ضروری

15 روش تولید محتوای بصری

بازاریابی بصری,بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوای بصری

تولید محتوای بصری، همواره بهترین تاثیر را بر مخاطبان می گذارد. امروز قرار است شما در این مقاله، 15 نوع از محتوای بصری به همراه نمونه های واقعی را مشاهده کنید که در سال 2018 بسیار معرکه و موثر بودند و قطعا امسال نیز میتوانید از این روش ها در تولید محتوای خود استفاده کنید و از مزایای آنها بهره مند شوید.

بنابراین اگر شما می خواهید ترافیک بیشتری را به سایت خودتان جذب کنید، قطعا این مقاله خیلی به درد شما می خورد.

خب بیاید کار را شروع کنیم.

  1. نمایش بصری مفاهیم
  2. ویدئوهای همسان (Native)
  3. راهنماهای جامع
  4. پست های مهمان اینفوگرافیک
  5. تصویر سازی از داده ها
  6. ویدئوهای درون پست های وبلاگ ها
  7. ویدئو های یوتیوب
  8. فلوچارت ها
  9. اینفوگرافیک توضیحی
  10. اسکرین شات ها
  11. مجموعه اسلاید های SlideShare
  12. محتوای تعاملی
  13. مجموعه های بصری
  14. اینفوگرافیک ها با چند برند
  15. کارتون و کمیک
  • نکته ویژه 1 : نقشه ها
  • نکته ویژه 2: بنر های پست های وبلاگ

نحوه درک و استفاده از بازاریابی محتوای بصری

یکی از انواع بازاریابی محتوایی، بازاریابی محتوای بصری می باشد که  همین الان هم گسترش بسیار زیادی داشته است.

در واقع، 37% از بازاریاب ها، محتوای بصری را به عنوان مهم ترین نوع محتوا توصیف می کنند.

بازاریابی بصری,بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوای بصری

دلیل خوبی هم برای این موضوع وجود دارد:

بازاریابی بصری برای به دست آوردن بک لینک، انتشار در شبکه های اجتماعی و دریافت ترافیک به صورت هدفمند بسیار عالی می باشد.

در واقع، همیشه از بازاریابی محتوای بصری استفاده کرده ام تا بتوانم در سایت های معتبر برای خودم لینک دریافت کنم … سایت هایی مانند Forbes ،Entrepreneur و HubSpot

با در نظر داشتن اهمیت تولید محتوای تصویری، زمان آن رسیده که 15 نوع از محتوای بصری را به شما ارائه کنم که در سال 2018 بیشترین عملکرد را داشتند و قطعا امسال نیز می توانید از آنها بهره ببرید.

  1. نمایش بصری مفاهیم

نمایش بصری مفاهیم چیست؟

در واقع نسخه تصویری یک مفهوم، استراتژی یا ایده می باشد.

چرا مفید است؟

گاهی اوقات مفاهیم را به سختی می توان توضیح داد اما نمایش تصویری آن ها ممکن است آسان باشد.

و زمانی که کسی می خواهد آن مفهوم را بر روی سایت خودشان توضیح دهد، آن ها می توانند از محتوای بصری که شما ایجاد کرده اید استفاده کنند. (و در نتیجه، یک بک لینک خوب برای شما ایجاد می شود)

نمونه های واقعی:

چندی پیش من می خواستم “The APP Formula” را توصیف کنم.

این APP Formula، یک استراتژی است که به شما کمک می کند تا مقدمه های بسیار عالی برای پست های وبلاگ خودتان بنویسید.

اما به جای توضیح این استراتژی، من یک نسخه تصویری از این مفهوم را به مخاطبین ارائه کردم.

همین کار باعث شد که هر وقت کسی در رابطه با APP Formula صحبت می کند، از لینک نمونه بصری ارائه شده در سایت من استفاده می کند:

تولید محتوای بصری,تولید محتوای تصویری,تولید محتوای ویدیویی

( این فقط یک مثال است. این نمایش ساده تصویری مفهوم توانست حداقل 20 بک لینک خوب برای من ایجاد کند)

  1. ویدئوهای همسان

ویدیو همسان (native video) چیست؟

این ویدئوها، فایل هایی هستند که به صورت خاص برای یک شبکه اجتماعی درست شده است مانند:

  • فیسبوک
  • لینکدین
  • اینستاگرام
  • توییتر

چرا مفید است؟

فیسبوک می خواهد شما در سایتش باقی بمانید.

توییتر می خواهد شما در سایتش باقی بمانید.

و وقتی شما چیزی را پست بگذارید که باعث شود افراد از این بستر ها دور شوند، قطعا پست شما در این شبکه ها خیلی امتیاز خوبی نمی گیرد!

اما اگر شما بتوانید افراد را بر روی این شبکه ها نگه دارید، فرصتی طلایی به دست آورده اید.

یک ویدئو همسان بهترین روش برای انجام این کار است.

در واقع، BuzzSumo نشان داده است که ویدیو های همسان، از تمام انواع پست های دیگر در فیسبوک عملکرد بهتری دارند.

نمونه های واقعی:

چند هفته پیش من یک ویدئو کوتاه بر روی لینکدین آپلود کردم:

من این محتوا را از یک ویدئو بسیار طولانی تر در یوتیوب جدا کرده بودم.

من کلیپی را از ویدئوی طولانی تر جدا کردم که می توانست بر روی لینکدین مفید باشد …

و آن را به صورت یک ویدئو همسان آپلود کردم.

عملکرد این پست چطور بود؟

تا امروز پست من …

888 لایک دریافت کرده است!

همچنین 142 نفر هم زیر آن نظر گذاشته اند.

بازاریابی بصری,بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوای بصری

به این می گویند قدرت ویدیوهای همسان!

  1. راهنمای جامع

راهنمای جامع چه چیزی است؟

این راهنمای جامع، یک راهنما کامل در رابطه با یک موضوع است که در یک صفحه (پست) ارائه می شود.

چرا مفید است؟

این راهنمایی ها به افراد “یک بسته کامل” از اطلاعات در رابطه با یک موضوع را ارائه می کنند.

اما برای این که یک راهنمای جامع مفید باشد، شما باید از یک صفحه با طراحی سفارشی استفاده کنید.

چرا؟

چون یک صفحه با طراحی سفارشی به افراد و کاربر ها می گوید که : “این راهنما، مفید و موثر است!”

نمونه واقعی:

چندی پیش من این راهنما را برای ساخت لینک منتشر کردم.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، این پست، یک پست عادی وبلاگ نیست. 

من کلی محتوای مفید در آن قرار داده ام … و طراحی آن را به صورتی انجام دادم که بتواند خودش را متمایز کند:

بازاریابی بصری,بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوای بصری

تا به امروز، همین محتوا توانسته 4.9 هزار بک لینک دریافت کند و بیش از 400 نظر نیز از طرف مردم دریافت کرده است.

  1. پست های مهمان اینفوگرافیک

پست های مهمان با اینفوگرافیک چیست؟

درج پست مهمان با استفاده از یک اینفوگرافیک … به جای استفاده از پست های مهمان رایج.

چرا مفید است؟

این که شما بتوانید بر روی یک سایت معتبر، پستی منتشر کنید می تواند کار بسیار سختی باشد.

(به خصوص اگر شما در ابتدای کار خودتان قرار داشته باشید)

اما وقتی که شما به عنوان پست مهمان، یک اینفوگرافیک پیشنهاد دهید، در واقع شما به مالک سایت چیزی را پیشنهاد می کنید که به سختی می تواند آن را قبول نکند!

نمونه واقعی:

وقتی که من وبلاگ خودم را شروع کردم، می خواستم بر روی یکی از محبوب ترین وبلاگ های دیجیتال دنیا، پستی منتشر کنم: سایت HubSpot.

مشکل این بود:

هنوز هیچ کسی مرا نمی شناخت و یک وبلاگ کوچک داشتم که هنوز هیچ کس آن را نخوانده بود.

خب پس چرا آن ها باید قبول می کردند که محتوای مرا روی سایت خودشان پست کنند؟

در همین زمان تصمیم گرفتم که:

“به جای ارائه یک مقاله عادی، من یک اینفوگرافیک به آنها بدهم.”

و این کار، باعث شد موفق شوم!

پست مهمان اینفوگرافیک من همان هفته روی سایت آن ها منتشر شد.

  1. تصویر سازی از داده ها

تصویر سازی از داده ها چیست؟

یعنی ارائه یک حالت تصویری از داده ها … مانند یک چارت یا گراف.

چرا مفید است؟

درک اعداد خام واقعا سخت است. اما اگر شما از تصویر مناسب استفاده کنید باعث می شود که کاربر کاملا مفاهیم و داده ها را درک کند.

به علاوه، با وجود این که اسم این محتوا یعنی تصویر سازی از داده ها ممکن است اندکی غلط انداز باشد، اما قرار نیست سخت و یا گران باشد.

مثلا نمونه زیر را در نظر بگیرید.

نمونه واقعی:

سال پیش من یک راهنما برای ایجاد محتوای وایرال را ارائه کردم.

اما به جای این که فقط آمار ارائه کنم، تصمیم گرفتم که آن ها را به صورت تصویری هم ارائه کنم:

بازاریابی بصری,بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوای بصری

( همانطور که می توانید ببینید، این چارت ها خیلی هم پیچیده نیستند. احتمالا شما می توانید با نرم افزار های ساده مانند فوتوشاپ این نمودار ها را ایجاد کنید)

و درست مانند مفاهیم تصویری، افراد بسیاری از این چارت های من در محتوای خودشان استفاده کردند.

خیلی هم عالی!

  1. ویدئو های داخل پست های وبلاگ

ویدیو های داخل پست های وبلاگ چه چیزی هستند؟

یک قطعه کوتاه از محتوای ویدئویی (30 تا 60 ثانیه) که در یک پست وبلاگ قرار گرفته است.

چرا مفید است؟

ویدئو ها برای توضیح مفاهیم خاص، استراتژی ها و یا تکنیک های پیچیده بسیار مفید و موثر هستند (به همین دلیل تولید محتوای ویدیویی یکی از محبوب ترین استراتژی های بازاریابی در حال حاضر می باشند).

به علاوه، ویدئو های داخل پست های وبلاگ یک روش ساده برای افزودن ویژگی چند رسانه ای به محتوای خودتان می باشد.

نمونه های واقعی:

من از ویدئو های داخل پست های وبلاگ در بسیاری از پست هایم استفاده می کنم.

مثل این یکی، من از یک ویدئو استفاده کردم تا استراتژی مد نظر خودم را توضیح دهم.

بازاریابی بصری,بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوای بصری

  1. ویدئو های یوتیوب

ویدئو های یوتیوب چه چیزی هستند؟

خب … فکر کنم خیلی ساده است ?

چرا مفید است؟

یوتیوب دومین سایت محبوب دنیا می باشد (بر اساس Alexa).

(و خیلی هر سریع در حال رشد می باشد)

بنابراین اگر شما واقعا می خواهید کار بازاریابی محتوا را انجام دهید، به هیچ وجه نباید از یوتیوب غافل شوید.

نمونه واقعی :

در طول چند سال گذشته، من توانستم کانال یوتیوب خودم را از صفر به بیش از 150 هزار مشترک برسانم:

بازاریابی بصری,بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوای بصری

امروز، ویدیو های من بیش از 3 میلیون بار بازدید شده اند.

احتمالا همانطور که حدس زده اید، این ویدئو ها باعث شده اند که هزاران نفر به سایت من هم مراجعه کنند.

  1. فلوچارت ها

فلوچارت ها چه چیزی هستند؟

با استفاده از فلوچارت ها، می توان یک فرایند را به صورت تصویری نشان داد.

چرا مفید هستند؟

یک فلوچارت باعث می شود که مفاهیم مرتبط با فرایندها، مثلا این که “اگر فلان کار را بکنیم نتیجه اش فلان چیز می شود” مثل آب خوردن ساده شود.

(به عنوان مثال، “اگر کامپیوتر شما هنگ کرده است، آن را ری استارت کنید. اگر درست نشد، با آنتی ویروس، سیستم خودتان را اسکن کنید”.)

به علاوه، قرار دادن فلوچارت ها در پست های وبلاگ و همچنین اشتراک گذاری آن ها ساده می باشد.

نمونه واقعی :

در اوایل امسال من یک پست در رابطه با الگوریتم هوش مصنوعی گوگل یعنی RankBrain مقاله ای نوشتم.

من می خواستم در این مقاله نشان دهم که RankBrain چگونه نحوه تعامل افراد با نتایج جستجو را اندازه گیری می کند.

مسئله این بود:

چطور می توانستم این روند را به صورت تصویری نشان دهم؟

همین موقع فکری به ذهن من رسید : فلوچارت!

به همین دلیل من این فلوچارت ساده از نحوه کار این الگوریتم را رسم کردم:

بازاریابی بصری,بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوای بصری

این فلوچارت تصویری به من کمک کرد تا کسانی که خیلی در این زمینه حرفه ای نیستند (مثل خودم)، بتوانند آن را درک کنند.

با این وجود باید به یاد داشته باشید که:

فلوچارت شما نیاز نیست یک فلوچارت ساده باشد. در واقع، فلوچارت های بزرگ و پیچیده هم گاهی می توانند باعث شوند که محتوای شما تاثیر بسیار خوبی ایجاد کند! همین موضوع باعث می شود که افراد زیادی آن فلوچارت را به اشتراک بگذارند.

  1. اینفوگرافیک های توضیحی

اینفوگرافیک های توضیحی چه چیزی هستند؟

آن ها، اینفوگرافیک هایی هستند که یک استراتژی یا روش جدیدی را به افراد آموزش می دهد.

چرا مفید هستند؟

بیشتر اینفوگرافیک ها خیلی متداول و معمولی هستند: مثلا نمودار های دایره ای و گراف در آن ها نمایش داده می شود.

گاهی آدم از نگاه کردن به آن ها خوابش می گیرد!

اما اینفوگرافیک ها فقط برای تصویر سازی از داده ها ساخته نشده اند!

می توان از آن ها به عنوان ابزاری بسیار قدرتمند برای تدریس و آموزش استفاده کرد.

نمونه واقعی :

این اینفوگرافیک مرتبط با سئو داخلی، یکی از قوی ترین و موفق ترین پست هایی است که من تاکنون منتشر کرده ام!

این اینفوگرافیک 825 نظر از کاربر ها دریافت کرده است.

و 19271 مرتبه نیز در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

  1. اسکرین شات ها

اسکرین شات چیست؟

اسکرین شات، تصویری از صفحه نمایش شما (ممکن است PC دسکتاپ یا صفحه تلفن همراه شما) می باشد.

چرا مفید است؟

اسکرین شات ها به ما کمک می کنند تا محتوای فنی را ساده تر توضیح دهیم.

معمولا توضیحات متنی مانند “این کار را انجام بده بعد روی فلان چیز کلیک کن” خسته کننده هستند و دنبال کردن آن ها گاهی دشوار می شود.

اما اگر همین روش را با استفاده از اسکرین شات به کاربر ها نشان دهیم، قطعا درک آن بسیار بسیار ساده تر می شود.

همچنین روش ساخت این اسکرین شات ها بسیار ساده است زیرا شما تصویر اصلی از صفحه نمایش خودتان را منتشر می کنید (به خصوص در مقایسه با اینفوگرافیک و ویدئو، این اسکرین شات ها خیلی ساده هستند).

نمونه واقعی :

من در Backlinko خیلی از اسکرین شات استفاده می کنم.

اسکرین شات ها می توانند طرح کلی یک فرایند را نشان دهند.

همچنین می توانید از آن ها برای تصویرسازی از مطلبی که توضیح داده اید، استفاده کنید:

بازاریابی بصری,بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوای بصری

و یا مثلا “داده های پشت صحنه” را به کاربر نشان دهید:

بازاریابی بصری,بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوای بصری

اگر می خواهید کارتان ظاهر زیباتری داشته باشد، می توانید به جای استفاده از اسکرین شات های ثابت، از فایل های GIF استفاده کنید.

این GIF ها جذاب هستند و به افراد نشان می دهند که دقیقا باید چه کار کنند.

من از GreenShot و Jing استفاده می کنم تا اسکرین شات ایجاد کنم. اما خیلی از افراد هم از Skitch استفاده می کنند.

شما می توانید از هر ابزاری که برایتان بهتر و راحت تر است برای اسکرین شات استفاده کنید.

  1. مجموعه اسلاید های SlideShare

این اسلاید ها چه هستند؟

یک مجموعه از اسلاید های نمایشی که به صورت خاص برای SlideShare طراحی شده اند.

چرا مفید هستند؟

SlideShare در میان 200 سایت پربازدید دنیا قرار دارد.

با وجود این که این سایت به شدت محبوب است، اما هنوز رقابت خیلی زیادی در این سایت وجود ندارد. در واقع، به نظر من، یکی از بزرگترین استراتژی های بازاریابی که هنوز افراد زیادی از آن استفاده نکرده اند و تا حدودی دست نخورده باقی مانده است، همین SlideShare است.

نمونه واقعی :

اخیرا، Gary Vee این مجموعه اسلاید نسبتا ساده را به SlideShare اضافه کرد:

بازاریابی بصری,بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوای بصری

به دلیل این که محتوای منتشر شده خیلی ارزشمند بود، ارائه او بیش از 300 هزار بازدید در طول دو هفته دریافت کرد.

  1. محتوای تعاملی

محتوای تعاملی چیست؟

محتوایی که بر اساس نحوه تعامل کاربر با آن، جابجا می شود و یا تغییر می کند.

چرا مفید است؟

محتوای تعاملی باعث می شود که خیلی سریع محتوای شما نسبت به پست های ثابت وبلاگ ها که در رابطه با همان موضوع مد نظر شما نوشته شده است، متمایز شود.

نمونه واقعی :

چند سال قبل نیویورک تایمز خبر زیر را منتشر کرد : “بارش برف: بهمن در تونل کریک”.

این پست نه تنها یک داستان تاثیر گذار را تعریف می کند….

بازاریابی بصری,بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوای بصری

بلکه همانطور که شما صفحه را به سمت پایین اسکرول می کنید، حرکت کرده و تغییر می کند.

همچنین شما می توانید از محتوای تعاملی بر روی صفحه های فرود استفاده کنید تا تاثیر گذاری این صفحات را افزایش دهید.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود