الگوریتم هیلتاپ گوگل چیست و چه تأثیری بر سئو دارد؟

الگوریتم hilltop,الگوریتم hilltop گوگل,الگوریتم تپه گوگل

الگوریتم هیلتاپ یکی از الگوریتم های گوگل است که امروزه بر سئو مدرن سایت ها تأثیرگذار است و با نام الگوریتم تپه گوگل هم شناخته می شود. این الگوریتم توسط گوگل در سال 2003 مورد استفاده قرار گرفت و از سال 2004 بر نحوه انجام فرآیندهای سئو تأثیرگذار است و تأثیر آن همچنان ادامه دارد. به عنوان کارشناس سئو، در جهت تقویت اطلاعات خود در این زمینه، باید بدانید این الگوریتم چگونه کار می کند و چه تأثیری بر سئو دارد.

الگوریتم هیلتاپ یا همان الگوریتم تپه گوگل چیست؟

الگوریتم hilltop,الگوریتم hilltop گوگل,الگوریتم تپه گوگل

هدف ساخت الگوریتم hilltop این بود که در کنار الگوریتم page rank صفحات معتبر موجود در وب را شناسایی و رتبه بندی کند، در ابتدا نحوه کار آن تمرکز بر صفحات تخصصی بود که به سایت های دیگر (منابع محتوا) لینک داده بودند. منظور از صفحات تخصصی صفحاتی است که مختص یک موضوع هستند و آن موضوع، به موضوع محتوای بسیاری از سایت های دیگر مربوط می شود و مشابه است.

هدف ابتدایی شناسایی صفحات تخصصی بود، گوگل از طریق آن می توانست سایت های باکیفیت بالا را برای رتبه بندی شناسایی کند.

توصیف گوگل از این الگوریتم به شرح زیر بود:

” رویکرد ما مبتنی بر فرضیات مشابه الگوریتم اتصال دیگر است، یعنی اینکه تعداد و کیفیت منابع اشاره شده به یک صفحه، معیار خوبی برای درک کیفیت صفحه (منبع) است. تفاوت کلیدی این است که ما تنها منابع ” تخصصی ” را در نظر می‌گیریم، صفحاتی که باهدف هدایت مردم به سمت منابع (دیگر) ایجادشده‌اند. “

اشاره به “الگوریتم اتصال” به این معنی است که الگوریتم مبتنی بر لینک ها وجود دارد، مانند PageRank. اما PageRank بر رتبه بندی در کل وب و صفحات اثرگذار است. در حالی که روش الگوریتم هیلتاپ اینگونه است که صفحات تخصصی مرجع را شناسایی می کند تا صفحات معتبرتری برای رتبه بندی پیدا کند.

بنابراین الگوریتم هیلتاپ گوگل به جای این که تمامی صفحات موجود در وب را بررسی کند، به مجموعه سایت های تخصصی سازمان دهی شده که از صفحات باکیفیت در موضوع تخصصی خود و در تعداد بالا لینک گرفته توجه می کند. همچنین این الگوریتم موارد دیگری را هم بررسی می کند، مانند شناسایی سایت هایی که به یکدیگر وابسته هستند و عدم در نظر گرفتن رنک لینک های بین آن ها در رتبه بندی ها.

الگوریتم هیلتاپ در گذشته

الگوریتم گوگل,الگوریتم هیلتاپ,الگوریتم هیلتاپ گوگل

الگوریتم تپه گوگل تأثیر عمیقی بر سئو داشت و بررسی می کرد که لینک ها از کجا ‌به کدام منابع می روند و این لینک ها به افزایش رتبه سایت های منبع و مرجع کمک می کرد، بخصوص اگر از سایت های ارزشمندی داده می شدند.

به طور مثال، به دست آوردن لینک از سایت About.com در همان روزهای اولیه می توانست به طور چشمگیری به افزایش رتبه سایت کمک کند. همچنین سایتی مانند DMOZ که لینک های باکیفیت زیادی از صفحات تخصصی سایت های دیگر گرفته و به عنوان مرجعی برای یافتن سایت های باکیفیت برای لینک دادن استفاده می شود، بدست آوردن لینک از آن که به خودی خود یک لینک باکیفیت تلقی می شد، می توانست رتبه شما را تقویت کند.

الگوریتم هیلتاپ گوگل ممکن است ایده پنهان کردن روابط بین وب سایت ها را مطرح کرده باشد. بنابراین مدیریان وبسایت ها از آدرس های IP مختلف و غیر مرتبط استفاده می کنند، تا مالکیت دامنه را پنهان می کنند و مراقب نحوه ارتباط سایت ها با یکدیگر هستند، در غیر این صورت شبکه سایت هایی که همه متعلق به یک سازمان هستند که گاهی اوقات از صدها سایت تشکیل شده اند، اگر به یکدیگر لینک بدهند رتبه خود را از دست دادند.

الگوریتم هیلتاپ در حال حاضر

قبل از هیلتاپ الگوریتم های دیگری وجود داشتند که بر سایت های مرجع تمرکز می کردند و امروزه الگوریتم hilltop گوگل به منظور تقویت درک مفهوم و موضوع سایت های معتبر بکار می رود.

آگاهی از الگوریتم های قبلی به شما این قدرت را می دهد که الگوریتم های امروز را به عنوان موارد تکامل یافته و پیشرفته تر، بهتر درک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود