تولید ویدئوهای تبلیغاتی حرفه ای

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

تولید ویدئو تبلیغاتی حرفه ای برای افزایش بازدید سایت و جذب مشتریان، از تکنیک های بازاریابی اینترنتی می باشد.

هر روزه میلیون ها میلیون پست وبلاگی منتشر می شود. این روند چند سالی است که ادامه دارد.

این اعداد با افزایش سایت های جدیدی که همگی بر سر بازدید سایت رقابت می کنند، به صورت نمایی (توانی) افزایش پیدا می کند. این رشد نمایی مخصوصا از زمانی شروع شده است که مزیت ترافیک ارگانیک در زمینه بازاریابی اینترنتی برای همگان آشکار شده است.

در عوض، بازاریابی محتوایی در فرم وبلاگ نویسی برای جذب ترافیک ارگانیک بسیار شایع شده است.

به دنبال آن هستید که وبسایت خود را بهتر برای موتورهای جستجو بهینه کنید؟ به دنبال ترافیک ارگانیک بیشتری هستید؟

وبلاگ نویسی چیزی است که اغلب مردم آن را پیشنهاد می کنند. این کار در حال تبدیل به یکی از اشباع ترین تاکتیک های بازاریابی است که می توان از آن استفاده کرد.

شما چطور می توانید انتظار داشته باشید که با هزاران سایتی که سالهاست وبلاگ نویسی می کنند رقابت کنید؟

این یک چالش واقعی است. به خصوص زمانی که آنها محتوای طولانی تر و باکیفیت تر می نویسند و  بک لینک های بیشتر و رنک و رتبه بهتری هم می گیرند.

خوشبختانه، یک راه جایگزین هم وجود دارد.

در حال حاضر، تولید محتوا در حال حرکت به سمت رسانه های ویدئویی است. حتی دیده شده است که در صفحات فرود نیز، ویدئوها تبدیل بهتری نسبت به متن دارند. پس چرا کسب و کارهای مختلف بلاگ های خود را به نفع استراتژی های ویدئویی رها نمی کنند؟

بزرگترین مانع بر سر این مسئله چیست؟ ویدئوها به تاکتیک غیرقابل دسترس بازاریابی معروفند. به خصوص برای کسب و کارهای کوچکتر. با اینکه تا حدودی درست است که ساخت ویدئو حرفه ای نسبت به متن، احتیاج به زمان و هزینه بیشتری دارد، اما کسب و کارهای کوچکتر همچنان می توانند با سرمایه گذاری در این تاکتیک موفق شوند.

شما به ویدئو احتیاج دارید

ویدئو بر روی ترافیک آنلاین تاثیر می گذارد. در واقع پیش بینی می شود که طی چند سال آینده، ویدئو بخش اعظم اینترنت را از آن خود کند. کمپانی Cisco تخمین زده است که در سال 2021، 82% از کل اینترنت را ویدئو می گیرد.

بخش اعظم ترافیک اینترنتی بسته به ویدئو است. این میزان نیز در حال افزایش است. چرا؟ البته که مردم خواندن محتوای متنی را متوقف نکرده اند، اما رفته رفته جلب توجه آنها کم تر می شود.

55% از بازدید صفحات آنلاین کمتر از 15 ثانیه است. از زمان مطالعه قدیمی Nielsen Norman Group در سال 2008 ما شاهد شروع این مسئله بودیم. این مطالعه نشان داد که بازدیدکنندگان به صورت متوسط تنها 20% از صفحه آنلاین را می خوانند. به این معنی که 80% از متن و محتوای صفحه شما هیچگاه توسط افراد واقعی دیده یا خوانده نمی شود.

در مطالعه ای اخیر، CoSchedule این صفحات وبلاگی را با استفاده از نقشه گرمایی و نقشه Scroll گرمایی، تحلیل کرد تا متوجه شود مردم چطور با صفحات آنها ارتباط برقرار می کنند. آنها به این نتیجه رسیدند که اغلب خوانندگان تنها 30-20% ابتدایی محتوا را می خوانند.

ترسناک ترین یافته آنها چه بود؟ اینکه تنها 10% از کاربرانی که یک پست را بازدید می کنند تا انتها آن را می خوانند.

مردم می خواهند سریعا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند.

کاربران همیشه نمی خواهند پست های 5000 کلمه ای را بخوانند تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند. آنها نمی خواهند صفحات فروش طولانی را بخوانند تا متوجه شوند محصول شما چطور زندگی آنها را دگرگون خواهد کرد.

از آنجا که کمپانی های بیشتری بر روی تولید محتوای ویدئویی تمرکز کرده اند، این مسئله در بازاریابی اینترنتی نمایان تر شده است.

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

YouTube و Facebook Video به آرامی در حال تسخیر محتوای آنلاین هستند.

از آنجا که وبلاگ نویسی اشباع شده است و رفتار کاربر به سمت ترافیک ویدئویی تغییر کرده است، تعجبی نیست که چرا این پلتفرم ها توجه کاربران را بیشتر به خود جلب می کنند.

در حال حاضر، فیسبوک ماهانه بیش از دو میلیارد کاربر فعال دارد و یوتیوب ماهیانه کمتر از 1.5 میلیارد کاربر دارد.

تولید ویدئو تبلیغاتی,رسانه های ویدئویی,ساخت ویدئو تبلیغاتی

در حال حاضر، یوتیوب نزدیک به دو میلیارد کاربر دارد که روزانه به طور متوسط بیش از یک ساعت ویدئو تماشا می کنند. پست های ویدئویی فیسبوک هم دست کمی از یوتیوب ندارند. تعداد کل ویدئوهای سالانه موجود در فیسبوک از سال 2014 تا 2015، 94% بیشتر شده است. در نوامبر 2015، فیسبوک روزانه بیش از 8 میلیارد بازدید ویدئو داشته است که موجب دو برابر کردن ترافیک ویدئو در کمتر از یک سال شده است.

کمپانی savvy brands که به این مسیر پیوسته است نیز، تا به حال مزیت های این کار را دیده است.

برای مثال، برند Robo که مخصوص پرینترهای سه بعدی است، از این خبر داغ استفاده کرد و 4.7 میلیون دلار از طریق تبلیغات ویدئویی در یوتیوب و فیسبوک درآمد کسب کرد.

محتوای ویدئویی، حال و آینده کسب و کار شما را تضمین می کند (تا جایی که می دانیم). تولید ویدئو در حال پیشرفت است و می توانید با استفاده از آن به اندازه چند سال پیشرفت و توسعه را تجربه کنید.

برای داشتن ترافیک و فروش های بیشتر، تولید محتوای ویدئویی ضروری است.

ویژگی ها و عناصر اصلی ویدئوهای با تبدیل بالا

تمامی محتواهای ویدئویی تبدیل ندارند. منطقی نیست که به صورت تصادفی یک ویدئو را در صفحه فرود خود بگذارید و انتظار داشته باشید تبدیل های شما بیشتر شود.

اینجا می خواهیم به چند نمونه از مهم ترین فاکتورهای ویدئوهای تبدیل کننده اشاره کنیم که کمپانی های مختلف برای فروش بیشتر از آنها استفاده می کنند.

ویدئوها باید کوتاه و جذاب باشند

این احتمالا یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در تبدیل بیشتر محتوایی ویدئویی نقش دارد. مطالعات نشان می دهند که مردم صبر زیادی برای دریافت محتوای آنلاین ندارند.

در حال حاضر افراد کمی هستند که حوصله خواندن پست وبلاگی 20 دقیقه ای را داشته باشند.

ما در حال حاضر کمتر از هر زمان دیگری محتوای متنی می خوانیم چرا که وقت زیادی نداریم. ما همین حالا جواب سوالات خود را می خواهیم.

برای آنکه با چنین موضوعی مقابله کنیم، نمی توانیم یک پست وبلاگی یا یک صفحه فرود طولانی را با یک ویدئوی 10 دقیقه ای جایگزین کنیم. هیچکس حتی حوصله تماشای تمام ویدئو را ندارد!

طبق مطالعه ای که Wistia سال 2016 انجام داد، با افزایش زمان ویدئو، می توانید کاهش قابل توجهی را در سطح ارتباط و تعامل با مشتری ببینید.

ساخت ویدئو کوتاه تبلیغاتی,ساخت ویدیو حرفه ای,محتوایی ویدئویی

طبق مطالعات Wistia، قانون طلایی محتوای ویدئویی آنلاین، یک یا دو دقیقه است. آنها 564.710 ویدئو و بیش از 1.3 میلیارد بازدید ویدئو را تحلیل کردند تا به این داده ها دست پیدا کنند.

وقتی با دقت بیشتری به این نمودار نگاه می کنید، می توانید ببینید که بعد از زمان دو دقیقه، افت زیادی وجود دارد:

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

هرچه زمان بیشتری را برای توضیح نکات خود صرف کنید، افراد کمتری ویدئوی شما را مشاهده خواهند کرد. اما اگر استراتژی ویدئویی شما تولید ویدئوهای طولانی است، این قانون طلایی را در نظر نگیرید.

دومین نکته طلایی که Wistia به آن رسید، بین دقیقه 6 تا 12 بود:

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

طبق مطالعات آنها، اگر کسی شش دقیقه از ویدئوی شما را تماشا کرده باشد، احتمالا چند دقیقه دیگر هم ویدئوی شما را تماشا خواهد کرد.

اما بعد از آن دیگر نتایج بهینه ای را مشاهده نخواهید کرد. برای حداکثر اثرگذاری، باید زمان محتوای ویدئویی خود را بین 2-1 دقیقه نگاه دارید. مثالی برای ویدئوی کوتاه در صفحه فرود، ویدئوی صفحه فرود BuildFire است.

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

Ian Blain، موسس و رئیس بخش بازاریابی کمپانی BuildFire می گوید: “نرخ تبدیل صفحه اصلی فعلی ما برای ثبت نام ها حدودا 22% است. بدون ویدئوی توضیح دهنده، نرخ تبدیل ما این میزان نخواهد بود.”

این کمپانی از یک ویدئوی تبلیغاتی حرفه ای استفاده می کند که زمان آن 1:15 است و درباره کل کسب و کار و ارزش آن توضیح می دهد. آنها در این ویدئو یک راست سر اصل مطلب می روند. این ویدئو کوتاه و جذاب است و در آن توضیح داده شده است که کاربران چگونه می توانند از محصولات آنها استفاده کنند و بهره مند شوند.

شما هم می خواهید ویدئویی تولید کنید که نرخ تبدیل بالایی داشته باشد؟ داده هایی که در اختیار شما قرار می دهیم را دنبال کنید. به ساخت ویدئو کوتاه تبلیغاتی بپردازید و ویدئوهای خود را بین 2-1 دقیقه نگه دارید تا نرخ تبدیل های بیشتری داشته باشید.

بهینه سازی سایز و جایگذاری ویدئو

در تولید محتوای ویدئویی تبلیغاتی، همه چیز اهمیت دارد. شما نمی توانید یک ویدئو را تهیه کرده و فرض کنید که تبدیل بالایی خواهید داشت.

حتی سایز ویدئو، جایگذاری و ابعاد آن نیز در نرخ تبدیل ها تاثیرگذار هستند.

وقتی صحبت از صفحات فرود می شود، باید هرکاری که می توانید انجام دهید تا تبدیل های خود را بیشتر کنید. کسب و کار شما بسته به این تبدیل ها است.

کمپانی Wistia مطالعه ای انجام داد و در آن 95000 صفحه مختلف را بررسی کرد تا ببیند سایز صفحه چطور بر روی نرخ تبدیل صفحات فرود تاثیر می گذارد. برای شروع، آنها یک صفحه فرود معمولی را به هفت بخش متمایز تقسیم کردند:

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

همانطور که انتظار می رود، محتوای ویدئویی زمانی که در قسمت های بالایی قرار داده می شود بیشتر دیده می شود:

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئواگر به دنبال تبدیل های بیشتر هستید، حتما محتوای ویدئویی خود را در قسمت های 3-1 بگذارید. یعنی بالای Fold یا درست قبل از آنکه صفحه شما خیلی طولانی شود. برای مثال، ببینید BuildFire محتوای ویدئویی خود را در قسمت سوم وب سایت خود قرار داده است:

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

با این کار می توانید به بازدیدکنندگان، محتوای صفحه فرود خود را معرفی کنید بدون آنکه حوصله آنها سر برود. اگر بدون آنکه ذهن مخاطب را آماده کنید ویدئوی خود را ارائه کنید، باید خطر تبدیل های کمتر را نیز بپذیرید.

به بازدیدکننده های خود با یک تیتر مناسب خوش آمد بگویید و بعد محتوای ویدئویی خود را به آنها ارائه کنید.

اما این همه ماجرا نیست. طول و عرض ویدئو هم فاکتورهای بزرگی در میزان دیده شدن ویدئوها و تبدیل ها به حساب می آیند. طبق مطالعات Wistia، ویدئوهایی با عرض 401 تا 600 پیکسل بیش از همه دیده می شوند:

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

همچنین، طول بهینه ویدئوها نیز 301 تا 450 پیکسل است:

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

این ها، ابعاد متداولی هستند که برای تولید ویدئو عالی بوده و صفحه شما را آنقدر کوچک نشان نمی دهند که نشود بر روی آن کلیک کرد.

بهینه سازی، کلیدی برای بازدیدهای بیشتر است. اگر افراد بیشتری ویدئوهای شما را ببینند، قطعا نرخ تبدیل های بالاتری نیز خواهید داشت. به عنوان جمع بندی، بر روی این فاکتورها تمرکز کنید:

  • ویدئوی خود را در قسمت های 3-1 در صفحه فرود خود قرار دهید. اگر ویدئوی خود را بالای قسمت fold و بعد از اطلاع رسانی مفهوم کلی قرار دهید بهتر است.
  • عرض ویدئوی شما باید 600-401 پیکسل باشد.
  • طول ویدئوی شما باید 450-301 پیکسل باشد.

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

تولید ویدئو های تبلیغاتی حرفه ای، یکی از عوامل کلیدی موفقیت بازاریابی اینترنتی می باشد. با ویژگی ها و عناصر اصلی ویدئوهای تبلیغاتی حرفه ای در قسمت قبل آشنا شدیم. در این قسمت از مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که با چه تکنیک هایی می توانیم ویدئوهای تبلیغاتی حرفه ای را با صرف بودجه محدود بسازیم؟

حالا که ویژگی ها و عناصر اساسی برای تولید ویدئو با نرخ تبدیل بالا را متوجه شدید، زمان آن رسیده است که با صرف بودجه محدود ویدئوی خود را تولید کنید.

اگر می خواهید ویدئوهای شما تبدیل بالایی داشته باشند، باید ویدئوهای کوتاه و جذاب تولید کنید. اینجا می توانید تکنیک های تولید ویدئوی تبلیغاتی با بودجه محدود که تبدیل بالایی نیز داشته باشند را مشاهده نمایید:

  • سناریوی مناسبی بنویسید.

اولین گام تولید هر ویدئوی تبلیغاتی، نوشتن سناریو تبلیغاتی مناسب می باشد. اغلب بازاریابان از کمپانی های دیگر استفاده می کنند تا سناریو برای ویدئوهای تبلیغاتی خود بنویسند. اما شما برای صرفه جویی در هزینه های خود می توانید این مرحله را با تیم خود انجام دهید.

شما به ویدئویی احتیاج دارید که با مخاطبین تان ارتباط برقرار کند. خوشبختانه، اغلب می توانید با توجه به صفحه فرود، سناریو بنویسید.

برای مثال، ببینید BuildFire چطور صفحه فرود خود را ساختار بندی می کند.

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

آنها ابتدا یک تیتر جذاب می نویسند تا اشتیاق اولیه کاربر را برانگیخته کنند.

سپس، با استفاده از تایید اجتماعی (Social Proof) سعی می کنند ادعای خود را اثبات کنند:

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

حالا به شما نشان می دهند دقیقا چند کاربر می توانند از سرویس آنها استفاده کنند و موفق شوند:

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

سپس با معرفی ویژگی ها و مزیت های خاص، بیش از پیش کاربر را جذب می کنند:

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

کل صفحه فرود مانند سناریوی از پیش نوشته شده است. کلید اولین ویدئوی شما در صفحه فرود نهفته است.

برای آنکه به آن دست پیدا کنید، می توانید از چند فاکتور کلیدی زیر در سناریوی خود استفاده کنید:

  1. یک خط متن جالب بنویسید تا توجه کاربران را جلب کنید.
  2. از تایید اجتماعی برای اثبات ادعاهای خود استفاده کنید.
  3. نشان دهید که استفاده از محصولات شما چقدر ساده است.
  4. نشان دهید محصول شما چه کاربردی دارد و چه مزیت هایی برای کاربر به دنبال دارد.
  5. توضیح دهید که کاربر چطور می تواند از ویژگی های آن به نفع خود استفاده کند (تبدیل های بیشتر، فروش بیشتر و غیره)
  • سبک مناسبی برای بازار هدف خود پیدا کنید.

در این مرحله، باید ببینید چه سبک ویدئویی برای بازار هدف شما مناسب است. برای مثال، ویدئویی در صفحه فرود برای GoPro کاملا متفاوت از محصول SaaS است. موافقید؟

ویدئوی GoPro محصول شما را در حال استفاده در زمان واقعی نشان می دهد. طول فیلم واقعی است و به شکل کلیپ های انیمیشنی نیست. ویدئوی محصولات SaaA اما کاربرد اپلیکیشن را با افزودن سبک و ویژگی های انیمیشنی به شکلی نشان می دهد که ویدئو جذاب تر شود.

کلید اصلی ماجرا این است که بازار مخصوص به خود را بشناسید و بدانید آنها می خواهند چه چیزی را ببینند. برای شروع، رقبای خود را مورد ارزیابی قرار دهید یا کمپانی های تاپ در زمینه کسب و کار خود را پیدا کنید. برای مثال، اگر شما اپلیکیشن موبایل تولید می کنید، می توانید “عبارت اپلیکیشن های 2018” را جستجو کنید:

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

چندتا از آنها را در لیست بگذارید، بعد به سایت آنها بروید و صفحات فرود و محتوای ویدئویی آنها را بررسی کنید. ویدئوی تبلیغاتی آنها را ببینید تا متوجه محتوای آنها شوید:

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

حتی می توانید سبک سناریو و نوع ویدئوی آنها را کپی کنید.

اینجا هدف ما این است که با معروف ترین کمپانی ها در حوزه تخصصی خود آشنا شویم تا بتوانیم ویدئوهایی بسازیم که به خوبی یا حتی بهتر از ویدئوهای آنها باشد. وقتی این کار را انجام دادید، زمان تولید ویدئو می رسد.

  • ویدئوی خود را با هزینه کمی تولید کنید تا ریسک آن را کاهش دهید.

تولید محتوای ویدئویی جذاب، بی هزینه نیست. آژانس ها شاید هزاران دلار صرف تولید تنها یک ویدئو بکنند. اگر می خواهید تبدیل بالایی داشته باشید، باید خاص باشید.

اما نباید کل بودجه خود را برای تولید ویدئویی صرف کنید که امکان شکست دارد. زمانی که می خواهید یک مدیوم جدید را برای صفحات فرود یا برنامه بازاریابی محتوایی خود معرفی کنید، حداقل کردن ریسک کلید موفقیت است.

نباید هزاران دلار بر روی چیزی که کار نمی کند سرمایه گذاری کنید. هدف ما این است که روش هایی برای تولید ارزان ویدئو پیدا کنیم. با این کار به اصطلاح شما می توانید قبل از آنکه کاملا در آب شیرجه بزنید، پایتان را در آب فرو برده و آن را تست کنید.

یک نقطه خوب برای شروع این است که بسته به نیاز خود، به سراغ سرویس فریلنسری مثل Fiverr بروید. اگر برای صفحه فرود خود به ویدئو انیمیشنی نیاز دارید، Fiverr بهترین گزینه با توجه به بودجه متوسط است.

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

با استفاده از این سرویس می توانید انیماتورهای عالی ویدئویی و تولیدکننده های متخصصی را با حداقل بودجه پیدا کنید. حتی با 5 دلار هم می توانید ویدئوهای تبلیغاتی عالی بسازید.

اگر نتوانستید در سرویس Fiverr تولیدکننده ویدئوی مورد نظر خود را پیدا کنید، در UpWork به دنبال چنین کسی باشید. همچنین می توانید لیست ردیف های شغلی مورد نیاز خود را پست کنید تا فریلنسرهای متخصص به شما درخواست همکاری بدهند.

اگر می خواهید خودتان ویدئو انیمیشنی بسازید، می توانید به سادگی با استفاده از Biteable این کار را انجام دهید.

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی,تولید محتوای ویدیویی,تولید ویدئو

این یک نرم افزار رایگان و آنلاین است که به شما اجازه می دهد ویدئوهای تبلیغات انیمیشنی عالی بسازید و هر چیزی که می خواهید را در آن توضیح دهید. آنها هزاران اسلاید انیمیشن از پیش ساخته شده دارند که می توانید با Drag And Drop از آنها استفاده کرده و ویدئوهای تبلیغاتی عالی برای کسب و کار خود بسازید.

محتوای ویدئویی حتما هم نباید گران قیمت باشد

از آنجا که وبلاگ نویسی هر روز اشباع تر می شود و بازار شلوغ تر می گردد، بازاریاب ها روش های جدیدی برای دستیابی به مشتریان پیدا می کنند. همیشه سرمایه گذاری بودجه بر روی مدیوم های جدید ساده نیست. به خصوص زمانی که پای مدیوم های گران قیمتی مانند بازاریابی ویدئویی در میان باشد.

اما در این یک مورد خاص، چنین سرمایه گذاری ضروری است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود