ضروری

اصول طراحی و ساخت صفحه بسیار مهم فرود

lp-cz-thumb

در این مقاله قصد داریم در مورد صفحه فرود یا همان لندینگ پیج با شما عزیزان صحبت کنیم. احتملا از خود می پرسید منظور از صفحه فرود چیست؟ به صورت ساده باید گفت به صفحه ای که کاربران بعد از کلیک کردن بر روی لینک به آن هدایت می شوند، صفحه فرود می گویند. به طور کلی صفحه فرود در تبلیغات اینترنتی برای دو هدف زیر کاربرد دارند:

  • جمع آوری اطلاعات کاربران به منظور اهداف تجاری و بازاریابی که یک شرکت در نظر دارد
  • معرفی و فروش خدمات و محصولات

به همین جهت صفحه فرود مورد توجه صاحبان کسب و کار و بازاریابان اینترنتی قرار دارد و همه آنها تلاش می کنند صفحه فرود کاربردی تر، جذاب تر و کاربر پسند تر از رقبای خود بسازند تا بتوانند نگاه ها را به خود جلب کنند. نکات زیر پس از مطالعه و بررسی بر روی صفحات فرود مختلف بدست آمده اند و می توانند به شما در ساخت و طراحی یک صفحه فرود کارآمد و کاربرپسند کمک شایانی نمایند:

  • هدف خود را از طراحی یک صفحه فرود مشخص کنید.

در روند بهینه طراحی صفحه فرود هدفی که مشخص می کنید نقش بسیار تعیین کننده ای دارد. زیرا کمک می کند که در هنگام ساخت صفحه فرود بر روی آن تمرکز کنید و از قرار دادن لینک ها و تبلیغاتی که باعث می شود مخاطب به هدفی که تعیین کرده اید نرسد، جلوگیری کنید. پس قبل از انجام هرگونه اقدامی هدف را مشخص کنید.

  • مخاطبان خود را بشناسید.

درباره سطح دانش، گروه سنی، علایق و … مخاطبان خود کسب اطلاع کنید. این اطلاعات به تولید محتوای مناسب مخاطب و طراحی صفحه فرود سایت به شما کمک می کنند.

  • مخاطب خود را گمراه نکنید.

برای به دست آوردن اعتماد مخاطب از بزرگنمایی و اغراق خودداری کنید و با آنها صادق باشید. همیشه به وعده ای که به مخاطب می دهید عمل کنید. به عنوان مثال اگر تیتر می زنید:

“دانلود 100 ویدئو رایگان آموزشی با تکمیل فرم اطلاعات”

باید به آن عمل کنید و از گذاشتن شرطی دیگر خودداری کنید. چون با این کار اعتماد مخاطب را از دست می دهید.

  • به حریم شخصی مخاطب احترام بگذارید.

از گرفتن اطلاعات اضافه از مخاطب خودداری کنید. به عنوان مثال اگر هدفتان از گرفتن اطلاعات ایمیل مارکتینگ است دیگر نیازی نیست که شماره تلفن و یا آدرس مخاطب را درخواست کنید. همچنین اطمینان خاطر دهید که هدف از گرفتن اطلاعات صرفا بحث بازاریابی و تجاری است و قصد ایجاد مزاحمت ندارید. مثلا اگر ایمیل مخاطب را درخواست می کنید به او اطمینان دهید که اسپم نخواهید فرستاد.

  • به مخاطبان خود پاداش دهید.

برای متقاعد کردن مخاطب جهت تکمیل فرم اطلاعات علاوه بر ایجاد اعتماد، پاداشی را برای آنها در نظر بگیرید. به عنوان مثال می توانید این وعده را بدهید که با تکمیل اطلاعات می توانید یک فیلم را رایگان دانلود کنید و یا مقالات آموزشی مربوط به یک مبحث خاص را رایگان در اختیار داشته باشید.

  • از مخاطب خود تشکر کنید.

پس از اینکه مخاطب فرم اطلاعات را تکمیل کرد از او تشکر کنید. این کار به مخاطب حس خوبی می دهد.

  • اجازه اشتراک گذاری را به مخاطب بدهید.

اگر می خواهید بیشتر دیده شوید، اجازه اشترک گذاری صفحه را به مخاطب بدهید.

  • کمتر از متن استفاده کنید.

یکی از بهترین روشهای ایجاد جذابیت برای مخاطب و نیز کمک به بیان هدف به صورت ساده و روشن، استفاده از ویدئو و تصویر می باشد. به عنوان مثال در زمینه فروش یک محصول می توانید برای متقاعد کردن مخاطب نسبت به خرید یک محصول، از یک ویدئو برای معرفی مزایا و ویژگیهای آن و اینکه چه مشکلی را حل می کند، استفاده کنید.

  • از لیست استفاده کنید.

برای نشان دادن کارهایی که مخاطب باید انجام دهد از لیست ها استفاده کنید و گامها را به ترتیب بیان کنید. به عنوان مثال برای دانلود یک بحث آموزشی به صورت رایگان:

ثبت نام کنید

پیام ما را ببینید

مقاله را رایگان دانلود کنید

  • طراحی را ساده انجام دهید.

صفحه فرود خود را ساده طراحی کنید و از قرار دادن لینکهای اضافی خودداری کنید. فقط مواردی را که برای رسیدن به هدف خود نیاز دارید در صفحه قرار دهید. تا جای ممکن آن را در یک خط بیان کنید و از تصاویر جذاب استفاده کنید. همچنین در دکمه ها نوشته هایی با سایز بزرگ قرار دهید و از فونتهای خوانا استفاده کنید. به طور کلی صفحه خود را خلاصه و مفید طراحی کنید.

  • از پاپ آپ ها استفاده نکنید.

پاپ آپ ها تبلیغات آزاردهنده ای هستند. پس اگر می خواهید صفحه ای کاربرپسند و بهینه طراحی کنید از آنها استفاده نکنید. علاوه بر این ها شما از طراحی هر صفحه فرود یک هدف خاص را دنبال می کنید پس اگر می خواهید مخاطب را از هدفی که دارید دور نکنید از تبلیغات اضافی خودداری کنید.

  • به رنگها توجه کنید.

 اگر در طراحی از رنگ ها کمک می گیرید، از رنگهایی در ساخت صفحه فرود استفاده کنید که آن را جذاب تر می کند و به مخاطب آرامش و اعتماد می دهد. می توانید برای درک موضوع در مورد روانشناسی رنگ ها مطالعه کنید. در صورت استفاده از تصاویر، باید از تصویری استفاده کنید که مرتبط با موضوع و جذاب باشد تا به درک موضوع از طرف مخاطب کمک کند.

  • بهینه سازی برای موبایل را فراموش نکنید.

این روزها کاربران از موبایل بیشتر از کامپیوترها استفاده می کنند، بنابراین اگر می خواهید این دست از کاربران را از دست ندهید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید به بهینه سازی موبایل توجه بیشتری کنید.

  • همواره اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنید.

این کار نشان می دهد که کمپین شما چقدر موفق بوده است و آیا نیاز به تعییر در آن را دارید یا خیر. پیشنهاد می کنم که علاوه بر داده هایی مانند میزان بازدید و میزان تکمیل شدن فرم توسط کاربر از نظر سنجی نیز استفاده کنید تا میزان رضایت کاربران را بگیرید و اطلاعات کامل تری برای بررسی داشته باشید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست و نکات مهم درباره آنپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

حال به نمونه هایی از صفحات فرود توجه کنید:

minimal-instapage-landing-page

 

landing-page-form-encapsulation

zoom-car-share

همانطور که می بینید هر صفحه فرود با هدف خاصی طراحی شده و در حوزه بازاریابی اینترنتی بسیار مهم است. بنابراین این مقاله را چندین بار بخوانید و سوالات خود را در مورد این موضوع از ما بپرسید. نیوسئو همواره در خدمت شما عزیزان همیشه همراه است.

7 نظر در مورد مقاله “ اصول طراحی و ساخت صفحه بسیار مهم فرود ” ثبت شده است
  1. منصور غلامی

    درود بر شما
    مقاله خوبی بود . اگر مثال های واقعی ارائه دهید قطعا برای کابران ملموس تر خواهد بود.
    سپاس


    • محمد نصیری

      سلام وقت بخیر
      تصاویری به صورت نمونه واقعی در مقاله قرار داده شده است.


  2. وب افرا

    مقاله ی فوق العاده ای بود منتهی ای کاش چند نمونه ی جالب هم قرار میدادین


  3. جاوید گرشاسبی

    مقاله ی خوبی بود. یک انتقاد دارم. این دکمه شناور برای ثبت رای واقعا آزاد دهنده است اگر امکان داره بر دارید یا حداقل بعد از ثبت رای محو شود.
    موفق باشید


  4. ﺟﺎﻫﺪی ﺯاﺩﻩ

    ﻳﻪ ﺳﺎﻳﺘﻲ اﻳﻤﻴﻠﻢ ﺭﻭ ﻭاﺭﺩ ﻛﺮﺩﻡ ﻛﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺳﻴو ﺗﻮ ﺩﻩ ﺟﻠﺴﻪ ﻭاﺳﻢ ﺑﻔﺮﺳﺘﻦ ﺩﻳﺪﻡ اﺯ ﺭﻭ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻛﭙﻲ ﻛﺮﺩﻥ .


    • امیر قمصری

      درود
      بله.به هر حال از این دوستان زیاد داریم در ایران که کپی مطالب دیگران را به نام خود می دهند.


  5. ﻣﻴﺜﻢ ﺷﺎﻳﺎﻥ

    ﺑﻌﻀﻲ ﺳﺎﻳﺖ ﻫﺎ اﻳﻤﻴﻞ ﺭﻭ ﻣﻴﮕﻴﺮن ﺑﻌﺪ اﻳﻤﻴﻠﺘو ﻛﻪ ﭼﻚ ﻣﻴﻜﻨﻲ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﻣﻴﺸﻲ ﻟﻐﻮ ﻋﻀﻮﻳﺖ ﺑﺰﻧﻲ اﻳﻦ ﻗﺪﺭ ﻛﻪ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻥ


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود