تاثیر تجربه کاربری در سئو

پخش ویدئو

درود بر شما دوستان و همراهان همیشگی نیوسئو، امیدوارم که سرحال و سرشار از انرژی مثبت باشید. همواره گوگل اعلام کرده سایتتان را برای کاربرانتان بهینه و جذاب کنید و بدانید که اگر این کار را انجام بدهید من خودم به شما رتبه میدهم.

اگر دوست ندارید ویدئو آموزشی بالا را ببینید؛ متن زیر که تمام توضیحات ویدئو هست را بخوانید:

همواره گوگل اعلام کرده سایتتان را برای کاربرانتان بهینه و جذاب کنید و بدانید که اگر این کار را انجام بدهید من خودم به شما رتبه میدهم و رتبه وبسایت شما را افزایش میدهم و هیچ وقت نگفته است که اولویت را موتور جستجوگر قرار بدهید. همیشه و همیشه گفته کاربر، پس شما همه ی سعی و تلاشتان را برای بهبود تجربه کاربری انجام بدهید.

آیا این مساله به صورت مستقیم تاثیرگزار است؟ یا به صورت غیر مستقیم؟ در کل تجربه کاربری چیست؟ تجربه کاربری یعنی خوانا بودن محتوای شما یعنی استفاده از فونت مناسب یعنی روانشناسی رنگ ها، در واقع کلیه این عکس هایی که استفاده میکنید، محتوایی که قرار میدهید، کدهای جاوااسکریپت و واکنش هایی که اتفاق می افتد، باعث افزایش Page Views شما خواهد شد و اگر خوب باشد، در ادامه افزایش time on site شما را خواهد داشت، باعث کاهش Bounce Rate یا نرخ پرش شما خواهد شد و به این صورت است که گوگل متوجه میشود که سایت شما یک سایت کاربر پسند می باشد و در ادامه میتوانید تاثیر تجربه کاربری در سئو سایت خودتان را ببینید.

اما از این دو موردی که گفتم Time On Site و Page Views کدام مورد بیشتر روی تجربه کاربری اثرگذار می باشد؟ خیلی واضح است: Page Views. یعنی اگر کاربرانی در صفحات وبسایت شما وارد میشوند از طریق گوگل و با بررسی های شما به صفحات دیگری وارد بشوند یعنی سایت شما بسیار سایت خوب و کاربر پسندی می باشد و بی شک به صورت مستقیم به سئو وبسایت شما اثر خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود