درآمدزایی در منزل برای خانمها

درآمد برای خانم خانه دار,درآمد خانگی برای خانمها,کارهای درآمدزا در منزل

درآمدزایی در منزل برای خانمها از طریق روش‌های متفاوتی امکان‌پذیر است. در دنیای امروز زنان نیز همپای مردان در جامعه کار می‌کنند؛ اما مواردی مانند نگهداری از سالمندان و یا فرزندان ممکن است مانع از حضور آنها در محیط‌های کاری بیرون از خانه شود. در این شرایط، مشاغل خانگی می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای بانوان در منزل باشند.

خوشبختانه کسب و کار خانگی زنانه نسبت به سالهای گذشته رشد بسیار خوبی داشته است و افراد زیادی در حال حاضر با کار کردن در منزل، درآمدهای بسیار خوبی دارند. ایده‌های متنوعی در زمینه مشاغل خانگی برای زنان خانه دار وجود دارند. در این مقاله قصد داریم ایده‌های مشاغل خانگی پردرآمد را به شما معرفی کنیم.

مشاغل خانگی موفق در ایران

امروزه با گسترش فناوری، فضای مجازی و همینطور استفاده گسترده مردم از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، مشاغل خانگی پردرآمد و خوبی برای بانوان و حتی آقایان به وجود آمده اند. قبل از شروع هر کسب و کاری، یافتن بهترین ایده‌ها و روش‌های درآمدزایی در منزل برای خانمها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برخی از افراد ممکن است به دنبال شغلی دوم برای خود باشند؛ این اشخاص نیز می‌توانند از ایده‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند استفاده کرده و کسب و کار خانگی خود را راه‌ اندازی کنند. در بعضی از مواقع کسب و کار مورد نظر می تواند به قدری گسترده شود که امکان ایجاد کارآفرینی نیز در آن وجود داشته باشد. بسیاری از بانوان بعد از کسب موفقیت‌های اولیه در زمینه کاری خود، دست به کارآفرینی می‌زنند و به این صورت خانمهای دیگر را نیز به کار در خانه تشویق می‌کنند.

درآمدزایی در منزل برای خانمها دغدغه بسیار مهمی است؛ زیرا شرایط اقتصادی حال حاضر در کشور ما در وضعیت خوبی قرار نداشته و تعداد زیادی از خانواده‌ها برای امرار معاش به سطح درآمد بالاتری برای گذراندن زندگی نیاز دارند. ایده‌های مشاغل خانگی موفق در ایران بسیار متنوع و گسترده هستند و امروز ما قصد داریم تا بهترین آنها را به شما معرفی کنیم.

کار در منزل چی خوبه برای خانمها

امروزه سطح سواد آکادمیک خانم‌ها نسبت به گذشته در جایگاه بالاتری قرار دارد و بسیاری از زنان در رشته‌های مختلف دانشگاهی تحصیل کرده‌اند. داشتن تحصیلات بالاتر و مهارت‌های بیشتر باعث شده تا درآمدزایی در منزل برای خانمها از اولویت و اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

اگر بخواهیم به سوال “کار در منزل چی خوبه برای خانمها” پاسخ دهیم، بایستی بگوییم که کاری مناسب بانوان در خانه است که نخست، نسبت به آن مهارت یا دانش کافی را داشته و دوم اینکه در بازار و محیط بیرون از خانه، مورد تقاضا باشد.

بسیاری از خانمها‌ دارای مهارت‌های هنری فوق‌العاده و جذاب هستند که می‌توانند محصولاتی مانند تابلو نقاشی، عروسک، قالی، بافتنی، صنایع دستی و … را تولید کنند. هر یک از این محصولات به نوبه‌ی خود جذاب بوده و می‌توانند از طریق بازارهای سنتی و آنلاین به فروش برسند.

اما نوع دیگری از مهارت نیز وجود دارد که مربوط به رشته دانشگاهی می‌باشد. هر فرد بعد از تحصیل در دانشگاه به مهارت‌ها و توانایی‌هایی دست پیدا می‌کند که اگر با بازارکار مطابقت داشته باشند، می‌توانند درآمد بسیار خوبی برای فرد به ارمغان بیاورند.

طراحی سایت، برنامه‌نویسی، انجام کارهای گرافیکی، تایپ، تولید محتوا، وب‌مستری، بازاریابی آنلاین و خدمات پشتیبانی و … همه و همه از جمله مشاغلی هستند که می‌توانند به صورت دورکاری و در منزل انجام شوند.

انجام این قبیل از کارها به منظور درآمدزایی در منزل برای خانمها مانند هر شغل دیگری نیاز به آموزش دیدن و صرف زمان دارد؛ اما نگران نباشید، با گسترش اینترنت و فضای مجازی یادگیری این مهارت‌ها نیز چندان سخت نیست و شما در بسیاری از موارد می‌توانید به صورت آنلاین آموزش ببینید.

درآمد برای خانم خانه دار,درآمد خانگی برای خانمها,کارهای درآمدزا در منزل

کارهای درآمدزا در منزل (مشاغل غیر هنری)

کارهای درآمدزا در منزل به دو دسته کارهای هنری و غیر هنری تقسیم می‌شوند. مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان در دسته مشاغل غیر هنری عبارت‌اند از:

1. توسعه دهنده وب‌سایت یا اپلیکیشن

یکی از روش‌های درآمدزایی در منزل برای خانمها، مشاغلی مانند برنامه نویسی وب، سئو سایت و یا توسعه و ساخت اپلیکیشن است. این روزها این شغل در صدر مشاغل پردرآمد قرار دارد که به راحتی در منزل نیز با استفاده از یک کامپیوتر شخصی و اینترنت قابل انجام است. هرچند یادگیری این حرفه ممکن است کمی دشوار و زمانبر باشد، اما مطمئن باشید هنگامی که به تسلط کافی برسید، درآمد قابل توجهی خواهید داشت و علاوه بر کار در منزل، شرکت های زیادی خواهان همکاری با شما خواهند بود و با شرایط بسیار مطلوبی حاضر به استخدام شما می شوند.

در دوره آموزش سئو ما همیشه به دانشجویان بانو گفته ایم که سئو سایت می تواند یک منبع درآمدی فوق العاده ای باشد که با اندکی تلاش می توانید از حوزه های مختلف آن مبالغ بالایی را کسب کنید.

2. تولید انواع محتوا

اگر شما به نوشتن علاقه داشته باشید، می‌توانید در زمینه مشاغلی مانند تولید محتوا و یا نویسندگی سایت و یا حتی سردبیری مجلات مختلف فعالیت داشته باشید. برای این کار نیز می‌توانید از تلفن همراه، کامپیوتر شخصی و اینترنت استفاده کنید. محتوا انواع مختلفی دارد و برای بسترهای مختلفی تولید و بهینه سازی می شود.

تولید محتوا برای وب سایت بیشتر از نوع متنی است همانند این مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید. بدون شک می توان گفت که تمامی وب سایت های ایرانی و خارجی نیاز به محتوا دارند. کافیست یک دوره آموزش تولید محتوا را انتخاب کرده و آموزش ببینید، در آخر با یک جستجو ساده در سایت های فریلنسری مانند جابینجا، پونیشا، انجام میدم و… پروژه های تولید محتوای متنی (نویسندگی سایت) گرفته و به قول گفتنی پول پارو کنید.

تولید محتوا برای اینستاگرام نیز کار خیلی دشواری نیست. اگر میخواهید به سرعت به درآمد برسید، کافیست کار با ابزارها و اپ های زیر را بیاموزید:

  • Canva
  • Pics Arts
  • Viva Video
  • Inshot
  • و…

این اپ ها قابلیت هایی دارند که امکان تولید محتوا برای بخش های مختلف اینستاگرام را به شما می دهند. ساخت پست های اینستاگرامی، استوری و… با این اپلیکیشن ها امکان پذیر است. البته انتظار ساخت پست های فضایی را نباید داشت ولی برای شروع کار درآمدزایی در منزل برای خانمها کاملا مناسب است.

تولید محتوا ویدیویی برای شبکه های اجتماعی مختلف نیز خود نیز یکی از درآمدزاترین بخش های تولید محتوا است. تولید و ساخت یک ویدیو، تدوین ویدیو و… کار ساده ای نیست و نیاز به مهارت کار با ابزارهای پیشرفته ای مانند افترافکت، پریمایر و… است اما در صورتی که این مهارت ها را کسب کنید، می توانید به ازای ساخت یک ویدیو موشن یک دقیقه ای بیش از 1 میلیون تومان دریافت کنید.

تولید محتوا صوتی یا کتاب صوتی نیز نوعی دیگر از مشاغل خانگی موفق در ایران و جهان است. در صورتی که فکر می کنید صدای شما برای تیزر و تولید محتواهای صوتی جذاب است، حتما برای این کار اقدام کنید. بیشتر کسانی که در حوزه تولید انواع محتوای صوتی فعالیت دارند، بانوان هستند.

3. گرافیست

یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی در منزل برای خانمها، انجام کارهای گرافیکی است. کارهایی مانند: طراحی لوگو، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پوستر، بنر و … را به راحتی می‌توان در منزل انجام داده و از این طریق کسب درآمد کرد.

اگر بخواهید پروژه های گرافیکی انجام دهید، نیازی به آموختن نرم افزار های حرفه‌ای مانند فتوشاپ و ایلاستریتور نخواهید داشت، بلکه با نرم افزار های موبایلی که کار کردن و یادگیری آن ها بسیار ساده تر است نیز می توانید بسیاری از پروژه های مورد نیاز شرکت ها را انجام داده و کسب درآمد داشته باشید. به عنوان برخی از بهترین برنامه های گرافیکی موبایلی جهت ساخت پست و استوری شبکه های اجتماعی، می توان به Canva و Adobe Spark اشاره کرد که امکانات و ویژگی های بسیاری زیادی حتی در نسخه های رایگان آن ها وجود دارد.

اما در نظر داشته باشید که با تسلط بر نرم افزارهای حرفه‌ای مانند فتوشاپ، می توانید پروژه های حرفه‌ای تر را انجام داده و بدیهی است که در این حالت دستمزد بسیار بالاتری را نیز دریافت خواهید کرد.

کارهای درآمدزا در منزل (مشاغل هنری)

در ادامه مشاغل هنری که می‌توانند برای خانمها درآمدزا باشند را معرفی می‌کنیم:

1. طراحی تابلو یا نقاشی

کسب و کار خانگی زنانه,مشاغل خانگی برای زنان خانه دار,مشاغل خانگی پردرآمد

امروزه ارزش و جایگاه هنر در جامعه ما نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است. در خانه و اتاق کمتر کسی، تابلو نقاشی یا طراحی نیست. اگر شما توانایی و مهارت کشیدن تابلو نقاشی و یا طراحی‌های خاص را دارید، می‌توانید از این طریق کسب درآمد کنید. کافی است طر‌ح‌ها و تابلو‌های خود را در بستر آنلاین مانند اینستاگرام و سایت و یا حتی در بازارهای فیزیکی به فروش برسانید.

2. پخت شیرینی و کیک خانگی

شیرینی پزی و پخت کیک خانگی، یکی از علایق خانمهای خانه‌دار است. اگر شما هم در زمینه پخت انواع کیک و شیرینی تبحر دارید، آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که با استفاده از این روش، برای خود درآمد داشته باشید؟

برای مثال می توانید از طریق یک پیج اینستگرام، نمونه کارهای خود را به نمایش گذاشته تا هر روز سفارش‌های جدید داشته باشید. البته در ابتدای کار ممکن است افراد کمی شما را بشناسند، اما به مرور زمان اگر کار باکیفیتی ارائه دهید، کم کم به مشتریان شما اضافه می‌شود.

3. ساخت وسایل دست ساز هنری

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان,مشاغل خانگی موفق در ایران

برخی از بانوان در ساخت وسایل دست‌ساز هنری مانند عروسک و وسایل تزیینی بسیار مهارت دارند. این کار می‌تواند با استفاده از ساده‌ترین و دم دست‌ترین امکانات انجام شود و تنها به کمی ذوق هنری نیاز دارد. اغلب این وسایل در اندازه‌های کوچک و مناسب کودکان و نوجوانان ساخته می‌شوند و فروش بسیار خوبی دارند؛‌ در نتیجه، یکی از کارهای درآمدزا در منزل می‌تواند ساخت این سبک از وسایل باشد.

4. نمد دوزی

یکی دیگر از روش های درآمدزایی در منزل برای خانمها، نمد دوزی است. نمد برای مصارف گوناگون از دستگیره های آشپزخانه و پادری گرفته، تا موارد ساده تری مانند عروسک و جاسوییچی مورد استفاده قرار می گیرد. فراگیری این هنر، کاری سخت و طاقت فرسا‌ نیست، فقط نیاز به علاقه دارد.

همچنین داشتن ذوق و سلیقه نیز می تواند در این کسب و کار خانگی زنانه بسیار کمک کننده باشد، اما حتی اگر این ذوق و سلیقه را ندارید، جای نگرانی نیست؛ زیرا می توانید به راحتی با جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی، ایده های بسیار خلاقانه‌ای را مشاهده کرده و نمونه های مشابه آن ها را بسازید. فقط کافی است به این کار علاقه داشته باشید. محصولات مربوط به نمد دوزی بسیار متنوع و پرطرفدار هستند، به همین جهت با آموختن این هنر زیبا، می توانید در آمد بسیار خوبی در منزل داشته باشید.

4 نظر در مورد مقاله “ درآمدزایی در منزل برای خانمها ” ثبت شده است
  1. هنگامه

    اشنایی با کارهای درآمدزا در منزل برای خانم ها خیلی واجبه! ممنونم بابت مقاله خوبتون. من خودم به خاطر شرایطی که دارم ترجیح میدم درآمدزایی در منزل داشته باشم. دوره تولید محتوا برای نویسندگی وبسایت رو چطوری میتونم تهیه کنم؟


    • ناظر سایت

      عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما
      با مراجعه به صفحه آموزش تولید محتوا، موجود در منوی اصلی سایت می تونید این دوره رو تهیه کنید.


  2. حانیه

    سلام ممنون از مطالب خوبتون. تو این روش های درآمدزایی در منزل برای خانمها کدومش مناسب خانم های باردار هست؟ لطفا یه کاری معرفی کنید که سنگین نباشه و درآمد خوبی داشته باشه


    • ناظر سایت

      درود بر شما
      چندین نمونه از کسب و کار خانگی زنانه که در همین صفحه معرفی شدند، برای خانم های باردار مناسب هستند، مثل تولید محتوا و کارهای گرافیکی. اگر هم قصد دارید از تلفن همراه و اینترنت دوری کنید، نمد دوزی یک کار سبک با درآمد مناسب است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود