آموزش برندسازی در اینستاگرام

برند سازی با اینستاگرام,برند سازی در اینستاگرام,برند سازی در اینستاگرام چیست

امروزه تلاش برای برندسازی در اینستاگرام بسیار افزایش پیدا کرده و هر فردی با هر مهارتی، سعی می کند که خود را به گونه ای، به کاربران نشان دهد تا بتواند در آینده، برند خود را ساخته و به شهرت برسد. این شبکه اجتماعی سکویی فوق العاده برای کسب و کارهای کوچک و افرادی است که می خواهند سریعا رشد کنند و پله های موفقیت را یکی پس از دیگری، طی کنند. به شهرت رسیدن در بین 400 میلیون کاربر، کار ساده ای نیست، اما مشهور شدن در بین کاربران اینستاگرام شهر خود یا کاربران هدف خود کار نسبتا ساده ای است. کافیست بدانید چگونه و چطور در اینستاگرام ظاهر شوید.

برخی از افراد با وجود داشتن کالای باکیفیت، مهارت بالا در سخن گفتن و ضبط فیلم و عکس، هنوز در اینستاگرام خوش ندرخشیده اند، چون نمی دانند چگونه و چطور می توان به ساخت برند در اینستاگرام پرداخت.

نیاز به توضیح ندارد اما می دانید که اینستاگرام درآمدهای بیش از 100 میلیون در ماه را نیز محقق کرده است. پس ارزش آن را دارد که برای برند سازی در اینستاگرام، ماه ها تلاش کنیم.

ترفندهای ساخت برند در اینستاگرام

در ادامه مقاله، چند راهکار شگفت انگیز برای این که چگونه در اینستاگرام برند شویم، به شما توضیح خواهیم داد:

1) تدوین استراتژی اینستاگرام

اولین گام برند سازی در اینستاگرام ، ایجاد یک استراتژی و برنامه ریزی دقیق از مراحل پیش رو و آنچه که می خواهید انجام دهید است؛ چرا که اگر استراتژی روشنی نداشته باشید، در نهایت پیج شما با محتوای کم ارزش و فیدهای پراکنده که ایده جدیدی در آن ها وجود ندارد، پر خواهد شد.

بنابراین، برای ایجاد استراتژی اینستاگرام خود و در نهایت بهبود برندسازی شخصی در اینستاگرام ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در ابتدا، باید بدانید برند سازی در اینستاگرام چیست که بعد بتوانید اهداف خود را از راه اندازی پیج اینستاگرام را مشخص کنید. این هدف برای برخی از افراد می تواند فروش محصول باشد و برای برخی دیگر ساخت برند در اینستاگرام و ارائه خدمت از طریق آن یا به شهرت رسیدن و سایر موارد مشابه باشد.
  • در مرحله بعدی، مخاطبان هدفی را که قصد دارید محصول یا خدمت خود را به آنها عرضه کنید، شناسایی و محدود کنید.
  • سپس رقبای خود را در حوزه ای که فعالیت می کنید، بررسی و در مورد آنها نیز تحقیق کنید.
  • در نهایت، برنامه و استراتژی محتوایی خود را برای ایجاد پست و استوری ها تنظیم و آن را توسعه دهید تا برند سازی با اینستاگرام شما به بهترین حالت ایجاد شود.

برند سازی با اینستاگرام,برند سازی در اینستاگرام,برند سازی در اینستاگرام چیست

 

2) استفاده از راهکارهای تعامل گونه برای افزایش فالوور

یکی از مهم ترین موضوعاتی که برخی از کاربران، از آن ناامید شده اند، این است که نمی دانند چگونه فالوورهای واقعی و تعامل پذیر پیدا کنند تا بتوانند از این طریق به بهبود برندسازی شخصی در اینستاگرام خود کمک کنند.

اگر شما ندانید که چگونه فالوورهای ارزشمندی را برای خود جذب کنید، قطعا به هدف خود یعنی برند سازی در اینستاگرام، نمی رسید. افزایش فالوور اینستاگرام رایگان بدون استفاده از ربات ها و برنامه های مختلف، کار دشواری نیست. امروزه راهکارهای زیادی را برای این موضوع ارائه می کنند.

ابتدا باید به سوال زیر پاسخ دهید و سپس تمام تلاش خود را برای رسیدن به این پاسخ، بکنید:

برای برند سازی با اینستاگرام، کاربران هدف شما به چه چیزهایی نیاز دارند؟

هدف هر کسب و کاری برطرف کردن نیازهای کاربران هدف خود است. شما که در زمینه فروش پرده فعالیت دارید، در صورتی که بدانید کاربران یا مردم بیشتر چه طرحی از پرده ها را دوست دارند، چه نوعی پرده ای برای آن ها، کارآمدتر است، به چه آموزش هایی در زمینه پرده منزل، نیاز دارند، به سادگی می توانید با برطرف کردن نیازهای آن ها در قالب پست، ارائه محصول، آموزش کار و … تعداد فالوورهای خود افزایش دهید.

یکی دیگر از راه های افزایش فالوور اینستاگرام رایگان، تولید محتوا ارزشمند است. محتوای ارزشمند و نتیجه دار، برای هر فردی کاربردی است و هر کسی که از محتوای شما خوشش آید، طبق آمار بدست آمده، احتمال 80 درصد شما را Follow می کند.

به عنوان مثال یک پست آموزشی مربوط به راهکارهای تعمیر خودرو بدون داشتن مهارت، موضوعی است که اگر محتوای خوب و ارزشمندی در آن ارائه شود، برای هر فردی با هر سن و سالی، جذاب و کارآمد است و به سادگی به برند سازی در اینستاگرام شما، کمک می کند.

برندسازی شخصی در اینستاگرام,چگونه در اینستاگرام برند شویم؟,ساخت برند در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام راهکاری ساده و اثرگذار در افزایش فالوور واقعی و در نتیجه برندسازی شخصی در اینستاگرام است.

در صورتی که مطمئن هستید که پیج شما، محتوای ارزشمندی برای کاربران و ساخت برند در اینستاگرام دارد و 70 درصد کاربران با دیدن پیج شما، دکمه فالو را کلیک می کنند، بهترین روش برای افزایش عدد فالوور، تبلیغات در پیج هایی است که کاربران هدف شما در آن قرار دارند.

تبلیغات هزینه دارد ولی اگر هدفمند، تبلیغات کنید قطعا پس از مدت بسیار کوتاهی، هزینه تبلیغات به جیبتان برمی گردد.

راهکارهای زیادی برای رسیدن به فالوورهای واقعی وجود دارد، اما بهتر است این نکته را فراموش نکنید، تا زمانی که محتوای شما ارزشمند نباشد، تا زمانی که محصول باکیفیتی را ارائه نکنید، تا زمانی که هدف خود را مشخص نکنید، پاسخی برای سوال چگونه در اینستاگرام برند شویم، پیدا نمی شود.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش جامع سئو اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

3) مشتریان حضوری خود را به خرید از پیج اینستاگرام، دعوت کنید!

این خود یک راهکار افزایش تعداد فالوورهای واقعی پیج است. برای برند سازی در اینستاگرام، شهرت در یک خیابان یا محله و یا حتی در شهر خود کافی نیست. اگر می خواهید به درآمدهای چند صد میلیونی برسید، فروش برای مشتریان حضوری کافی نیست. بسیاری از کاربران در فروشگاه های اینترنتی تعامل بهتری با شما خواهند داشت. راحت تر سوال می کنند و اطلاعات بیشتری در کوتاه ترین زمان، دریافت می کنند و در بهترین حالت و با نشستن روی مبل راحتی خود در منزل، سفارش کالای خود را قطعی می کنند.

حال برای اینکه مشتریان حضوری خود را به پیج اینستاگرام خود، دعوت کنید راهکارهای زیادی وجود دارد:

  • برگزاری مسابقه ها با جوایز نفیس
  • فروش ویژه فقط در پیج اینستاگرام
  • تفاوت قیمت کالاها در پیج اینستاگرام با اجناس فروش حضوری

و چندین راهکار دیگر که در مقاله ای جداگانه برای شما شرح می دهیم. این موارد که گفته شد تنها راه برند سازی با اینستاگرام و تبدیل شدن به یک برند بزرگ در کل کشور است. شمایی که در زمینه فروش لوازم ورزشی، فعالیت دارید، شاید در طول روز نهایتا 10 میلیون بتوانید بفروشید اما در فروش غیر حضوری، این عدد را می توانید به 100 برسانید.

 

معرفی برند در اینستاگرام

4) تولید محتوا جذاب

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم که برند سازی در اینستاگرام چیست و چه مفهومی دارد، به این مسئله هم پرداختیم که تولید محتوا جذاب چقدر می تواند به افزایش تعداد فالوور، کمک کند. اما در این بخش می خواهیم نگاه دیگری به این موضوع داشته باشیم. زمانی که محتوای شما، به اندازه کافی، برای کاربران ارزشمند باشد، معمولا اولین کاری که کاربر با آن محتوا می کند، این است که آن را با فالوورهای خود به اشتراک می گذارد. مراحل برندسازی با تولید محتوا جذاب به شکل زیر است:

  • شما محتوایی جذاب و ارزشمند و البته کاربردی را برای کاربر تولید می کنید
  • کاربر پست شما را دیده، لایک می کند و برای آن نظر می دهد
  • سپس کاربر در دومین اقدام در صورتی که پست شما، برایش جذاب باشد، با کاربران خود، به اشتراک می گذارد.
  • فالوورهای کاربران شما نیز پست شما را می بینند و احتمال 70 درصد برای آن ها نیز این پست جذاب است.
  • به اشتراک گذاشتن پست شما به صورت زنجیره وار ادامه خواهد داشت و برند شما، پس از مدتی ساخته می شود.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تولید محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

5) به اشتراک گذاشتن پروفایل اینستاگرام در کانال های دیگر

علاوه بر راهکارهایی که برای افزایش فالور و برندسازی شخصی در اینستاگرام بررسی کردیم، روش های دیگری نیز وجود دارد که از طریق آن ها می توانید ترافیک خارجی برای پیج خود به دست آورید.

یکی از این راه های برند سازی در اینستاگرام برای ترغیب کردن کاربران به دنبال کردن پیج شما، اشتراک گذاشتن پروفایل اینستاگرام یا پست های خود در سایر شبکه های اجتماعی یا وب سایت ها و تبلیغ پیج خود از طریق این رسانه ها است.

به عنوان مثال، شما می توانید در بخشی از وب سایت خود، فید اینستاگرام تان را به همراه دکمه ای برای فالو کردن پیج تان قرار دهید تا از این طریق، کاربرانی که تمایل به دنبال کردن شما دارند هم بتوانند با پیج شما تعامل برقرار کنند.

شما همچنین می توانید لینک پروفایل اینستاگرام خود را در کمپین های بازاریابی ایمیلی یا پیامکی خود نیز قرار دهید.

در هر صورت، سعی کنید در هر کجا که صفحه شخصی آنلاین برای فعالیت دارید، حتما لینک پروفایل اینستاگرام خود را با دیگران به اشتراک بگذارید تا مخاطبان هدف شما بدانند از چه طریق می توانند شما را پیدا و با شما ارتباط داشته باشند.

 

این مقاله ادامه دارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود