7 نکته سئو فنی برای افزایش رنک سایت

آموزش سئو فنی,سئو سایت,سئو فنی

سئو فنی در کل پروسه سئو سایت، بسیار با اهمیت است. اگر با سئوی فنی خود مشکلی دارید، احتمال آن وجود دارد که تلاش ها و تکنیک های شما برای سئو، نتایج خوبی به دنبال نداشته باشد.

در سئو فنی، محتوای باکیفیت و داشتن لینک های مرتبط و با چگالی بالا اهمیت پیدا می کند. وقتی از استراتژیست کیفیت جستجوی گوگل Andrey Lipattsev، سه تا از مهم ترین فاکتورهای رنک دهی را سوال کردیم، او گفت:

  • محتوا
  • لینک
  • الگوریتم RankBrain

دنیای سئو با این افشاگری آشفته شد و از آن زمان، تاکید و تمرکز بیشتری بر روی این سه سیگنال می شود.

هرچند، یک فاکتور مهم دیگر نیز، سئوی فنی است. اگر به خوبی سایت خود را سئو فنی نکنید، حتی این سه فاکتور مهم هم شاید نتوانند به شما کمک شایانی بکنند و شرایط شما را تغییر دهند.

برای مثال، اگر سئو فنی ضعیفی داشته باشید، وب سایت شما احتمالا غیر قابل بررسی، غیر قابل ایندکس و غیرقابل دسترس خواهد بود. در نتیجه، صرف نظر از اینکه چقدر محتوای شما عالی و خوب است، موتورهای جستجو نمی توانند به آن دسترسی داشته یا آن را ایندکس کنند. با توجه به این مسئله، نه تنها مسلم می شود که سئو فنی لازم و ضروری است، بلکه می توانیم متوجه شویم سئو فنی سایت مهم تر از تمامی فاکتورهای رنک دهی دیگر است.

متأسفانه در پازل سئو، سئو فنی اغلب قطعه ای هست که نادیده گرفته می شود.

اگر به گزارش مشاغل سئو در Backlinko نگاه بیاندازید، متوجه می شوید که فقط 23٪ از کارفرمایان به دنبال شخصی با مهارت های تکنیکی و فنی در SEO هستند.

در یکی از مباحث ردیت، Gray Illyes از گوگل به این نکته اشاره دارد که: متخصصان سئو اغلب روی موارد نادرست تمرکز می کنند و اصول پایه ای یا همان سئو فنی را فراموش می کنند.

همچنین می گوید: آرزو می کنم که متخصصان SEO به اصول اولیه برگردند و با توسعه دهندگان وب سایت ها صحبت کنند تا به جای تمرکز در بروزرسانی های بی معنی و اصطلاحات ساختگی برای رتبه بندی، اصول بنیادی سئو را که همان نکات سئو فنی می باشد پایه گذاری نمایند.

حالا این سوال مطرح می شود که: اگر سایت ها فقط روی برخی از اصول مهم سئو ،تمرکز زیادی داشته باشند نه همه اصول، آیا می توانند در رتبه بندی رقابت کنند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در بسیاری از موارد، خیر. تمرکز روبه رشد گوگل بر تجربه کاربری است و یکی از راه های اصلی ایجاد تجربه کاربری خوب برای بازدیدکنندگان از سایت، عملکرد مناسب سایت یا همان سئو فنی می باشد.

گوگل در مورد تأثیر تجربه کاربردی در یک صفحه سایت بر رتبه بندی آن، در اینجا توضیح می دهد:

جستجوگر گوگل همیشه سعی می کند مرتبط ترین محتوا به هدف کاربر را نشان دهد، حتی اگر تجربه کاربری آن صفحه کمتر از حد مطلوب باشد. اما در بسیاری از جستجوهایی که محتوای مفید زیادی در دسترس است، در چنین مواردی داشتن یک تجربه کاربری عالی می تواند به موفقیت صفحه شما در نتایج جستجو کمک کند.

سئو فنی چیست؟

سئو فنی را با یک مثال می توان توضیح داد: تصور کنید در حال ساختن یک خانه هستید. قبل از دکوراسیون های شیک یا استفاده از ابزارها و وسایل پیشرفته، به یک پایه و چارچوب محکم نیاز دارید؛ این همان کاری است که Seo Technical برای سایت شما انجام می دهد.

سئو فنی در واقع بهینه سازی جنبه های فنی یک وب سایت است تا عملکرد آن سایت را برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان بهبود بخشد.

سئو تکنیکال به مسائلی مانند سرعت سایت، واکنش گرا بودن صفحات سایت، امنیت سایت، بهینه سازی برای خزنده های موتور جستجو و موارد اینچنینی دیگر می پردازد. بنابراین می توان گفت هنگامی که روی جنبه های فنی وب سایت خود کار می کنید، پایه ای محکم برای سایر جنبه های سئو سایت خود ایجاد می کنید.

سئو فنی (Technical SEO) در مقابل سئو داخلی (On-Page SEO)

در حالی که سئو فنی در “پشت صحنه” یک وب سایت متمرکز می شود تا عملکرد آن را بهبود بخشد، سئو داخلی با کمک به صفحات وب سایت برای بیشتر مرتبط شدن با جستجوی کاربر تمرکز می کند. در واقع، این دو حالت سئو به صورت گروهی و دست در دست هم کار می کنند یعنی هر چیزی که برای بهبود شرایط سئو فنی یک صفحه انجام می شود می تواند آن را برای رتبه بندی ها بهتر آماده نماید.

بنابراین برای داشتن یک صفحه با عملکرد عالی (Technical SEO) باید آن را با یک محتوای با کیفیت و بهینه شده (On-PageSEO) ترکیب نمایید تا صفحه وب سایت شما به بهترین شکل عمل نماید.

هفت نکته ای که در ادامه این مقاله از آموزش سئو سایت نیوسئو به آنها اشاره می کنیم، به شما دیدگاه بهتری در رابطه با سئو فنی سایت می دهند و به گرفتن رنک و رتبه بهتر کمک می کنند.

نکات سئو فنی

  1. پروتکل امن HTTPS را برای وب سایت خود فعال کنید

بسیاری از کسب و کارها هنوز پروتکل HTTPS را برای وب سایت های خود فعال نکرده اند. بسیاری از افرادی که موافق فعال کردن HTTPS هستند، می گویند با این کار تبدیل های کسب و کار افزایش پیدا می کند. چرا که نوار سبز رنک و علامت قفل باعث می شود کاربران به وب سایت و انجام تراکنش اعنماد داشته باشند. با اینکه این مسئله دلیل خوبی برای فعال کردن پروتکل HTTPS است، اما سئو هم یک دلیل بسیار مهم دیگر برای انجام این کار می باشد.

فعال کردن پروتکل HTTPS یکی از چند تکنیک سئو فنی است که تنها چند دقیقه از شما زمان می گیرد اما تاثیر فوق العاده ای بر روی رنک و رتبه سایت شما می گذارد. گوگل نیز بیان کرده است که پروتکل HTTPS را در سیگنال های رنک دهی اعمال می کند. البته زمانی که گوگل این مسئله را مطرح کرد، گفت تاثیر پروتکل HTTPS آنقدرها زیاد نیست، هرچند کاربران متوجه شده اند که در طی زمان، گوگل به وب سایت هایی که پروتکل HTTPS دارند امتیازات ویژه ای می دهد.

در مطالعه ای که بر روی عملکرد رتبه جستجو پس از فعال سازی HTTPS بر روی سایت انجام شد، کمپانی SEO Hacker گفت افزایش 480 درصدی برای رنک یک عبارت کلیدی و در دوره زمانی یکسان، در مقایسه با نزدیک ترین رقیب خود داشته است.

  1. توجه ویژه ای به هاست وب خود داشته باشید

طی سالها، بر سر موضوع هاست های وب و تاثیر هاست بر روی سئو بحث و گفتگو بوده است. اما واقعیت این است که هاست وب شما تاثیر واقعی بر روی رنک و رتبه سایت شما می گذارد.

هاست وب، از چند لحاظ بر روی رنک و رتبه سایت شما تاثیر می گذارد. مثلا سرعت وب سایت، که یکی دیگر از فاکتورهای رنک دهی است تحت تاثیر خصوصیات و ویژگی های سرور است که با هاست وب شما مشخص می شود.

Down شدن سرور نیز بر روی رنک و رتبه وب سایت شما تاثیر می گذارد. با اینکه Down شدن یک روزه و غیرعادی تاثیر زیادی نمی گذارد، Down شدن های متناوبی که به خاطر هاست ضعیف رخ می دهند تاثیر خواهند گذاشت. زمانی که به افراد توصیه هایی برای سئو سایت می کنم، همیشه می گویم باید از هاست های بد اجتناب کنند.

  1. آماده شدن برای الگوریتم Mobile-first index

آموزش سئو فنی,سئو سایت,سئو فنی

مطالعات نشان داده اند که کاربران اینترنت بیشتر از اینکه از دسکتاپ استفاده کنند، از موبایل های خود استفاده می کنند. همچنین گوگل گفته است اکثر جستجوهایی که در پلتفرم های آنها صورت می گیرد، توسط کاربران موبایلی است. در نتیجه، پس از انجام آزمایشاتی به مدت 18 ماه، گوگل اعلام کرد می خواهد برای کاربران وب، الگوریتم mobile-first index را ارائه دهد.

این الگوریتم از زوایای زیر می تواند برای شما مشکل ساز شود:

  • اگر وب سایت شما برای خوانندگان موبایلی بهینه نشده باشد، رنک و رتبه سایت شما کاهش پیدا می کند
  • اگر ورژن موبایلی سایت شما نسبت به ورژن دسکتاپ آن، ضعیف تر بهینه شده باشد، رنک و رتبه شما کاهش پیدا خواهد کرد.

جهت کسب آمادگی برای این تغییر، بهترین کار این است که وب سایت ریسپانسیوی داشته باشید که برای تمامی دستگاه ها مناسب باشد.

همچنین می توانید ورژن جداگانه ای از سایت خود را برای کاربران موبایلی طراحی کنید. هر کار می کنید، از کاربران موبایلی خود غافل نشوید.

  1. از ایندکس شدن محتوای خود اطمینان حاصل کنید

موتورهای جستجو تنها به محتوایی رنک می دهند که می توانند آن را ایندکس کنند. اگر محتوای شما ایندکس نشود، یا اگر به درستی ایندکس نشود، رنک هم نمیگیرد.

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای سئوی فنی انجام دهید، این است که اطمینان حاصل کنید محتوای شما ایندکس شده است. برای انجام این کار، به گوگل (یا هر موتور جستجویی که می خواهید) بروید و عبارت “site:yourdomain.com” (البته قطعا بدون کوتیشین!) را جستجو کنید.

اگر سایت شما ایندکس شده باشد، باید تعدادی صفحه به تناسب صفحات سایتتان در نتایج جستجو نمایش داده شود. اما اگر صفحات کمتری نمایش داده شود و یا هیچ صفحه ای نمایش داده نشود، باید چک کنید و اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو را از بررسی و ایندکس سایت خود منع نمی کنید. همچنین باید نگاهی به نقشه سایت خود بیندازید و از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کنید.

  1. به نقشه سایت خود توجه کنید

موتورهای جستجو مدام در حال پیشرفت هستند و می توانند اکثر لینک های شما را پیدا کنند، اما بدون داشتن نقشه سایت، اغلب حجم بسیاری از محتوای شما از دید آنها دور می ماند. هرچند، نداشتن نقشه سایت خیلی بهتر از داشتن نقشه سایت منقضی است.

اگر نقشه سایت ندارید، یکی بسازید و آن را در موتورهای جستجو ثبت کنید. همچنین می توانید جایی که قابل دیدن و بررسی است، آن را لینک کنید. اگر نقشه سایت دارید، آن را به صورت مداوم به روز کنید.

  1. لینک های سایت خود را بررسی کنید

ساختار هر وب سایتی بر پایه لینک های داخلی آن استوار است، این لینک ها می تواند از طریق نوار اصلی، لینک های پاورقی، لینک های متنی یا لینک های مرتبط دیگر باشد.

لینک داخلی (Internal Link) لینکی است که کاربر را از یک صفحه وب سایت به صفحه دیگری از همان وب سایت هدایت می کند و کمک شایانی به سئو فنی سایت می نماید.

تفاوت لینک های داخلی با لینک های خارجی (External Link) در این است که لینک خارجی به یک صفحه از وب سایت دیگری اشاره می کنند. لینک خارجی همچنین با لینک های ورودی (Inbound Link) متفاوت هستند و لینک های ورودی در واقع به یک صفحه از وب سایت شما اشاره می کنند اما از وب سایت دیگری می آیند.

عملکرد لینک های داخلی :

  • به کاربران کمک می کنند تا محتوای مورد نظر خودشان را پیدا کنند.
  • به موتورهای جستجو کمک می کنند تا درک کنند که وب سایت شما مرتبط با کدام کلمات کلیدی هدف است.
  • به موتورهای جستجو امکان می دهند تا صفحات بیشتری از سایت شما را کشف کنند.
  • اعتبار لینک را بین صفحات وب سایت شما انتقال می دهند.

نظر گوگل در مورد لینک ها:

لینک ها یک روش عالی برای اتصال موتورهای جستجو و کاربران به صفحات دیگر از وب سایت شما یا صفحات مرتبط در وب سایت های دیگر هستند. در واقع، گوگل بیشترین تعداد صفحات جدید را هر روز از طریق لینک ها پیدا می کند. لینک ها یک منبع بسیار حیاتی برای کمک به گوگل در کشف صفحات شما و احتمالاً نمایش در نتایج جستجو می باشند.

نکات مهمی که در لینک های داخلی باید رعایت شود:

بررسی ساختار لینک های موجود. به طور منظم و دوره ای ساختار لینک های داخلی خود را با استفاده از ابزارهای سئو مانند SEOToolSet، Screaming Frog، Ahrefs، Semrush  یا Google Search Console بررسی کنید. به دنبال لینک های شکسته، ریدایرکت ها (تغییر مسیرها)، صفحات بدون لینک و مشکلات عمق کلیک بگردید.

تعیین عمق کلیک. تعداد کلیک های لازم از صفحه اصلی برای رسیدن به صفحات مهم حداقل باشد، در حالت ایده آل سه کلیک می باشد. این مسئله پیدا کردن و مرور محتوای کلیدی وب سایت شما را برای کاربران و موتورهای جستجو، آسان تر می کند.

فقط لینک دادن از صفحه اصلی به صفحات مهم. تنها لینک دادن به صفحات مهم از صفحه اصلی به انتقال اعتبار لینک کمک می کند و باعث تقویت اهمیت این صفحات برای موتورهای جستجو می شود.

استفاده از لینک های نشان دهنده مسیر .(Breadcrumb) لینک های نشانگر به کاربران مسیری که برای رسیدن به صفحه فعلی طی کرده اند را نشان می دهند و به کاربران کمک می کنند تا ساختار وب سایت شما را بهتر درک کنند.

استفاده هوشمندانه از انکرتکست ها. انکرتکست، متن قابل کلیک یک لینک است. از انکرتکست های توصیفی و مرتبطی استفاده کنید که به کاربران و موتورهای جستجو درباره محتوای صفحه زمینه مناسبی ارائه دهد. از استفاده عبارات عمومی مثل “کلیک کنید” خودداری کنید.

استفاده از Nofollow  به میزان لازم. برای لینک دادن به صفحاتی مانند محتوای اسپانسری، لینک های همکاری یا لینک های تولید شده توسط کاربران، از ویژگی “rel=nofollow” استفاده کنید. این به موتورهای جستجو می گوید که اعتبار از وب سایت شما به صفحه ای که به آن لینک شده منتقل نشود.

مدیریت خطای 404. سایت خود را برای خطاهای 404 (صفحه یافت نشد) بررسی کنید و آنها را با ریدایرکت لینک های خراب به صفحات مرتبط برطرف کنید. یک صفحه 404 سفارشی می تواند به کاربران کمک نماید تا در صورتی که در وب سایت شما با لینک شکسته روبرو می شوند، به مسیر خود ادامه دهند.

مدیریت لینک های داخلی. از آنجایی که وب سایت شما دائما در حال رشد و تکامل می باشد به طور منظم لینک های داخلی خود را بررسی و به روزرسانی کنید. لینک های داخلی جدید را به محتوای مرتبط اضافه کنید، لینک های شکسته را حذف و اطمینان حاصل کنید که ساختار لینک های داخلی شما با هدف سئو شما هماهنگ است و لینک های داخلی به صفحات دیگر سایت شما درست کار می کنند.

پیدا کردن صفحاتی که لینک ندارد. بازرسی هایی انجام دهید و صفحاتی که رها شده اند را پیدا کنید؛ به عبارت دیگر، باید به دنبال صفحاتی باشید که در هیچ صفحه دیگری در سایت شما به آنها لینک داده نشده است (و به همین دلیل هم پیدا کردن و بررسی آنها برای موتورهای جستجو سخت است). سعی کنید به آنها لینک دهید.

  1. کنسول جستجوی گوگل (یا همان گوگل وبمستر تولز) را برای سایت خود فعال کنید

احتمالا یکی از کارهای مناسب برای سئو فنی، فعال کردن کنسول جستجوی گوگل است. کنسول جستجو داشبردی است که توسط گوگل ارائه شده است و به شما اجازه می دهد بر روی سلامت وب سایت خود نظارت کنید. این داشبرد دائما مشکلات فنی که وب سایت شما با آنها رو به رو است و می تواند تاثیر منفی بر روی رنک و رتبه شما داشته باشد را یادآوری می کند. این مشکلات فنی شامل مشکلات بررسی وب سایت، صفحات ایندکس شده که خطای 404 دارند، نظر گوگل در رابطه با امنیت وب سایت شما، خطاهای کاربری موبایلی سایت شما و غیره است. جهت کسب اطلاعات بیشتر ویدئو تاثیر بررسی و تحلیل وبمستر تولز در سئو را مشاهده نمایید.

اگر می خواهید تنها به یک توصیه این مقاله عمل کنید، بهتر است این باشد: کنسول جستجوی گوگل را نصب کنید و به صورت مداوم به آن سر بزنید و به توصیه های آن عمل کنید. به این ترتیب تا حدودی خیالتان می تواند از بابت سئو تکنیکی سایتتان راحت باشد.

صحبت نهایی:

سئو فنی یک بخش مهم از استراتژی بهینه سازی هر وب سایت است. با قرار دادن بهترین روش های سئو فنی در استراتژی کلی سئو خود، می توانید پایه ای قوی برای موفقیت وب سایت خود در نتایج جستجو و میان کاربران ایجاد کنید.

پرسش متداول: چگونه می توانیم سئو فنی را بصورت تاثیرگذار پیاده سازی کنیم تا رتبه بندی وب سایتمان را بهبود بخشیم؟

سئو فنی شامل بهینه سازی وب سایت شما به گونه ای است که به سرعت بارگذاری شود، در صفحات نمایش مختلف به درستی نمایش داده شود، تجربه کاربری خوبی ارائه دهد و مواردی از این قبیل. این عامل مهمی در عملکرد وب سایت شما برای کاربران و موتورهای جستجو است.

در این بخش از آموزش سئو فنی، نحوه پیاده سازی موثر سئو فنی برای بهبود وب سایت و رتبه بندی موتورهای جستجو را به صورت تیتروار آورده ایم:

معماری وب سایت: بخش مهمی از سئو فنی این است که معماری وب سایت شما سازماندهی شده و مرتب باشد. وقتی وب سایت شما به خوبی ساختاردهی شده باشد، کراول کردن آن برای موتورهای جستجو آسان تر می شود و به کاربران کمک می کند به راحتی در آن حرکت کنند. یک نقشه سایت XML و یک دسته بندی واضح با  URLهای خود ایجاد کنید. هدف این است که صفحات وب شما به راحتی قابل دسترسی باشند هر چه تعداد کلیک های لازم برای دسترسی کاربران به صفحات وب شما کمتر باشد، بهتر است.

سرعت صفحه: بخش بزرگی از سئو فنی سایت سرعت صفحه است و به یک عامل مهم رتبه بندی برای موتورهای جستجو تبدیل شده است. صفحاتی که سریع تر بارگزاری می شوند تجربه کاربری بهتری ارائه می دهند و تمایل دارند در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. زمان بارگذاری صفحه خود را با بهینه سازی تصاویر، کش مرورگر و به حداقل رساندن کدهای JavaScript و CSS می توانید بهبود دهید. استفاده از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights برای دریافت توصیه ها جهت بهبود سرعت سایت می تواند مفید باشد.

بهینه سازی برای موبایل: یکی دیگر از نکات سئو فنی سایت، بهینه سازی برای موبایل است. الویت گوگل به ایندکس کردن صفحات موبایل منتقل شده است، به این معنی که موتورهای جستجو نسخه های موبایل صفحات وب را برای رتبه بندی در اولویت قرار می دهند. بهینه سازی سایت شما برای موبایل تجربه کاربری را بهبود می بخشد، سرعت صفحه را افزایش می دهد و تجربه یکسانی را در دستگاه های مختلف به کاربران ارائه می دهد.

پروتکل HTTPS: این امکان وب سایت شما را امن می کند و همچنین به ایجاد اعتماد کاربران به سایت شما کمک می کند. بازدیدکنندگان تمایل دارند که هرگونه اطلاعات شخصی یا پرداختی که ارائه می دهند، محفوظ بماند. سایت هایی که از HTTPS استفاده می کنند، به دلیل امنیت بالا ترجیح داده می شوند. پیاده سازی گواهینامه های SSL/TLS یک فرآیند ساده است که یک لایه امنیتی دیگر اضافه می کند.

البته ناگفته نمایند این طور نیست که اگر سایتی از ssl استفاده کرد، امنیت بالایی داشته باشد. در واقع استفاده از پروتکل https یکی از موارد حفظ امنیت کاربران است.

محتوای تکراری: محتوای تکراری یک مشکل بسیار رایج است که می تواند به رتبه بندی وب سایت شما آسیب برساند. برای رفع این مشکل برچسب های canonical می توانند استفاده شوند. برای ادغام صفحات تکراری از ریدایرکت های 301 استفاده کنید. Google Search Console می تواند به شما در شناسایی و رفع مشکلات محتوای تکراری کمک کند.

داده های ساختار یافته (Schema markup): ابزاری بسیار مفید در سئو فنی هستند. این داده ها نتایج جستجو را بهبود می بخشند و اطلاعات بیشتری را به نتایج اضافه می کنند تا به کاربران در تصمیم گیری کمک کنند و می توانند نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهند. نشانه گذاری اسکیما به بهبود ظاهر سایت در نتایج جستجو کمک می کند و به موتورهای جستجو جزئیات بیشتری درباره محتوای صفحات وب سایت ارائه می دهد.

در مجموع این نکات سئو فنی به بهبود عملکرد وب سایت و رتبه بندی موتور جستجوی شما کمک خواهند کرد.

9 نظر در مورد مقاله “ 7 نکته سئو فنی برای افزایش رنک سایت ” ثبت شده است
  1. اکبری نیا

    سلام استاد قمصری تشکر از اطلاعات کاملی که در حوزه سئو فنی سایت مطرح کردید ، سوال بنده اینه که تفاوت سئو فنی با سئو داخلی در چی هست ؟ آیا یه سری فاکتورها مثل محتوا یکسان هستتند ؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما عزیزم
      اکثر تکنیک های سئو فنی بر خلاف سئو داخلی، سخت است و نیاز به متخصص باتجربه دارد. یک سری از موارد سئو فنی مربوط به برنامه نویسی است و تقریبا هیچ ربطی هم به سئو محتوا نداره


  2. امین رضوی

    فعال کردن پروتکل HTTPS یکی از چند تکنیک سئو فنی است که زمان کمی از شما میگیره اما تاثیر فوق العاده ای بر روی رنک و رتبه سایت شما میزاره و گوگل به وب سایت هایی که پروتکل HTTPS دارند امتیازات ویژه تری میده


  3. fateme hatami

    سئو فنی به مسائلی مانند سرعت سایت، ریسپانسیو بودن صفحات سایت، امنیت سایت، بهینه سازی برای خزنده های گوگل و موارد دیگر می پردازد به همین علت باید پایه قوی برای وبسایت از لحاظ سئو فنی ساخت


  4. sadeghi

    سلام اگر سایت ما سئو فنی ضعیفی داشته باشه وب سایت ما احتمالا توسط گوگل بررسی نمیشه و غیر قابل ایندکس و غیرقابل دسترس میشه هر چند که محتوای وبسایت ما بسیار خوب باشه


  5. علی ابراهیمی

    سلام استاد وقت بخیر در حال حاضر در سئو فنی، محتوای باکیفیت و لینک های مرتبط مهم ترین عوامل هستند آیا تجربه کاربری سایت هم جزو سئو فنی سایت به شمار میاد ؟


    • امیر قمصری

      درود علی جان. محتوای با کیفیت ربطی به سئو فنی نداره! برعکس اون تجربه کاربری که گفتی به سئو فنی ربط داره


  6. حسین

    گاهی وقت بروز نکردن سایت بهتر از بروز کردن هست من فکر می کنم مطالب وبلاگ شما داره به سمت بی کیفیت شدن میره
    لطفا بیشتر دقت فرمایید
    لطفا انتقاد پذیر باشید و نظر منو منتشر کنید


    • محمد نصیری

      سلام وقت بخیر
      خواهشی که از شما دارم دلایل بی کیفیت شدن محتواها را به ما انتقال دهید تا بررسی شود و اصلاحات را انجام دهیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود