دایرکت ادمین (DirectAdmin) چیست؟

آموزش دایرکت ادمین,دایرکت ادمین چیست,دایرکت ادمین وردپرس

دایرکت ادمین چیست؟ این سوالی است که اکثر کاربران در یادگیری طراحی سایت و بهینه سازی سورس در سئو، با آن مواجه می شوند.

دایرکت ادمین جزو کنترل پنل های پرآوازه ای محسوب می شود که با قابلیت های فوق العاده خود در مدیریت سایت در میان صاحبان کسب و کارهای آنلاین به خوبی شناخته شده است. این ابزار با ارائه خدمات مختلفی، کمک می کند تا افراد با هر سطحی از اطلاعات بتوانند وب سایت خود را مدیریت کرده و آن را توسعه دهند.

از جمله دلایلی که باعث شهرت و محبوبیت دایرکت ادمین شده است، می توان به قیمت مقرون به صرفه، ویژگی های شگفت انگیز، کاربری آسان و سرعت بالای آن اشاره کرد.

اگر شما هم به تازگی وب سایتی را راه اندازی کرده اید و به دنبال یک کنترل پنل مناسب برای مدیریت آن می گردید، با ما در ادامه این مقاله از نیوسئو همراه باشید. در این مطلب قصد داریم به طور جامع شرح دهیم که دایرکت ادمین چیست، چه خصوصیاتی دارد و چه چیزی آن را از سایر کنترل پنل های میزبانی سایت متمایز می کند.

دایرکت ادمین چیست؟

دایرکت ادمین یک کنترل پنل میزبانی سایت است که تقریبا همانند سی پنل عمل می کند و برای مدیریت سایت های مبتنی بر پایتون، جوملا، پی اچ پی، وردپرس و… کاربرد دارد.

در حال حاضر Direct admin جزو محبوب ترین ابزارهای مدیریت سایت محسوب می شود که به دلیل برخورداری از امکانات و ویژگی های منحصر به فرد خود، با استقبال خوبی از سوی مدیران سایت ها مواجه شد.

این کنترل پنل مدرن و قوی می تواند به سادگی از انواع محیط های میزبانی از مشترک گرفته تا سرورهای مجازی و اختصاصی را پشتیبانی کند.

دایرکت ادمین ابزاری عالی است و استفاده از آن به مدیران سایت ها کمک می کند در زمان خود صرفه جویی کنند.

با داشتن این نرم افزار تقریبا به هر چیزی که برای مدیریت سایت خود لازم دارید، به راحتی دسترسی خواهید داشت. از جمله ویژگی هایی که در دایرکت ادمین وجود دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • phpMyAdmin،
  • MySQL
  • SSL
  • پیکربندی وب سرور
  • SSH
  • پیکربندی سرور ایمیل

دایرکت ادمین موجب می شود کنترل کاملی بر سرور خود داشته باشید و عملکردهای سایت را به خوبی تحت نظر بگیرید.

ویژگی های دایرکت ادمین چیست؟

پس از اینکه به خوبی دریافتید که دایرکت ادمین چیست، باید ویژگی های آن را بررسی کنید تا متوجه شوید که چرا برای مدیریت سایت خود به Direct admin نیاز دارید. پنل میزبانی دایرکت ادمین به مدیر سایت این امکان را می دهد که پایگاه داده ها، حساب های ایمیل، دامنه ها، امنیت و… را در سایت خود مدیریت کند.

استفاده از دایرکت ادمین بسیار آسان است و رابط کارآمد و ساده ای را ارائه می کند که هم برای کاربران مبتدی و هم برای حرفه ای مناسب است. این ویژگی به خصوص زمانی که دامنه ها و سایت های متعددی را مدیریت می کنید، اهمیت دارد.

از جمله دیگر مزایای دایرکت ادمین قابلیت تنظیم بودن رابط کاربری است و هر فرد متناسب با سطح مهارت خود، می تواند از گزینه های متفاوتی در این ابزار استفاده کند.

ابزار دایرکت ادمین هم برای افراد حرفه ای و با تجربه کاربرد دارد و هم برای کسانی که به تازگی در حال گذراندن دوره آموزش وردپرس هستند.

ویژگی دیگر دایرکت ادمین که آن را به یک کنترل پنل پرطرفدار تبدیل می کند، سرعت بالای این ابزار است. DirectAdmin برای میزبانی سایت به حداقل منابع سیستم نیاز دارد و حتی برای سرورهای اختصاصی با بارگذاری زیاد نیز ایده آل به نظر می رسد.

این ابزار بر خلاف سایر کنترل پنل های موجود برای کار کردن نیازی به پیکربندی خاصی ندارد و به تنهایی می تواند خود را برای میزبانی هر محیطی تغییر دهد.

نکته مهم در مورد دایرکت ادمین این است که در صورت از کار افتادن یا مسدود شدن سرورها، این ابزار به طور خودکار مجددا راه اندازی می شود و دیگر نیازی نیست نگران این مشکل باشید که سرورهای شما از کار بیافتند.

آموزش دایرکت ادمین,دایرکت ادمین چیست,دایرکت ادمین وردپرس

قسمت های مختلف دایرکت ادمین

کنترل پنل دایرکت ادمین وردپرس دارای بخش های مختلفی است که هر یک از آن ها دسترسی های مخاطبی را برای کاربر فراهم می کنند. به عنوان مثال بخش های مدیریت، نمایندگی و کاربر در این ابزار قابل استفاده هستند.

در ادامه به معرفی برخی از قسمت های دایرکت ادمین و کاربردهای هرکدام از آن ها می پردازیم:

  • مدیر فایل: دایرکت ادمین دارای یک مدیر فایل( File Manager) برای مدیریت تمام فایل های شما در کنترل پنل است. در این قسمت می توانید هر فایلی را که می خواهید آپلود، حذف، دانلود، ایجاد و ویرایش کنید یا تغییر نام دهید. به لطف ویرایشگر قدرتمند مدیر فایل دایرکت ادمین، امکان ویرایش تمام فایل های وب سایت با هر فرمتی از قبیل HTML، CSS، JS، PHP وجود دارد.
  • ایجاد بک آپ: این بخش همانطور که از نامش پیداست مربوط به تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی بک آپ ها می شود.
  • اطلاعات سیستم و فایل ها: به کمک این قسمت مدیر سایت می تواند به تمام اطلاعات سیستم و داده هایی که بارگذاری شده است یا فایل های بکاپ به صورت فایل فشرده دسترسی داشته باشد.
  • پشتیبانی: قسمت راهنمایی و پشتیبانی مختص زمانی است که مدیر وب سایت در خصوص یک مشکل نیاز به کمک و مشاوره کارشناسان دارد. همچنین تیکت هایی که به تیم پشتیبانی دایرکت ادمین ارسال می شود در این بخش قابل مشاهده است.
  • ایمیل منیجر( Email Manager): بخش مدیریت ایمیل ها در دایرکت ادمین امکاناتی را برای افزودن اکانت جدید، تغییر رمز ورود به ایمیل حساب دایرکت ادمین، پاسخ خودکار به ایمیل های دریافتی و چندین قابلیت دیگر را برای مدیر سایت فراهم می کند.

دایرکت ادمین یا سی پنل؟! کدام مناسب تر است؟

تا اینجا متوجه شدیم که دایرکت ادمین چیست و هر کدام از ویژگی های آن چطور در مدیریت سایت به وبمستر کمک می کنند.

ممکن است برای افرادی که در حال گذراندن دوره آموزش دایرکت ادمین هستند این سوال ایجاد شود که آیا واقعا دایرکت ادمین از بقیه کنترل پنل ها بهتر است؟

تفاوت های دایرکت ادمین و سی پنل چیست؟

در پاسخ به این سوال ها باید گفت دایرکت ادمین و cpanel تفاوت اساسی با هم ندارند و هر دو جزو بهترین کنترل پنل ها برای مدیریت سایت محسوب می شوند. با این حال برخی از جزئیات در این کنترل پنل ها با همدیگر فرق می کند و مدیران سایت ها باید بر اساس نیاز خود و سطح دانش و مهارتی که دارند برای انتخاب یکی از کنترل پنل های دایرکت ادمین یا سی پنل اقدام کنند.

  • سی پنل از لحاظ گرافیکی قوی تری است اما این ویژگی سبب می شود سرعت آن نسبت به دایرکت ادمین کمتر باشد.
  • دایرکت ادمین امکان دسترسی رایگان به برخی از امکانات پایه ای و ضروری مدیریت سایت را برای همه کاربران فراهم کرده است اما برای ارتقای این نرم افزار و استفاده از ویژگی های پیشرفته تر باید هزینه ای را بپردازید.
  • در سی پنل ابزارهای بیشتری به صورت رایگان قابل استفاده هستند اما هزینه کلی که برای خرید سی پنل پرداخت می کنید بسیار بیشتر از دایرکت ادمین است. بنابراین اگر نیاز به امکانات خیلی پیشرفته ندارید، می توانید مدیریت سایت خود را با قابلیت های رایگان دایرکت ادمین به خوبی انجام دهید.

نتیجه گیری

انتخاب کنترل پنل مناسب و سرویس میزبانی با امکانات کافی یکی از مهم ترین اقداماتی است که مدیران سایت ها باید برای پیشرفت کسب وکار آنلاین خود انجام دهند. ابزارهای مختلفی که در محتواهای آموزش سئو نام آن ها را مشاهده می کنید هر کدام قابلیت های مختلفی داشته و امکانات متعددی را در اختیار وبمستر قرار می دهند. با مطالعه این مقاله دریافتیم که دایرکت ادمین چیست، چه تفاوت هایی با سی پنل دارد و استفاده از آن چه مزایایی دارد.

در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد بهبود سئو سایت خود را دارید و می خواهید این را با کمترین هزینه انجام دهید، از کنترل پنل دایرکت ادمین برای مدیریت عملکردهای سایت خود کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود