ضروری

روش های بهینه سازی anchor text در سال 2018

anchor text,anchor text چیست,آموزش سئو حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 12 امتیاز : 4.7]

اهمیت انکرتکست ها (Anchor Text) در مباحث آموزش سئو بسیار زیاد است چرا که سئو سایت ارتباط تنگاتنگی با، استفاده ی حداکثری از هر لینک دارد.

anchor text عنصر مهمی است که می تواند پتانسیل لینک را آزاد کند، تا جایی که گوگل مجبور شد اولین آپدیت الگوریم پنگوئن را در سال 2012 ارائه کند و برای بهینه سازی anchor text ها روشی ارائه دهد.

در پنج سال گذشته، بهترین روش های بهینه سازی anchor text گفته شده اند. زمان آن فرا رسیده که بیاموزیم چگونه با استفاده از بهترین روش های بهینه سازی می توانیم در سال 2018 تا جای ممکن از لینک ها استفاده کنیم.

anchor text و الگوریتم پنگوئن گوگل

انتشار الگوریتم پنگوئن 1.0 در آوریل 2012، SERPs را با تاثیرگذاری 3% بر روی تمامی عبارت های جستجو شده به زبان های انگلیسی، آلمانی، چینی، عربی و دیگر زبان های معروف، تغییر داد. از آن زمان تا به حال این الگوریتم حداقل پنج آپدیت اصلی داشته است:

  • Penguin 1.1 — May, 2012
  • Penguin 1.2 — October, 2012
  • Penguin 2.0 — May, 2013
  • Penguin 2.1 — October, 2013
  • Penguin 3.0 — October, 2014
  • Penguin 4.0 — September, 2016

از آنجا که گوگل آپدیت های پنگوئن را به طور دوره ای ارائه می کند، برخی متخصصان سئو و بازاریابی اینترنتی از این خلاء استفاده می کنند و صفحات خود را با تکنیک anchor text کلاه خاکستری ارائه می دهند (برای مثال anchor textهای هدف دار، لینک های بی کیفیت) و البته بعد هم به خاطر انجام چنین کاری جریمه می شوند.

برای ارتباط بین anchor text و آپدیت های پنگوئن، قانون سرانگشتی ذکر می کند؛ دستورهای گوگل را دنبال کنید و سعی نکنید سیستم را با استفاده از روش های نامعقول anchor text هک کنید. چرا که دیر یا زود، گوگل آپدیت جدیدی ارائه خواهد داد و تاثیر منفی بر SERP خواهد گذاشت.

دسته بندی های اصلی anchor text

قبل از معرفی روش های بهینه سازی anchor text، بهتر است دسته بندی های اصلی anchor text را مرور کنیم:

  • برند- نام برند به همراه لینک آن (برای مثال نیوسئو)
  • URL خالی- URL سایت با لینک آن (برای مثال https://www.newseo.ir)
  • نام وب سایت- URL سایت با anchor text مثل “yourWebsite.com” (برای مثال newseo.ir)
  • عنوان پست وبلاگ یا عنوان صفحه- anchor text عنوان صفحه با لینک آن (برای مثال آموزش ساخت بک لینک با 17 تکنیک آسمان خراش)
  • عبارات کلیدی کاملا منطبق- کلمه کلیدی هدف با لینک آن (برای مثال بهینه سازی تصاویر)
  • کلمات کلیدی نیمه منطبق- کلمه کلیدی هدف با کلماتی دیگر به همراه لینک (برای مثال آموزش سئو سایت وردپرس)
  • کلمات کلیدی LSI– انکرتکست کلمات کلیدی که مرتبط با کلمه کلیدی هدف است (برای مثال انکرتکست چیست)
  • بدون متن- تصویر به همراه لینک داخل آن
  • anchor text عمومی (برای مثال بر روی این لینک کلیک کنید، بیشتر بخوانید و …)

بهترین روش های بهنیه سازی anchor text

anchor text,anchor text چیست,آموزش سئو

anchor text طبیعی و معرفی کننده بسازید

گوگل می گوید، تمامی بخش های وب سایت، اعم از لینک ها و anchor textها، باید برای کاربران ارزشمند و بااهمیت باشند. لینک ها باید در جایی قرار بگیرند که کاربر انتظار دارد چیزی ارزشمند به او معرفی کنیم.

از آنجا که الگوریتم های گوگل هر ساله پیشرفته تر و هوشمندتر می شوند، باید از anchor textهای تکراری و anchor textهایی که فقط با کلمات کلیدی ساخته شده اند دوری کنید. چرا که اگر این کار را انجام دهید، قطعا جریمه خواهید شد.

به گفته نیل پاتل:

“من دوست دارم لینک های طبیعی بسازم، چرا که گوگل از ما همین را می خواهد. شما نمی توانید باهوش تر از مهندسانی باشید که تمام روز کاری خود را صرف هوشمندتر کردن الگوریتم ها می کنند! پس در کنار گوگل باشید و بر روی تولید محتوای باکیفیت تمرکز کنید تا از جریمه شدن به دست گوگل و دیگر موتورهای جستجو به دور باشید.”

مسلم است که باید لینک صفحات با کیفیت و مرتبط را درج کنید و از درج لینک صفحات بی کیفیت و غیرمرتبط دوری کنید. همچنین باید از سایت های با دامین اتوریتی (Domain Authority) بالا و صفحات با پیج آتوریتی (Page Authority) بالا و مطمئن لینک بگیرید.

از بهینه سازی بیش از حد دوری کنید

گوگل anchor textهای بیش از حد غنی را دوست ندارد. anchor text اسپمی که فقط با کلمه کلیدی درست شده باشد، خط قرمز گوگل است. این anchor textها نشان دهنده بک لینک های دستکاری شده هستند که قطعا با جریمه مواجه خواهند شد.

به جای آن، سعی کنید anchor text خود را طبیعی و در جای مناسبی قرار دهید. برای مثال، به جای قرار دادن anchor text “شرکت توسعه نرم افزار” در تمامی پست های مهمان، سعی کنید از anchor textهایی مانند “شرکت هایی که نرم افزار را توسعه می دهند” یا ” قابل اعتمادترین توسعه دهندگان نرم افزار” استفاده کنید.

anchor textهای مرتبط با محتوا بسازید

با گذر زمان، گوگل الگوریتم خود را به شکلی توسعه می دهد که محتوای صفحات وب را بهتر متوجه شود. از سال 2015، گوگل در حال آزمایش DeepMind، تکنولوژی پردازش زبان طبیعی است که به هوش مصنوعی این امکان را می دهد مانند انسان ها چیزی بیاموزد.

اگر anchor text یا لینک های مرتبط به محتوا در صفحه قرار داشته باشد، گوگل در درک آنها مشکلی نخواهد داشت.

اگر لینک داخلی با anchor text غیرمرتبط در وب سایت بگذارید، احتمال آنکه رنک وب سایت شما در نتایج جستجو تحت تاثیر منفی قرار بگیرد وجود دارد. این مسئله برای بک لینک های با anchor text غیرمرتبط نیز صدق می کند.

گوگل تاکید زیادی بر روی تجربه کاربری دارد. برای همین هم تلاش زیادی برای تولید مرتبط ترین محتوا می کند. مسلما، anchor textهای غیرمرتبط با لینک های غیرمرتبط، کاربران را به محتوای نامربوطی هدایت میکنند که گوگل نمی پسندد.

در بلاگ های مرتبط با موضوع خود، پست مهمان بگذارید

مرتبط بودن anchor text یکی از فاکتورهای کلیدی برای گذاشتن پست های مهمان با ارزش و موفق است.

دلیل این امر آن است که: برای مثال اگر با هدف بالا بردن صفحه خود برای عبارت کلیدی “نکات بازاریابی دیجیتال”، پست مهمان می گذارید، لینک های خود را در صفحاتی درج کنید که حاوی اطلاعاتی درباره بازاریابی دیجیتال هستند و برای anchor text نیز از کلمات کلیدی کاملا منطبق، نیمه منطبق و LSI استفاده کنید. مسلما، anchor text “نکات بازاریابی دیجیتال”، با لینک مرتبط، نباید در وب سایتی که هیچ ارتباطی با بازاریابی دیجیتال ندارد درج شود.

نکته: تمام تلاش خود را بکنید که از anchor textهای LSI و نیمه منطبق، در پست مهمان خود استفاده کنید. در این صورت، anchor textهای شما طبیعی تر به نظر رسیده و بیشتر می توانند گوگل را راضی کنند.

از لینک گرفتن و لینک دادن به سایت های اسپم خودداری کنید

با اینکه بخش اول این قسمت به خود شما بستگی دارد (شما نباید لینک وب سایت های بی کیفیت را در وب سایت خود درج کنید)، افراد زیادی نمی دانند که گوگل به این که شما از چه سایتی لینک گرفته اید توجه زیادی می کند. در واقع، از زمان انتظار آپدیت Hummingbird، این مسئله می تواند نقش کلیدی در مشخص کردن جایگاه SERP سایت شما داشته باشد.

لینک های خارجی خود را چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که از وب سایت های بی کیفیت لینک نگرفته اید. هرچند که شاید در قبال درج چنین لینک هایی هزینه هم دریافت کنید، اما باید بدانید درج لینک سایت های بی کیفیت، می تواند رنک و اعتبار وب سایت شما را در دراز مدت کاملا تخریب کند.

انکرتکست چیست,انکرتکست طبیعی,اهمیت انکرتکست

توزیع متناسب anchorها

با اینکه مقدار مناسب anchorها همیشه مورد بحث بوده است، اما نکاتی وجود دارد که شما ناگزیر به رعایت آنها هستید.

  • محتوای خود را با anchor textهای کاملا منطبق و نیمه منطبق انباشته نکنید.
  • به anchor textهای برند و نام وب سایت اعتماد داشته باشید. (چرا که گوگل و دیگر موتورهای جستجو به شما اجازه استفاده از این anchor textها را داده اند)
  • از عنوان صفحه یا عنوان پست وبلاگ برای ساخت anchor text استفاده کنید.

اما مقادیر مناسب استفاده از آنها چقدر است؟

با اینکه صحیح ترین جواب “بستگی دارد” است، اما برخی پیشنهادات برای این موضوع داده شده است. بر طبق چندین مطالعه انجام شده بر روی anchor textها، فرمول طلایی برای مقادیر آن به شرح زیر است:

  • 50%—- anchor textهای نام برند
  • 15%—- WebsiteName.com
  • 10-20%—- URL 
  • 10-15%—– عنوان صفحه/ عنوان پست وبلاگ
  • 1-5%—- anchor textهای کلی و عمومی
  • 1-5% anchor textهای کاملا منطبق و نیمه منطبق
  • دیگر anchor textها

اما مجدد تکرار میکنم، حتما محتوای ویژه و خاص خود و رقبای خود را تحلیل کنید. اولین اولویت شما باید مهندسی معکوس anchor text وب سایت هایی با پیج رنک بالا باشد و بعد از آن تازه می توانید anchor textهای وب سایت خود را مشخص کنید.

anchor textهای خود را روی صفحات عمیق (deep-level) وب سایت خود متمرکز کنید

یکی از اشتباهات رایجی که متخصصین تازه کار سئو مرتکب می شوند، تمرکز بر روی ساخت anchor textها در بالاترین (top-level) صفحات است. برای مثال صفحه اصلی و صفحات فرود.

چنین anchor textهایی برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو طبیعی به نظر نمی رسند، دلیل آن نیز ساده است. به این دلیل که افراد به صورت طبیعی لینک های خود را به این صورت درج نمی کنند. معمولا افراد لینک محتوایی را درج می کنند که ارزش انتشار داشته باشد. برای مثال لینک پست های وبلاگی.

کاری که شما باید انجام دهید این است که بر روی ساخت anchor text در صفحات مرتبط و عمیق سایت خود تمرکز کنید. با این کار، نه تنها می توانید anchor textهای طبیعی و همه کاره بسازید، بلکه به بازدیدکنندگان خود امکان بررسی و دیدن صفحات برتر وب سایت خود را می دهید.

anchor textهای خود را در جایی قرار دهید که کاربران بیشتر توجه را به آنجا دارند

این نکته بیشتر یک نکته روانشناسی است.

از آنجا که کاربران صفحات را به دقت نخوانده و سرسری آنها را نگاه می کنند، اولین پاراگراف های ابتدایی صفحه، سرتیترها (headings)، تیترهای داخلی (subheadings) و تصاویر آن از اهمیت بالایی برخوردارند و مردم به این نقاط بیشتر توجه می کنند. بنابراین، بهتر است anchor textهای خود را در این بخش های حساس صفحات قرار دهید تا نرخ کلیک این صفحات و ارتباط کاربر را با آنها افزایش دهید.

البته برای این کار زیاد هم وسواس به خرج ندهید. اگر کاربران anchor text مورد نظر خود را پیدا کنند، بر روی آن کلیک می کنند تا ببینند در لینک آن چه خبر است.

سئو سایت,ساخت anchor text مناسب,کلمات کلیدی lsi

نتیجه گیری

روش های بهینه سازی anchor text در طی زمان تکامل پیدا می کنند. از آنجا که بسیاری از این روش ها با آپدیت های پنگوئن تغییر می کنند، به طبیعی و کارآمد نگه داشتن anchor textهای خود توجه زیادی داشته باشید. چرا که طبیعی بودن اولین چیزی است که برای گوگل اهمیت دارد.

anchor textهای ارگانیکی که مرتبط با محتوای تخصصی شما هستند و وب سایت های رقیب از آنها استفاده میکنند، می توانند اهمیت بالایی داشته باشند. از لینک های بی کیفیت غافل نشوید. اگر anchor textهای شما بیش از حد هستند، لینک های خود را بررسی کنید و آنهایی که از وب سایت های غیرمرتبط و نامعتبر می آیند را حذف کنید.

به عنوان جمع بندی باید بگویم، باید با گوگل روراست باشید. حواستان باشد تلاش نکنید سیستم را دور بزنید، این کار در طولانی مدت جواب نخواهد داد. به جای این کار، اطمینان حاصل کنید که anchor textهای طبیعی می سازید (از بهینه سازی بیش از حد دوری کنید، anchor textهای مرتبط استفاده کنید و لینک وب سایت های بی کیفیت را درج نکنید) و با این کار به رنک گرفتن صفحات خود کمک کنید.

یک نظر در مورد مقاله “ روش های بهینه سازی anchor text در سال 2018
  1. آوا حسین پور

    سلام
    خسته نباشید
    ممنون از مطالب مفیدتون
    میشه ببینید من این مورد تو سایتم رعایت کردم یا نه؟
    ممنون میشم قربان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *