11 ایده برای تولید محتوا اینستاگرام 2023

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام,استوری خلاقانه اینستاگرام,ایده تولید محتوا

ایده برای تولید محتوا اینستاگرام یکی از مهم ترین چالش هایی است که افراد با آن سر و کله می زنند. برخی موارد سوالاتی از این قبیل برایشان مطرح می شود که چرا باید در تولید محتوا اینستاگرام دقت کنیم؟ برای اینکه کسب و کار موفقی داشته باشید، نیازمند این است که محتوای ارزشمند تولید کنید تا مخاطبان علاقه‌ مند به کسب و کارتان، شما را دنبال کنند.

11 ایده خلاقانه برای پست و استوری اینستاگرام

در ادامه ایده ها و پیشنهاداتی را برای تولید محتوا اینستاگرام به شما شرح می دهیم که برگرفته از پیج های مطرح و تجربه اساتید خبره اینستاگرام است:

1- تولید محتوای آموزشی

یکی از پرطرفدار و پرمخاطب ‌ترین موضوعات این است که شما به سمت تولید محتوای آموزشی روی بیاورید. در هر کسب و کاری یک سری کارها و شگردها وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را آموزش دهید. به عنوان مثال اگر که تعمیرگاه خودرو دارید می‌توانید از بخش های مختلف تعمیرات خودرو آموزش درست کنید.

برای ارائه محتواهای آموزشی پیشنهاد می شود که به نکات زیر توجه کنید:

  • بهتر است که یک پست آموزشی سریالی را در نظر بگیرید. این خود یک ایده برای درگیر کردن کاربران است. مخصوصا اگر در پست های آموزشی خود، کاربران را به چالش کشیده و از آن ها بخواهید برای قسمت بعد آموزش، یک تمرین یا یک کار را برای شما انجام دهند یا پاسخ یک سوال را بیابند.
  • برای تولید محتوای آموزشی سعی کنید از قبل یک برنامه مشخص تعیین کنید.
  • گاهی اوقات می توان با یک پست آموزشی سریالی نتیجه گیری انتهای پست را بر این بنا کنید که بهتر است که از خدمات یا محصولات شما خریداری کنند.
  • این ایده برای تولید محتوا اینستاگرام نیازمند ابزار یا محیط خاصی است. البته بدون این موارد هم میتوان پست آموزشی تولید کنید اما بهتر است که محیطی را بدین منظور آماده سازی کنید.

2- نشان دادن اشتباهات و خطاهای کار

در بعضی از مواقع یک سری اشتباهاتی رخ می‌دهد. هیچ کسی بی عیب نیست و همه ما دچار اشتباه می‌شویم. بهترین اتفاقی که باعث می شود کاربر با شما ایجاد همدردی کند، این است که جالب ترین، دردناک ترین و پر‌خرج ترین اشتباهاتتان را به اشتراک بگذارید.

جهت بهره مندی از این ایده برای تولید محتوا اینستاگرام به موارد زیر توجه کنید:

  • پست برای معرفی ابهامات می تواند یکی از پست های زیرمجموعه این عنوان باشد
  • کاربران زیادی علاقه دارند که با اشتباهات و خطاهای که ممکن است در یک فرآیند ایجاد شود، آشنا شوند به عنوان مثال اشتباهات سئو یکی از پست هایی بود که ما در اینستاگرام منتشر کرده و بازخورد خوبی را داشتیم.
  • در صورتی که بتوانید به درستی خطاها و مشکلات کار را به کاربران در قالب یک یا چندین پست، نشان دهید، کاربران راحت‌تر به شما اعتماد می کنند.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام,استوری خلاقانه اینستاگرام,ایده تولید محتوا

3- پرسش و پاسخ خلاقانه

به سؤالات فالوورهای خود کامل پاسخ دهید. سپس متداول ترین سؤالات را در پیج خود بگذارید و درباره‌ی آن ها صحبت کنید. متداول ترین سوالات کاربران خود می توانید یک ایده برای تولید محتوا اینستاگرام باشد. معمولا کسانی که به تازگی قصد دارند فعالیت خود در این شبکه اجتماعی را شروع کنند، ابتدا به سوالات متداول کاربران در قالب پست یا استوری پاسخ می دهند و حتی آن ها را به صورت پست، پین کرده یا به صورت استوری در یک هایلایت اختصاصی نگهداری می کنند.

من پیشنهاد می دهم که قبل از شروع تولید محتوا برای این شبکه اجتماعی پیج های حوزه کاری خود را بررسی کنید و سوالات متداول کاربران را بیابید. بدین صورت می توانید مجموعه ای از ایده های برای تولید محتوا اینستاگرام داشته باشید که سوال و نیاز بیشتر کاربران شماست.

4- برگزاری مسابقات

هر از چند گاهی مسابقه ای در پیج خود بگذارید و فالوور های خودتان را به چالش بکشید. از فالوور های خود بخواهید در این مسابقه شرکت کنند و جوایزی را برای برندگان در نظر بگیرید. بهتر است برای جوایز از محصولات خودتان یا مرتبط با کسب و کارتان باشد تا مخاطبان بیشتر با محصولات شما آشنا شوند. این نوع تولید محتوا اینستاگرام امروزه بسیار بازخوردهای مثبتی در پی دارد و کاربران زیادی به دنبال مسابقات مختلف هستند.

این خود یک ایده تولید محتوا برای پیج فروشگاهی است. اکثرا پیج های فروشگاهی هستند که مسابقات را برگزار کرده و به برندگان محصولات خود را هدیه می دهند.

5- سؤالات چالشی

سوالاتی را طراحی کنید که تنها مخصوص افراد خاصی از جامعه نباشد و همه بتوانند نظر خود را بیان کنند. به عنوان مثال: از نظر تو ثروت واقعی چیه؟ این نوع سؤالات چالش برانگیز باعث می‌شود بعضی جواب ها به شما ایده های جدیدی برای تولید محتوادهد. این موضوع در صورتی اتفاق می‌افتد که شما سؤال درست و مناسبی انتخاب کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: بهترین ایده برای تولید محتوا وب سایت هاپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

6- پشت صحنه خود را نشان دهید

یک ایده برای تولید محتوا اینستاگرام می تواند نشان دادن پشت صحنه استوری و پست ها باشد. برای این مورد ایده ها و پیشنهادات زیادی وجود دارد:

  • در قالب لایو از انبار محصولات، فروش فروشندگان حضوری خود، محیط بیرون فروشگاه و … را نشان دهید. این موارد روی جریان اعتماد سازی کاربران، تاثیر فوق العاده ای دارد.
  • یک پست تحت عنوان “چگونه محصول برای شما بسته بندی می شود؟” تولید کنید تا کاربر خیالش از نوع بسته بندی و ارسال محصول راحت شود. حتی می توانید از روند ثبت سفارش، بسته بندی و ارسال یک ویدیو سریع گرفته و در قالب یک پست منتشر کنید.

همیشه در پشت صحنه تولید محتوا ممکن است اتفاقات جالب و عجیبی رخ بدهد. قسمت های جالب کار خودتان را نشان دهید و به این صورت بیان کنید که شما به شغل خود چقدر علاقه دارید و در تلاش هستید تا محتوای بسیار ارزشمندی را برای فالوور های خود آماده کنید.

7- استفاده از ابزار poll

یکی از بهترین روش های خلاقانه این است که از ابزار poll برای ایجاد نظرسنجی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که نرخ تعامل شما افزایش پیدا کند و باعث می‌شود با استفاده از نظرات و علایق آن‌ها پست های خود را تولید کنید.

8- حس واقعی خودتان را نشان دهید

تمامی روزهای زندگی شما یکسان نیست. استوری های شما باید کاملاً واقعی و طبیعی باشد و همیشه سعی نکنید که عالی و بدون نقص باشید.

9- استفاده از swipe up در استوری

ایده تولید محتوا اینستاگرام,ایده خلاقانه برای استوری اینستاگرام,ایده خلاقانه برای پست اینستاگرام

اگر که شما بالای 10 هزارتا فالوور دارید می‌توانید با استفاده از ابزار swipe up یک محصول خود را در استوری معرفی کنید و کاربر را به سایت خود انتقال دهید و یا می‌توانید کاربر را برای خواندن مقاله ای به سایت موردنظرتان انتقال دهید. با استفاده از طراحی و انیمیشن های جذاب نیز می‌توانید کاربر را به بالا کشیدن صفحه تشویق کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: نکات سئو اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

10- پست های خود را استوری کنید

برای بالا بردن تعامل پست خود و نشان دادن بعضی از پست هایی که کاربران کمتر آن را دیده‌اند می توانید پست های خود را در استوری معرفی کنید. با طراحی استوری خلاقانه و جا نمایی صحیح پیت در استوری، درصد تعامل و دیده شدن پست را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود