آنالیز اینستاگرام و معرفی ابزارهای آن

آموزش آنالیز شبکه های اجتماعی,آنالیز شبکه های اجتماعی,ابزار آنالیز شبکه های اجتماعی

آنالیز اینستاگرام موضوع مهمی است که اگر در این شبکه اجتماعی پرمخاطب فعالیت دارید نباید از آن غافل شوید. یکی از بهترین روش های آنالیز اینستاگرام، ابزار خود اینستاگرام به نام Instagram Insights است. این ابزار برای پیج های شخصی فعال نیست و اگر قصد دارید به آن دسترسی پیدا کنید، باید حساب خود را به نوع تجاری و یا همان Business Profile تغییر دهید. در این مقاله سعی می کنیم چندین ابزار آنالیز اینستاگرام را معرفی کنیم و به طور خلاصه برخی ویژگی های آن را بیان کنیم.

۱- Instagram Insights (اینسایت اینستاگرام)

اولین ابزار آنالیز اینستاگرام که قصد معرفی آن را داریم، اینسایت اینستاگرام است.تمامی صفحات تجاری اینستاگرام به طور خودکار به این ابزار در خود اپلیکیشن اینستاگرام دسترسی پیدا می کنند. هنگامی که صفحه خود را از نوع شخصی به بیزینس تغییر دهید تغییرات زیادی را در پیج خود مشاهده خواهید کرد. برای تبدیل نوع حساب خود به تجاری، کافی است وارد تنظیمات شوید و از بخش Account گزینه Switch to Professional Account را بزنید و بعد از انتخاب دسته بندی و موضوع صفحه خود، اینستاگرام خود را با فیسبوک خود هماهنگ کنید.

شما می توانید از طریق صفحه خود، پست ها و یا استوری ها به Instagram Insights دسترسی پیدا کنید و آنالیز اینستاگرام خود را انجام دهید. اینسایت اینستاگرام اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از این اطلاعات تعداد بازدیدکننده های پیج و یا پست ها است، همچنین به شما نیز می گوید از بازدیدکننده ها چند نفر شما را فالو کرده اند؛ این به شما کمک می کند تا متوجه شوید آیا پیج یا پست شما جذاب و ارزشمند بوده که باعث شود کاربران شما را دنبال کنند یا خیر.

بعد از اینکه حساب خود را به بیزینس تبدیل کنید، می توانید اطلاعاتی مانند شماره تلفن، ایمیل و یا موقعیت مکانی به پیج خود اضافه کنید. اینسایت اینستاگرام به شما کمک می کند تا ببینید چند نفر روی این اطلاعات کلیک کرده اند.

اینسایت اینستاگرام فقط برای مالک اصلی پیج و ادمین های دیگر قابل مشاهده است و شما اگر بخواهید آنالیز اینستاگرام را روی پیج رقبای خود انجام دهید این ابزار به شما کمکی نمی کند.

۲- HypeAuditor

HypeAuditor ابزار آنالیز اینستاگرام است و یک بانک اطلاعاتی گسترده است که از هوش مصنوعی ساخته شده است و تقریبا ۳ میلیون پروفایل در اینستاگرام از او استفاده کرده است. یکی از ویژگی های خوب این ابزار این است که می تواند پیج های با فالوور واقعی را به راحتی از پیج هایی که فالوور فیک دارند متمایز کند. برای اینکه بتوانید قابلیت های بیشتری از HypeAuditor را مشاهده کنید نیاز است که ثبت نام کنید.

آموزش آنالیز اینستاگرام با استفاده از این ابزار کار ساده ای است. این ابزار به پیج ها از ۱ تا ۱۰۰ نمره می دهد و اینگونه نمره آنالیز اینستاگرام را نشان می دهد. نام این ویژگی در این ابزار AQS است. اگر AQS بالای ۷۰ بود خیالتان بابت آن پیج راحت باشد، زیرا این نشان دهنده این است که فالوورهای باکیفیتی دارد آن صفحه.

۳- Analisa

Analisa یک بستر بازاریابی تأثیرگذار است که به آنالیز اینستاگرام توجه دارد. Analisa نه تنها کلیه داده های مربوط به فعالیت اینستاگرام شما را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه آن را تجزیه و تحلیل می کند تا به شما در درک بهتر معنی های اعداد کمک کند. Analisa خدمات رایگان ارائه می دهد و بسیاری از داده های خام را در اختیار شما قرار می دهد. با این حال، اگر می خواهید تجزیه و تحلیل عمیق داشته باشید ، باید نسخه ویژه آنها را بخرید.

می توانید دو نوع گزارش را با Analisa دریافت کنید. گزارش Account می تواند تجزیه و تحلیل عمیق در مورد پروفایل و فعالیت یک پیج را ارائه دهد، در حالی که گزارش های Hashtag# می تواند برای نظارت بر کمپین ها استفاده شود. این ابزار اطلاعاتی از جمله نرخ لایک، نرخ کامنت و یا میانگین این ها را در اختیار شما قرار می دهد. 

آموزش آنالیز شبکه های اجتماعی,آنالیز شبکه های اجتماعی,ابزار آنالیز شبکه های اجتماعی

۴- Iconosquare

Iconsquare به شما این امکان می دهد تا پست های جدیدتان را زمان بندی کنید، آنچه را که مردم در مورد صنعت یا برند شما می گویند را ردیابی کنید، و آنالیز اینستاگرام خود را پیگیری کنید و نحوه عملکرد استوری های اینستاگرام شما را نشان می دهد. همچنین می توانید از طریق هشتگ رقبای خود را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید. آموزش آنالیز اینستاگرام از طریق Iconsquare کار پیچیده ای نیست و کافی است وارد سایت شوید و بعد از ثبت نام آدرس پیج خود را وارد کنید.

۵- Klear

SocialBook تجزیه و تحلیل داده های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای هرگونه پیج در اینستاگرام، یوتیوب یا Twitch فراهم می کند و می توانید آنالیز اینستاگرام خود را با آن انجام دهید. این تجزیه و تحلیل اطلاعات دقیق را برای هرگونه پیج در اختیار شما قرار می دهد. اگرچه برای تجزیه و تحلیل حرفه ای به عضویت نیاز دارید، می توانید برخی از داده ها را به صورت محدود در بخش رایگان مشاهده کنید.

یکی از ویژگی های خوب این ابزار این است که علاوه بر اینستاگرام، می توانید صفحات دیگر شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب یا Twitch را آنالیز کنید. بدیهی است داده های اینستاگرام با آنچه برای صفحات در یوتیوب یا Twitch ارائه می دهد متفاوت است. این ابزار نیز با توجه به معیارهای خود به صفحات از ۰ تا ۱۰۰ نمره می دهد.

۶- Pixlee

Pixlee یک ابزار آنالیز اینستاگرام ارائه می دهد که می توانید گزارشات هفتگی را با تجزیه و تحلیل ایجاد کنید که به شما کمک می کند تا تعامل بیشتری داشته باشید و دنبال کننده های جدیدی را جذب کنید.

می توانید از داده های Pixlee برای شناسایی صفحات پرمخاطب در شبکه های اجتماعی، یافتن طرفداران برند خود، و ارتباط با اینفلوئنسر و طرفداران برند استفاده کنید. همچنین می توانید مکالمات را کنترل کرده و محتوای با عملکرد بالا را شناسایی کنید.

این شامل آمار و ردیابی هشتگ، رشد فالوورهای اینستاگرام و داده های مورد نیاز برای شناسایی جذاب ترین پست های شما است.

۷- Socialbakers

Socialbakers یک ابزار آنالیز اینستاگرام را برای هر دو پروفایل شخصی و تجاری فراهم می کند. این آمار را در مورد محبوب ترین پست های اینستاگرام خود به شما می دهد ، بنابراین می توانید موفقیت خود را پیگیری کنید و یاد بگیرید چه چیزی باعث می شود مخاطب شما پست های شما را دوبار لمس کنند.

اگر نیازهای پیشرفته تری در اینستاگرام دارید، می توانید قابلیت های پیشرفته تری در Socialbakers پیدا کنید. با استفاده از هوش مصنوعی می توانید حساب های شبکه های اجتماعی خود را هوشمندانه مدیریت کنید تا کشف کنید چه زمانی برای انتشار پست ها مناسب است و کدام بخش مخاطبان برای هدف گیری قرار دهید. آموزش آنالیز اینستاگرام با این ابزار نیز کار راحتی است و فقط کافی است ثبت نام کنید و پیج مورد نظر را جستجو کنید.

8- Squarelovin

این ابزار آمار بسیار خوبی در اختیار شما قرار می دهد که شباهت زیادی هم به اینسایت اینستاگرام دارد. آموزش آنالیز اینستاگرام با این ابزار بسیار ساده است، کافی است ثبت نام کنید و آدرس پیج مورد نظر خود را برای آنالیز وارد کنید تا آمارهای جالبی را در اختیار شما قرار دهد. از ویژگی های خوب این ابزار می توان به تحلیل ماهانه پیج اشاره کرد. همچنین یک تاریخچه از ارسال پست های شما به صورت ماهانه، روزانه و یا حتی در هر ساعت ارائه می دهد که بسیار کاربردی است.

9- Union Metrics

اینکه چه ساعتی برای پست گذاشتن مناسب است، این ابزار به شما می گوید. علاوه بر این، هشتگ هایی که برای شما مناسب است را هم می توانید از طریق این ابزار متوجه شوید. اینکه کدام پست ها را مخاطبان شما بیشتر دوست دارند و نیاز است بیشتر ارسال کنید، یا کدام را کمتر باید ارسال کنید نیز از طریق این ابزار به راحتی می توانید متوجه شوید. کافی است ثبت نام کنید و آی دی پیج خود را وارد کنید تا با آمارهای جذاب شما را شگفت زده کند.

جمع بندی

قطعا قوی ترین ابزار آنالیز اینستاگرام، Instagram Insights است که چون برای خود اینستاگرام است می تواند آمار دقیق و بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهد. اگر پیج خود را می خواهید آنالیز کنید و پیج بیزینسی دارید، حتما از اینسایت اینستاگرام استفاده کنید چون کمک فراوانی به رشد پیج شما می کند. از آمارها به سادگی رد نشوید، به عنوان مثال اینکه متوجه شوید مخاطبان شما چه ساعاتی یه پیج شما مراجعه می کنند بسیار مهم است و می تواند به بیشتر دیده شدن شما کمک کند. اکثر ابزارهایی که در این مقاله معرفی شدند دارای دو نسخه رایگان و پولی هستند که قطعا نسخه رایگان اطلاعات محدودتری در اختیار شما قرار می دهد. برای آنالیز پیج رقبا و یا سایر پیج ها می توانید از ابزارهای بالا استفاده کنید و تحلیل خوبی از رقبای خود انجام دهید. اگر می خواهید در شبکه های اجتماعی به موفقیت دست پیدا کنید، حتما برای فعالیت در آنها استراتژی داشته باشید و بدون برنامه نباشید. آنالیز رقبا همانطور که در بحث آموزش سئو مهم است، در اینستاگرام نیز بسیار مهم است و باید آن را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود