تفاوت سئو on page و off page در چیست؟

پخش ویدئو

تفاوت سئو on page و off page در چیست؟ سئو on page به معنای سئو داخلی صفحات وب سایت شما و off page هم به منزله سئو خارجی پیج است. حال برای توضیح تفاوت این دو، من نکاتی در مورد سئو داخلی و خارجی خدمت شما توضیح می دهم و مثال هایی می زنم چرا که با توجه به اسم هم شما متوجه مفهوم این دو خواهید شد.

سئو داخلی به کلیه فعالیت هایی گفته می شود که در بحث بهینه سازی وب سایت شما در داخل سایت اتفاق می افتد و در واقع در دسترس شما است و سئو خارجی نیز اتفاقاتی که از خارج بر روی وب سایت شما اثر می گذارد.

از جمله مواردی که در سئو داخلی قرار دارد سئو محتوا است یعنی شما محتوای خوبی تولید کنید که با کیفیت باشد و کپی از سایت های دیگر نباشد و عنوان آن سئو شده باشد، آدرس صفحات بهینه سازی شده باشد، در زمان پر کردن عبارات مربوط به دیسکریپشن به محتوای آن دقت کنید، سورس وب سایت به صورت کامل بهینه شده باشد و از اینترنال لینک استفاده کنید.

حواستان به بهینه سازی تصاویر قرار گرفته در سایت باشد و حتی تا حدی که بتوان سرعت وب سایت را از طریق نصب افزونه ها و یا هماهنگی با وب سرور افزایش دهید. در واقع کلیه این مباحثی که گفته شد و در دسترس شما قرار دارد و به سادگی نیز می توانید آنها را تنظیم کنید البته نه در مدت زمان کوتاه بلکه در زمان طولانی، جز سئو داخلی محسوب می شود.
اما سئو خارجی !

مهم ترین داستان سئو خارجی ساخت بک لینک ها است که من در بخش بک لینک های اپلیکیشن نیوسئو به صورت کامل خدمت شما دوستان عزیز آموزش داده ام و مهم ترین نکات آن را گفتم. چرا مهم ترین بخش سئو خارجی، بک لینک ها است؟ چون حتی اگر قرار باشد به آی پی هایی که از شبکه های اجتماعی وارد وب سایت شما می شوند که خود آنها یکی از موارد سئو خارجی محسوب می شود، هم اشاره کنیم باز هم به این مسئله برمی خوریم که آن هم نوعی از بک لینک ها محسوب میشود.

پس سئو داخلی و خارج را به صورت کامل توضیح دادم و البته اگر نکته ای درباره سئو داخلی گفته نشد بدانید که هنوز نکات دیگری در این زمینه وجود دارد. یکی از نکات دیگر سئو خارجی بحث webmaster tools ها است. شما یک سری اقداماتی را در داخل وب سایت خود انجام می دهید که نتایج آن را در وب مستر تولز مشاهده می کنید. مانند اینکه اگر شما سورس سایت خود را به صورت صحیح ریسپانسیو نکنید و یا از کدهای اشتباه در بخش Structured Data استفاده کنید وب مستر تولز این موارد را به شما نشان خواهد داد.

این موارد جز سئو داخلی محسوب می شود چرا که خود شما رقم میزنید اما یک سری از وب سایت ها که از خارج به شما لینک می دهند، شما در بخشی از وب مستر تولز می توانید لیستی از آنها را مشاهده کنید و اگر آن سایت ها، سایت های خوبی نیستند یا اسپم هستند و یا بلک لیست هستند و یا به هر حال لینکی که به شما می دهند که برای سایت شما خوب نیست، را می توانید از این طریق شناسایی کنید. پس وب مسترتولز را نمی توان منحصرا به بخش سئو داخلی و یا سئو خارجی تخصیص داد چرا که به هر دو می تواند کمک کند.

در واقع امیر قمصری در بحث سئو سایت همیشه گفته است که وب مستر تولز، کتاب گوگل است که هم به on page و هم به off page در بحث سئو کمک میکند.

1 نظر در مورد مقاله “ تفاوت سئو on page و off page در چیست؟ ” ثبت شده است
  1. ناظر سایت

    آیا تفاوت سئو on page و off page کدومشون رو توی سئو سایت پر اهمیت تر کرده؟


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود