تاثیر انواع تبلیغات در سئو و رنک سایت

پخش ویدئو

آیا از تاثیر انواع تبلیغات در سئو و رنک سایت با خبر هستید؟ آیا تبلیغات به رنک سایت صدمه می زند؟ در این قسمت از آموزش سئو سایت قصد دارم به این سوال پاسخ دهم که آیا تبلیغات به رنک سایت صدمه می زند یا خیر؟
با توجه به این که گوگل همواره گفته است: برای کابران بسازید تا من هم دوست داشته باشم، آیا زمانی که کاربران شما وارد وب سایت شما شوند و با کلی تبلیغ روبرو شوند، باز هم صفحه وب سایت را دوست دارند؟ طبیعتا خیر، دوست ندارند. ما حتی یک سری وب سایت داریم که برای رسیدن به محتوا مدنظر خود، باید 3 الی 4 صفحه پایین بیاییم یعنی 3 یا 4 بار pagedown بزنیم یا از اسکرول موس استفاده کنیم. برخی از این سایت ها حتی رنک برین بسیار مناسبی نیز دارند. موضوع چیست؟ بالاخره آیا گوگل جریمه می کند یا خیر؟

گوگل جریمه نمی کند و اعلام کرده که یک سری تبلیغات خاصی را انجام ندهید، مانند استفاده از pop up برای تبلیغات که اعلام کرده است در صورت استفاده جریمه خواهید شد، اما برای قرار دادن بنر، جریمه در نظر نگرفته است. نکته ای که وجود دارد این است که تعداد زیاد بنر هایی که در وب سایت ها قرار می گیرد و ممکن است شما هم در سایت خود استفاده کنید، اگر در جایگاه مناسبی قرار بگیرد و مورد آزار کاربر نباشد طبیعتا time on site وب سایت تغییر نمی کند و زمانی که این اتفاق رخ دهد، گوگل متوجه خواهد شد که کاربر مشکلی ندارد و طبیعتا گوگل هم مشکلی نخواهد داشت.

مثال واضح از این مسئله که می توانم توضیح دهم، سایت ورزش سه و یا بیتوته است. این سایت ها با توجه به این که اکثر درآمد آن ها از طریق تبلیغاتی است که در سایت خود قرار می دهند، باید تبلیغات نمایش دهند. اما سیستم حرفه ای نمایش تبلیغات آن ها که به صورت هدفمند طراحی شده، باعث شده که کاربر مورد آزار قرار نگیرد. اما همانطور که گفتم pop up به کاربر آسیب می رساند و به همین دلیل گوگل نیز pop up را دوست ندارد. پس به طور کلی قرار دادن تبلیغات به رنک وب سایت در نتایج جستجو گوگل آسیبی نمی رساند مگر به هر صورتی باعث آزار باشد. به طور مثال یک بنر بسیار بزرگ را در وسط محتوا قرار دهید و یا زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود با یک پوستر بزرگ در هدر سایت مواجه شود که حتی نداند وارد سایت شما شده یا وارد سایت فروشگاهی شده است.

پس همه موارد اندازه بنر، جایگاه بنر و یا اینکه آیا تبلیغات به صورت بنر است یا متن و … را باید مدنظر داشته باشید و مورد آنالیز قرار دهید و به بهترین شکل ممکن در وب سایت خود تبلیغ کنید که هم گوگل ناراحت نشود و هم کاربر ناراحت نشود. باز هم باید به این نکته اشاره کنم که شما وب سایت خود را برای کاربر می سازید و به همین دلیل من همواره گفته ام که در مدت زمان یک سال اولیه که وب سایت بالا آمده است، بهتر است از بنر های تبلیغاتی استفاده نکنید و یا یکی دو مورد مرتبط با محصولات خود بگذارید و دلیل آن هم این است که هنوز وب سایت به شرایط برندینگ نرسیده است که کاربران علاوه بر اینکه وارد وب سایت می شوند بر روی بنر ها نیز کلیک کنند. بنابراین بهتر است که از بنر تبلیغاتی استفاده نکنید چرا که کلیک نمی شود و استفاده ای از آن نمی شود.
امیدوارم نگرانی شما درباره قرار دادن تبلیغات در وب سایت خود، حل شده باشد و متوجه تاثیر انواع تبلیغات در سئو و رنک سایت شده باشید.

2 نظر در مورد مقاله “ تاثیر انواع تبلیغات در سئو و رنک سایت ” ثبت شده است
  1. ناظر سایت

    من میخوام با تبلیغات در سئو سایت بیشتر آشنا بشم. میشه راهنماییم کنید


  2. اسرا حسینی

    مرسی از مطلب خوبتون


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود