الگوریتم کبوتر گوگل و دگرگونی سئو محلی

آپدیت الگوریتم گوگل,آپدیت کبوتر گوگل,آموزش الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر گوگل بعد از آنکه توسط این موتور جستجو ارائه شد، کسب و کارهای محلی را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد. اگر صاحب یک کسب و کار محلی هستید، واجب است که هر روز به صورت آنلاین و آفلاین با مشتریان محلی خود در ارتباط باشید. بر بخش آنلاین، جستجوی محلی کسب و کار شما را در معرض دید مشتریان جدید قرار می دهد و دقیقا همین عامل است که سبب رشد کسب و کارتان می شود. در نتیجه، عملکرد ضعیف شما در بخش سئوی محلی، از پیشرفت شما جلوگیری می کند.

این پتانسیل بهبود کسب و کار محلی، با ارائه الگوریتم کبوتر گوگل به شدت افزایش یافت. با استفاده از این بروز رسانی، مدیران کسب و کارها می توانند نحوه پاسخگویی خود به مشتریان را تغییر دهند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، باید بگویم که مطالعه ادامه این مقاله برای شما ضروری خواهد بود.

جستجوی محلی چیست؟

جستجوی محلی به چگونگی عملکرد موتورهای جستجو اشاره دارد و موتور جستجویی که در این مقاله به آن می پردازم، گوگل می باشد.

نکته مهم؛

نتایجی که بر اثر جستجوی محلی به شما نشان داده می شود به طور کامل با نتایجی ارگانیک گوگل متفاوت است.

هنگامی که می خواهیم یک جستجوی محلی انجام دهیم، نتایجی که گوگل به شما نشان می دهد، بر اساس هدف جستجو و موقعیت جغرافیایی شما است (از IP address دسکتاپ و لوکیشن تلفن همراه شما استفاده می کند).

جالب است که اگر شما موقعیت خود را به عنوان مثال شهر مشهد انتخاب کرده باشید، و خود شما دقیقا در منطقه آب و برق این شهر قرار داشته باشید، گوگل تنها نتایجی را نشان می دهد که اطراف شما است؛ فوق العاده نیست؟!

به عنوان مثال می توانید همین الان عبارت هایی مثل کافی شاپ، رستوران، متخصص قلب و … را در مرورگر خود جستجو کنید و نتایج محلی را مشاهده کنید.

آپدیت الگوریتم گوگل,آپدیت کبوتر گوگل,آموزش الگوریتم کبوتر گوگل

اکنون که مفهوم جستجوی محلی را به خوبی فهمیده اید، وقت آن است که بروز رسانی کبوتر گوگل را نیز برای شما توضیح دهم.

حالا وقتشه!   اینو بخون: 6 روش کارآمد برای بهبود سئو محلیپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

در جولای سال 2014، گوگل مختص ایالات متحده آمریکا، یک بروز رسانی بسیار مهم را در الگوریتم خود به وجود آورد؛ این بروز رسانی، با نام Pigeon یا کبوتر شناخته شد. بعد از این تاریخ، بروز رسانی کبوتر گوگل برای مناطق مختلف جهان، برقرار شد.

بنا بر نظر کارشناسان سئو سایت، آپدیت کبوتر گوگل به این منظور انجام شد که نتایج بهتر با ارتباط بیشتری در اختیار کاربران قرار بگیرد. تا قبل از این بروز رسانی، به عنوان مثال اگر شما عبارت کافی شاپ را جستجو می کردید، گوگل صفحات سایت های مختلف که درباره کافی شاپ محتوا تولید کرده بودند را به شما نشان می داد.

خبرگزاری تغییرات الگوریتم گوگل وب سایت Moz هم در مورد الگوریتم کبوتر گوگل مطلب زیر را ارائه کرد:

“گوگل دنیای جستجوی محلی و ترفندهای سئوی آن را به شکل عجیبی دگرگون کرد. بعد از آپدیت کبوتر گوگل، سئوی محلی مفهومی متفاوت پیدا کرد. با این بروز رسانی، ارتباط بین هسته الگوریتم رتبه بندی و الگوریتم محلی به شدت افزایش پیدا کرد”.

3 نکته مهم در مورد این بروز رسانی؛

  • Pigeon بزرگترین آپدیتی بود که گوگل می توانست در جستجوی محلی داشته باشد
  • پارامترهای فاصله کاربر و موقعیت جغرافیایی او به رتبه بندی افزوده شد
  • با شکل جالبی، جستجو در نقشه و وب را به یکدیگر متصل کرد

همانطور که می دانید، بعد از هر بروز رسانی که این موتور جستجو انجام می دهد، شاهد افت رنک وب سایت های بسیار زیادی هستیم. این مسئله در مورد بروز رسانی کبوتر هم صدق می کند. اگر تا الان اهمیت جستجوی محلی را نمی دانستید، وقت آن است که شروع به بهینه سازی وب سایت خود بر اساس آپدیت کبوتر گوگل کنید.

چگونه در جستجوی محلی رنک بگیریم؟

بعد از این برقراری الگوریتم کبوتر گوگل، بسیاری از مدیران کسب و کارهای مختلف سوالات زیر برایشان به وجود آمد:

  • چگونه برای جستجوی محلی رنک بگیرم؟
  • چرا نمی توانم مثل رقبایم در نتایج محلی حضور داشته باشم؟
  • فاکتورهای رتبه بندی کبوتر گوگل چه مواردی هستند؟
  • چه تغییراتی باید در روند سئو سایت به وجود بیاوردم؟
  • و …

اگر شما هم جزو این افراد هستید، ادامه این مقاله را باید با دقت بیشتری بخوانید. بدون هیچ معطلی بهتر است به سراغ فاکتورهایی برویم که برای الگوریتم کبوتر گوگل اهمیت زیادی دارند.

الگوریتم pigeon گوگل,الگوریتم کبوتر,الگوریتم کبوتر گوگل

فاکتورهای رتبه بندی آپدیت کبوتر گوگل

مهم ترین این فاکتورهایی که کبوتر گوگل سعی می کند با استفاده از آن ها نتایج محلی را نشان کاربر بدهد، به صورت زیر هستند:

  • نزدیک بودن IP location کاربر به آدرس کسب و کار مورد نظر
  • نزدیک بودن آدرس کسب و کار به مرکز شهر
  • HTML NAP (هماهنگ بودن نام، آدرس و شماره تلفن جستجو شده با کسب و کار)
  • قوام کیفیت، اعتبار و محبوبیت یک کسب و کار (این اطلاعات از لیست دایرکتوری ها به دست می آید)
  • اعتبار دامنه
  • تعداد و کیفیت لینک ها
  • تعداد بازدیدهای وب سایت کسب و کار شما
  • نظرات افراد در مورد کسب و کار مورد نظر

این ها مواردی هستند که در نشان داده شدن برند شما در جستجوی محلی اهمیت زیادی دارند؛ به طور کلی پیشنهاد نیوسئو به شما این است که کارهای زیر را برای بهینه سازی محلی وب سایت خود انجام دهید تا سریعتر به آنچه می خواهید برسید:

  • افزایش شدید کیفیت محتواهای وب سایت
  • تمرکز بر روی عبارت های کلیدی محلی و تولید محتواهای با ارزش برای آن ها
  • بهینه سازی صفحه اصلی وب سایت و قرار دادن مهم ترین اطلاعاتتان در آن؛ همان مواردی که به فکر می کنید که هدف جستجوی کاربر محلی بوده اند
  • قرار دادن نام شهر و برند خود در بیشتر عنوان های وب سایتتان
  • استفاده از تگ های alt مرتبط
  • ثبت وب سایت در Google My Business
  • چک کردن Google Map برای اینکه آدرس، نام و شماره تلفن صحیحی را وارد کرده باشید
  • لینک سازی های محلی با برندهای هم منطقه ای خود
  • تبلیغ برند خودتان در اینستاگرام و تلگرام و استفاده از هشتگ های محلی در آن ها

جمع بندی نهایی

تعداد بسیار زیادی از کسب و کارهای محلی بعد از بروز رسانی کبوتر گوگل، پیشرفت های چشمگیری داشتند؛ تنها به این دلیل که توانستند عملکرد خوبی در زمینه سئوی محلی وب سایتشان از خود نشان دهند.

حال که به خوبی درک کرده اید الگوریتم کبوتر گوگل چیست و چه تاثیری بر کسب و کارهای محلی گذاشته است، بهتر است هرچه سریعتر برای بهینه سازی وب سایت خود اقدام کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل برای سئوی داخلی وب سایتتان، خوشحال می شویم که آن را با ما در میان بگذارید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود