الگوریتم کبوتر گوگل و فاکتورهای رتبه بندی آن

pigeon algorithm,آپدیت کبوتر گوگل,الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر گوگل بعد از آنکه توسط این موتور جستجو ارائه شد، کسب و کارهای محلی را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد. اگر صاحب یک کسب و کار محلی هستید، واجب است که هر روز به صورت آنلاین و آفلاین با مشتریان محلی خود در ارتباط باشید. درواقع، جستجوی محلی، کسب و کار شما را در معرض دید مشتریان جدید قرار می دهد و دقیقا همین عامل است که سبب رشد کسب و کارتان می شود. بنابراین، اگر عملکرد ضعیفی در بخش سئوی محلی داشته باشید، پیشرفت و رشد شما با کندی روبرو خواهد شد.

این پتانسیل بهبود کسب و کار محلی، با ارائه الگوریتم کبوتر گوگل به شدت افزایش یافت. با استفاده از این بروزرسانی، مدیران کسب و کارها می توانند نحوه پاسخگویی خود به مشتریان را تغییر دهند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، باید بگویم که مطالعه ادامه این مقاله برای شما ضروری خواهد بود.

در واقع الگوریتم کبوتر (pigeon algorithm)، از زمان های قدیم، به دلیل اینکه نامه بر بوده است و از آن به عنوان پرنده ای که همه مسیرها را بلد است، استفاده می شده است، گوگل هم از این نکته الگوبرداری کرده و به این دلیل نام این الگوریتم را کبوتر گذاشته است. 

ما در این مقاله به این سوالات شما در رابطه با الگوریتم کبوتر پاسخ داده ایم:

  • آیا الگوریتم کبوتر تاثیر مستقیمی بر سئو سایت من دارد؟
  • چگونه سئو محلی را در سایت خودمان به کار ببریم؟
  • نکات مربوط به الگوریتم Pigeon چیست؟
  • چرا از بروزرسانی های الگوریتم کبوتر در گوگل استفاده کنیم؟
  • چگونه از طریق این الگوریتم در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

جستجوی محلی چیست؟

جستجوی محلی به چگونگی عملکرد موتورهای جستجو اشاره دارد و موتور جستجویی که در این مقاله به آن می پردازیم، گوگل می باشد.

نکته مهم؛

نتایجی که با جستجوی محلی به شما نشان داده می شود به طور کامل با نتایج ارگانیک گوگل متفاوت است.

هنگامی که می خواهیم یک جستجوی محلی انجام دهیم، نتایجی که گوگل به شما نشان می دهد، بر اساس هدف جستجو و موقعیت جغرافیایی شما است (از IP address دسکتاپ و لوکیشن تلفن همراه شما استفاده می شود).

جالب است بدانید که اگر شما موقعیت خود را به عنوان مثال شهر مشهد انتخاب کرده باشید و خود شما دقیقا در منطقه آب و برق این شهر قرار داشته باشید، گوگل تنها نتایجی را نشان می دهد که اطراف شما است؛ فوق العاده نیست؟!

به عنوان مثال می توانید همین الان عبارت هایی مثل کافی شاپ، رستوران، متخصص قلب و … را در مرورگر خود جستجو کنید و نتایج محلی را مشاهده کنید.

 

pigeon algorithm,آپدیت کبوتر گوگل,الگوریتم کبوتر

اکنون که مفهوم جستجوی محلی را به خوبی فهمیده اید، وقت آن است که بروز رسانی کبوتر گوگل را نیز برای شما توضیح دهیم.

الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

در جولای سال 2014، گوگل مختص ایالات متحده آمریکا، یک بروزرسانی بسیار مهم را در معرفی الگوریتم کبوتر گوگل خود به وجود آورد؛ این بروز رسانی، با نام pigeon algorithm یا الگوریتم کبوتر شناخته شد. بعد از این تاریخ، بروز رسانی کبوتر گوگل برای مناطق مختلف جهان، برقرار شد.

بنا بر نظر کارشناسان سئو سایت، آپدیت کبوتر گوگل به این منظور انجام شد که نتایج بهتر با ارتباط بیشتری در اختیار کاربران قرار بگیرد. تا قبل از این بروز رسانی، به عنوان مثال اگر شما عبارت کافی شاپ را جستجو می کردید، گوگل صفحات سایت های مختلف که درباره کافی شاپ، محتوا تولید کرده بودند را به شما نشان می داد.

درباره این تغییرات، وب سایت Moz هم در مورد الگوریتم کبوتر گوگل مطلب زیر را ارائه کرده است:

“گوگل دنیای جستجوی محلی و ترفندهای سئوی آن را به شکل عجیبی دگرگون کرد. بعد از آپدیت کبوتر گوگل، سئوی محلی مفهومی متفاوت پیدا کرد. با این بروز رسانی، ارتباط بین هسته الگوریتم رتبه بندی و الگوریتم محلی به شدت افزایش پیدا کرد”.

3 نکته مهم در مورد این بروزرسانی؛

  • Pigeon بزرگترین آپدیت الگوریتم کبوتر در گوگل بود که می توانست در جستجوی محلی کاربرد داشته باشد.
  • پارامترهای فاصله کاربر و موقعیت جغرافیایی کاربر به فاکتورهای رتبه بندی این الگوریتم افزوده شد.
  • الگوریتم کبوتر گوگل با شکل جالبی، جستجو در نقشه و وب را به یکدیگر متصل کرد.

همانطور که می دانید، بعد از هر بروز رسانی که این موتور جستجو انجام می دهد، شاهد افت رنک وب سایت های بسیار زیادی هستیم. این مسئله در مورد بروز رسانی کبوتر هم صدق می کند. اگر تا الان اهمیت جستجوی محلی را نمی دانستید، وقت آن است که شروع به بهینه سازی وب سایت خود بر اساس آپدیت کبوتر گوگل کنید.

آنچه گوگل باید درباره الگوریتم کبوتر بگوید

Google  در اکثر بروز رسانی ها چیزی برای گفتن ندارد.

در رابطه با بروزرسانی الگوریتم کبوتر در گوگل نیز فقط گفته شد که اطلاعات را عمیق تر به کاربران نمایش خواهد داد و این الگوریتم باعث بهبود تجربه کاربری خواهد شد؛ اما اطلاعات واضح تری از این که آپدیت جدید الگوریتم کبوتر گوگل چیست ارائه نداد.

گوگل به باری شوارتز گفت که هیچکدام از به روزرسانی های pigeon algorithm را پس از راه اندازی اولیه، تأیید یا انکار نخواهد کرد؛ بنابراین، تقریباً تضمین شده است که یک بروزرسانی برای این الگوریتم وجود ارائه شده است و همچنین بسیار محتمل است که طی چند سال گذشته بیش از یک بروزرسانی برای الگوریتم Pigeon وجود داشته باشد.

آیا کبوتر در SERP های Google تغییری ایجاد می کند؟

تا اینجای مطلب با مفهوم کلی این که الگوریتم کبوتر چیست آشنا شدید. حال نیاز است بدانید که این الگوریتم چه تغییراتی در نتایج گوگل ایجاد می کند.

بعد از کبوتر، نتایج جستجو در نقشه ها تفاوت قابل توجهی با نتایج جستجوی سنتی پیدا کرد و تجربه کاربری هم به طور قابل ملاحظه ای تغییر کرد. اکنون نتایج جستجو و زیبایی شناسی SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) برای جستجوی Google و جستجوی Google Maps ظاهر و عملکرد یکنواخت تری دارند.

کبوتر حضور وب سایت شما را اثبات می کند

با معرفی الگوریتم کبوتر گوگل ، یک چالش برای صاحبان مشاغل محلی به وجود آمد. آن هم این است که باید برای اثبات خود، مواردی که الگوریتم کبوتر از آنها می خواهد را رعایت کنند.

مطابق این الگوریتم، شما باید تمامی اطلاعات مربوط به محل کارتان را ذکر کنید و آن را به طور واضح به کاربر نشان دهید. ساعت کاری محل کار شما، شماره تماس، محصولات، خدماتی که ارائه می دهید، آدرس و …

الگوریتم کبوتر در گوگل,الگوریتم کبوتر گوگل,الگوریتم کبوتر گوگل چیست

رضایتمندی مشتریان می تواند از طریق سئو محلی، به رتبه سایت کمک کند!

در صورت رضایت مشتریان و کاربران از خدمات دهی شما، رتبه شما از طرف الگوریتم کبوتر در گوگل افزایش خواهد یافت.

به این صورت که، مشتریان برای اعلام رضایت خودشان به نقشه سایت شما رتبه خواهند داد و نظرات مثبت خودشان را اعلام خواهند کرد که این کار از دید گوگل، بسیار خوشایند است.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو محلی چیست؟ | تکنیک های 2024پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

چگونه در جستجوی محلی رنک بگیریم؟

بعد از این برقراری الگوریتم کبوتر گوگل، بسیاری از مدیران کسب و کارهای مختلف سوالات زیر برایشان به وجود آمد:

  • چگونه برای جستجوی محلی رنک بگیرم؟
  • چرا نمی توانم مثل رقبایم در نتایج محلی حضور داشته باشم؟
  • فاکتورهای رتبه بندی الگوریتم کبوتر چیست؟
  • چه تغییراتی باید در روند سئو سایت به وجود بیاوردم؟
  • و …

اگر شما هم جزو این افراد هستید، ادامه این مقاله را باید با دقت بیشتری بخوانید. بدون هیچ معطلی بهتر است به سراغ فاکتورهایی برویم که برای الگوریتم کبوتر گوگل pigeon algorithm اهمیت زیادی دارند.

معرفی الگوریتم کبوتر گوگل

 

فاکتورهای رتبه بندی آپدیت کبوتر گوگل

مهم ترین این فاکتورهایی که کبوتر گوگل سعی می کند با استفاده از آن ها نتایج محلی را نشان کاربر دهد، به صورت زیر هستند:

  • نزدیک بودن IP location کاربر به آدرس کسب و کار مورد نظر
  • نزدیک بودن آدرس کسب و کار به مرکز شهر
  • HTML NAP (هماهنگ بودن نام، آدرس و شماره تلفن جستجو شده با کسب و کار)
  • قوام کیفیت، اعتبار و محبوبیت یک کسب و کار (این اطلاعات از لیست دایرکتوری ها به دست می آید)
  • اعتبار دامنه
  • تعداد و کیفیت لینک ها
  • تعداد بازدیدهای وب سایت کسب و کار شما
  • نظرات افراد در مورد کسب و کار مورد نظر

این ها مواردی هستند که در نشان داده شدن برند شما در جستجوی محلی اهمیت زیادی دارند؛ به طور کلی پیشنهاد نیوسئو به شما این است که کارهای زیر را برای بهینه سازی محلی وب سایت خود انجام دهید تا سریعتر به آنچه می خواهید برسید:

  • افزایش شدید کیفیت محتواهای وب سایت
  • تمرکز بر روی عبارت های کلیدی محلی و تولید محتواهای با ارزش برای آن ها
  • بهینه سازی صفحه اصلی وب سایت و قرار دادن مهم ترین اطلاعاتتان در آن؛ همان مواردی که فکر می کنید هدف جستجوی کاربر محلی بوده اند
  • قرار دادن نام شهر و برند خود در بیشتر عنوان های وب سایتتان
  • استفاده از تگ های alt مرتبط
  • ثبت وب سایت در Google My Business
  • چک کردن Google Map برای اینکه آدرس، نام و شماره تلفن صحیحی را وارد کرده باشید
  • لینک سازی های محلی با برندهای هم منطقه ای خود
  • تبلیغ برند خودتان در اینستاگرام و تلگرام و استفاده از هشتگ های محلی در آن ها

جمع بندی نهایی

تعداد بسیار زیادی از کسب و کارهای محلی بعد از بروز رسانی کبوتر گوگل، پیشرفت های چشمگیری داشتند؛ تنها به این دلیل که توانستند عملکرد خوبی در زمینه سئوی محلی وب سایتشان از خود نشان دهند.

حال که به خوبی درک کرده اید الگوریتم کبوتر گوگل چیست و چه تاثیری بر کسب و کارهای محلی گذاشته است، بهتر است هرچه سریعتر برای بهینه سازی وب سایت خود اقدام کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل برای سئوی داخلی وب سایتتان، خوشحال می شویم که آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود