ضروری

آموزش نحوه کار با گوگل ترندز

آموزش استفاده از گوگل ترندز,آموزش کار با گوگل ترندز,آموزش گوگل ترندز

گوگل ترندز (Google Trends) به عنوان یکی از سرویس های گوگل، اطاعات زیادی برای جستجوی کلمه کلیدی به شما می دهد. Trends در زبان لاتین به معنای گرایش و تمایل است. قطعا شما در بازدید از وب سایت های خارجی با چنین کلمه ای برخورد داشته اید. معمولا در بخش trend یا trending هر وب سایت، گرایش کاربران در هر بخش به شما نشان داده می شود. بسیاری از کاربران در حوزه های مختلف و زمان های مختلف امکان دارد، کنجکاوی های خاصی داشته باشند که معمولا این موارد در بخش trending برای شما به نمایش در می آید.

به عنوان مثال در بخش  trending وب سایت youtube شما ویدیوهایی که در بازه های زمانی مختلف بیشترین کلیک یا درخواست را داشته اند، می توانید مشاهده کنید.

حال گوگل ترندز نیز دقیقا همین کار را برای شما انجام می دهد. شما می توانید به راحتی با انتخاب کشور مد نظر خود، کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو کنید. سپس متوجه می شوید که چه کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی شما بوده و چه عباراتی درخواست زیادی در موتور جستجوی گوگل داشته است. این ابزار ویژگی های خارق العاده دیگری نیز دارد که آن را با هم در ادامه این مقاله آموزش گوگل ترندز بررسی می کنیم.

حالا وقتشه!   اینو بخون: 9 ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگانپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

گوگل ترندز چیست؟

شما قبل از آموزش کار با گوگل ترندز باید کاملا با ماهیت آن آشنا شوید. Google Trends ابزاری است که به شما امکان مقایسه میزان محبوبیت کلمات کلیدی را در موتور جستجوی گوگل به شما نمایش می دهد. این ابزار با داشتن ویژگی های خاص دیگر به شما این امکان را می دهد که به درک خوبی از داغ ترین جستجوهای گوگل در رابطه با کلمه کلیدی مورد نظرتان برسید.

مزیت های گوگل ترندز

همان طور که در ابتدا گفته شد، وب سایت گوگل ترندز قابلیت های زیادی دارد که در ادامه لیستی از مزیت های آن را مشاهده خواهید کرد:

  • درک بهتر مخاطبان خود با توجه به کلمات کلیدی که بیشترین جذابیت و جستجو را در موتور جستجو داشته است.
  • مقایسه دو کلمه کلیدی که کاربرد فراوانی برای شروع کسب و کار خود در دنیای اینترنت دارد.
  • شناختن بهتر رقبای خود
  • بهبود سئو سایت و محتوای خود به گونه ای که می توانید محتوای که به نیازهای کاربران نزدیک تر است، تولید کنید.
  • انتخاب درست کلمه کلیدی با جستجوی آن در سایت گوگل ترندز
  • بهبود سئو محلی خود با توجه به آمار منطقه ای که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد.

در ادامه با دانستن نحوه کار با گوگل ترندز به تمامی مزیت های بالا دست پیدا می کنید.

چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم؟

در بخش قبل با مزیت های گوگل ترندز آشنا شدید. در ادامه به بررسی تک تک این موارد به صورت آموزش گوگل ترندز می پردازیم. برای پاسخ به سوال چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم باید به شما بگوییم که کار کردن با آن بسیار ساده است. خب اول خبر خوب این که این سرویس به صورت رایگان به شما عرضه می شود. شما فقط با داشتن یک آدرس ایمیل از خود می توانید به راحتی از تمام امکانات آن استفاده کنید.

کافی است عبارت گوگل ترندز را در گوگل جستجو کرده و به وب سایت گوگل ترندز رجوع کنید. با وارد شدن به وب سایت با صفحه زیر روبرو می شوید:

آموزش استفاده از گوگل ترندز,آموزش کار با گوگل ترندز,آموزش گوگل ترندز

در عکس بالا که در مواجه با صفحه اصلی گوگل ترندز به شما نمایش داده می شود، در پایین فیلد جستجو، مثالی از جستجو کلمه کلیدی را به شما نمایش داده است. این اطلاعات می تواند بر اساس جستجو در کل قاره ها یا جستجو در یک کشور خاص صورت بگیرد.

در نحوه کار با گوگل ترندز نکات مهمی وجود دارد که در ادامه با هم بررسی می کنیم. این سرویس گوگل برای همه حوزه ها کاربرد داشته و اگر بتوانید به درستی از نکات آموزش گوگل ترندز بهرمند شوید، می توانید در جهت توسعه کسب و کار خود از آن بهره مند شوید.

درک بهتر مخاطبان خود با گوگل ترندز

شما زمانی که متوجه شوید مخاطبانتان چه عبارتی را بیشتر در گوگل جستجو می کنند، به راحتی می توانید به بهبود سئو سایت خود بپردازید و کسب و کار خود را توسعه دهید.

در تصویر زیر ما کلمه کلیدی آموزش سئو را در گوگل ترندز جستجو کرده ایم:

تحلیل گوگل ترندز,چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم,راهنمای گوگل ترندز

همان طور که مشاهده می کنید در قسمت اول نموداری را به شما نمایش داده است که درصدی را به شما از جستجوی این کلمه در بازه زمانی مشخص نشان می دهد. شما می توانید فیلتر هایی را برای دریافت اطلاعات دقیق تر برای این جستجو استفاده کنید.

جستجوی محلی:

این قسمت از جستجوی کلی که شامل جستجوی در بین کل کشورها شامل می شود تا جستجو در یک ایالت یا یک استان مشخص. این می تواند کاربرد فراوانی برای توسعه کسب و کار و رسیدن به درک خوب از مخاطبان محلی خود باشد.

جستجوی زمانی:

همان طور که از اسم آن پیدا است، شما می توانید جستجوی خود را بر اساس بازه زمانی مشخص انجام دهید.

جستجوی دسته ای:

در این قسمت جستجوی خود را می توانید بر اساس دسته های مختلف قرار دهید. این دسته ها شامل گروه های خاص مانند هنر، اتومبیل، تکنولوژی و … می باشد.

نوع جستجو:

شامل جستجو در عکس ها (Image search) و جستجو در اخبار (News search) و google shopping مختص جستجوی تخصصی در فروشگاه ها و youtube search جهت جستجو در وب سایت یوتیوب است. البته google shoping برای بیشتر عبارات در ایران کاربردی ندارد.

در تصویر بالا شما جستجو برای یک عبارت را مشاهده میکنید. در تصویر زیر ما جستجو برای چند کلمه را برای شما قرار داده ایم. بر این اساس شما می توانید کلمات کلیدی مختلفی را مورد مقایسه با هم قرار دهید. این ویژگی سایت گوگل ترندز می تواند کاربرد فراوانی برای شما داشته باشد.

سایت گوگل ترندز,گوگل ترندز,گوگل ترندز چیست؟

این نمودارها به شما نشان می دهد که روند جستجوی عبارات چه تغییرات را در یک سال گذشته داشته است. در نمودار بالا عبارت “طراحی سایت” جستجوی بیشتری به نسبت سئو داشته و با گذشت زمان این روند با سئو سایت برابر شده است. این نمودار نشان می دهد که بهینه سازی وب سایت با گذشت زمان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

گوگل ترندز ابزاری برای ایجاد فروش بهتر در دنیای اینترنت

شما با آموزش گوگل ترندز می توانید ایده های خوبی برای محصولات و محتوای خود پیدا کنید. نحوه کار با گوگل ترندز حتی می تواند به شما ایده های جدید برای ایجاد کسب و کار جدید به شما ارائه دهد.

در نمودار زیر دو عبارت فروش موبایل و فروش لپ تاپ را به مقایسه با هم توسط گوگل ترندز پرداخته ایم:

نحوه استفاده از گوگل ترندز,نحوه کار با گوگل ترندز

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، فروش موبایل جستجوی بیشتری به نسبت فروش لپ تاپ در موتور جستجوی گوگل داشته است. این نشان می دهد با شناخت کامل نحوه کار با گوگل ترندز می توانید از این قابلیت استفاده کرده و محصولاتی را در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید که جستجوی بیشتری را در گوگل داشته است.

آموزش استفاده از گوگل ترندز,آموزش کار با گوگل ترندز,آموزش گوگل ترندز

شما بعد از اینکه عبارتی را در گوگل ترندز جستجو کنید، نمودار و اطلاعات بالا را نیز به شما نشان می دهد. در ادامه بررسی دو عبارت ” فروش موبایل” و ” فروش لپ تاپ” در تصویر بالا بخش Compared breakdown subregion به شما کمک می کند که مکان افرادی که جستجو داشته اند را پیدا کنید.

همان طور که از تصویر بالا مشخص است، پنج استان تهران، البرز، آذربایجان شرقی، فارس و گیلان بیشترین جستجو را برای این عبارات داشته اند.

آموزش استفاده از گوگل ترندز,آموزش کار با گوگل ترندز,آموزش گوگل ترندز

در تصویر بالا بخش Interest by subregion کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده را به شما نشان می دهد. در تصویر بالا در قسمت Related queries هر عبارت، عبارات نزدیک به آن که به تازگی جستجوی بیشتری داشته را به شما نمایش می دهد.

استفاده از گوگل ترندز برای درک بهتر رقبا

در آموزش کار با گوگل ترندز شما متوجه شدید که به راحتی می تواند کسب و کار و محصولات خود را بر اساس میزان علاقه کاربران که در جستجوی گوگل به آن پرداخته اند، ایجاد کنید. این برای تحلیل رقبا نیز کاربرد فراوانی دارد. اگر شما با مفهوم چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم آشنا شده باشید، می توانید به راحتی عبارت کلیدی خود با عبارت کلیدی رقبای خود مقایسه کنید.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم ویژگی های گوگل ترندز را در قالب آموزش کار با گوگل ترندز به شما ارائه دهیم. ویژگی هایی که می تواند انقلاب بزرگی در کسب و کار اینترنتی و سنتی شما ایجاد کند. سایت گوگل ترندز ویژگی های دیگری نیز دارد که بدلیل برخی محدودیت ها، در کشور ایران کاربردی نداشته. در مجموع شما با درک بهتر چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم، می توانید به بهبود سئو سایت و تولید محتوای خود کمک کنید.

2 نظر در مورد مقاله “ آموزش نحوه کار با گوگل ترندز ” ثبت شده است
  1. وحید

    گوگل ترندز برای ایران هم فعال هست؟


    • امیر قمصری

      بله دوست عزیزم


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود