آموزش سئو سایت با ذکر 5 نکته از دید موتورهای جستجو

آموزش سئو,ابزارهای سئو,اسنیپت های گوگل

همراهان عزیز نیوسئو، در این مقاله آموزش سئو قصد دارم از راهکارهای مهم و تاثیرگذاری که برای موتورهای جستجو اهمیت دارند و می توانند در گسترش کسب و کار و تجارت شما نقش داشته باشند صحبت و همچنین از اهمیت سئو برای موتورهای جستجو مطالبی را بیان کنم.

شما باید بدانید که سئو مناسب، مشتریان را به وب سایت شما جذب می کند و در نتیجه سبب بهبود رتبه شما در رنکینگ گوگل می شود. از سوی دیگر، باید در ترافیک های ورودی از سمت گوگل دقت کافی را داشت زیرا این کاربران مشکلات خاص خود را به همراه خواهند داشت؛ به طور مثال بازدیدکنندگان برای پاسخ سوال و یا سرویس هایی که به آنها داده خواهد شد به سراغ وب سایت شما می آیند.

به عبارت دیگر کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند، قطعا قصد و نیتی دارند، لذا آنها از شما انتظار دارند تا هرچه زودتر پاسخ سوال آنها را بدهید و در جهت رسیدن به اهدافشان یاریشان کنید. کاربران فقط در این صورت به شما اعتماد می کنند.

پس خدماتی منحصر به فرد ارائه دهید، به سایت خود اعتماد نمایید، در صدد ایجاد روابط باشید و در آخر به فروش محصولات خود فکر کنید.

در ادامه همین مقاله به نقش مهم UX در سئو می پردازم تا به سادگی به فرمول زیر دست پیدا کنید:

SEO + UX = $

قبل از اینکه ترافیک زیادی به سایت خود روانه کنید آمادگی لازم برای این کار داشته باشید. به عبارت دیگر می بایست زیرساخت لازم جهت ورود افراد به سایتتان را فراهم آورید.

ترکیب دو الگوی مهم SEO و UX می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری نماید. با رعایت و ترکیب این دو، مشتریان بیشتری به وب سایت خود جذب می کنید و بازدیدکنندگان خود را که جزو مشتریان بالقوه هستند به مشتریان بالفعل تبدیل نمایید.

در ادامه در مورد پنج شیوه موثر در مورد سئو و موتورهای جستجو که از تکنیک های بهینه سازی سایت به حساب می آیند صحبت می کنم:

1. ریسپانسیو و بهینه بودن سایت:

از آنجا که امروزه فناوری به یک بخش جدانشدنی از زندگی روزمره تبدیل شده است، در نتیجه باید طیف گسترده ای از دستگاه هایی که کاربران به واسطه آنها به اینترنت دسترسی دارند را در نظر گرفت؛ زیرا انعطاف پذیری، کلید موفقیت در کسب و کار، به خصوص کسب و کار آنلاین می باشد.

امروزه کاربران از نمایشگرهای زیادی در ابعاد بزرگ و کوچک برای دستیابی به صفحات اینترنت استفاده می کنند. 

تا چندی پیش برای نمایش یک وب سایت در موبایل، طراحی و برنامه نویسی مجزا تحت عنوان Mobile Version یا سایت موبایل محور انجام می‌ شد. در این نوع طراحی، سرور با توجه به شناسه مرورگر کاربر تشخیص می داد که کاربر، سایت را با موبایل بازدید می کند، در این حالت محتوای موبایل را در همان آدرس به او نشان داده یا او را به URL مخصوص موبایل هدایت می کرد.

همانطور که در مقالات گذشته عنوان شد، نرخ استفاده کنندگان از خدمات گوگل پیشرفت چشمگیری در دهه کنونی داشته به طوریکه طبق گزارشات و آمار گوناگون از منابع موثق، نرخ استفاده کنندگان از تلفن های همراه نسبت به نسخه دسکتاپی به مراتب بیشتر شده است.

مطابق با آمار منتشر شده در سال 2017 نسبت کاربران نسخه تلفن همراه به نسخه دسکتاپی، از نرخ 69 به 31 رسیده است.

2. بهینه سازی سرعت سایت:

آموزش سئو,ابزارهای سئو,اسنیپت های گوگل

اواخر سال 2012 و مطابق با اطلاع رسانی گوگل، سرعت سایت ها به عنوان عامل جدیدی در رتبه بندی نتایج گوگل معرفی شد. با این وجود به عنوان یک فاکتور اصلی شناخته نمی شود و اهمیت آن به مراتب کمتر از فاکتورهای مهمی مانند تگ های HTML و لینک ورودیست. با توجه به تغییرات سئو در سال 2013 و آپدیت الگوریتم پنگوئن، گوگل قصد دارد تا توجه بیشتری به کاربران سایت و رضایت آنها داشته باشد؛ بعد از تولید محتوای مفید، بالا بودن سرعت سایت مهم ترین فاکتور از دید کاربران خواهد بود.

حال باید فهمید اهمیت سئو در سرعت سایت چقدر است؟

با مسیری که سئو و اصول آن در چند سال اخیر طی کرده اند و با رونمایی از الگوریتم های پنگوئن و پاندا، کسب بک لینک مناسب و مرتبط، به کاری پرهزینه و با ریسک بالا تبدیل شده است. همچنین با دنبال کردن صحبت های اخیر Matt Cutts مدیر ارشد مبارزه با اسپم گوگل، می توان به این نتیجه رسید که از این پس عبارت SEO در عمل، بیانگر بهبود تجربه جستجو کاربران خواهد بود. در این میان افزایش سرعت سایت در کنار تولید محتوای مفید و اختصاصی بهترین راه برای جلب رضایت کاربران خواهد بود و ممکن است در آینده ای نزدیک به یکی از مهمترین فاکتورهای سئو تبدیل شوند.

3. استفاده از اسنیپت های گوگل:

یک اسنیپ می تواند انواع مختلفی داشته باشد. بطور مثال می تواند یک عکس، یک ویدئو و یا حتی یک تقویم دیجیتالی باشد و به منظور ارائه اطلاعات بیشتر به کاربران مورد استفاده قرار گیرد.

افزایش ترافیک در ورودی های گوگل,افزایش سرعت سایت,افزایش کارایی سایت
اهمیت سئو,بهینه سازی Navigation سایت,تاثیر رسپانسیو در سئو

مالکان سایت ها و مدیران ارشد بازاریابی باید از هر فرصتی برای جلب توجه کاربران اینترنتی استفاده و آنها را ترغیب به کلیک بر روی وب سایت خود کنند. استفاده از Rich Snippetها می تواند در نمایش نتایج جستجو و ترغیب کاربران نقش پررنگی را ایفا نماید.

اضافه نمودن اسنیپ ها به دو صورت انجام می شود:

  • اضافه نمودن میکرو دیتا به کد HTML صفحات
  • استفاده از ابزار داده های ساخت یافته در وبمستر تولز (این امکان فقط برای مالکان سایت که تمایلی به تغییر HTML کدهای سایت ندارند، پیشنهاد می شود)

4. استفاده از Navigation پرکاربرد:

تکنیک های سئو,روش های موثر سئو,سئو سایت

براساس آمارهای شرکت گوگل، هدایت کاربران به محتوای تولیدی در وب سایتتان باید در اولویت کارها قرار بگیرد. زیرا باید کاربرانتان را جهت رسیدن به محتوای خود راهنمایی کنید.

هنگامی که وب سایتی را تولید می کنید، باید به راه هایی که کاربران به محتوای شما دسترسی دارند نیز دقت کنید، زیرا با این کار باعث افزایش تجربه کاربری (UX) و در نتیجه بهینه سازی سایتتان از دیدگاه موتورهای جستجو می شوید.

استفاده از Navigationهای پرکاربرد به تنهایی گره گشای کار شما نیست بلکه در کنار آن به عوامل دیگری نیز باید توجه کنید. از جمله مواردی که می تواند بسیار مهم باشد کاهش نرخ بی ارزش بودن سایت (Bounce Rate) می باشد.

همچنین باید به Call to Action یا همان CTA وب سایت نیز نگاه ویژه ای داشته باشید. این کار باعث می شود کاربران در پیدا کردن مطالب دلخواه در سایتتان دچار سردرگمی نشوند.

5. پشتیبانی محتوای سایت با گرافیک مناسب: 

سئو و بهینه سازی سایت,سئو و تجربه کاربری,عوامل موثر بر سئو سایت

یکی از اصلی ترین تکنیک های سئو سایت استفاده از عکس های مناسب در کنار محتوای به کار رفته است که نه تنها باعث جذاب تر شدن سایت شما می شود بلکه کمک می کند تا تجربه کاربری (UX) مناسبی در فضای سایتتان فراهم آورید. عکس ها نشانگر نظم، تفکر، خلاقیت و سطح کسب و کارتان و اولین راه ارتباطی با ذهن مشتری هستند.

حتی اگر مخالف تجملات هم باشید، نمی توانید منکر موضوع مهمی مانند بکارگیری طراحی و تزئینات برای شکار نگاه مشتریان شوید!

یک عکس با طراحی مناسب و خلاقیت های زیبا می تواند نگاه هر مشتری را به سمت خود جلب کند. در فروشگاه های آنلاین که مشتری حضور مجازی دارد، ظاهر وب سایت اولین چیزی است که مشتری را به سوی خود جلب می نماید.

فراموش نکنید عکس های به کار رفته در سایت را توسط ابزارهای سئو بهینه نمایید.

کلام آخر:

خب، برخی از عوامل موثر بر سئو سایت را با هم خواندیم و به این نتیجه رسیدیم که ترکیب سئو و تجربه کاربری (UX) تا چه اندازه می تواند باعث افزایش کارایی سایت شما شود. باید این مسئله را درک نمایید که هر کدام به تنهایی نمی تواند تضمین کننده فروش و جذب مشتری برای سایت شما باشد لذا توجه به هر دو مقوله مهم و حیاتی است.

سئو کمک به افزایش ترافیک در ورودی های گوگل می کند و باعث می شود در رنکینگ گوگل SERP در رتبه های بالا قرار بگیرید. از طرف دیگر UX کمک می کند تا ترافیک های پایدار تبدیل به مشتری شوند. لذا فردی که تجربه کاربری و سئو را بصورت ترکیبی با هم استفاده نماید شاهد افزایش کارایی وب سایتش خواهد بود.

ترکیب تجربه کاربری و سئو که از روش های موثر سئو و بهینه سازی سایت هستند، باعث موارد ذیل می شود:

  • طراحی جذاب که بر مبنای دسترس پذیری آسان کاربران است.
  • حاوی محتوای مناسب، باکیفیت و سازنده است.
  • حاوی تصاویر و متن هایی با کیفیت و بهینه شده که هم کاربران را راضی نگه می دارد و هم موتورهای جستجو.
  • Navigation سهل و موثر در سایت و استفاده ساده از ساختارها در سایت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود