    • ناظر سایت

      اگر به محتوا دقت کنید، این مورد رو کامل توضیح دادیم


  7. میثم

    ممنون


  8. حسن

    عالی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود