ضروری

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت ششم : اعتماد کاربران

authority در گوگل,فاکتورهای گوگل,کیفیت محتوا در سئو

دو هفته قبل در خصوص پنجمین مورد از موارد اثرگذار در دستورالعمل رنکینگ گوگل صحبت کردیم. که بر پایه “لینک و محتوای تکراری” بود و راه حل های کاربردی ارائه شد که به شما کمک میکند محتوای خود را در نگاه گوگل اثرگذار کنید.

این هفته روی سیگنال های مثبت که از نظر گوگل برای تعیین کیفیت صفحات ارزش زیادی دارد، متمرکز خواهیم شد.

رتبه بندی کیفیت صفحات

سال گذشته، گوگل سندی را منتشر نمود که نشان میداد در زمینه ارزیابی کیفیت جستجوی سایت شما دقیقا به دنبال چه مواردی است. بر اساس این سند موارد زیر در تعیین رتبه سایت اهمیت بسیار زیادی را دارا هستند:

  1. کیفیت و کمیت محتوای اصلی
  2. اطلاعات وبسایت/ اطلاعاتی در خصوص مدیر سایت و کسی که مسئول آن است.
  3. اعتبار وبسایت
  4. تخصص، اعتماد و اقتدار

در بخش های قبلی روی موضوع کیفیت محتوا بحث کردیم لذا اجازه دهید در ادامه 3 پارامتر دیگر یعنی تخصص، اعتماد و اقتدار را مورد ارزیابی قرار دهیم.

اقتدار (authority)

یک وبسایت مقتدر سایتی است که قابل اعتماد باشد. یعنی از سوی کاربران، کارشناسان موضوع مربوطه، دیگر وبسایت ها و موتورهای جستجو قابل اطمینان ارزیابی شود.

اقتدار شما زمانی بی نهایت خواهد شد که محتوای وبسایتتان صلابت و ارزش لازم را دارا باشد. همچنین جاهای بسیار دیگری در سایت به جز محتوا وجود دارد که میتوان در آن اقتدار ایجاد کرد.

معماری سایت

  1. سایت شما نیازمند معماری منطقی است. صفحه اصلی باید در هر زمانی در دسترس باشد و همه دسته ها و زیرشاخه ها بایستی بطور منطقی با موضوع اصلی در ارتباط باشند.
  2. قراردادن یک کادر جستجو ساده در صفحه باعث رابط کاربری بهتری می شود. اگر جستجوگر نتوانست صفحه خاصی را بیابد، مطمئن شوید که نتایج جستجو از طریق کادر مورد نظر، او را به صفحه دلخواهش سوق میدهد.
  3. همه بخش ها باید از منوی اصلی در دسترس باشند. همچنین تمامی صفحات وب، بایستی در دسته مرتبط با خود قرار گیرند.(چقدر امیر قمصری از مرتبط بودن حرف بزنه که شما همواره حواستون با این اصل مهم باشه؟!!!)

هویت

  1. وبسایت شما بایستی راه ارتباطی شفافی را با قراردادن انواع روشهای ارتباطی برای کاربر، از طریق صفحه تماس با ما ایجاد کند. ایمیل، آدرس محل کار، شماره محل کار و ….
  2. اطلاعات صفحه ارتباط با ما شما؛ بایستی با اطلاعات ثبت شده در سیستم WHOIS شما منطبق باشد.
  3. وجود صفحه درباره ما که وبسایت شما و هدفش را توضیح میدهد مهم است. تاریخچه سایت و پروفایل شما و دیگر کارمندان به اعتمادسازی بیشتر کمک شایانی خواهد کرد.
  4. در هر صفحه ای شفاف باشد که چه کسی پاسخگو و مسئول سایت است (فرد، سازمان، ناشر) و البته کسی که نویسنده محتوا است.

اعتماد

  1. اگر صاحب کسب و کار هستید بنظر ایده خوبی است که در سایتتان وبلاگی راه اندازی کنید. اینکار نه تنها باعث می شود که سایتتان را با مطالب جدید آپدیت نگه داشته و بازدیدکنندگان (و موتورهای جستجوگر) را با محتوای بروز مشتاق نگهدارید، همچنین شما را فردی پیگیر و قابل اعتماد در زمینه آن کسب و کار نشان می دهد.
  2. نظراتی که خودتان در در ادامه مطلب قرار میدهید به احتمال زیاد توسط گوگل نادیده گرفته می شود و ارزشی برای رنک صفحه محسوب نمیشود. گوگل جای بررسی نظرات شخص شما، نظرات کاربران و شخص ثالث را مدنظر قرار می دهد. پیشنهادهایی که از سوی کاربران حرفه ای ارائه می گردد مدرک بسیار مهمی دال بر قابل اعتماد بودن مطلب شماست.
  3. تعداد کمی نظر منفی در خصوص مطلب را به فال نیک بگیرید که باعث می شود از رنک کیفی بیش از حد بالا که ساختگی بنظر می رسد بکاهد. خود ماهیت نظر دادن کاربران تاثیرگذارتر از نظری است که داده اند. چرا که این موضوع نشان میدهد بایستی تجدیدنظر اساسی در محصول یا محتوای خود داشته باشید.
  4. باید بخشی به عنوان شرایط خدمات و حفظ حریم خصوصی داشته باشید که نحوه استفاده شما از کوکی‌ها را توضیح دهد.

تخصص

  1. اگر مدعی هستید که سایتتان تخصصی است، بایستی مطمئن شوید که کارشناسان واقعی به عنوان نویسنده حضور داشته باشند. این موضوع مهم است حتی اگر سایتتان در زمینه سرگرمی و مد فعالیت میکند!

به عنوان مثال در اینجا چند نمونه از خود سایت گوگل آورده ام:

توصیه های پزشکی با کیفیت بایستی توسط سازمان یا متخصصین پزشکی و دارای مجوز آورده شود. همچنین بایستی به بهترین شکل ویرایش و پردازش شده باشند.

صفحات مشاوره با کیفیت مانند مشاوره بازسازی خانه یا مشاوره در زمینه مسائل زناشویی و فرزندان باید توسط متخصصین مجرب و منابع معتبر نگاشته شوند.

صفحات هنری و سرگرمی مانند عکاسی یا آموزش نواختن گیتار نیاز به متخصص دارند.

گوگل بطور مرتب بر کیفیت فعالیت کارشناس و نویسنده سایت نظارت میکند.

  1. نگران نباشید اگر آموزش رسمی یا تحصیلات دانشگاهی در این زمینه ندارید. گوگل تجربیات زندگی که باعث میشود شخصی در موضوعی صاحب نظر شود را نیز مدنظر قرار میدهد.(باورتون میشه گوگل این قدر هوشمند باشه؟!!! باید باورتون بشه. تمام دنیای مجازی نوک انگشتان گوگل می چرخه! …)

قسمت بعدی سرفصل فاکتورهای رنکینگ گوگل :

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت هفتم : سیگنالهای سایت

قسمت های قبلی سرفصل فاکتورهای رنکینگ گوگل :

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت اول : فاکتور صفحه

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت دوم : کلمات کلیدی

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت سوم : کیفیت محتوا

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت چهارم : محتوای داغ

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت پنجم : کپی کردن

 

19 نظر در مورد مقاله “ فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت ششم : اعتماد کاربران ” ثبت شده است
  1. رضا ابراهیمی زینالی

    سلام
    مثل همه بخش های قبلی عالی بود
    منتظر بخش های بعدی هستم
    ممنونم


  2. بابک حسین زاده مقدم

    سلام همه مطالبی که تو این مقاله ارائه کردید کاملا جدید بود تو هیچ سایتی ندیده بودم.
    بابت زحماتی که میکشید از شما بینهایت ممنونم
    موفق باشید


  3. سینا معینی

    مطلب بسیار خوبی بود و تا حالا جایی ندیده بودم اما معنی این جمله رو متوجه نشدم اگر امکانش هست یک توضیح بدین:
    گوگل تجربیات زندگی که باعث میشود شخصی در موضوعی صاحب نظر شود را نیز مدنظر قرار میدهد.
    با تشکر


  4. دنیا شاداب

    از اینکه این مطلب بسیار عالی رو در اختیار ما گذاشتید سپاس گذاری می کنم. واقعا این مقاله یکی از بهترین مقالاتی بود که تا حالا در زمینه سئو در سایت شما مطالعه کردم


  5. افسانه شیرازیان

    سلام استاد. میشه بگید “گوگل بطور مرتب بر کیفیت فعالیت کارشناس و نویسنده سایت نظارت میکند” یعنی چی و چطوری این کار رو انجام میده؟ ما که چند تا نویسنده تو سایت داریم هم همنیطوره؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      ربات گوگل به سطحی پیشرفته شده است که پاسخ نظرات کارشناسان سایت را بررسی می کند.چطور اینکار را انجام می دهد؟ پاسخ این طولانی است …
      هر چند تا نویسنده هم داشته باشید می تواند تشخصی دهد.یادتان باشد در مورد هوشمند ترین ربات جهان صحبت می کنیم


  6. سئو و بهینه سازی سایت

    سلام جناب قمصری
    اگه میشه بیاید به سایت من و بررسی کنید سه تا مورد معماری سایت که گفتین تو سایت من درست انجام شده یا نه.
    ممنون


  7. محمد جعاوله

    سلام خوبین من دو هفته ای میشه با کانال و گروه تلگرام شما اشنا شدم و فایل هاى صوتى شما رو گوش مى کنم
    ممنون از شما


  8. ساور

    سلام چطوری بفهمیم اقتدار سایت مون خوبه یا نه ؟
    ممنونم استاد جوابم بدین
    خیلی برام مهمه…????


    • امیر قمصری

      درود
      این مورد را باید به یک کارشناس سئو بسپارید. نیاز به تحلیل دارد.


  9. عرفان

    سلام استاد
    لطفا بفرمایید اگر در سایت مان به جای اسم و فامیل نویسنده بنویسیم مدیر سایت اشکالی ندارد ؟


    • امیر قمصری

      درود
      خیر ! البته به لحاظ سئو فرقی ندارد اما به لحاظ برندینگ بهتر است نام مدیر باشد


  10. گریتینگ

    عالی حرفه ای بود تشکر


  11. حامد احمدی | ویلا در کلاردشت

    خدا شما رو حفظ کنه برای ما.
    دو نکته،
    رتبه بندی سایت مزاحم مطالعه است. عمودی اش کنید. در اسکرین 1366*768
    دوم اینکه،
    راه ارتباطی در تلگرام بذارید.
    نه فقط کانال.
    سوم، اینکه، ارتباط با من هم باشد عالی است.
    این که شد سه تا!


    • امیر قمصری

      درود بر شما و سپاس بابت دقت نظر شما
      مورد اول را متوجه نشدم


  12. حامد احمدی | ویلا در کلاردشت

    رای گیری منظورم بود. یک تا پنج ستاره را به سمت چپ منتقل کنید. خودتان بهتر می دانید، ولی اینجا مزاحم است.


  13. حامد احمدی | ویلا در کلاردشت

    در ضمن، در spam می آیید در اینباکس.
    من که زدم نات اسپم.


  14. سیما فیلم

    با سلام در مور د کیفیت محتوا سوالی داشتم و آن اینست که اگر محتوایی در سایت خودمان تکراری باشد، باز دچار مشکل می شویم؟ برای تولید محتوا برای سایت هایی که محتوای اصلی آنها فیلم و کلیپ است چه راه کارهایی ارائه می دهید؟!
    منتظر پاسختان هستم


    • امیر قمصری

      درود
      زیاد نه
      خلاصه ان فیلم و کلیپ ها را در قالب متن در بخش محتوا قرار دهید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود