8 نکته طلایی برای اصول سئو

آشنایی با اصول سئو,آموزش اصول سئو,آموزش سئو

سئو سایت  اصلی ترین راه برای داشتن کسب و کاری موفق در بازار کسب و کارهای اینترنتی است. آشنایی با اصول سئو در این رابطه از اهمیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر بیشترین ترافیک سایت به صورت طبیعی ایجاد می شود. پس کسب رتبه های بالا در نتایج جستجو گوگل می تواند تاثیر بسیاری بر کسب و کار شما بگذارد. برای شروع بهینه سازی وب سایت، بهتر است با اصول سئو و نکات طلایی آن در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

فهم اصول کلی سئو برای موفقیت در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از کسب و کار ها از استراتژی سئو استفاده نمی کنند؛ چون از اهمیت آن در بازاریابی اطلاعی ندارند. اما اگر از نتایج بکارگیری نکات طلایی سئو سایت در کسب و کارها خبردار شوند، قطعا برای استفاده از نکات طلایی سئو در آن تلاش می کنند.

یکی از مواردی که بسیاری از صاحبان کسب و کارها به آن دقت نمی کنند، نتیجه دادن سئو سایت در طول چند ماه و حتی یک سال است. شما نباید انتظار داشته باشید که بلافاصله بعد از رعایت اصول کلی سئو، سایت شما به رتبه اول در کسب و کارتان برسد. گوگل سایت شما را شناسایی میکند. آن را توسط موتور جست وجوگر با توجه به نیاز کاربران به آن ها معرفی می کند. سپس اگر قوانین سئو به درستی در آن به کار رفته باشد روز به روز آمار بازدید سایت شما بالا میرود و روز به روز شما به موفقیت نزدیک می شوید.

در ادامه مطلب برای آشنایی بهتر با این اصول با ما همراه باشید. ما سعی داریم طلایی ترین نکات و اصول سئو  را به شما ارائه دهیم.

نکته اول: شناسایی کاربران برای تولید محتوای سایت

هدف اصلی وب سایت شما چیست؟

شما برای چه کسانی سایت را طراحی کرده اید؟

کاربران سایت شما چه نیاز هایی دارند؟

شما با پاسخ به این سوالات متوجه میشوید که باید برای چه کسانی تولید محتوا کنید. یکی از نکات مهم در اصول کلی سئو تولید محتواست. محتوایی که کاربر پسند و همین طور از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد. شما با شناسایی بازار هدف خود و کاربرانتان میتوانید، محتوای مورد نظرشان را تولید کنید.

اگر بتوانید به درستی کاربران سایتتان را شناسایی کنید و آن ها را دسته بندی کنید، تولید محتوا برای شما آسان میشود. آنگاه متوجه میشوید که کاربرانتان دنبال چه چیزی هستند. راه های مختلفی برای شناسایی کاربران سایت وجود دارد. به عنوان مثال اگر شما سایت خرید و فروش تجهیزات پزشکی دارید جامعه هدف شما پزشکان هستند. در نتیجه با شناسایی این جامعه بر اساس اصول سئو محتوای مورد نیازشان را تولید میکنید.

نکته دوم: شناسایی نیاز کاربران برای تولید محتوای سایت

بعد از اینکه شما نکته اول را در نظر گرفتید، نکته دوم شناسایی نیاز کاربران است. اگر شما کاربران خود را به درستی شناسایی کنید، نیاز های آنها را نیز میتوانید به درستی شناسایی کنید.

یکی از راه های شناسایی نیاز کاربران پیدا کردن کلمه کلیدی است. کلماتی که در گذشته توسط کاربران اینترنتی مورد جست و جو قرار گرفته است. برای شناسایی و یافتن کلمات کلیدی شما میتوانید از آموزش تولید محتوا ما بهره مند شوید. این آموزش برگرفته از نکات و اصول سئو سایت است.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: بهترین تکنیک های قرار گرفتن در صفحه اول گوگلپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

گوگل ابزار های زیادی را برای شناسایی کلمات کلیدی برای شما قرار داده است که توسط آن میتوانید نیاز های خود را در تولید محتوا برطرف کنید. این جریان مانند این است که شما به بازار هدف خود مراجعه کرده و از آن ها بخواهید نیاز های کلیدیشان را برای شما بازگو کنند. آنگاه شما به راحتی میتوانید محتوای کاربردی برای آن ها تولید کنید. با پیشرفت تکنولوژی و علم روز، مردم در اینترنت به دنبال پاسخ به نیاز های خود میگردند و اینجاست که شما باید با محتوای ارزشمند به نیاز کاربران پاسخ دهید. در مجموع اصول کلی سئو در راستای پاسخ به نیاز های کاربران است.

نکته سوم: تولید محتوا ارزشمند بر اساس اصول سئو

سومین نکته طلایی در اصول سئو  بعد از در نظر گرفتن نکات قبلی، تولید محتوا ارزشمند است. اگر هدف تولید محتوا شما نیاز کاربران باشد، میتوانید رتبه بالایی در گوگل کسب کنید. بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، محتوای شما هر چه قدر کاربر پسندتر باشد، دارای امتیاز بیشتری نزد گوگل خواهد بود. البته محتوای ارزشمندی که بر اساس اصول کلی سئو تنظیم شده باشد.

حال برای تولید محتوای ارزشمند باید چه کار هایی را انجام دهید؟ یکی از ارزشمند ترین محتوا ارائه تجربیاتتان از محصول و یا هدف سایت شماست. زمانی که شما تجربیات خود را به کاربران در قالب یک مقاله به آن ها ارائه دهید، تخصص و حرفه ای بودن خود را به رخ کاربر میکشید.

این مسئله باعث میشود که شما در ذهن کاربر تبدیل به یک فرد توانا و با تجربه در آن حوضه شوید. در نتیجه کاربران اگر در آینده نیاز های دیگری در آن حوضه پیدا کنند به سایت شما مراجعه میکنند. این نوع عملکرد در بازاریابی آنلاین بسیار سودآور است و اگر سایت فروشگاهی داشته باشید میتواند باعث افزایش فروش آنلاین شما شود.

زمانی که تولید محتوای شما به پایان رسید باید به فکر این باشید که ظاهر محتوای شما هم برای کاربر اهمیت دارد. هر چه قدر قالب صفحه و محتوای شما جذاب و خاص باشد، کاربر پسندتر است. کاربران زمانی که وارد سایت می شوند اول ظاهر محتوا و سایت به چشمشان می آید. اگر جذابیت سایت مورد تایید کاربر قرار نگیرد امکان دارد کاربر اصلا به محتوای شما توجه نکند.

این جریان مانند خودرویی است که هر چه قدر موتور آن قدرتمند باشد ولی ظاهر زیبایی نداشته باشد، نمیتواند مورد پسند افراد قرار بگیرد. شما میتوانید ظاهر محتوا خود را بر اساس قوانین که در اصول کلی سئو آمده است تنظیم کنید و به نتیجه مطلوبی در جذب کاربر برسید.

نکته چهارم: افزایش میزان دسترسی به وب سایت

بعد از در نظر گرفتن نکات قبلی در اصول سئو باید راه هایی را برای دسترسی کاربران به سایت خود ایجاد کنید. زمانی که سایت شما مورد توجه گوگل قرار بگیرد، آمار بازدید سایت شما به صورت افزایشی بالا میرود. حالا برای اینکه مورد توجه گوگل قرار بگیرید به شما پیشنهاد میدهیم با آموزش کلی سئو سایت با ما همراه شوید. این آموزش استراتژی هایی را به شما نشان میدهد تا بتوانید سایت خود را برای دریافت امتیاز بیشتر توسط گوگل بهینه سازی کنید.

آشنایی با اصول سئو,آموزش اصول سئو,آموزش سئو

اول از همه شما باید اطمینان پیدا کنید که کلمه کلیدی شما به مقدار قابل توجه ای در متن محتوای تکرار شده باشد. با مطالعه بیشتر بر روی سئو سایت و اصول کلی سئو در می یابید که به ازای هر 300 کلمه تقربیا بین 2 تا 4 بار به طوری که مرتبط با متن باشد، کلمه کلیدی باید تکرار شود. البته این مقدار به حضور کلمه کلیدی در تگ های heading نیز اشاره میکند. مهمترین نکته در تولید محتوا بر اساس اصول کلی سئو این است که محتوا شما هم باید کاربر پسند باشد و موتور جست و جوگر گوگل پسند.

نکته پنجم: ایجاد رابط کاربری بر اساس اصول سئو

یکی از مواردی که هم برای گوگل و هم برای کاربران اهمیت زیادی دارد سرعت بارگزاری سایت است. سرعت بارگزاری سایت یکی از حیاتی ترین نکات اصول کلی سئو سایت است. شما باید سعی کنید یک تجربه کاربری فوق العاده برای کاربران خود ایجاد کنید. طبق آمار بدست آماده هر چه قدر سرعت بارگزاری وب سایت بیشتر باشد، برای کاربران اینترنت جذاب تر است. گوگل اعلام کرده است که افزایش یک ثانیه از زمان بارگزاری وب سایت باعث میشود که میزان بازدید کاربران از وب سایت در طول سال 7 درصد کاهش پیدا کند.

این آمار از این جهت است که سرعت پایین بارگزاری سایت باعث خستگی کاربران و در نتیجه خروج آن ها از وب سایت میشود. شما با آموزش اصول سئو میتوانید از این جریان جلو گیری کنید. خروج از سایت کاربر میتواند ضربه سنگینی به وب سایت در جهت آمار بازدید های سایت شما وارد کند. برای افزایش سرعت بارگزاری صفحات میتوانید از موارد زیر که در آموزش سئو ما هم آمده است استفاده کنید:

  1. حذف افزونه های غیر ضروری وردپرس
  2. بهینه سازی ویدیو ها و تصاویر
  3. بهینه سازی کد های برنامه نویسی شده سایت

در کنار بهینه سازی تصاویر و ویدیو ها، بهتر که به خود تصاویر و ویدیو ها نیز توجه کنید. تصاویر و ویدیو های منحصر به فرد میتواند بر روی تجربه کاربری شما اثر فوق العاده ای بگذارد. قطعا یک تصویر زیبا جذابیت بیشتری به نسبت یک متن زیبا برای شما دارد. تجربه نشان داده است، ویدیو هایی که در آن از تجربه کاری یک حوزه بیان شده همیشه بازدید بسیاری داشته است. البته رعایت اصول کلی سئو برای داشتن تصاویر و ویدیو های منحصر به فرد حائز اهمیت است. پس در مجموع سعی کنید به جای استفاده از ویدیو و تصاویر تکراری، تصاویر و ویدیو های خلق شده توسط خودتان را بر روی سایت آن هم به صورت بهینه قرار دهید.

نکته ششم: لینک سازی و ایجاد ارتباط بین صفحات سایت

امیدوارم تا اینجا کار به خوبی با اصول سئو آشنا  شده باشید. یکی از اصلی ترین موارد در اصول کلی سئو لینک سازی بین صفحات است. ارتباط بین صفحات سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. کافیست شما سایت خود را یک ساختمان چند طبقه اداری در نظر بگیرید. اگر این ساختمان اداری بین طبقات و واحد های اداری مختلف خود ارتباط وجود نداشته باشد، قطعا باعث سردرگمی شما میشود. همین جریان در سایت شما وجود دارد. کاربر باید بداند که در چه موقعیتی از سایت شما قرار دارد و برای قرار گرفتن در صفحه اصلی سایت کدام گزینه را باید کلیک کند.

نکته هفتم: تحقق رویای برند شدن با افزایش ارتباط با کاربران

امیدواریم مطالب آموزش اصول سئو تا اینجا کار برای شما کاربردی واقع شده باشد. اکنون که شما با اصول کلی سئو آشنا شدید، باید سعی کنید با افزایش ارتباط با کاربران و نگهداری آن ها به عنوان مشتری دائمی، خود را تبدیل به یک برند برتر در حوضه کاری خود کنید. شما با آموزش سئو سایت میتوانید خود را به مطرح شدن  و موفقیت نزدیک کنید. اگر بتوانید تطابقی بین محتوا و خواسته کاربران ایجاد کنید و کاربر بتواند نیاز خود را از طریق سایت شما به بهترین شکل برطرف کند، آن کاربر ارتباطش را با شما حفظ میکند. این حفظ ارتباط بین کاربر و وب سایت میتواند برای شما تبلیغاتی را به دنبال داشته باشد. تبلیغاتی که میتواند آمار بازدید سایت شما را بیشتر کند.

نکته هشتم: تجزیه و تحلیل عملکرد سایت در راستای جذب کاربر

شما برای اینکه بتوانید روند رو به رشدی در جهت بهبود سئو سایت خود داشته باشید، باید بتوانید توسط ابزار ها و برخی از سایت ها، عمکلرد کلی سایت خود را بررسی کنید. این ابزار ها در آموزش اصول سئو آمده است. با بررسی عملکرد سایت و تحلیل آن نقاط ضعف و قوت شما مشخص میشود. در نتیجه با رفع نقاط ضعف خود، میتوانید آمار بازدید سایت را بیشتر کنید. برای تجزیه و تحلیل عمکلکرد سایت چند بخش اصلی وجود دارد که در قسمت زیر آورده ایم:

  • بررسی میزان ترافیک سایت
  • بررسی نرخ پرش
  • بررسی نرخ تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری
  • بررسی میزان هزینه برای تبدیل بازدید کننده به مشتری

این بررسی ها آمار دقیقی از عمکلرد سایت به شما میدهد و شما میتوانید میزان تلاشتان برای بهبود وضعیت سایت در راستای اصول سئو را بررسی کنید. زمانی که شما در یادگیری اصول سئو به پیشرفت قابل توجه ای رسیده باشید، میتوانید در بازه های زمانی این نوع تحلیل ها را انجام دهید و عملکرد سایت خود را هفته به هفته بهبود بخشید. گوگل برای تجزیه و تحلیل عملکرد سایت ابزار های رایگان زیادی را در اختیار شما قرار داده است که شما میتوانید از ابزار ها در راستای موفقیت خود استفاده کنید.

یک نظر در مورد مقاله “ 8 نکته طلایی برای اصول سئو
  1. آموزش آنلاین

    عالی و کاربردی بود
    خیلی ممنون


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود