8 تکنیک ساده برای افزایش فروش سایت

استراتژی افزایش فروش,افزایش فروش آنلاین,افزایش فروش سایت

افزایش فروش سایت بدون تردید یکی از دغدغه های اصلی مدیران وب سایت های فروشگاهی است. اصلا چرا راه دور برویم؟ افزایش فروش، همیشه از مشکلات فروشندگان سنتی بوده، هست و خواهد بود. در این مطلب می خواهیم ببینیم که در دنیای آنلاین، چطور می شود در پروسه افزایش فروش سایت موفق بود.

نکته مهمی که همین ابتدای مطلب باید بدانید این است که فروشندگان موفق اینترنتی همگی از یکسری اصول واحد استفاده می کنند که شاید خودشان هم ندانند؛ اما همین اصول به آن ها کمک کرده است تا بتوانند افراد زیادی را به برند خود جذب کنند.

درست است که سئو سایت از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند شما را به رنک یک گوگل رسانده و فروشتان را افزایش دهد؛ اما باید بدانید که یکسری مسائل هستند که ارتباطی با اصول سئو و بهینه سازی سایت ندارند. با رعایت کردن این اصول در کنار تکنیک های بهینه سازی سایت، مطمئن باشید که به درآمد بسیار بالایی از طریق وب سایتتان خواهید رسید.

بدون اتلاف وقت می رویم سراغ 8 تکنیکی که سبب افزایش فروش آنلاین می شوند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش جامع نرخ کلیک و روش های افزایش آنپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

1) ساده بودن صفحه اصلی سایت و گیج نکردن مخاطب

شاید این مسئله خیلی از شماها را متعجب سازد؛ مطمئن هستم با خود می گویید که آموزش های زیادی در این زمینه دیده اید و در همه آن ها به شما گفته شده است که صفحه اصلی سایت باید جایی باشد که تمامی محصولات در آن قرار بگیرند و یا حداقل نشانی از آن ها وجود داشته باشد تا کاربر به هرآنچه می خواهد، برسد.

اما واقعا اینطور نیست…

اگر بتوانید صفحه اصلی سایت خود را به گونه ای ساختار بخشید که محصولات کمتر و متن بیشتری در آن قرار بگیرند، به گونه ای که این متن، توضیح دهنده برند و کسب و کار اینترنتی شما و محصولاتتان باشد، شاهد افزایش فروش سایت خود خواهید بود. چگونه؟

این ترفند به این علت کارساز است که به شما این امکان را می دهد که بر روی یک یا دو محصول خاص که ارزش بیشتری برای شما و کاربران دارند، تمرکز بیشتری داشته باشید و این تمرکز بیشتر، سبب می شود تا شما نقشه راهی برای کاربری که وارد سایت شده است، ایجاد کنید. به این صورت که کاربر تازه وارد، از مشاهده آن همه محصول گیج نمی شود و سریعا متوجه خواهد شد که قرار است در وب سایت شما چه کاری انجام دهد.

البته این مسئله ای که برای افزایش فروش وب سایت بیان کردیم هیچ ارتباطی با گرفتن حس آزادی کاربر ندارد؛ شما هیچ زمان نباید به کاربرانتان چیزی را تحمیل کنید.

پیشنهاد می کنم که حتما سری به صفحه اصلی سایت های بزرگ فروشگاهی دنیا بزنید؛ Electronic Arts یکی از بهترین مصداق هایی است که می توانید از آن الگوبرداری کنید.

2) افزودن ویدئو به لندینگ پیج ها

لندینگ پیج ها یکی از مهم ترین بخش ها را در فروش اینترنتی تشکیل می دهند. یکی از بهترین روش های افزایش فروش اینترنتی اضافه کردن ویدئو به همین لندینگ پیج هاست. پیشنهاد می کنم که به لندینگ پیج دوره آموزش سئو ما سری بزنید تا ساختار قرار دادن ویدئو را به خوبی درک کنید.

مغز ما انسان ها اطلاعاتی که از طریق دیدن به دست می آوریم را بهتر ذخیره و پردازش می کند. در نتیجه اگر بتوانید محتواهای ارزنده ای را در مورد محصول مورد نظرتان در قالب ویدئو در لندینگ پیج محصول قرار بدهید، مطمئن باشید که نمودار افزایش فروش سایت فروشگاهی شما رشد خوبی خواهد داشت.

3) از طریق فرم های ثبت نامی، شماره موبایل آن ها را بگیرید

افزونه های زیادی وجود دارند که می توانید از آن ها برای وب سایت فروشگاهی خود استفاده کنید و فرم های ثبت نام را در صفحات خرید محصول قرار دهید. شما باید از هر طریقی که می توانید، کاری کنید که کاربری که وارد وب سایتتان شده است، شماره تلفن همراه خود را ثبت کند.

بعد سوال اصلی که ایجاد می شود این است که با شماره هایی که به دست آورده ایم چه کنیم؟

طبعا باید با تک تک آن ها تماس بگیرید. منتها دقت داشته باشید که پشت این کار باید از استراتژی های بسیار قدرتمند بازاریابی فروش تلفنی وجود داشته باشد. بازاریابان شما باید به بهترین شکل ممکن با این افراد ارتباط برقرار کنند و به نحوی بسیار نرم، آن ها را به سمت خرید محصول مورد نظر سوق دهند.

در اینجا ارائه برخی تخفیفات و تسهیلات ویژه می تواند حس اعتماد کاربر را بیشتر کند و به او احساس خاص بودن بدهد.

استراتژی افزایش فروش,افزایش فروش آنلاین,افزایش فروش سایت

4) خودتان را به کاربران ثابت کنید

کاربر اگر وارد سایت شود و حس کند که شما به او دروغ می گویید، خب طبیعی است که خریدی انجام نمی دهد. پس، یکی از مهم ترین روش های افزایش فروش اینترنتی این است که شما خودتان را به کاربران ثابت کنید!

بهترین راهی که می شود حس اعتماد را در کاربر ایجاد کرد، ارائه مستندات و مطالب علمی است. شما می توانید در همان لندینگ پیج های فروش یا بخش مقالات وب سایت خود، مطالب زیادی در مورد محصولتان ارائه کنید و در آن ها توضیح دهید که بر اساس فلان و فلان دلیل علمی، این محصولی که من دارم، می تواند فلان مشکل افراد را مرتفع کند.

5) تولید محتوا در مورد موضوع اصلی کسب و کار اینترنتی

تولید محتوا از دیگر تکنیک های افزایش فروش سایت است که شما می توانید با استفاده از آن، بهترین رشد را در نمودار فروش خود شاهد باشید. به این صورت که شما باید به صورت منظم در ماه، مقالاتی مرتبط با پرجستجوترین عبارات کلیدی کسب و کارتان، تولید و منتشر کنید.

دقت داشته باشید که این محتواها حتما باید از نظر اصول سئو، بهینه باشند؛ تنها در این صورت است که برای تک به تک عبارات کلیدی این مقالات، شما می توانید در نتایج جستجوی گوگل رنک دریافت کنید.

6) بیش فروشی

بیش فروشی و فروش مکمل دو تکنیک بسیار مهم در پروسه معاملات به شمار می آیند. چیزی که بر اساس آمارهای به دست آمده نشان داده است می تواند در افزایش فروش آنلاین وب سایت شما کمک زیادی بکند، بیش فروشی است.

بیش فروشی به چه معناست؟

همه ما در طول زندگی خود با این دو مفهوم فروش، آشنا هستیم اما خوب به آن ها توجه نکرده ایم! بیش فروشی یعنی پیشنهاد خرید یک محصول گران تر از موردی که توسط کاربر انتخاب شده است و فروش مکمل یعنی ارائه محصولات ریزجزء در کنار محصول اصلی که کاربر قصد خریداری آن را دارد.

مثل چی؟ فروش مکمل را همه تجربه کرده ایم، مثلا هنگامی که گوشی موبایل خود را از یک مغازه خریداری کرده است، بعد از خرید شاهد پیشنهاداتی است که فروشنده به او می کند؛ مثل خرید گارد، گلس و هندزفری اختصاصی. این یعنی فروش مکمل.

اما بیش فروشی معنای دیگری دارد؛ بهتر است در مثال بالا، کمی عقب تر برویم. فرض کنید فردی که می خواهد گوشی موبایل بخرد، هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته است؛ در اینجا، فروشنده اگر کمی مهارت داشته باشد، به مشتری می گوید که محصولی دارد که گوشی موبایلی دارد که کمی قیمتش از موردی که می خواهد انتخاب کند، گران تر است اما امکانات بسیار بیشتر و بهتری دارد. فروشنده به مشتری می گوید که اگر کمی بیشتر هزینه کند، می تواند گوشی بهتر که امکانات بسیار بیشتری دارد را خریداری کند. این تکنیک بیش فروشی نام دارد.

حال یکی از بهترین روش هایی که می تواند فروش وب سایت شما را افزایش دهد، همین بیش فروشی است. شما باید از توسعه دهنده وب سایت خود بخواهید تا امکانی را فراهم کند که اگر فردی خواست محصولی بخرد، محصولات گران تر را با ارائه برخی امکاناتشان، به کاربر نشان بدهد. در این صورت، کاربر با مقایسه ای چشمی، ممکن است تصمیم به خرید محصول گران تر بگیرد.

افزایش فروش سایت فروشگاهی,افزایش فروش وب سایت,روش های افزایش فروش اینترنتی

7) بیان ارزش اصلی محصول به صورت شفاف

شما باید در جملاتی کوتاه و ساده، به کاربر بگویید که محصولتان چه ارزشی دارد یا اینکه چطور می تواند پاسخی برای مشکل او باشد. این مسئله سبب می شود تا شما بعد از گذشت زمانی، افزایش فروش سایت فوق العاده ای داشته باشید.

حال برای پیاده سازی این امر و نوشتن جملات ساده و روان، باید به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • متن بیان ارزش شما باید به کاربر نشان دهد که چطور محصولتان چطور می تواند مشکل کاربر را حل کند
  • باید به صورت دقیق و مصداقی نشان دهد که محصول، چه خدماتی به کاربر ارائه می کند
  • باید کاربر را قانع کند که او چرا باید به جای خرید از رقبایتان، از شما خرید کند

8) پرسش و پاسخ های متداول

متاسفانه بسیاری از مردم ما، حوصله خواندن متن های طولانی را ندارند و می خواهند در همان ثانیه های ابتدایی که وارد یک صفحه می شوند، پاسخ سوالاتشان را پیدا کنند.

به همین منظور، چاره ای نیست جز اینکه بخشی برای پرسش های متداول در نظر بگیرید. برای این کار شما می توانید همین پرسش ها را در ابتدای محتوای صفحه قرار دهید؛ می توانید پرسش ها را در انتها قرار دهید و یک کد برای پرش صفحه قرار دهید؛ همچنین می توانید از اسکیمای FAQ استفاده کنید تا پرسش و پاسخ ها در همان نتایج جستجوی گوگل به کاربر نشان داده شوند.

سخن آخر

شاید برخی از این روش های افزایش فروش اینترنتی ساده به نظر برسند؛ اما مطمئن باشید که با تداوم در استفاده آن ها، می توانید شاهد رشد ماندگار و باکیفیت فروش اینترنتی خود باشید. هیچ زمان دست از تلاش برای افزایش فروش سایت خودت برندار…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود