فاکتور جدید گوگل برای رتبه بندی سایت ها

آپدیت جدید گوگل,الگوریتم رتبه بندی گوگل,جدیدترین فاکتور رتبه بندی گوگل

در این مقاله قصد داریم تا فاکتور جدید گوگل که ممکن است کمی هم عجیب باشد را برای شما معرفی کنیم. گوگل هر چند وقت یکبار فاکتورهای جدیدی را برای رتبه بندی صفحات سایت های مختلف، اراده می کند که برخی از آن ها ممکن است تا حدودی روند کاری شما را تغییر دهند. متفاوت بودن، یکی از مواردی است که به تازگی بسیار برای گوگل اهمیت پیدا کرده است؛ در حقیقت می توان به آن به عنوان یک فاکتور جدید گوگل نیز نگاه کرد. جان مولر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا یک سایت از نتایج گوگل حذف شده و رتبه خود را از دست داده است پاسخ می دهد.

هرساله سوالات زیادی برای شناسایی جدیدترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل بیان می شود؛ سوال مدنظر ما در این زمینه به صورت زیر است:

من یک وب سایت در زمینه دانلود آهنگ دارم که ۶۰٫۰۰۰ آهنگ در سایت قرار دارد. حال رتبه خود را از دست داده ام و بعد از جستجو متوجه شدم تنها ۷ صفحه از وب سایت من در نتایج وجود دارد. آیا سایت من پنالتی شده است که گوگل صفحات من را حذف کرده است؟ چطور می توانم به جایگاه قبل خود برگردم؟

جان مولر در پاسخ به این سوال ابتدا می گوید:

به طور کلی، یک جستجو از سایت نماینده تمام صفحاتی که ایندکس کرده ایم نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی یا آنچه که ایندکس کرده ایم، از سرچ کنسول (search console) استفاده کنید. از این طریق شما می توانید نگاه بهتری نسبت به صفحاتی که ایندکس شده اند داشته باشید.

درک می کنم که از دست دادن ترافیک چقدر دردناک است.

با توجه به اینکه موضوع سایت آهنگ است، فکر می کنم کمی مشکل خواهد بود؛ زیرا الگوریتم های ما سعی می کنند به دنبال محتوای منحصر به فرد، قانع کننده و با کیفیت باشند.

آپدیت جدید گوگل,الگوریتم رتبه بندی گوگل,جدیدترین فاکتور رتبه بندی گوگل

اگر وب سایت شما مانند سایر وب سایت ها آهنگ ارائه می کند، من نمی دانم الگوریتم های ما تشخیص می دهند این یک وب سایت واقعا مهم است و ما باید روی آن تمرکز کنیم و در جستجو آن را برجسته کنیم یا خیر.

بنابراین با توجه به این نکته، شما باید سعی کنید بفهمید وجه مشترک شما و میلیون ها سایت آهنگ دیگر چیست و خود را نسبت به آنها متمایز کنید.

  • شاید تغییر شیوه ارائه مطالب یکی از روش ها برای انجام این کار باشد
  • شاید تغییر شیوه عملکرد یکی از روش ها برای انجام این کار باشد

پس شما باید اطمینان داشته باشید که چیزی که در سایت خود دارید به اندازه کافی متفاوت است، تا الگوریتم های ما بگویند این همان چیزی است که ما باید به جای میلیون ها سایت دیگر از آن استفاده کنیم و آن را فهرست کنیم.

بنابراین احتمالا انجام چنین تغییراتی آسان نخواهد بود، اما این مسیری است که من می روم.

این همان توصیه ای است که من به هر نوع وب سایتی ارائه می دهم، که اساسا همان کاری را انجام می دهند که وب سایت های دیگر انجام می دهند.

شما واقعا باید اطمینان داشته باشید که آنچه ارائه می دهید، بی نظیر و قانع کننده و با کیفیت است. به طوری که سیستم ها و کاربران ما بگویند من می خواهم به آن وب سایت خاص بروم، زیرا آنها به من چیزی را ارائه می دهند که در اینترنت بی نظیر است و نمی خواهم به هر وب سایت دیگری به صورت تصادفی بروم.

فاکتور جدید گوگل؛ متفاوت بودن و رتبه بهتر

طبق گفته گوگل، متفاوت بودن از رقبا برای الگوریتم های گوگل مهم است. وقتی می گوید متفاوت، به معنای بهتر بودن نیز است.

طبق گفته مولر یک وب سایت با رتبه عالی باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  1. متفاوت (منحصر به فرد)
  2. 2. متقاعد کننده
  3. 3. باکیفیت

سخن پایانی

همیشه به خاطر داشته باشید که گوگل تا کنون موارد بسیار زیادی را به فاکتورهای رتبه بندی  خود اضافه کرده است؛ همچنین موارد بسیار زیادی را ظاهرا از الگوریتم رتبه بندی خود حذف کرده است. اما شما همواره باید تجربه و توصیه های متخصصین برتر سئو سایت را بعد از بیانیه های گوگل، مورد بررسی قرار دهید.

هیچگاه، به طور مطلق نمی توان گفت که یک فاکتور جدید گوگل اثربخشی زیادی دارد و یک فاکتور قدیمی گوگل، ارزش خود را از دست داده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود