آموزش سئو داخلی سایت با 10 نکته ضروری – بخش دوم

آموزش سئو,ابزارهای تست سرعت لود صفحه,تست سرعت لود صفحه

با آموزش سئو داخلی در خدمت شما عزیزان هستیم. سئو و بهینه سازی تگ عنوان، متاتگ دیسکریپشن و لینک های داخلی را در بخش اول مقاله آموزش سئو داخلی سایت، بررسی کردیم و در این مقاله به سایر موارد می پردازیم:

  1. لینک سازی خارجی

لینک شدن به منابعی که خارج از دامنه سایت شما قرار دارند که با نام لینک سازی خارجی هم شناخته می شود، معمولا یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی در جستجوی ارگانیک می باشد. نهادهای خارجی که به محتوای شما لینک می شوند، در واقع مثل این است که آن ها از کاربران دعوت می کنند تا به سایت شما بیایند و مانند مستنداتی که شما از یک مقاله دیگر یا ویکیپدیا استفاده می کنید، باعث افزایش اعتبار صفحه شما می شود.

در زمان نوشتن یک پست و یا ایجاد کردن یک صفحه برای وبسایت خودتان، موضوعات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. چطور می توانم آمار و یا ادعای خودم را تقویت کنم؟
  2. چرا کاربران باید حرف مرا باور کنند؟
  3. آیا کسی (شرکت ها یا مشتریان) می توانند از حرف های من پشتیبانی کند؟

اگر شما بهترین تجربه کاربری را ایجاد کنید، قطعا باید روابطی معتبر، داده محور و دقیق را با مشتریان قبلی و فعلی خودتان ایجاد کنید.

هیچ قانون طلایی یا ترفند خاص برای لینک دادن به منابع خارجی وجود ندارد. همانطور که صنعت سئو تکامل پیدا می کند، شما متوجه می شوید که حرفه ای ها به سادگی “مهندسان نگهبان اینترنت” هستند که دستکاری های گذشته را رفع می کنند (بخشی از دلایل شکل گیری الگوریتم هایی مانند Penguin, Panda, Hummingbird و تغییرات الگوریتمی دیگر توسط گوگل) و سعی می کنند از شکل گیری محتوای صحیح، معتبر و مبتنی بر تخصص در وبسایت ها پشتیبانی کنند (محتوای E.A.T)

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محتوای E.A.T، می توانید رهنمود های رسمی گوگل در رابطه با ارزیابی کیفی را مطالعه کنید.

ایجاد جذابیت:

  1. تصاویر سازگار با سئو

بیش از هر زمان دیگری، جستجوی تصویری به جای جستجوی متنی تبدیل به یکی از رایج ترین روش های جستجو شده است. در واقع، حتی مدیر عامل پینترست، Silbermann گفته است که “آینده جستجو در رابطه با تصاویر خواهد بود نه کلمات کلیدی.” در قسمت زیر، داده هایی را مشاهده می کنید که از Jumpshot به دست آمده است و توسط Rand Fishkin از SparkToro تالیف شده است و تایید می کند که جستجوی تصاویر در گوگل حالا بیش از 20% از جستجو در وبسایت را تا فوریه 2018، تشکیل می دهند. در نتیجه، استفاده از تصاویر در محتوا مزایای منحصر به فردی دارد که ارتباط نزدیکی با بهینه سازی موتور جستجو (سئو) ایجاد می کند:

  1. تصاویر باعث می شوند که متون طولانی با استفاده از محتوای بصری مفید، به بلوک های متنی تقسیم شوند.
  2. متن های جایگزین که در تصاویر قرار گرفته اند می توانند زمینه بیشتری را در اختیار موتورهای جستجو در رابطه با شی، مکان، فرد و یا چیزی که در تصویر نمایش داده شده است، قرار دهند. این موضوع می تواند باعث بهبود رتبه بندی شما شود.
  3. بر اساس یک مطالعه در سال 2017، مقاله های کتبی، ویدئو ها، تصاویر سه نوع اصلی از محتوا در رسانه های اجتماعی هستند. اضافه کردن تصویر به متن باعث می شود قابلیت اشتراک گذاری محتوای شما بهبود پیدا کند.

آموزش سئو,ابزارهای تست سرعت لود صفحه,تست سرعت لود صفحه

یک نمونه بسیار خوب از نظر استفاده از انواع مختلف از محتوا برای تقسیم کردن یک موضوع را می توان در قسمت زیر مشاهده کرد. در این مقاله که با عنوان “نحوه اجرای گره بزرگ کروات” نشان داده شده است، نویسنده یک عنوان اصلی (H1) آگاهی بخش را ارائه کرده است که مبتنی بر عبارت جستجوی عملکردی بوده و همچنین در محتوای ویدئویی نیز قرار گرفته است (در صورتی که کاربر ترجیح بدهد از ویدئو استفاده کند)؛ همچنین منشا اطلاعات، مقایسه ای بین گره های مختلف و یک گرافیک توضیحی برای اجرای کل روند مرتبط با گره در این پست ارائه شده است.

تگ کنونیکال,سئو داخلی,سئو داخلی سایت

با ارائه کردن جزییات دقیق و استفاده از مولتی مدیا، نه فقط کسب و کار شما می توانید از فرصت جستجوی اضافی به صورت داده های ساختار یافته شی ویدئویی و متن جایگزین برای تصاویر استفاده کند، بلکه همچنین مطابق با استاندارد های E.A.T می باشد که باعث ایجاد انگیزه در کاربران شما و بهبود عملکرد می شود.

  1. متا تگ های open graph

متا تگ robots,متا تگ ربات,متا تگ های open graph

این تگ ها که با الهام از میکروفرمت ها و RDFa ایجاد شد است، المانی در صفحه شما هستند که خیلی راحت ممکن است فراموش شوند زیرا معمولا درون سیستم های مدیریت محتوایی محبوب ایجاد می شوند. اگر شما فراموش کنید که نحوه نمایش محتوای اشتراک گذاری شده در شبکه های اجتماعی محبوب را بررسی کنید، قطعا همانطور که شما تلاش می کنید تا تصویر، نام و توضیحات را به نشر پست خودتان اضافه کنید، پست شما شکست می خورد. وجود نداشتن تگ های OG یا Open Graph می تواند بر روی قابلیت اشتراک گذاری محتوا تاثیر منفی داشته باشد و شانس آن برای موفقیت را کاهش دهد.

تگ های OG به صورت رایج به عنوان انواع مشابهی از داده های ساختار یافته در نظر گرفته می شوند اما به صورت خاص، ارتباط آن ها با اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی اهمیت دارد. وقتی که نام یک صفحه در دسترس نباشد این تگ ها در واقع یک روش پیش گیری از مشکل هستند، زیرا گوگل معمولا وقتی نمی تواند متن بین المان ها < title > را پیدا کند، این قسمت را بررسی می کند.

چطور می توانم تگ های open graph را بر روی وبسایت خودم ایجاد کرده و آن را اعتبار سنجی کنم؟

اگر سیستم مدیریت محتوای شما به صورت خودکار تگ های open graph را برای شما ایجاد نمی کند، شما باید چند کد کوتاه را بنویسید تا این اطلاعات برای کسانی که پست شما را به اشتراک میگذارند، نمایش داده شود. شما می توانید ابزار مختلفی را پیدا کنید که در این روند به شما کمک می کنند:

مقاله ها:

  1. متا تگ robots

محتوایی که تیم شما تولید می کند هیچ وقت نمی تواند به موفقیت در نتایج جستجوی ارگانیک برسد مگر اینکه دیگران بتوانند آن را پیدا کنند. در حالی که یکی از ابزار قوی برای تضمین این که نتایج جستجوی شما ظاهر و نظم خوبی دارند، تگ های متا روبات هستند که ممکن است به بدترین دشمن بازاریاب های محتوایی هم تبدیل شوند. مشابه با robot.txt، این تگ به صورتی طراحی شده است که اطلاعاتی در رابطه با نحوه عملیات بر روی یک URL خاص در نتایج موتور جستجو و لینک های داخلی آن را در اختیار خزنده های موتور جستجو قرار میدهد و فقط یک خط کد می تواند باعث محو شدن صفحه شما از نتایج جستجو شود.

من از کجا می توانم دستورات متا تگ robots را پیدا کنم؟

این تگ خاص (در صورتی که سایت شما این تگ را داشته باشد) معمولا در قسمت < head > در سند HTML سایت وجود دارد و ممکن است به صورت زیر ظاهر شود:

<"META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW>

من چه دستوراتی را می توانم از طریق متا تگ ربات اجرا کنم؟

در کمترین حالت، URL شما باید برای ایندکس شدن توسط گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو، واجد شرایط باشد. شما می توانید با استفاده از دستور INDEX در فیلد محتوایی بالا این کار را انجام دهید.

نکته: در نهایت تصمیم گیری برعهده موتور جستجو خواهد بود که آیا URL شما ارزش و کیفیت کافی را دارد که در نتایج جستجو نمایش داده شود یا خیر.

به علاوه دستور INDEX، شما می توانید از دستورات زیر با متا تگ ربات استفاده کنید:

NOINDEX: این دستور به خزنده موتور جستجو می گوید که صفحه را از ایندکس خودش خارج کند.

NOFOLLOW: این دستور، به خزنده می گوید که هر لینکی که در صفحه است را نادیده بگیرد.

NOARCHIVE: باعث می شود که یک صفحه خاص در نتایج جستجو، در حافظه کش قرار نگیرد.

NOSNIPPET: باعث می شود که یک توصیف خاص زیر قسمت عنوان در نتایج جستجو نمایش داده نشود.

NOODP: مانع استفاده از توصیف Open Directory Project از نتایج جستجو می شود.

NONE: به صورت تگ NOFOLLOW, NO INDEX عمل می کند.

در صورتی که شما کاملا وقت خودتان را برای تولید کردن یک مقاله با کیفیت صرف می کنید، حتما مطمئن شوید که همه می توانند به راحتی محتوای شما را ببینند! رقابت کردن با خودتان با محتوای تکراری و یا صفحه ای که قابلیت ایندکس شدن را ندارد، باعث می شود نتوانید از تمام پتانسیل عملکرد جستجوی خودتان بهره ببرید.

  1. تگ های کنونیکال

کنونیکال سازی و تگ های کنونیکال می توانند کمی گیج کننده باشند، اما اصلا نباید آن ها را دست کم بگیرید. محتوای تکراری می تواند ریشه بسیاری از مشکلات پیش بینی نشده در عملکرد جستجوی ارگانیک شما باشند.

تگ کنونیکال (“rel=”canonical) چه کاری می کند؟

به بیان ساده، استفاده از تگ کنونیکال، روشی است که به موتور جستجو نشان می دهد که URL مقصد که در این تگ قرار گرفته است، نسخه اصلی و یا تنها نسخه می باشد که باید در ایندکس جستجو قرار بگیرد. زمانی که این تگ به صورت صحیح اجرا شود، مانع شکل گیری URL های مختلف با اطلاعات مشابه یا کلمات شبیه به هم می شود و در نتیجه، صفحات تکراری که رقیب هم هستند در SERP ها ایجاد نمی شوند.

آیا تگ کنونیکال من می تواند حالت خود ارجاعی داشته باشد؟

قطعا. در صورتی که صفحه مد نظر شما بهترین نسخه از یک صفحه است، قطعا اجازه ندهید موتور جستجو در رابطه با آن تصمیم گیری کند. شما حتما باید برچسب “صفحه اصلی” را با افتخار روی آن صفحه قرار دهید و مانع اجرای اشتباه تگ کنونیکال بر روی دیگر صفحاتی شوید که مشابه این صفحه هستند.

  1. تست سرعت صفحه

نکته آخر سئو داخلی سایت این است که ما هیچ وقت نباید سرعت صفحه را در وبسایت های کسب و کار فراموش کنیم. در حالی که المان های لیست شده در قسمت بالا تا حد زیادی می توانند به موتورهای جستجو و کاربران کمک کنند تا زمینه حول یک محتوا را بهتر درک کنند، سرعت صفحه یکی از مهم ترین بخش ها برای تضمین تجربه فنی با کیفیت برای کاربر می باشد.

اصل استفاده از موتور جستجو، مبتنی بر دریافت پاسخ سریع برای یک سوال خاص و یا یک جستجوی موضوعی خاص می باشد. ارائه صفحه های کند به کاربران احتمالا باعث می شود آن ها به کلی سایت شما را ترک کنند. بر اساس یک مطالعه توسط گوگل در لیست های مختلف، افزایش زمان بارگذاری وبسایت از 1 به 5 ثانیه باعث می شود که احتمال نرخ پرش سایت (بانس رایت) تا 90% افزایش یابد. این موضوع می تواند باعث کاهش درآمد محسوس در یک کسب و کار شود.

آموزش سئو,ابزارهای تست سرعت لود صفحه,تست سرعت لود صفحه

ابزارهای تست سرعت لود صفحه:

به صورت صفحه به صفحه:

ایجاد محتوای عالی، فراتر از درک مخاطبین و نیاز های آن ها در دنیای آنلاین می باشد. المان های فنی بسیار زیادی وجود دارند که در قسمت بالا به آن ها اشاره کردیم و این المان ها می توانند باعث موفقیت یا شکست شما در بازاریابی محتوایی و جستجوی ارگانیک شوند. همانطور که شما در رابطه با تولید کردن یک وبلاگ، یک راهنمای اطلاعاتی و یا یک صفحه محصولات فکر می کنید، باید تمام اطلاعاتی که کاربر نیاز دارد تا به مرحله بعدی مطلوب خودش برسد را در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود