تبدیل بازدیدکننده به مشتری

افزایش مشتری سایت,بازدیدکننده به مشتری,تبدیل بازدیدکننده به خریدار حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 9 امتیاز : 4]

ممکن است شما دارای ایده و ابتکارات خوبی در زمینه بازاریابی باشید. اما اگر وبسایت شما دارای سطح کیفی خوب و قابل قبولی نباشد و نکاتی را در آن رعایت نکنید، قطعا با شکست مواجه خواهید شد و نمی توانید فرآیند تبدیل بازدیدکننده به مشتری را درست و اصولی انجام دهید.

این موقعیت را تصور کنید: برند شما به خوبی جای خود را در رده اول نتایج جست وجو محکم کرده است، محتوایی را به صورت روزانه منتشر می کنید که به خوبی دنبال کنندگان را در جهتی که می خواهید هدایت می کند و ایمیل شما روزانه با درصد بسیار بالایی از پیغام ها از طرف بازدیدکنندگان مواجه است. باید به شما تبریک بگویم، چون تمام سناریوی رویایی بازاریابی اینترنتی را به خوبی پیاده کرده اید.

اما نباید تصور کنید که کار تمام است و به خودتان مغرور شوید! می پرسید چرا؟ پاسخ را می توان این گونه بیان کرد که: علی رغم داشتن ترافیک ثابت بالا، بازدیدکنندگان همچنان سایت شما را خیلی سریع ترک کنند. متاسفانه اگر سایت به خوبی برای تبدیل بازدیدکننده به خریدار طراحی نشده باشد، این کابوس به واقعیت تبدیل خواهد شد. در واقع کاری که وبسایت شما باید انجام دهد، ابتدا بازگرداندن بازدیدکنندگان به سایت و سپس تبدیل آن ها به خریدار است.

در این مقاله قصد دارم به شما پاسخ دهم که چگونه بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کنید. پیشنهاد می کنم که حتما آبی به دست و صورت خود بزنید و قهوه ای بنوشید تا با تمرکز کافی بتوانید این مقاله را دنبال کنید.

اما می پردازم به نکاتی که باید در وبسایت رعایت کنیم تا بازدیدکننده ترغیب به بازگشت به سایت و در نهایت تبدیل به مشتری شود.

اصولا پنج مشکل اساسی در وبسایت ها وجود دارد که بازدیدکنندگان را وادار می کند تا وبسایت شما را به سرعت ترک کنند:

سرعت سایت

اگر شما هم از سایتی بازدید کنید که سرعت قابل قبولی نداشته باشد، عصبانی و کلافه می شوید و ازآن خارج می شوید و دیگر به سراغش نمی روید. طبق بررسی های انجام شده بیش از 53 درصد بازدیدکنندگان، اگر بیش از 3 ثانیه لود شدن سایت زمان ببرد از آن سایت خارج می شوند. کدهای جاوا، پلاگین های سنگین و غیر ضروری و عدم سئو سایت به خصوص برای تلفن های همراه (AMP) موجب کند شدن سایت ها و طولانی شدن زمان لود می شود. پس حتما به این نکات دقت کنید.

عدم داشتن صفحات فرود و یا لندینگ پیج های ضعیف

صفحات فرود برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری بسیار مهم هستند. اگر وبسایت های خارجی که در ضمینه فروش بسیار عالی عمل می کنند را مورد بررسی قرار دهید، متوجه می شوید که آنها تمام پیشنهادات ویژه و یا محصولات جدید خود را از طریق صفحات فرود جذاب و با کیفیت به بازدیدکنندگان خود معرفی می کنند. درواقع بعد از سرعت وبسایت، مهم ترین نکته صفحات فرود است. صفحات فرودی موفق هستند که بتوانند به صورت خلاصه اما کامل تمام اطلاعات مربوط به محصول و یا خدمات شما را به مشتری معرفی کنند. اگر اطلاعاتی که در آن ها قرار می دهید با تبلیغات و شعار برندتان در تضاد باشد؛ مطمئن باشید که بازدیدکنندگان به سرعت وبسایتتان را ترک می کنند و دیگر نمی توانند به شما اعتماد کنند.

همیشه به خاطر داشته باشید که شما زمان بسیار کوتاهی دارید تا بتوانید از طریق اطلاعاتی که در صفحه فرود قرار می دهید بر روی بازدیدکننده اثر بگذارید و اگر موفق نشوید، با شکست مواجه خواهید شد. می توانید اطلاعات مهم و ضروری در مورد صفحات فرود را در این مقاله بخوانید.

طراحی نامناسب

طراحی سایت باید به صورتی باشد که بازدیدکننده اول از همه بتواند اطلاعات مرتبط با شما را پیدا کند (صفحه درباره ما)، بعد از آن بتواند راه های ارتباطی را به صورت واضح و مشخص ببینید (صفحه تماس با ما)، سپس بتواند قوانین حریم شخصی و حفاظت اطلاعات را خیلی سریع و ساده پیدا کند و در نهایت از هر صفحه ای بتواند به بخش خرید هدایت شود. در غیر این صورت مطمئن باشید که به دلیل گیجی و سردرگمی نه به شما اعتماد می کند و نه علاقه ای به خرید پیدا می کند.

عدم اعتماد به محصول و یا خدمات

متاسفانه می توان گفت که در اکثر وبسایت های ایرانی که به صورت آنلاین خدمات می دهند، راهی برای تست کردن آن خدمات برای مشتری وجود ندارد. اگر شما هم در وبسایت خود خدمات آنلاین ارائه می دهید، لطفا این اشتباه را تکرار نکنید. این نکته را بدانید که اگر بازدیدکننده نسبت به خدمات اعتماد پیدا نکند، متقاضی آن نخواهد شد و یا حداقل آنکه تعداد سفارشات بسیار پایین خواهد بود. بهترین کار این است که خدمات خود را برای مدت زمانی محدود بین پانزده روز تا یک ماه به صورت رایگان در اختیار بازدیدکننده قرار دهید. علاوه بر آن، به سوالاتی که برای او پیش می آید خیلی شفاف و روشن پاسخ دهید.

در صورت فروش محصولات فیزیکی هم می توانید تعدادی بسیار محدودی از آن را به صورت رایگان در اختیار افراد بگذارید تا فرآیند تست محصول انجام شود. سپس نظرات آن ها را به صورت ویدئو در سایت قرار دهید. همچنین نقد و بررسی افرادی که از محصول استفاده می کنند را در سایت منتشر کنید.

محتوای بی ارزش و بی کیفیت

محتوایی که در سایت قرار می دهید معرف میزان دانش و آگاهی شما در صنعت و کسب و کارتان است. در واقع بدون داشتن محتوا، شما چیزی برای معرفی خود و جلب اعتماد بازدیدکنندگان نخواهید داشت. اگر امیر قمصری را قبول دارید، لطفا دست از کپی کردن و انتشار مقالات سایت های دیگر بردارید و خودتان تولید محتوا کنید. موردی که باعث می شود بازدیدکننده به بازگشت ترغیب شود، محتوایی است که در سایت قرار می دهید.

در این مقاله نکات مهم تبدیل بازدید کننده به مشتری را برای شما دوستان عزیز بیان کردم. حتما به تمام این نکات توجه کنید و سوالات و نظرات خود را با من در میان بگذارید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *