اساسی ترین نکات تولید محتوا برای مبتدیان

نکات تولید محتوا

نکات تولید محتوا بخش مهمی از سئو سایت هستند که تمامی افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، باید آن ها را به خوبی آموخته و در روند بهینه سازی سایت خود پیاده سازی کنند. اگر به تازگی شروع به کار تولید محتوا کرده اید اما مخاطب و بازدید زیادی تا کنون نداشته اید، پیشنهاد می کنیم که از نکات مهم تولید محتوا که در ادامه این مقاله آموزش سئو به بررسی آن ها می پردازیم، استفاده کنید.

تمرکز بر یک موضوع ارزشمند

بر اساس آمارهای به دست آمده، متوجه می شویم که روزانه بر تعداد متخصصین تولید محتوا افزوده می شود و تمامی آن ها از استراتژی ها و تکنیک های خاصی استفاده می کنند تا بتوانند رتبه های برتر صفحات نتایج جستجوی گوگل را از آن خود کنند. حال مسئله ای که به وجود می آید این است که رقابت نیز به شدت در بین سایت ها برای کسب رنک های برتر افزایش پیدا کرده است. بنابراین شما نیز برای اینکه بتوانید در بین این همه متخصص تولید محتوا، عملکرد خوبی داشته باشید، باید از نکات مهم در تولید محتوا و یکسری استراتژی های مخصوص استفاده کنید.

تمرکز بر یک موضوع خاص و ارزشمند می تواند شما را در بین رقبایتان متمایز کند. روند تولید محتوای سایت شما با توجه به این نکته باید به این صورت باشد که در ابتدا یک شمای کلی از موضوع جذاب شما برای مخاطب ارائه شود و در ادامه مقاله، به صورت یک طیف ملایم، بر تخصصی بودن مطالب افروده شود.

تولید محتواهایی که افراد در مورد آن ها جستجو می کنند

حدود 50 درصد در کل ترافیک یک وب سایت، از جستجوی طبیعی کاربران گوگل به دست می آید. از این نکته این مطلب فهمیده می شود که شما باید ترکر خود را بر روی آن دسته از مطالبی قرار دهید که کاربران بیشتر در مورد آن ها در اینترنت، جستجو می کنند.

حال مسئله ای که وجود دارد این است که چگونه این دسته از محتواها را پیدا کرده و برای آن ها مطلب تولید کنیم. بهترین کار استفاده از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است. این ابزارها به شما نشان می دهند که چه عباراتی برای لیست کلمات کلیدی شما مفیدتر بوده و همچنین میزان رقابت برای یک کلمه کلیدی مورد نظر شما، چقدر است. در این صورت می توانید متوجه شوید که کاربران گوگل بیشتر به دنبال چه چیزی در مورد کسب و کار شما هستند و در نتیجه می توانید محتواهای ارزشمندی را برای آن ها تولید کنید. به عنوان مثال می توانید از ابزار AnswerThePublic استفاده کنید که خدماتش را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این ابزار می توانید به اطلاعات ارزشمندی برسید. به طور کلی استفاده از ابزارها، یکی از مهمترین نکات تولید محتوا به شمار می رود.

استفاده از موضوعات رقبا که عملکرد موفقی دارند

شما به راحتی و با یک بررسی ساده وب سایت رقبایتان، می توانید متوجه شوید که بهترین محتواهایی که آن ها تولید کرده و توانسته اند برای آن ها در گوگل رنک بالایی دریافت کنند را شناسایی کنید. پس از شناسایی باید عنوان و عبارات کلیدی این مقاله ها را استخراج کرده و در روند تولید محتوا سایت خود از آن ها استفاده کنید. البته برای درک بهتر این موضوع، می توانید که از ابزار Site Explorer استفاده کرده و با وارد کردن دامنه سایت مورد نظر، صفحات و مقاله های برتر آن را مشاهده کنید و متوجه شوید که کدام صفحات توانسته اند بیشترین ترافیک را برای سایت رقیب شما کسب کنند.

توجه داشتن به هدف جستجو

نکات مهم در تولید محتوا

هدف اصلی گوگل این است که بهترین و مرتبط ترین نتایجی که پساخ مناسبی برای پرسش های کاربرانش دارند را به نمایش در بیاورد. نکته بسیار مهمی که از این موضوع می فهمیم این است که شما باید تا جایی که می توانید محتواهایی تولید کنید که بیشترین ارتباط را با آنچه که کاربران در مورد آن در گوگل جستجو می کنند، داشته باشند.

به زبانی دیگر، شما باید محتواهایی تولید کنید که مطابق با هدف جستجو باشند. تنها در این صورت می توانید ترافیک و رتبه بالایی دریافت کنید. حال مسئله ای که جزو نکات تولید محتوا می باشد، این است که چگونه می شود هدف جستجو را تعیین کرد؟

برای فهمیدن این موضوع شما می توانید از همین استراتژی گوگل به نفع خود استفاده کنید. کافی است موضوع مورد نظر خود را در گوگل جستجو کرده و بررسی کنید که چه سایت هایی با چه نوع محتواهایی برای این موضوع مورد نظر، رتبه بندی شده اند. هر سبکی که این دسته سایت ها برای تولید محتوا موضوع نظر دارند، شما هم باید از همان تکنیک و استراتژی های استفاده کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تولید محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

خوانایی مقاله های سایت خود را بهبود دهید

خوانایی جزو نکات مهم در تولید محتوا به شما می رود. نکته ای که وجود دارد این است که خواندن متن ها برای انسان ها در بیشتر مواقع کمی خسته کننده است. حال تصور کنید که شما محتواهایی تولید کرده باشید که متنی سنگین و نگارشی سخت داشته باشد. طبیعی است که کاربران سریعا از سایت شما خارج شده و همین موضوع سبب افزایش نرخ پرش می شود.

شما باید به عنوان یک نویسنده، توانایی خود برای جذب افراد به مطلب را افزایش داده و کاری کنید که آن ها نتوانند از مطالعه مطلب شما دست بردارند. این نکات در دوره های آموزش تولید محتوا به صورت مبتدی و تخصصی آموزش داده می شود.

در ادامه چند راهکار ساده اما اساسی برای بهبود خوانایی متن سایت که از نکات مهم تولید محتوا هستند را برای شما ارائه شده است:

  • استفاده از پاراگراف های کوتاه
  • پرهیز از جملات بسیار طولانی
  • استفاده از فایل های تصویری و ویدئویی جذاب
  • کاربرد نکات ویراستاری
  • مطالعه محتوا قبل از انتشار با صدای بلند برای خود

نوشتن عنوان های جذاب

اکثر افراد با استفاده از عنوان های موجود، تصمیم می گیرند که وارد یک سایت بشوند یا خیر. همین موضوع یاعث می شود تا عنوان به مهمترین بخش محتوای شما تبدیل شده و در بیشتر مقاله های مربوط به نکات مهم در تولید محتوا، به آن توجه ویژه ای شود. بنابراین شما حتما باید از نکات سئو سایت که در انتخاب عنوان صفحه باید رعایت شوند، در روند کاری خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود