آموزش ساخت و بهینه سازی URL

پخش ویدئو

درود بر شما دوستان و همراهان همیشگی امیر قمصری، امیدوارم که سرحال و سرشار از انرژی مثبت باشید. در این مطلب سئو سایت، نقش URL در سئو و چگونگی بهینه سازی آن را مورد بررسی قرار می دهیم. بهینه سازی آدرس صفحات یا سئو URL های سایت شما در بحث ساخت URL بسیار بسیار اهمیت دارد.

اگر دوست ندارید ویدئو آموزشی بالا را ببینید؛ متن زیر که تمام توضیحات ویدئو هست را بخوانید:

من همیشه گفته ام سعی کنید آدرس صفحاتتان را انگلیسی و معنادار بسازید، چرا؟ چون بر حسب تجربه من URL های انگلیسی سرعت ایندکس شدن بیشتری دارند.

نکته دوم که اهمیت آن از اولی خیلی بیشتر است این است که ارورهای 404 که در زمان بک لینک ممکن است برای شما پیش بیاید بسیار کمتر است، پس بهتر است بهینه سازی شده باشد، اما بهترین الگوریتم ساخت URL که من در دوره آسمان خراش خیلی در مورد آن صحبت میکنم؛ Domain.com/Category و Sub-Category/ و Page-URL/ هست.

بهینه سازی URL ها فقط از منظر سئو اهمیت ندارد، بلکه از منظر بررسی کاربران و User Experience هم تاثیرگذار است. قطع به یقین برای شما هم پیش آمده بعضی وقت ها به جای اینکه برگردید و در گوگل دنبال محتوایی که قبلا یک بار در یک سایتی دیده اید بگردید، حالا می آیید و فقط در مرورگر دنبال آن می گردید، یکی دو تا کلمه از آن یاد شما هست و میزنید و آن را پیدا می کنید و باز میشود چون وارد history مرورگر میشود.

پس شما اگر URL معناداری را به صورتی بسازید که در ذهن مخاطب شما ماندگار شود میتوانید به بازگشت آن کاربر به وب سایت خودتان امیدوار باشید، علاوه بر اینکه بر سئو هم اثر زیادی دارد، پس این نکات را باید با هم دیگر در نظر بگیریم. امیدوارم این آموزش ساخت URL برای شما مفید واقع شده باشد و از آن در بحث سئو سایت خود استفاده کنید.

7 نظر در مورد مقاله “ آموزش ساخت و بهینه سازی URL ” ثبت شده است
  1. جواد

    با سلام
    من میخوام روی یک هاست فایل هایی که با پسوند pdf هستند رو دانلود کنم (تمام فایل ها) اما اسم فایل ها به صورت عددی هستند و به صورت تصادفی، با چه برنامه ای نمی‌توان این فایل های پی دی اف را روی هاست پیدا کرد و دانلود کرد؟
    ِدرس هاست و یکی از فایل ها
    https://perato.ir/dl.php?file_name=16188540147۵718.pdf تا آدرس
    https://perato.ir/dl.php?file_name=16۲۰8۸4۵14۶4718.pdf


    • ناظر سایت

      همین لینک رو با دانلود منیجر میتونید دانلود کنید


  2. شادی

    سلام. من در وبسایت rarible میخوام که اکانتم رو فعال کنم و قسمتی داره که از من آدرس url custemمیخواد. شما میتونید منو راهنمایی کنید که چطوری و چی رو بفرستم؟ مثلا من فیسبوک دارم و کانال یوتیوبم هم هست که البته یوتیوب من چون چنل هنری ندارم سخته. من میتونم اکانت فیسبوکم یا گوگل ایمیلم رو به url تبدیل کنم؟ اگر آره ،راهنمایی میکنید؟


    • ناظر سایت

      سلام
      اکانت فیسبوک شما یک url داره که می تونید اون رو برای اون قسمت استفاده کنید


  3. امیرعلی

    سلام من یه وبللاگ دارم برابی اپلود کردن عکس توش باید یو ار ال وارد کنم اگه خودم بخوام یه عکس بگیرم و براش یو ار ال بسازم باید چی کاز کنم


    • ناظر سایت

      سلام دوست عزیز
      می تونید از وب سایت هایی که فضای ابری برای آپلود، به شما ارائه میدن، استفاده کنید.
      البته اگر زبان وب سایتتون وردپرس باشه، با بارگزاری عکس در فضای نوشته و محتوا، خود به خود برای عکستون، لینک ساخته میشه


  4. عیسی طیبی

    سلام مهندس ممنون از فایلهای خوبتون.من یه بار تو سایت گوش میدم .دانلود هم کردم دوباره گوش بده.ممنون.
    یه سوال
    فایل بالا رو با کدوم نرم افزار ساختید؟


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود