بهترین افزونه سئو گوگل کروم در سال 2024 چیست؟

ابزارهای گوگل کروم,افزونه گوگل کروم,افزونه های کروم برای وردپرس

یکی از مهم ترین سوالات کاربران این است که بهترین افزونه سئو گوگل کروم چیست؟

اگر شما یک بازاریاب بوده و یا کمی در مورد انواع افزونه گوگل کروم اطلاعات داشته باشید، طبیعتا می دانید که آن ها در سئو سایت اهمیت بسیار زیادی دارند.

بر اساس آمارهای به دست آمده، 97 درصد مردم اطلاعات مورد نیاز خود درباره یک کسب و کار را بیشتر از طریق فضای مجازی به دست می آورند و گوگل نیز حدود 90 درصد از کل جستجوهای فضای مجازی را از آن خود کرده است. این نکته برای بازاریابان مهم است که حتما وقت مناسبی برای بهینه سازی سایت خود در نظر بگیرند. این باعث می شود تا یک بازاریاب بتواند در زمان مصرفی خود، صرفه جویی لازم را داشته باشد.

بر اساس گفته های اساتید آموزش سئو خوشبختانه وقتی صحبت از بهبود سئو سایت و بهینه سازی زمان می شود، شما می توانید برای کمک کردن به این روند، از افزونه های گوگل کروم استفاده کنید. در واقع تعداد بسیار زیادی از آن ها وجود دارد اما شما برای نتیجه گرفتن باید بهترین آن ها را شناسایی کنید.

در نتیجه ما برای راحتی شما 20 مورد از بهترین افزونه های گوگل کروم را جمع آوری کرده و در ادامه این مقاله به بررسی جداگانه هر کدام از آن ها می پردازیم. این افزونه های به گونه ای انتخاب شده اند که برای بهبود سئو سایت کاربرد ویژه ای داشته باشند. افزونه های Google Chrome برای جستجوی ایده استراتژی سئو و برررسی سریع تجزیه و تحلیل عملکرد رقبا مفید هستند. برخی از آن ها با ارائه نمودارهای مختلف، به شما کمک می کنند تا به خوبی وضعیت رقبایتان را مورد بررسی بهتری قرار دهید.

1- افزونه MozBar

تعداد یوزرها: 1.000.000

امتیاز و تعداد رای دهندگان: 3.7 (2000 رای دهنده)

قیمت: به مدت 30 روز رایگان و پس از آن به ازای هر ماه مبلغ 99 دلار باید بپردازید.

MozBar به کاربران خود این امکان را می دهد تا با یک کلیک، وضعیت سئو سایت خود را بررسی کنند. افزونه moz جزو بهترین افزونه های گوگل کروم می باشد. این افزونه در حین مشاهده هر صفحه وب سایت، معیارهایی را ارائه می دهد که به کاربرانش این امکان داده می شود تا SERP ها را به یک فایل CRV منتقل کرده و آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. بروز رسانی و ارتقا به نسخه کامل افزونه MozBar امکانات زیادی از جمله تحلیل سختی کلمات کلیدی را به شما ارائه می کند.

چگونه در MozBar عضو شویم؟

برای شروع کار با MozBar کار سختی را پیش روی ندارید. فقط کافیست که:

  1.  MozBar را دانلود کرده و آن را در مرورگر Chrome خود نصب کنید.
  2.  وارد حساب Moz خود شوید. https://moz.com/login
  3.  یا اگر هنوز حساب کاربری ندارید، یک حساب رایگان Moz Community ایجاد کنید .
  4.  نماد MozBar ‘M’ را از نوار ابزار در سمت راست بالای مرورگر خود پیدا کنید.

قابلیت ها و امکانات افزونه MozBar:

  1.  به راحتی می توانید Page Authority و Domain Authority در نوار ابزار ماز ببینید.
  2. می توانید لینک ها را با هم از جهات مختلف مقایسه کنید.
  3. نمایش عناصر مختلف صفحه، نشانه های attributes و وضعیت HTTP 
  4. تعیین سختی کلمات کلیدی (نسخه کاربران ویژه)
  5. ارائه جزییات کامل برای بهینه سازی صفحه (نسخه کاربران ویژه)

2- افزونه Keyword Everywhere

تعداد یوزرها: 1.000.000

امتیاز و تعداد رای دهندگان: 4.6 (5500 رای دهنده)

قیمت: رایگان

افزونه Keyword Everywhere یکی از بهترین افزونه های رایگان در زمینه تخصصی پیدا کردن کلمات کلیدی است. این افزونه کاملا رایگان دارای بیش از 1.5 میلیون کاربر فعال است.

امکانات و قابلیت های این افزونه گوگل کروم برای سئو سایت عبارت اند از:

  1. حجم جستجو برای بیش از 20 وب سایت: حجم جستجوی ماهانه دقیق، CPC، کلمات کلیدی رقابتی برای بازه زمانی 12 ماهه
  2. معیارهای ترافیک: مشاهده برآوردهای ماهانه ترافیک و 10000 کلمه کلیدی برتر هر URL یا دامنه
  3. دریافت داده هایی از ابزار Moz: مشاهده اعتبار دامنه Moz، روند DA، مشاهده اسپم اسکور، امکان مشاهده Referring Domains، بک لینک ها و موارد دیگر
  4. معیارهای اندازه گیری سئو: میزان سختی سئو یک صفحه، سختی سئو داخلی، سختی سئو خارجی و…
  5. معیارهای اندازه گیری داده های YouTube: بررسی کامل داده های جستجو شده، معیارهای SERP، اطلاعات آماری ویدیو و برچسب‌های YouTube.
  6. امکان وارد کردن کلمات کلیدی: کلمات کلیدی خود را وارد کنید تا حجم جستجوی ماهانه دقیق، CPC و رقابت برای آنها را ببینید.
  7. ابزارک کلمات کلیدی: به کلمات کلیدی مرتبط مراجعه کنید، افراد همچنین کلمات کلیدی (PASF) و کلمات کلیدی طولانی را جستجو می کنند.
  8. تجزیه و تحلیل روی صفحه: هر URL را تجزیه و تحلیل کنید تا لیستی از کلمات کلیدی در محتوای صفحه و تراکم آن کلمات کلیدی را دریافت کنید.
  9. تجزیه و تحلیل کیورد گپ: کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما از آن استفاده می کنند و همین طور کلمات کلیدی را که رقبا از آن هنوز استفاده نکردند.

Keyword Everywhere افزونه ای است که سه نوع اطلاعات مختلف برای عبارات کلیدی موجود در صفحات سایت ها نشان می دهد:

  • حجم جستجوی ماهانه
  • هزینه برای هر کلیک
  • رقابت Google Adwords

این یک افزونه مرورگر است که با استفاده از آن می توانید در عین حالی که در یک صفحه حضور دارید، وضعیت کلمات کلیدی آن را مورد بررسی قرار دهید.

Keyword Everywhere را چگونه نصب کنم؟

شما باید برای نصب این افزونه مراحل زیر را انجام بدهید:

  1. ابتدا باید افزونه Chrome یا افزونه Firefox را نصب کنید.
  2. پس از نصب افزونه، باید ثبت نام کنید و Keyword Everywhere را نصب کنید.
  3. روی نماد “K” در سمت راست بالای مرورگر خود کلیک کنید. در پنجره باز شده، شما میتوانید از نسخه رایگان این افزونه استفاده کنید و در صورت درخواست اطلاعات بیشتر، مبلغی را برای امکانات بیشتر باید پرداخت کنید.

3- افزونه SimilarWeb

تعداد یوزرها: 1.000.000

امتیاز و تعداد رای دهندگان: 4.6 (2500 رای دهنده)

قیمت: رایگان

افزونه SimilarWeb یک افزونه محبوب می باشد که به کاربران معیارهای کلیدی جذب ترافیک وب سایت را ارائه می کند و کاربران در حالی که در گوگل در حال جستجو هستند، می توانند با استفاده از آن، ترفندها و استراتژی هایی که برای بهینه سازی یک صفحه سایت انجام شده است را مشاهده کنند. افزونه SimilarWeb برای آن دسته از افرادی مناسب است که به دنبال پیدا کردن جدیدترین و تاثیرگذارترین استراتژی های سئو سایت می باشند. همچنین کاربرانی که می خواهند چندین معیار مختلف صفحات سایت مورد نظرشان را مورد تحلیل قرار دهند، می توانند از این افزونه استفاده کنند.

امکانات افزونه SimilarWeb چیست؟

  1. نشان دادن رتبه جهانی سایت
  2. نشان دادن رتبه در کشور
  3. نشان دادن رتبه در دسته مشخص (مثلا رتبه یک سایت فروشگاهی در بین دیگر سایت های فروشگاهی کشور)
  4. نمایش نموداری میزان ترافیک سایت در بازه زمانی ماهانه (بازه زمانی 3 ماهه را در قالب یک نمودار نشان می دهد و شما می توانید رشد یا افت میزان ترافیک یک سایت را ببینید.)
  5. نمایش درصد Bounce Rate
  6. نمایش نسبت تعداد صفحه به میزان ترافیک سایت (Pages per Visit)
  7. نمایش میزان ترافیک ماهانه یک سایت
  8. نمایش میانگین میزان حضور یک کاربر در سایت (Avg. Visit Duration)
  9. نمایش موقعیت جغرافیایی ترافیک سایت
  10. نمایش نموداری نوع ترافیک (دسته بندی نوع ترافیک شامل ترافیک مستقیم Direct، ترافیک از جستجو گوگل، ترافیک از شبکه های اجتماعی و… )

نکته مهم: تمامی داده های بالا به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد، اما این آمار به صورت رایگان تنها برای وب سایت هایی نمایش داده می شود که حداقل ماهانه بالا 10 هزار ترافیک داشته باشند. جهت نمایش این داده های برای سایت های کمتر از این میزان ترافیک، باید اکانت ویژه تهیه شود.

4- افزونه Redirect Path

تعداد یوزرها: 300.000

امتیاز و تعداد رای دهندگان: 4.3 (183 رای دهنده)

قیمت: رایگان

مایکروسافت افزونه Redirect Path به کاربران خود معرفی کرده است که با استفاده از آن می توانند متوجه دستور زبان نادرست بشوند؛ این افزونه Redirect Path نام دارد. این افزونه کدهای وضعیت Http و جاوا اسکریپت را تغییر مسیر می دهد. همچنین سایر Http header ها و آدرس های IP سرور را به کاربرانش نشان می دهد.

امکانات افزونه Redirect Path چیست؟

Redirect Path از کدهای وضعیت 301، 302، 404 و 500 HTTP و همچنین تغییر Javascript استفاده می کند و موضوعات بالقوه ای را به وجود می آورد که ممکن است بلافاصله مورد توجه شما قرار نگیرند. اما این افزونه سریعا به شما اعلام خواهد کرد.

افزونه گوگل کروم

5- افزونه Seo Meta in 1 Click

تعداد یوزرها: 600.000

امتیاز و تعداد رای دهندگان: 4.9 (983 رای دهنده)

قیمت: رایگان

SEO Meta in 1 Click تمام برچسب های متا و اطلاعات اصلی سئو را برای یک صفحه وب فقط با یک کلیک نمایش می دهد. طول عناوین و متا دیسکریپشن،URL، عناوین و تعداد تصاویر بدون تگ alt، مواردی هستند که می توانید با دانلود این افزونه گوگل کروم مورد بررسی قرار دهید.

امکانات افزونه Seo Meta in 1 Click در یک نگاه:

تمرکز بر روی:

  • عنوان و طول آن
  • توضیحات و طول آن
  • url ها و تگ کنونیکال
  • متا تگ روبات ها
  • نمایش هدر به ترتیب درH1، H2، H3، H4، H5 و H6
  • تعداد تصاویر با داشتن ALT و یا بدون  آن
  • تعداد لینک (داخلی و…)
  • نمودار اجتماعی و داده های توییتر

6- افزونه Hunter

تعداد یوزرها: 600.000

امتیاز و تعداد رای دهندگان: 4.7 (12.500 رای دهنده)

قیمت: برای برنامه های کلی به صورت رایگان و برای استفاده از امکانات بیشتر ماهانه مبلغ 49 دلار باید بپردازید.

افزونه Hunter به شما کمک می کند تا اطلاعات تماس موجود در مرورگر را فورا پیدا کنید. این افزونه روند عملیات خود را با استفاده از “جستجوی دامنه” انجام می دهد. Hunter می تواند تمامی آدرس های ایمیلی که در صفحه سایت وجود دارد را برای شما جمع آوری کند.

فقط با یک کلیک آدرس های ایمیل را از هرجای وب پیدا کنید.

با استفاده از hunter برای Chrome، می توانید بلافاصله با مراجعه به وب سایت با چه کسی تماس بگیرید. در کنار آدرس های ایمیل می توانید نام ها، عناوین شغلی، شبکه های اجتماعی و شماره تلفن ها را بدست آورید. تمام داده ها دارای منابع عمومی هستند که در نتایج جستجو به تفصیل شرح داده شده اند.

جستجوی دامنه

دامنه جستجو قدرتمندترین ابزار یافتن ایمیل در نوع خود است. برای پیدا کردن تمام آدرس های ایمیل مربوط به وب سایتی که بازدید می کنید، روی نماد موجود در Chrome کلیک کنید. این شامل رایج ترین الگوی ایمیل استفاده شده، فیلترهای بخش و منابع عمومی است.
آدرس های ایمیل تأیید شده اند یا نمرات اطمینان به آنها بازگردانده می شوند. اگر هنوز آدرس ایمیل تأیید نشده است، می توانید با کلیک روی نماد علامت تیک کنار آن، این کار را انجام دهید.

افزونه mangools

7- افزونه Mangools

قیمت: 10 روز اول به صورت رایگان و پس از آن 29 دلار به ازای هر ماه استفاده باید پرداخت کنید.

تعداد یوزرها: 60.000

امتیاز و تعداد رای دهندگان: 4.3 (101 رای دهنده)

با استفاده از این افزونه می توانید قدرت سئو سایت ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. افزونه Magnools که جزو بهترین افزونه های کروم برای وردپرس می باشد، این عملیات را با استفاده از جدیدترین معیارها و تحلیل های وب سایت Moz و Majestic انجام می دهد. همچنین می توانید به اطلاعات و ویژگی های بیشتری در زمینه بررسی دقیق‌تر بهینه سازی سایت، دست پیدا کنید.

امکانات افزونه Mangools 

  • بررسی قدرت دامنه سایت
  • پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا
  • پیدا کردن بک لینک های صفحه فعلی
  • آنالیز سئو داخلی سایت
  • بهترین داده ها برای ردیابی رتبه

افزونه serpstat

8- افزونه Serpstat

تعداد یوزرها: 30.000

امتیاز و تعداد رای دهندگان: 4.7 (195 رای دهنده)

قیمت: در ابتدا به صورت رایگان و سپس باید برای برنامه پایه 69 دلار بپردازید.

با به کارگیری افزونه Serpstat می توانید سریعا سئو سایت خود و همچنین رقبایتان را مورد بررسی قرار دهید. پس از کلیک کردن بر روی آیکون مرورگر، می توانید یک حسابرسی سئو درباره دامنه مورد نظر به دست بیاورید. این افزونه از سه قسمت تشکیل شده است:

  • فاکتورهای سئو داخلی
  • تحلیل صفحه سایت
  • بررسی دامنه

در بخش آنالیز سئو داخلی موارد زیر بررسی و تحلیل می شود:

  • سورس کلی صفحه
  • کش گوگل
  • آنالیز سرعت سایت با ابزار PageSpeed Insights 
  • زمان شروع کار سایت (عمر دامنه)
  • متا تگ ها
  • تگ های html
  • تعداد کارکتر محتوا
  • و…

در بخش تحلیل صفحه سایت موارد زیر بررسی می شود:

  • 10 کلمه کلیدی رتبه دار گوگل
  • لینک های رتبه دار سایت
  • جایگاه کلمه در نتایج گوگل
  • تغییرات در جایگاه یک کلمه و حجم جستجو آن (search volume)
  • Keyword CPC
  • رقابت در صفحات
  • کلمات کلیدی استفاده نشده یا به اصطلاح گم شده

در بخش آنالیز دامنه موارد زیر چک می شود:

  • ترافیک دامنه
  • تعداد کلمات کلیدی رتبه دار دامنه
  • PPC keywords
  • تعداد صفحاتی که در نتایج گوگل هستند
  • تعداد تصاویری که در نتایج جستجوی گوگل هستند

9- افزونه Ahrefs

تعداد یوزرها: 200.000

امتیاز و تعداد رای دهندگان: 3.5 (154 رای دهنده)

قیمت: 99 دلار به صورت ماهانه باید پرداخت شود.

Ahrefs با استفاده از نوار ابزار سئو خود در کروم، ویژگی های وب سایت را بررسی کرده و کلمات کلیدی، لینک ها و پروفایل های برتری را که موجب پیشرفت سئو وب سایت شما می شوند را پیشنهاد می کند. برای دریافت جزئیات هر کدام از فاکتورهای بالا، تنها کافی است که بر روی آن کلیک کنید.

نوار ابزار سئو Ahrefs یک ابزار چند منظوره رایگان برای متخصصان سئو و مدیران وب‌سایت است که دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های ارزشمند مانند موارد زیر می باشد:

  • گزارش کامل از وضعیت سئو داخلی: در بخش گزارش سئو داخلی تمامی فاکتورها اعم از تگ تایتل و دیسکریپشن، تگ های کنونیکال، وضعیت Indexability و crawlability صفحات، وضعیت هدینگ های صفحات، تعداد کلمات صفحات، تگ های شبکه های اجتماعی، وضعیت سئو تصاویر نمایش داده می شود.
  • بررسی وضعیت کدهای اسکیما (Structured data): این بخش از افزونه Ahrefs می تواند داده های ساختار یافته JSON-LD را در یک نمای واضح و فشرده نمایش دهد. برای بررسی داده های schema.org نیازی به حفاری کد صفحه ندارید.
  • بررسی و پیدا کردن لینک های شکسته سایت: کراولرهای Ahrefs تمامی لینک های صفحه را بررسی و لینک های مشکل دار به شما شرح می دهند.
  • گزارش وضعیت لینک های یک صفحه: این افزونه تمامی لینک های سایت شما را بررسی کرده و لیست لینک های خارجی، لینک های داخلی صفحات در صفحه، لینک های نوفالو، لینک های UGC، لینک های اسپانسری و… را به شما ارائه می کند.
  • آنالیز و بررسی ریدایرکت های سایت: در بخش بررسی ریدایرکت ها، شما می توانید وضعیت http سایت خود را چک کنید و همچنین ریدایرکت های موجود در سایت یا یک صفحه را پیدا کنید.
  • تغییر کشورها و پیدا کردن داده های سئویی جدید: امکان تغییر کشور برای نمایش رتبه صفحات در کشورهای مختلف (مناسب برای سایت های بین المللی)

توجه داشته باشید که اگر نسخه پولی ahrefs را تهیه کنید، می توانید در زمان وب گردی، گزارشی از سئو صفحاتی که مشاهده می کنید را دریافت کنید. همچنین خلاصه ای از وضعیت سئو سایت ها در نتایج گوگل نیز قابل مشاهده است.

به همین دلیل این افزونه به دلیل کاربری های فراوانی که داردن، در لیست بهترین افزونه گوگل کروم برای سئو سایت قرار گرفته است.

بروز رسانی: این افزونه رایگان نیست و برای استفاده از مزایای ارزشمند آن، باید اشتراک ویژه Ahrefs داشته باشید.

10- افزونه Check My Links

قیمت: رایگان

تعداد یوزرها: 200.000

امتیاز و تعداد رای دهندگان: 4.1 (408 رای دهنده)

آخرین ورژن: 3.8.2

این افزونه وضعیت عملکرد لینک های صفحات شما را مورد بررسی قرار می دهد. دانلود افزونه گوگل کروم Check My Links می توانید به راحتی تمامی لینک های شکسته شده را شناسایی کرده و صرفه جویی قابل توجهی در زمان انجام دهید.

قطعا برای شما نیز پیش آمده است که در زمان بروز رسانی یک صفحه، با لینک های داخلی و خارجی زیادی روبرو شده اید. چک کردن تک تک این لینک ها، کار دشواری است. برای ساده تر کردن این کار، می توانید از افزونه Check My Links استفاده کنید. “Check My Links” به سرعت همه لینک های یک صفحه وب را پیدا کرده و هر یک را برای شما بررسی می کند و برای شما مشخص خواهد کرد که کدام لینک های سالم و کدام یک معیوب هستند.

ابزارهای گوگل کروم,افزونه گوگل کروم,افزونه های کروم برای وردپرس

11- افزونه Woorank

قیمت: در 14 روز اول می توانید به صورت رایگان از این افزونه استفاده کنید، اما بعد از آن باید ماهانه 49 دلار برای نسخه معمولی و 149 دلار برای نسخه کامل پرداخت کنید.

تعداد یوزرها: 200.000

امتیاز و تعداد رای دهندگان: 4.0 (603 رای دهنده)

آخرین ورژن: 2.2.3

این افزونه سئو کروم یکی از بهترین ابزارهای سئو است که اطلاعات جامعی را برای تحلیل سئو یک صفحه یا سایت به شما می دهد. توسط این ابزار می توانید بررسی عمقی در فاکتورهای مختلف سئو، داشته باشید و آن ها را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی کنید. این اکستنشن سئو را معمولا سئوکاران حرفه ای استفاده می کنند و در کنار ابزارهای سئو مانند Ahrefs و Moz کارایی مناسبی دارد.

افزونه سئو کروم Woorank موارد زیر را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد:

  • داده های ساختار یافته (Structured data)
  • وضعیت موبایل فرندلی سایت
  • وضعیت Usability
  • تکنولوژی های کلی وب سایت
  • وضعیت بک لینک ها
  • درگاه های ارتباطی با شبکه های اجتماعی
  • ترافیک وب سایت

تحلیلی که از افزونه WooRank به دست می آید برای موارد زیر عالی است:

  • صاحبان وب سایت هایی که می خواهند سایت خود را به درآمدهای بالا برسانند.
  • به بازاریابان سایت ها کمک می کند که کمپین بهترین برگزار کنند
  • فریلنسرها و شرکت های سئو که روی سایت مشتری کار می کنند
  • تیم‌های فروش که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد وب‌سایت یک مشتری هستند
  • کسانی که قصد دارند عملکرد رقبای خود را تحلیل کنند
  • توسعه دهندگانی که می خواهند کار خود را بهبود بخشند

12- افزونه NoFollow

قیمت: رایگان

تعداد یوزرها: 100.000

امتیاز و تعداد رای دهندگان: 4.3 (224 رای دهنده)

آخرین ورژن: 5.3.4

با استفاده از افزونه NoFollow بازاریابان می توانند یک نمای کلی از صفحات وب سایت مشاهده کنند که با متا تگ های nofollow کدگذاری شده است. از آن جایی که لینک های nofollow جزو معیارهای سئو سایت محسوب نمی شود، کاربران می توانند هر صفحه سایت خارجی که به وب سایت آن ها لینک داده و آن لینک نیز ایندکس شده است را شناسایی کنند. برای صفحاتی که نمی خواهید ایندکس شوند، مثل لندینگ پیج ها، افزونه NoFollow بررسی می کند که آیا این صفحات به درستی کدگذاری شده اند یا اینکه لینک های صفحه مورد نظر عملکرد درستی ندارند.

نکته مهم: شما با نصب این افزونه می توانید پس از ساخت بک لینک سایت مبدا را بررسی کنید که آیا لینک ساخته شده از نوع فالو است یا نوفالو. همچنین می توانید در سایت های انتشار دهنده رپورتاژآگهی، بررسی کنید که آیا این سایت، لینک های شما را به صورت فالو گذاشته یا به شما کلک زده و لینک ها شما در رپورتاژ را نوفالو کرده است.

13- افزونه PageImprove (افزونه های زیرمجموعه Semrush)

قیمت: رایگان

تعداد یوزرها: 150.000

امتیاز و تعداد رای دهندگان: 4.1 (222 رای دهنده)

آخرین ورژن: 6.3.4

PageImprove یک اکستنشن سئو قدرتمند کروم است که به شما این امکان را می دهد تا به طور یکپارچه تغییرات سئو را در صفحات یک سایت، مستقیماً در مرورگر خود ببینید.

افزونه PageImprove به شما کمک می کند که فیلدهای زیر در یک صفحه را بررسی و آن ها را بهبود بخشید:

  • تگ عنوان
  • توضیحات متا
  • تگ کنونیکال Canonicals
  • تگ های آلت تصاویر
  • تگ‌ های هدینگ محتوا

PageImprove یک ابزار کاملا کاربردی و یک راه آسان برای ایجاد تغییرات در محتوای خود است. اگر مجبور به انجام مکرر آن هستید یا اگر منابع توسعه دهنده زیادی دارید؛ می توانید از این ابزار هر تغییری در فیلدهای سئو را متوجه شده و آن را بهبود بخشید.

14- افزونه Ubersuggest

قیمت: رایگان

تعداد یوزرها: 600,000

امتیاز و تعداد رای دهندگان: 3.8 (369 رای دهنده)

آخرین ورژن: 3.3.3.2953

این افزونه سئو گوگل کروم توسط یکی از بزرگترین اساتید سئو دنیا نیل پاتل معرفی و ارائه شده است و همین موضوع باعث شده که هر کارشناس سئو حتی برای یک بار هم که شده این ابزار را روی مرورگر خود، نصب و از آن استفاده کند. این افزونه قابلیت های زیادی دارد و موارد مانند حجم جستجو کلمات کلیدی، CPC و داده های مختلفی از بخش های سئو به شما ارائه می کند.

این ابزار هم برای آنالیز داده های کاربران گوگل قابل استفاده است و هم برای آنالیز داده های سایت های بزرگی مانند Amazon و یوتیوب. استفاده از این ابزار، کار دشواری نیست، کافیست وارد وب سایتی مانند گوگل شده و عبارت کلیدی مدنظرتان را جستجو کنید، سپس متوجه حجم جستجو کلمه کلیدی خود، خواهید شد.

برخی از مهم ترین کاربردهای ابزار Ubersuggest  عبارت اند از:

  1. داده های Ubersuggest به صورت نمودار نیز برای برخی آیتم ها، قابل نمایش است.
  2. اعتبار دامنه، referring domain و 10 تا از صفحاتی که به یک سایت، بک لینک داده اند نیز قابل ردیابی است.
  3. از این ابزار می توانید تحقیق کلمات کلیدی نیز انجام دهید.
  4. امکان ایده پردازی برای تولید محتوا نیز از طریق این ابزار، قابل انجام است
  5. امکان تحقیق کلمات کلیدی با داده های سایت آمازون، وجود دارد
  6. امکان تحقیق کلمات کلیدی با داده های سایت یوتیوب، وجود دارد
  7. صفحات برتر وب سایت ها را نشان می دهد
  8. و…

15- افزونه BuzzSumo

قیمت: رایگان

تعداد یوزرها: 4,000

امتیاز و تعداد رای دهندگان: 5.0 (1 رای دهنده)

آخرین ورژن: 2.0.9

اگر قصد دارید عملکرد محتواها یا صفحات سایت های رقیب خود را بررسی کنید، این افزونه سئو گوگل کروم بیشترین کارایی را در این موضوع دارد. شما به وسیله این ابزار، حتی می توانید بهترین مقالات یک سایت بر اساس میزان اشتراک گذاری و بک لینک های آن، شناسایی کنید.

این ابزار به قدری جذاب و کاربردی بوده که نیل پاتل آن را به عنوان چهارمین اکستنشن سئو محبوب در سال 2023 معرفی کرده است. 

مقادیر زیر توسط BuzzSumo تحلیل و بررسی می شود:

  • نتایج SERP
  • مقالات و محتواهای بلاگ سایت ها
  • میزان اشتراک گذاری یک صفحه در اینستاگرام
  • میزان اشتراک گذاری یک صفحه در یوتیوب
  • میزان اشتراک گذاری یک صفحه در توییتر
  • میزان اشتراک گذاری یک صفحه در فیس بوک

این افزونه با توجه به اندازه گیری مقادیر و داده های بالا، ویژگی ها و مزیت های زیر را دارد:

  • صرفه جویی در زمان در تحقیقات محتوا
  • بهترین و مهم ترین صفحه رقیب خود را پیدا کنید و از آن الهام بگیرید
  • محتوای برتر در صنعت خود را پیدا کنید
  • کیفیت کار تیم تولید محتوا رقیب بالقوه را تجزیه و تحلیل کنید
  • شما می توانید سایت های خوبی را از این طریق برای به اشتراک گذاری محتواهای خود، پیدا کنید.

این مقاله ادامه دارد…

7 نظر در مورد مقاله “ بهترین افزونه سئو گوگل کروم در سال 2024 چیست؟ ” ثبت شده است
  1. ساحل

    عالی بود


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سپاس از همراهی شما


  2. محمد

    داداش با کدومش میشه رتبه سایت فقط ماله کشور ایران رو دید؟


  3. سوکرالوز

    خیلی ممنون بسیار کاربردی بودن


    • ناظر سایت

      لطف دارید
      ممنون از حمایت شما


  4. سعید

    بسیار عالی و کاربردی


  5. بهنام

    ممنون از شما خیلی عالی بود مطالب


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود