دلایل رتبه نگرفتن سایت در گوگل

آموزش تولید محتوا,آموزش نوشتن محتوا,ابزار تشخیص محتوای کپی شده

امروزه هر کسی که تا حدودی با سئو سایت آشنایی داشته باشد، می داند که محتوای سایت یکی از اصلی ترین فاکتورهای بهینه‌سازی محسوب می شود. البته هنوز هم بحث هایی در این زمینه بین سئوکاران مختلف وجود دارد ولی در این مقاله، ما فرض را بر این می گیریم که تولید محتوا سایت اصلی ترین بخش سئو می باشد و بررسی می کنیم که دقیقا چه عواملی باعث عدم رنک گرفتن محتوا سایت می شود.

تصور کنید بعد از این که شما تحقیق های زیادی در مورد بازاریابی اینترنتی سایت خود انجام داده اید. سپس متوجه می شوید که برای بهینه سازی صفحات پرترافیک سایت خود نیاز دارید تا یک سری کلمات کلیدی را مشخص کرده و در محتوای سایت خود بگنجانید. بعد از آن باید منتظر باشید تا صفحه مورد نظر برای آن دسته از کلمات کلیدی از طرف گوگل رنک بالایی بگیرد.

اکنون بعد از گذشت چندین ماه هنوز هم آن صفحات رنک بالایی دریافت نکرده اند و تفاوتی در زمینه جذب کاربر نیز در کسب و کار شما به وجود نیامده است. حال مسئله به وجود آمده این است که در این جور مواقع چه کاری باید انجام دهیم تا ارزش محتوای سایت ما افزایش پیدا کند.

حتی دیده شده که برخی از سئوکاران حرفه ای نیز با انجام یک سری از استراتژی های مخصوص خود، نتوانسته اند این گونه محتواها را بهبود بخشند. مشخصا این یک موقعیت اذیت کننده برای شما خواهد بود. اما دقت داشته باشید نباید دست از تلاش بردارید؛ چراکه برای تولید محتوای سایت هدفی داشته اید و طبیعتا می خواهید هرچه بهتر و سریعتر به آن برسید.

در این مقاله می خواهیم به بررسی مهمترین دلایل اینکه چرا موتورهای جستجو رنک بالایی به برخی از محتواهای سایت نمی دهند، بپردازیم.

موضوع تولید محتوای سایت شما

الگوریتم های موتورهای جستجو از جمله الگوریتم های گوگل، فاکتورهای بسیار زیادی را برای انتخاب بهترین محتوا برای قرار گرفتن در رتبه های برتر صفحات نتایج جستجو دارند. از لینک های داخلی صفحات سایت شما گرفته تا سرعت بارگذاری سایت مجموعه ای از این فاکتورها می باشند.

حال می خواهیم قبل از این که مطلب دیگری را ارائه کنیم به این موضوع بپردازیم که به عنوان محتوای سایت شما چیست و هدف از آن چه می باشد.

به همین منظور برای داشتن محتوای ارزشمند لازم است تا سؤالات زیر را به خوبی پاسخ دهید:

  • درباره چه موضوعی تولید محتوا می کنید؟
  • آیا این محتوا پاسخگوی سوالات کاربران هست یا خیر؟
  • آیا محتوای سایت شما برای گونه های مختلف از مخاطبین کسب و کارتان مفید خواهد بود؟

این ها سوالاتی است برای درک بهتر اهمیت محتوای سایت؛ محتوای شما باید دارای شاخص های مختلف باشد. زیرا موتورهای جستجو باید این محتوا را جزء محتواهای مهم و کاربردی خود محسوب کنند. بنابراین محتوای مدنظر باید اصیل بوده و به هیچ وجه از وب سایت های دیگر کپی نشده باشد. معتبر بودن بن و داشتن ارتباط مستقیم با دسته ای که قرار است در آن منتشر شود، از دیگر فاکتورهای مهم سئو محتوای سایت هستند.

موتورهای جستجو می دانند که هیچ کاربری علاقه‌مند نیست که محتوای تکراری بی ارزش و غیر مرتبط را مطالعه کند. برای درک بهتر این موضوع بهتر است SERP ها را مورد بررسی قرار داده تا متوجه شوید که وب سایت هایی که از محتوای کپی شده استفاده می کنند، رنک های بسیار پایینی دارند.

مطمئنا شما نمی خواهید که چنین موقعیتی برای محتوایتان به وجود بیاید. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی به خوبی تحقیقات مناسبی در مورد موضوع تولید محتوای خود انجام دهید تا یک محتوای فوق العاده برای کسب و کار خود تولید کرده باشید به این صورت که اگر خود شما نیز شخصا در یک موتور جستجو به دنبال موضوعی بگردید، مایل باشید تا محتوای سایت خودتان را برای پاسخ سوال مطالعه کنید.

هیچ جای نگرانی نیست و هرچه شما تلاش بیشتری انجام دهید تا محتوای سایت شما اصیل، هوشمند و قابل اعتماد شود، وضعیت بهتری برای کسب و کارتان به وجود خواهد آمد. اما مطمئنا مسیر طولانی را برای کسب رتبه برتر از گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری خواهید داشت که می توانید با استفاده از نکات مهم آموزش تولید محتوا این مسیر را برای خود و برندتان آسان تر کنید.

آموزش تولید محتوا,آموزش نوشتن محتوا,ابزار تشخیص محتوای کپی شده

از چه کلمات کلیدی استفاده می کنید؟

مسئله انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای محتوای سایت، امروزه یکی از مهم ترین موضوعات در زمینه سئو سایت می باشد. طبیعتا شما نیز از اهمیت و جایگاه عبارات کلیدی در صورت محتوایی سایت آگاه هستید. نکته مهم این است که چگونه به بهترین شکل این کلمات کلیدی را در محتوای سایت خود بگنجانید.

اولین کار برای بهینه سازی محتوا این است که کلمات کلیدی که در متن خود استفاده کرده اید را دوباره مورد بررسی قرار دهید رنک گرفتن برای برخی از کلمات کلیدی با توجه به بالا بودن میزان رقابت برای آن ها، کار دشواری است. بنابراین پیشنهاد می کنیم که به جای استفاده از این نوع کلمات از عبارات کلیدی طولانی یا Long-tail Keyword استفاده کنید.

استفاده از عبارات کلیدی طولانی می تواند به راحتی صفحات وب سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل بهبود بخشد. همچنین می تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد؛ چراکه رقابت برای این نوع کلمات کلیدی خیلی بالا نیست و به راحتی می توانید برای آن ها رنک مناسبی از گوگل دریافت کنید.

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چگونه این مورد باعث می‌شود تا کسب و کار ما بهبود پیدا کند. در پاسخ به این سوال باید بگویم که آن دسته از افرادی که برای خرید محصول از عبارات طولانی استفاده می کنند، قطعا قصدشان خرید همان محصول از صفحات برتر نتایج جستجو می باشد.

بنابراین بهتر است هر چه زودتر تحقیقات مناسبی در مورد استفاده از عبارات کلیدی طولانی برای کسب و کارتان انجام دهید. برای این کار در ابتدا بهتر است کلمات کلیدی سابق محتوای سایت خود را در اینترنت جستجو کنید و موارد پیشنهادی موتورهای جستجو را به عنوان عبارات کلیدی طولانی در متن خود قرار دهید.

بعد از آن بهتر است از ابزارهای رایگان مختلفی که گوگل برای کاربران خود قرار داده است استفاده کنید تا وضعیت و جایگاه این عبارات کلیدی را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید و متوجه شوید که چه تاثیری در کسب و کار شما خواهند داشت. SEMrush یا Google Keyword Planner از بهترین این ابزارها می باشند.

نکته مهمی دیگری که در مورد کلمات کلیدی باید به آن توجه داشته باشید، این است که همان طور که متن محتوا سایت شما پس از گذشت مدت زمانی می تواند کهنه و ناکارآمد شود، کلمات کلیدی محتوا نیز می توانند ارزش و اعتبار خود را از دست بدهند. ممکن است همان عبارات کلیدی که در سال یا ماه گذشته برای شما مفید بوده اند، امروز نقش دیگری را در کسب و کار شما ایفا کنند.

در نتیحه بهتر است تا همیشه فعالیت های مربوط به تحقیق کلمات کلیدی را به خوبی انجام دهید تا در تمامی زمان های مختلف، محتوای جدید و معتبری برای ارائه به کاربران سایت خود داشته باشید.

بروز رسانی محتوا سایت

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: بروزرسانی محتوا و اهمیت آن در سئو سایتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

اکنون اگر موارد ذکر شده در بالا را به خوبی مطالعه کرده باشید، متوجه می شوید که برای رتبه بندی صفحات سایت های مختلف در نتایج جستجو گوگل، قوانین خاصی وجود دارد. تا اینجا ما درباره محتوا مرتبط و کلمات کلیدی با ارزش و جدید صحبت کردیم. همچنین متوجه شدیم این موارد باعث تضمین جذب کابران بیشتری برای وب سایت شما می شوند.

همانطور که گفته شد فهمیدیم که با گذشت مدت زمانی، ممکن است محتوا و کلمات کلیدی سایت شما از نظر موتورهای جستجو، دیگر اهمیتی نداشته باشند. به دنبال همین موضوع باید بگوییم که اگر فعالیتی در زمینه بروز رسانی محتوای قدیمی سایت خود نداشته باشید، خود وب سایت شما نیز می تواند در عدم رنک گرفتن محتوا سایت، تاثیر زیادی داشته باشد. بنابراین بسیار مهم است که به طور مرتب، محتوا سایت شما بروز شود.

حتی داشتن دامنه مناسب برای کسب رنک بهتر نیز نمی تواند در بهبود محتوای قدیمی سایت، مؤثر باشد. برای موتورهای جستجو بسیار مهم است که تمام توان خود را برای بروز کردن محتوا سایت انجام دهید تا محتوایی معتبر، مرتبط و سئو شده ارائه کنید.

اگر چندین ماه است که محتوای خود را مورد بررسی قرار نداده اید، بهتر است که این عمل را در اولویت قرار داده و هرچه سریعتر اقدام به انجام آن کنید. عبارات کلیدی محتوا سایت خود را چک کنید و بر روی هر کدام که نیاز به بروز رسانی داشت، تغییرات لازم را انجام دهید.

اصول سئو در تولید محتوا,تشخیص کپی بودن متن در گوگل,تشخیص محتوا تکراری

در این مورد، دوباره می توانید از ابزار SEMrush استفاده کنید تا متوجه شوید که در طول مدت زمان گذشته، علاقه و پرسش و پاسخ های کاربران گوگل چه تغییری کرده است. بعد از آن بهتر است که کلمات کلیدی متن خود را در گوگل جستجو کرده و وضعیت صفحه سایت خود را مورد بررسی قرار دهید.

  • کدام یک از کلمات کلیدی قبل از انجام بررسی های لازم در رتبه کنونی خود نبوده اند؟
  • وجود کسب و کارهای جدید دیگر چه تاثیری در عدم رنک گرفتن محتوا سایت شما داشته است؟

با استفاده از سؤالات بالا امیدواریم بهتر بتوانید در روند بروز رسانی و سئو محتوا سایت خود عمل کنید.

استفاده از لینک های ضعیف در تولید محتوا

لینک های داخلی سایت یکی از اصلی ترین و مهمترین فاکتورهایی هستند که برای بهینه سازی محتوا سایت به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد. در واقع بهتر است این تصور را از ذهن خود خارج کنید که بدون استفاده از استراتژی های لینک سازی مناسب هم می توانید رنک مناسبی از گوگل دریافت کنید.

برای درک بهتر این موضوع صفحات وب سایت خود را از دیدگاه گوگل مورد بررسی قرار دهید. اگر گوگل متوجه شود که محتوا سایت شما قوی و معتبر است و عبارات کلیدی که از آن ها استفاده می کنید، بروز و جدید است، در صورتی رنک خوبی به محتوایتان می دهد که لینک های داخلی سایت شما نیز از استراتژی های لینک سازی مناسبی پیروی کنند. بنابراین گوگل متوجه می شود که بنا بر دلایلی شما مایل نیستید تا از وب سایت های دیگر جذب لینک داشته باشید؛ در نتیجه موجب عدم رنک گرفتن محتوا سایت شما می شود.

برای درک بهتر، لازم است تا از دیدگاه کاربران به این موضوع نگاه کنید. تصور کنید که کاربری در حال مطالعه مقاله های وب سایتی است که در محتوای آن لینکی به سایت شما آمده است. این موضوع به کاربران نشان می دهد که محتوا سایت شما به اندازه کافی مرتبط و قابل اعتماد می باشد. لینک ها باعث می شوند تا کاربران در سایت های مختلف به خواسته خودشان جابجا شوند و مهمتر از آن باعث می شوند تا وب سایت شما موجه تر به نظر برسد.

در انتها پیشنهاد می کنیم درباره تمامی نکاتی که گفته شد به خوبی تفکر کنید و مطالعات لازم را انجام دهید. اینکه صفحات وب سایت شما در رتبه بندی گوگل به خوبی عمل نمی کنند، علاوه بر محتوا، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که حتما باید توسط کارشناسان متخصص بررسی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود