
یکی از مواردی که نباید از آن غافل شوید، بهبود جریان اعتمادسازی در کاربران سایت است. روش های مختلفی برای بهبود این جریان هست که باید آن را بدانید و در فرآیند کلی سئو سایت، از آن استفاده کنید.
ما در این محتوا، مواردی که به بهبود جریان اعتمادسازی کاربران کمک می کند را به شما شرح می دهیم.
نقش اقتدار سایت در جریان اعتمادسازی کاربران
یک وبسایت مقتدر سایتی است که قابل اعتماد باشد. یعنی از سوی کاربران، کارشناسان موضوع مربوطه، دیگر وبسایت ها و موتورهای جستجو قابل اطمینان ارزیابی شود. اقتدار شما زمانی بی نهایت خواهد شد که محتوای وبسایتتان صلابت و ارزش لازم را دارا باشد. همچنین جاهای بسیار دیگری در سایت به جز محتوا وجود دارد که میتوان در آن اقتدار ایجاد کرد.
معماری سایت و نقش آن در اعتمادسازی
سایت شما نیازمند معماری منطقی است. صفحه اصلی باید در هر زمانی در دسترس باشد و همه دسته ها و زیرشاخه ها بایستی بطور منطقی با موضوع اصلی در ارتباط باشند. قراردادن یک کادر جستجو ساده در صفحه باعث رابط کاربری بهتری می شود. اگر جستجوگر نتوانست صفحه خاصی را بیابد، مطمئن شوید که نتایج جستجو از طریق کادر مورد نظر، او را به صفحه دلخواهش سوق می دهد.
همه بخش ها باید از منوی اصلی در دسترس باشند. همچنین تمامی صفحات وب، بایستی در دسته مرتبط با خود قرار گیرند.
هویت خود را مشخص کنید!
وبسایت شما بایستی راه ارتباطی شفافی را با قراردادن انواع روش های ارتباطی برای کاربر، از طریق صفحه “تماس با ما” ایجاد کند. ایمیل، آدرس محل کار، شماره محل کار و … . اطلاعات صفحه ارتباط با ما شما بایستی با اطلاعات ثبت شده در سیستم WHOIS شما منطبق باشد.
وجود صفحه درباره ما که وبسایت شما و هدفش را توضیح میدهد، بسیار بسیار مهم است. تاریخچه سایت و پروفایل شما و دیگر کارمندان به اعتمادسازی بیشتر کمک شایانی خواهد کرد. در هر صفحه ای شفاف باشد که چه کسی پاسخگو و مسئول سایت است (فرد، سازمان، ناشر) و البته کسی که نویسنده محتوا است.
حالا وقتشه! اینو بخون: آموزش سئوپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
راه اندازی وبلاگ
اگر صاحب کسب و کار هستید بنظر ایده خوبی است که در سایتتان وبلاگی راه اندازی کنید. اینکار نه تنها باعث می شود که سایتتان را با مطالب جدید آپدیت نگه داشته و بازدیدکنندگان (و موتورهای جستجوگر) را با محتوای بروز مشتاق نگهدارید، همچنین شما را فردی پیگیر و قابل اعتماد در زمینه آن کسب و کار نشان می دهد.
نظراتی که خودتان در ادامه مطلب قرار میدهید به احتمال زیاد توسط گوگل نادیده گرفته می شود و ارزشی برای رنک صفحه محسوب نمیشود. گوگل جای بررسی نظرات شخص شما، نظرات کاربران و شخص ثالث را مدنظر قرار می دهد. پیشنهادهایی که از سوی کاربران حرفه ای ارائه می گردد مدرک بسیار مهمی دال بر قابل اعتماد بودن مطلب شماست.
تعداد کمی نظر منفی در خصوص مطلب را به فال نیک بگیرید که باعث می شود از رنک کیفی بیش از حد بالا که ساختگی بنظر می رسد بکاهد. خود ماهیت نظر دادن کاربران تاثیرگذارتر از نظری است که داده اند. چرا که این موضوع نشان میدهد بایستی تجدیدنظر اساسی در محصول یا محتوای خود داشته باشید.
باید بخشی به عنوان شرایط خدمات و حفظ حریم خصوصی داشته باشید که نحوه استفاده شما از کوکی ها را توضیح دهد.
تخصص خود را به رخ بکشید!
اگر مدعی هستید که سایتتان تخصصی است، بایستی مطمئن شوید که کارشناسان واقعی به عنوان نویسنده حضور داشته باشند. این موضوع مهم است حتی اگر سایتتان در زمینه سرگرمی و مد فعالیت میکند!
به عنوان مثال در اینجا چند نمونه از خود سایت گوگل آورده ام:
- توصیه های پزشکی با کیفیت بایستی توسط سازمان یا متخصصین پزشکی و دارای مجوز آورده شود. همچنین بایستی به بهترین شکل ویرایش و پردازش شده باشند.
- صفحات مشاوره با کیفیت مانند مشاوره بازسازی خانه یا مشاوره در زمینه مسائل زناشویی و فرزندان باید توسط متخصصین مجرب و منابع معتبر نگاشته شوند.
- صفحات هنری و سرگرمی مانند عکاسی یا آموزش نواختن گیتار نیاز به متخصص دارند.
گوگل بطور مرتب بر کیفیت فعالیت کارشناس و نویسنده سایت نظارت میکند.
نگران نباشید اگر آموزش رسمی یا تحصیلات دانشگاهی در این زمینه ندارید. گوگل تجربیات زندگی که باعث میشود شخصی در موضوعی صاحب نظر شود را نیز مدنظر قرار میدهد.
نتیجه گیری
سئو یکی از مهم ترین مواردی است که به اعتمادسازی در کاربران کمک ویژه ای می کند. تمامی مواردی که تا اینجا بررسی کردیم زمانی روی اعتمادسازی کاربران اثرگذار است که با اصول سئو، بهینه سازی شود. صفحاتی که هویت شما را شرح می دهد، معماری کلی سایت، صفحات بلاگ و… همه و همه زمانی که با اصول سئو بهینه سازی شوند، کاربر را مجاب می کند تا از خدمات شما استفاده کنند.
19 نظر در مورد مقاله “ مهم ترین عوامل بهبود جریان اعتمادسازی کاربران ” ثبت شده است