مهم

مبانی سئو برای سئوکاران مبتدی

آموزش مبانی سئو,اصول مقدماتی سئو,کتاب مبانی سئو

مبانی سئو یکی از مسائلی است که امروزه بیشتر از هر زمانی، توسط مردم کشور ما در گوگل جستجو شده است. به هر حال، برای کسب اطلاعات کاربردی در هر صنعتی، شما نیاز دارید تا در مورد اصول و مبانی آن نیز داده های مفیدی را داشته باشید. به همین دلیل، اگر به تازگی با این صنعت آشنا شده اید، می توانید با همراهی ما تا انتهای این مقاله، پاسخ هر سوال خود در مورد مبانی سئو را پیدا کنید.

آیا حس می کنید که یادگیری سئو بسیار سخت بوده و ارزش این را ندارد که وقت خود را برای آن صرف کنید؟!

خب، در همین ابتدا بگذارید بدون تعارف به شما بگویم که سئو آنقدر هم پیچیده نیست و تا حدودی می تواند آن را ساده دانست؛ حداقل در مورد مبانی سئو سایت که به این شکل است.

اما این مسئله که مبانی به تنهایی برای کسب رنک های برتر در گوگل کافی نیست، صحت دارد؟

خیر؛ کاملا هم اشتباه است!!!

حقیقت به شکل زیر می باشد:

بیشتر افرادی که وب سایتی را راه اندازی می کنند، درک ضعیفی از وضعیت سئو آن دارند؛ در نتیجه، اگر شما آموزش مبانی سئو را به درستی درک و پیاده سازی کنید، این یعنی که وب سایت های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته اید.

در این مقاله، شما 5 مورد از اساسی ترین اصول و مبانی بهینه سازی سایت را خواهید آموخت:

  1. چطور بفهمیم که مشتری های هدف ما، در مورد چه چیزهایی جستجو می کنند؟
  2. چطور صفحات سایت خود را برای عبارات کلیدی مدنظرتان بهینه سازی کنید؟
  3. چطور وب سایت خود را هم برای موتور جستجو و هم برای افراد بهینه کنیم؟
  4. چطور وب سایت های دیگر را ترغیب کنیم که به ما لینک بدهند؟
  5. چطور وضعیت سئو سایت خود را تجزیه و تحلیل کنیم؟

مهم ترین اصول مبانی سئو چیست؟

آموزش مبانی سئو,اصول مقدماتی سئو,کتاب مبانی سئو

در این بخش از آموزش مبانی سئو، قصد داریم 5 تا از مهم ترین اصول مقدماتی سئو را بررسی کنیم؛ پس بدون هیچ معطلی، بهتر است برویم سراغ اولین مبانی سئو.

قدم اول: موضوعات و کلیدواژه های محبوب مشتری های هدف ما

شما به هیچ وجه نمی توانید وب سایت خود را بهینه کنید، اگر ندانید که مشتری ها و کاربران هدف شما در گوگل به دنبال چه مسائلی هستند و چه چیزهایی را جستجو می کنند.

حالا چطور باید این بخش مهم مبانی سئو سایت را انجام دهید؟ بهترین راهکار، استفاده از عقل سلیم است.

فرض کنید که کاربر هدف، یک فرد ساکن تهران است و می خواهد سئو را فرا بگیرد؛ خب، طبیعی است که او عبارتی مثل “آموزش مبانی سئو در تهران” را جستجو می کند تا به هدف خود که پیدا کردن یک دوره یا کلاس آموزش سئو است، برسد.

بعد از اینکه یک لیست از موضوعات مورد علاقه کاربران هدف تهیه کردید، می توانید شروع به ادامه دادن مسیر سئو سایت بکنید. این مسئله در واقع یکی از مهم ترین مبانی سئو به شمار می رود که بدون آن، اصول دیگر، نمی توانند مفید واقع شوند.

این یک شمای کلی از اولین مبانی سئو بود که خدمت شما عرض کردیم. حالا بیایید این مسئله را بیشتر بشکافیم. در ادامه، مثال فردی را می زنیم که در تهران ساکن است و می خواهد یک لباس مجلسی خریداری کند.

  • محبوب ترین نحوه ای که کاربران هدف درباره کسب و کار شما جستجو می کنند

منظور این بخش از مبانی سئو چیست؟ منظور این است که شما ببینید که فرد مورد نظر، برای اینکه یک لباس مجلسی در شهر خود را پیدا و خریداری کند، این موضوع را به چه شکلی جستجو می کند.

به تصویر زیر نگاه کنید:

مبانی بهینه سازی سایت,مبانی سئو,مبانی سئو چیست

شاید این بدترین و طولانی ترین جستجویی باشد که به عمرتان دیده اید! ولی مشاهده می کنید که با جستجو کردن همین متن سئو نشده و نامناسب در گوگل و با استفاده از مطالب سایت های صفحه اول این جستجو، به راحتی متوجه می شویم که کاربران هدف ما، از چه عبارت های کلیدی استفاده می کنند؛ به همین راحتی.

طبیعی است که شما هیچ وقت به این شکل در مورد برند خود جستجو نمی کنید؛ هرچه این جستجو تخصصی تر باشد، شما به عبارات کلیدی بهتری می رسید.

البته پیشنهادم به شما این است که بعد از اینکه به خوبی با سئو آشنا شدید و آموزش مبانی سئو را به طور کامل درک کردید، حتما برای پیدا کردن عبارات کلیدی از ابزارهایی مثل گوگل ترندز نیز استفاده کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش نحوه کار با گوگل ترندزپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

  • از پیشنهادات گوگل برای درک نحوه جستجوی کاربران استفاده کنید

علاوه بر ابزارهای زیادی که برای تحقیق عبارات کلیدی وجود دارند، خود گوگل در قسمت جستجوهایش، یکسری پیشنهاد به شما ارائه می کند. این پیشنهادات بدون ساختار نیستند و بر اساس یکسری اصول خاص به شما نشان داده می شوند.

این پیشنهادات، همان عبارت هایی هستند که کاربران با استفاده از آن ها سعی می کنند به آنچه که می خواهند، برسند. با ادغام این دو روشی که بیان کردیم، می توانید نکات فوق العاده ای را در مورد کاربران وب سایت خود به دست بیاورید. کسب اطلاعات مشتری، یکی از اصلی ترین مبانی سئو و بازاریابی آنلاین به شمار می رود.

قدم دوم: بهینه سازی محتوای تولیدی با عبارات کلیدی

حالا که می دانید قدم اول از مبانی سئو چیست ، به سراغ دومین قدم آن که بهینه سازی سایت بر اساس کلیدواژه های مورد نظرتان است می رویم.

مبانی سئو سایت

این عبارات کلیدی بایستی برای الگوریتم های موتور جستجوی گوگل یا سایر موتورهای جستجوگر مشخص باشند. چرا که کلیدواژه ها نشان می دهند که یک محتوا چه موضوعی دارد و کدام کلیدواژه برای عنوان این محتوا مناسب تر است. به همین دلیل، شما باید از قبل تصمیم بگیرید که از هر کلمه کلیدی در چه صفحه ای باید استفاده کنید.

فراموش نکنید، هدف از بهینه سازی این عبارات کلیدی برای سایت تان، این است که بتوانید ترافیک سایت را با توجه به رتبه ای که در این کلیدواژه ها به دست می آورید، افزایش دهید.

بنابراین، کلیدواژه های مورد نظرتان را که به روش های بالا پیدا و لیست کرده اید، لازم است آنها را در محتوای تولیدی خود به گونه ای بگنجانید تا درصد چگالی استاندارد برای هر کلیدواژه به درستی رعایت شود. این درصد چگالی با توجه به تعداد کلمات و طول محتوا برای هر مقاله ای متفاوت است؛ اما شما می توانید برای هر محتوای 1000 کلمه با 5 کلیدواژه به این صورت عمل کنید: کلیدواژه اصلی 5 تا 7 بار تکرار شود. کلیدواژه با اولویت اول 3 تا 5 بار، کلیدواژه با اولویت دوم 2 تا 3 بار و سایر کلیدواژه های فرعی و lsi ها نیز حداقل دو بار در محتوا بهتر است تکرار شوند. به همین راحتی می توانید این فرمول را برای سایر مقالات خود با تعداد کلمات بیشتر یا کمتر توسعه دهید.

حتما دقت داشته باشید برای افزایش رتبه سایت خود در گوگل، به اشتباه از این کلیدواژه ها، بیش از حد در محتوای خود استفاده نکنید؛ چرا که باعث Keyword Stuffing (کیورد استافینگ) شده و این مسئله می تواند به سئو سایت شما ضربه بزند. گوگل و موتورهای جستجو قادر به تشخیص کیورد استافینگ هستند؛ بنابراین صفحاتی را که از تعداد زیادی کلیدواژه پر شده اند را در رتبه های بالا قرار نمی دهد. به این ترتیب کیفیت محتوا و مفید بودن آن باید همیشه در اولویت بالاتری از عبارات کلیدی قرار بگیرند.

 

این مطلب ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود