انواع سئو | 11 دسته بندی سئو در سال 2023

آموزش سئو,انواع بهینه سازی سایت,انواع سئو

همه کارشناسان می دانند که انواع سئو و روش های بهینه سازی سایت چیست اما ما در این مقاله قصد داریم جدیدترین دسته بندی سئو را برای شما شرح دهیم. برخی از موارد اضافه شده به این دسته بندی می تواند به هدف گذاری و تدوین استراتژی سئو برای آینده شما کمک کند.

در دنیای امروز همه مردم روزانه چندین بار از موتور جستجوی گوگل برای سرچ کردن مطالب مختلف استفاده می کنند. به همین دلیل است که حضور فعال در فضای مجازی و اینترنت باعث می شود کسب و کارها بیشتر در معرض دید افراد قرار بگیرند. البته پیشرفت و موفقیت در مشاغل اینترنتی نیازمند اطلاعات کافی درباره موتورهای جستجو و نحوه کار آن ها، نیازهای مشتریان، راه های رتبه گیری در نتایج جستجو و… است.

به همه این فاکتورها مجموعا سئو گفته می شود و موفق ترین وبمسترها برای بهبود کیفیت کسب و کار خود روزانه زمانی را صرف مطالعه محتواهای آموزش سئو می کنند. خوب است بدانید که برای افزایش ترافیک سایت لازم است به طور همزمان چند بخش از سایت خود را اصلاح کرده و ارتقا دهید.

خوشبختانه سئو می تواند تمام قسمت های سایت را برای بهره وری هر چه بیشتر بهینه کند و از ابزارهای مختلفی برای سرازیر شدن مشتریان به سایت شما کمک می گیرد. در این مقاله قصد داریم ۱۱ دسته بندی جدید سئو را برای شما شرح دهیم.

سئو چیست؟

زمانی که افراد عبارتی را در نوار جستجوی گوگل وارد می کنند، موتور جستجو هزاران نتیجه مرتبط را بررسی کرده و بهترین موارد را به کاربر نمایش می دهد. اغلب افراد با کلیک روی چند سایت اولی که نشان داده شده، پاسخ سوال خود را پیدا می کنند و بقیه صفحات نتایج جستجو را مشاهده نمی کنند. بنابراین واضح است که هرچه یک وب سایت در نتایج جستجوی گوگل بالاتر باشد و در صفحه اول نمایش داده شود، بازدید بیشتری به دست می آورد.

اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید چه چیزی باعث می شود برخی سایت ها در نتایج بالاتر و برخی دیگر در صفحات پنجم و ششم جستجو نشان داده شوند؟ خب قطعا ترتیب قرارگیری این سایت ها اتفاقی نیست و موتور جستجو روش خود را برای اولویت بندی آن ها دارد.

موتور جستجوی گوگل سیستم هوشمندی است که تمام وب سایت های موجود در اینترنت را بر اساس عناصر مختلفی ارزیابی کرده و آن ها را بر مبنای مفید بودن مطالب رتبه بندی می کند.

سئو یا بهینه سازی سایت به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که شانس رتبه گیری صفحات اینترنتی را بالا می برد. SEO به عواملی مثل بک لینک ها، استفاده از کلمات کلیدی، چینش صفحات سایت، کیفیت محتوا، به کارگیری محتواهای صوتی و تصویری و… گفته می شود که سبب بهبود تجربه کاربری سایت شما شده و مشتریان بیشتری را به سوی کسب و کارتان جذب می کنند.

با استفاده صحیح و اصولی از استراتژی های سئو، می توانید محصولات و خدمات خود را به افراد بیشتری معرفی کنید و ترافیک سایت بیشتری به دست آورید. در نتیجه تکنیک های سئو منجر به افزایش فروش شما خواهند شد؛ به همین دلیل است که مدیران سایت ها و بازاریابان دیجیتال برای سبقت گرفتن از رقبای خود به سئو نیاز دارند.

11 دسته بندی سئو در سال 2023

پس از اینکه با تعریف سئو آشنا شدیم باید ببینیم انواع سئو چیست و هرکدام از آن ها چه کاری برای پیشرفت وب سایت ما انجام می دهند. همانطور که می دانید برای جلب رضایت مخاطبان و تشویق آن ها برای خرید کردن از سایت ما باید به عوامل مختلفی توجه کنیم.

به عبارت دیگر زمانی می توانیم به افزایش ترافیک و رتبه سایت برسیم که به نیازهای مشتری احترام گذاشته و برای برآورده کردن آن ها همه تلاش خود را بکنیم. در ادامه انواع مختلف سئو که کمک می کنند تجربه کاربری بهتری برای مشتریان ایجاد کنیم، ذکر شده اند:

1- سئو داخلی (On-page SEO)

سئو داخلی صفحه یکی از رایج ترین انواع سئو سایت است که وب سایت های زیادی از آن برای افزایش ترافیک ارگانیک خود بهره می گیرند. سئو درون صفحه به اقداماتی گفته می شود که صفحات مختلف یک سایت را بهینه سازی کرده و احتمال ایندکس شدن آن ها را افزایش می دهد.

ساده ترین کار برای بهبود سئو درون صفحه، این است که کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود را پیدا کنید و آن ها را در محتوا به کار ببرید.

تحقیق کلمات کلیدی نقش مهمی در تولید محتوا دارد و استفاده از کلیدواژه هایی که معمولا مشتریان درباره صنعت شما جستجو می کنند، شانس دیده شدن سایت شما را افزایش می دهد.

عامل دیگر در سئو درون صفحه، تگ های عنوان و توضیحات متا هستند. با بهینه کردن توضیحات متا می توانید کیفیت محتوای خود را بالا ببرید. در ضمن مشخص کردن تگ های عنوان به نظم صفحه کمک کرده و دسترسی سریع تر و راحت تر کاربر به مطلب مورد نظرش را ممکن می سازد.

استفاده از یک URL کوتاه که شامل کلمه کلیدی اصلی است در این بخش توصیه می شود.

همچنین در سئو داخلی نباید از اهمیت لینک های داخلی سایت غافل شوید. برای تمامی صفحات سایت خود یک لینک داخلی ایجاد کنید تا از یتیم شدن صفحه جلوگیری نمایید.

علاوه بر این لینک های داخلی باعث می شود کاربر در بخش های مختلف سایت بچرخد و زمان بیشتری را در وب سایت شما بماند؛ در نتیجه بازدید و تجربه کاربری سایت افزایش خواهد یافت. در نهایت برای اینکه مطمئن شوید سئو داخلی شما به اندازه کافی مشتری را تحت تاثیر قرار می دهد، استفاده از تصاویر و فیلم های جذاب در صفحه را فراموش نکنید.

مهم ترین بخش ها در سئو داخلی عبارت اند از:

  1. بهینه سازی تگ تایتل
  2. بهینه سازی تگ های هدینگ محتوا
  3. بهینه سازی متا دیسکریپشن
  4. تولید محتوا باکیفیت
  5. بهینه سازی صفحات با کلمات کلیدی هدفمند
  6. بهینه سازی تگ آلت تصاویر
  7. لینک سازی داخلی اصولی و هدفمند
  8. بهینه سازی آدرس صفحات
  9. بهینه سازی تصاویر

آموزش سئو,انواع بهینه سازی سایت,انواع سئو

2- سئو خارجی (Off-page SEO)

سئو خارجی بخش مهمی در استراتژی سئو محسوب می شود که به فعالیت در خارج از سایت و برقراری ارتباط با سایر وب سایت ها تاکید دارد. این تکنیک بر خلاف سایر انواع سئو، تنها بر امور داخل سایت متمرکز نیست، بلکه فراتر از آن رفته و برای تبلیغ در سراسر اینترنت تلاش می کند.

فرآیندی که سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت انجام می دهد، مستقیما در خود سایت اتفاق نمی افتد و حضور کلی شما در بستر اینترنت را تعیین می کند.

سئو خارجی نقش مهمی در برندسازی و تبلیغ نام تجاری یک کسب و کار دارد و موجب می شود مخاطبان بیشتری به سمت وب سایت شما هدایت شوند.

برای بهبود سئو خارج از صفحه تاکتیک های مختلفی وجود دارند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به لینک بیلدینگ اشاره کرد. دریافت لینک از سایت های دیگر موتور جستجوی گوگل را متقاعد می کند که شما یک وب سایت معتبر هستید.

هنگامی که سایت های پربازدید و محبوب، سایت شما را به مخاطبان خود پیشنهاد کنند، می توانید به افزایش بازدید و جذب مشتریان جدید برسید؛ در نتیجه سئو خارج از صفحه دامنه کاربرانی که وارد سایت شما می شوند را بیشتر می کند.

راهکار دیگر برای بهبود سئو خارج از صفحه، فعالیت در سایر شبکه های اجتماعی و تبلیغ کسب و کار در آن هاست. داشتن پست های مفید در شبکه های مجازی پرکاربرد امکان اشتراک گذاری محتواهایتان را بیشتر می کند و به معرفی نام تجاری شما کمک می کند.

مهم ترین بخش ها در سئو خارجی عبارت اند از:

  1. ساخت بک لینک
  2. انتشار رپورتاژ آگهی
  3. فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی و لینک دادن مخاطبان به وب سایت
  4. ایجاد پست مهمان در سایت های مختلف
  5. برندسازی در فضاهای مختلف
  6. بازاریابی محتوا

3- سئو فنی (Technical SEO)

سومین مورد از انواع سئو سایت، سئو فنی است که برای جلب توجه خزنده های گوگل به کار می رود. در سئو فنی، بهینه سازی با هدف کراول و خزیدن انجام می شود و به اقداماتی اشاره دارد که خزنده های موتور جستجو را برای ایندکس کردن صفحات شما آماده می کند.

اگر می خواهید بازدید صفحات خود را بیشتر کنید و رتبه سایت را افزایش دهید، لازم است سئو فنی را جدی بگیرید.

سئو فنی علاوه بر اینکه راهکارهای جدیدی برای بالا بردن نرخ خزش سایت شما دارد، می تواند مشکلات فنی و موانعی که جلوی رتبه گیری سایت شما را می گیرند، شناسایی کند.

از جمله اموری که در سئو فنی به آن پرداخته می شود، مجهز کردن سایت به HTTPS یا قابلیت سازگاری با موبایل است.

از آنجا که بسیاری از کاربران از طریق تلفن همراه وارد سایت شما می شوند، باید چیدمان سایت خود را برای دستگاه های مختلفی طراحی کنید تا هیچ مخاطبی را به دلیل مشکلات فنی سایت از دست ندهید.

نداشتن قابلیت سازگاری با مرورگرهای موبایل باعث افزایش نرخ خروج از سایت می شود که لطمه جدی به سئو سایت شما وارد می کند.

از دیگر کارهایی که سئو فنی برای ارتقای رتبه سایت شما انجام می دهد شناسایی و تعمیر لینک های خراب است. به کمک استراتژی های سئو فنی لینک های خارجی و داخلی که شکسته شده یا اسپم هستند را پیدا کنید و با رفع این مشکل، تجربه کاربری سایت خود را بهبود ببخشید؛ همچنین در این نوع سئو شما باید محتواهای تکراری را از روی سایت پاک کنید، توضیحات متا طولانی را بهینه کنید و یک فهرست کاربردی از لینک های داخلی سایت را برای مخاطب گرداوری نمایید.

انجام تعمیرات و نگهداری فنی سئو ممکن است دشوار به نظر برسد و تمایل داشته باشید که از یک متخصص سئو کمک بگیرید.

انواع سئو سایت,بهترین سئو,دسته بندی سئو

مهم ترین بخش ها در سئو تکنیکال عبارت اند از:

    1. بررسی خطاهای کراول و ایندکس صفحات
    2. رفع خطاهای سرچ کنسول گوگل
  1. بهینه سازی سورس سایت
  2. طراحی ریسپانسیو صفحات سایت
  3. پیدا کردن لینک های شکسته و در نظر گرفتن اقدامات لازم
  4. استفاده از https و گواهینامه ssl
  5. بهینه سازی سرعت سایت
  6. بهینه سازی نقشه سایت
  7. بهینه سازی robots.txt

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو محلی چیست؟ | تکنیک های 2024پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

4- سئو محلی (Local SEO)

عملکرد سئو فنی نسبت به بقیه انواع سئو کمی متفاوت است. سئو محلی تمرکز خود را بر معرفی و گسترش کسب و کار شما در شهر یا استان محل زندگی یا کسب و کار شما قرار می دهد. استفاده از سئو محلی برای کسب و کارهایی که دارای موقعیت مکانی و فیزیکی هستند، ضروری است؛ زیرا به کاربرانی که در نزدیکی موقعیت شما هستند کمک می کند راحت تر شما را پیدا کنند.

جستجوهای محلی می تواند بستری عالی برای دیده شدن برند شما و جذب مشتریان بالقوه باشد، پس مزایای سئو محلی را از دست ندهید و هرچه زودتر برای کسب و کار خود پروفایل گوگل مپ ایجاد کنید. درصورتی که پروفایل شما اطلاعات جامعی از قبیل آدرس، شماره تلفن و ساعات کاری شما را در بر داشته باشد، کاربران به خرید محصولات و خدمات شما تشویق خواهند شد.

به طور کلی سئو محلی باعث می شود در لیست مشاغل محلی قرار گرفته و به مشتریان نمایش داده شوید؛ در نتیجه استفاده از تاکتیک های سئو محلی موتور جستجو راحت تر کسب و کار شما را شناسایی کرده و بر اساس نظرات مشتریان و ستاره هایی که در نظرسنجی به شما می دهند، رتبه سایت را افزایش می دهد.

سئو چیست

برای بهبود سئو محلی سایت خود باید از کلمات کلیدی محلی که مرتبط با شغل شما است، استفاده کنید و از تصاویر یا ویدیوهایی که خدمات و محصولات یا محل کار شما را معرفی می کند، بهره بگیرید.

مهم ترین بخش ها در سئو محلی عبارت اند از:

  1. ایجاد پروفایل گوگل مپ
  2. استفاده از تگ های گوگل مپ برای کسب و کار
  3. استفاده از اسنیپت های محلی مرتبط با کسب و کار
  4. تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با محل یا شهر خود

5- سئو سازمانی (Enterprise SEO)

این نوع استراتژی سئو اغلب توسط وب سایت های بزرگ که هزاران صفحه دارند، استفاده می شود. شرکت های سازمانی که قصد دارند وب سایت خود را بهینه سازی کرده و فروش خود را افزایش دهند، می توانند از تکنیک های سئو سازمانی استفاده کنند.

به عنوان مثال مدیران این نوع سایت ها با تولید محتوای باکیفیت به طور منظم و تمرکز بر کلمات کلیدی رقابتی قادر خواهند بود با وب سایت های معتبر در صنعت خود رقابت کنند؛ همچنین استفاده از داده های ساختاری و بهینه سازی محتوا برای قطعه های برجسته در افزایش ترافیک سایت موثر خواهد بود.

بهینه سازی محتوا برای جستجوی صوتی یکی از روش هایی است که در چند سال اخیر در سئو سایت ها اهمیت پیدا کرده است. با توجه به اینکه شیوه جستجوی کاربران به طور مداوم تغییر می کند، برای کسب رتبه بهتر باید با این تغییرات همراه شد. تحقیقات نشان می دهد که اخیرا کاربران اینترنت به پیدا کردن مطالب مورد نظر خود از طریق جستجوی صوتی تمایل پیدا کرده اند و از جملات پرسشی یا عبارات طولانی تر برای این کار استفاده می کنند.

مهم ترین بخش ها در سئو سازمانی عبارت اند از:

  • بهینه سازی سایت با انواع اسنیپت ها
  • هدفگذاری برای کلمات کلیدی پررقابت حوزه خود
  • رقابت با وب سایت های بزرگ حوزه خود
  • تولید محتوای باکیفیت و خاص
  • بهینه سازی برای جستجوی صوتی

6- سئو کلاه سفید (White Hat SEO)

همانطور که گفته شد تاکتیک های مختلفی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارند اما به این معنا نیست که همه انواع سئو ایمن و مفید هستند.

سئو کلاه سفید به مجموعه استراتژی های سئو که مبتنی بر اخلاق و استاندارد گوگل هستند، گفته می شود. به عبارت بهتر در سئو کلاه سفید، یک وبمستر یا کارشناس سئو تلاش می کند تا با رعایت قوانین و دستورالعمل های گوگل با وب سایت های موجود در اینترنت یک رقابت سالم داشته باشد و از راه صحیح به افزایش ترافیک ارگانیک دست پیدا کند.

نتایجی که سئو کلاه سفید برای پیشرفت سایت شما به همراه دارد، ممکن است کمی زمان بر بوده و نیاز به صبر و ممارست داشته باشد، اما در نهایت می توانید مطمئن باشید که توسط گوگل جریمه نخواهید شد. با پیاده کردن استراتژی های سئو کلاه سفید به کاربران سایت خود احترام گذاشته و مطالب مفیدی را به آن ها ارائه می کنید.

از جمله تکنیک هایی که در سئو کلاه سفید استفاده می شود می توان به ایجاد محتواهای کاربردی و طولانی مدت برای کاربران اشاره کرد. همچنین در این نوع سئو، مدیران سایت ها برای لینک سازی می توانند از استراتژی های مثبت مثل وبلاگ نویسی مهمان یا گسترش بلاگر استفاده کنند.

یکی از عواملی که موتور جستجوی گوگل همواره به آن اهمیت می دهد تجربه کاربری صفحات است. پس اگر می خواهید وب سایت شما رشد کند و در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرید، باید رضایت مخاطبان را به دست آورید. این کار با انجام اقداماتی مثل بهبود سرعت بارگذاری سایت، ایجاد زبانه ها و سربرگ ها، تگ های عنوان و سازگاری با موبایل صورت می گیرد.

با شرکت در دوره آموزش سئو می توانید سئو کلاه سفید را به خوبی بیاموزید و از آموزش های نادرستی که شیوه های غیراصولی رتبه گیری را ترویج می کنند، در امان بمانید.

مهم ترین بخش ها در سئو کلاه سفید عبارت اند از:

  • ساخت بک لینک به روش پست مهمان، تکنیک لینک های شکسته و…
  • تولید محتوای باکیفیت و یونیک
  • استفاده از انواع تولید محتوا مانند محتوای ویدیویی، صوتی و…
  • بهینه سازی صفحات با کلمات کلیدی مرتبط با محتوای صفحه
  • بروز رسانی اصولی محتواها
  • لینک سازی داخلی اصولی

آموزش سئو,انواع بهینه سازی سایت,انواع سئو

7- سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)

در بین انواع مختلف سئو، مخرب ترین و زیان بارترین نوع آن را می توان سئو کلاه سیاه معرفی کرد. این استراتژی با نقض دستورالعمل های موتور جستجو باعث می شود که ترافیک ارگانیک سایت به سرعت افزایش پیدا کند.

روش هایی که سئو کلاه سیاه برای ارتقای رتبه سایت به کار می گیرد غیراصولی و بر خلاف قوانین گوگل هستند، با این حال هنوز هم برخی افراد تمایل دارند از این شیوه استفاده کنند. سئو کلاه سیاه در مدت زمان کمی بازدید و ترافیک سایت شما را بالا می برد. این موضوع ممکن است کمی وسوسه کننده به نظر برسد، اما باید بدانید که در مقابل به کار بردن سئو کلاه سیاه ریسک های جبران ناپذیری را متوجه سایت خود کرده اید.

درصورتی که موتور جستجوی گوگل به تخلف شما پی ببرد منجر به جریمه یا حتی حذف دائمی سایت شما خواهد شد و می بینید که تمام آثار خوب سئو کلاه سیاه یک شبه نابود می شوند.

در سئو کلاه سیاه به شکل بی رویه ای از کلمات کلیدی در متن ها استفاده می شود و متون و لینک های مخفی نیز در صفحات سایت به کار می روند. حتی گاهی اوقات ممکن است مطالب کپی شده را در سایت هایی که از سئو کلاه سیاه بهره می گیرند ببینیم.

در این نوع سئو، وبمستر اقدام به خرید لینک به صورت عمده کرده یا با مزارع لینک همکاری می کند. به طور کلی توصیه می شود از سئو کلاه سیاه برای بالا بردن رتبه سایت خود استفاده نکنید زیرا به شدت به اعتبار کسب وکار شما لطمه وارد می کند. افزایش ترافیک سایت و رسیدن به میزان فروش مطلوب نیازمند زمان است و هرگز در فعالیت های اینترنتی نباید انتظار نتایج سریع داشته باشید.

مهم ترین بخش ها در سئو کلاه سیاه عبارت اند از:

  1. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی
  2. پنهان کاری یا Cloaking برای گوگل
  3. ریدایرکت های مخفیانه
  4. محتوای بی کیفیت
  5. لینک سازی های پولی در سایت های مختلف
  6. سو استفاده از اسنیپت ها
  7. کامنت های اسپم
  8. استفاده از مزارع لینک
  9. لینک سازی به روش pbn
  10. مزرعه لینک های سایدبار
  11. لینک های مخفی در متن
  12. محتوای مخفی
  13. بازنویسی محتوا

8- سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

این شیوه از سئو یکی از انواع سئو رایج و پرکاربرد است که افراد زیادی از آن استفاده می کنند.

سئو کلاه خاکستری ترکیبی از سئو کلاه سیاه و کلاه سفید است. تاکتیک های سئو کلاه خاکستری می تواند موجب افزایش سریع ترافیک ارگانیک شود. اگرچه این روش به اندازه سئو کلاه سیاه خطرناک نیست و جریمه شدن توسط گوگل یک امر احتمالی محسوب می شود، اما باید گفت که نتایج به دست آمده از سئو کلاه خاکستری ناپایدار بوده و دوام ندارند. در سئو کلاه خاکستری مدیران سایت ها با خرید دامنه های منقضی شده، استفاده از PBN برای ایجاد لینک و خرید فالوور در شبکه های اجتماعی برای افزایش مخاطبان سایت خود تلاش می کنند.

با توجه به اینکه الگوریتم های گوگل پیوسته بروزرسانی می شود، ریسک جریمه شدن سایت به دلیل استفاده از تکنیک های سئو کلاه خاکستری همیشه متوجه شما خواهد بود. بنابراین به کارگیری چنین روش هایی به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.

مهم ترین بخش ها در سئو کلاه خاکستری عبارت اند از:

  1. خرید دامنه های قدیمی و منقضی شده
  2. بازنویسی محتواهای تکراری
  3. لینک سازی شبکه ای
  4. خرید بازدیدکننده
  5. خرید بک لینک سایت های قوی
  6. انتشار مکرر رپورتاژآگهی

9- سئو منفی (Negative SEO)

همه انواع سئو سایت که تا اینجا معرفی کردیم مواردی بودند که مدیر وب سایت می تواند از بین آن ها یک یا چند مورد را انتخاب کرده و برای بهبود رتبه سایت خود اعمال کند. اما نوع دیگری از سئو وجود دارد که کنترل آن از دست مدیر سایت خارج است و خطر آن همیشه شما را تهدید می کند.

سئو منفی نوعی سئو مخرب است که زیر مجموعه سئو کلاه سیاه قرار می گیرد با این تفاوت که اغلب توسط رقبای شما به هدف تخریب رتبه سایتتان انجام می شود. اگر رقبای شما با ساخت لینک خودکار اسپم یا اضافه کردن شما به یک مزرعه لینک بخواهند رتبه جستجوی سایت شما را خدشه دار کنند، احتمال دارد وب سایت شما توسط گوگل جریمه یا متوقف شود؛ همچنین امکان دارد برخی افراد برای کاهش رتبه سایت شما اقدام به درج نظرات منفی درباره محصولات سایتتان بکنند یا حتی وب سایت شما را برای سرقت لینک ها هک کنند.

برای اینکه کسب و کار خود را از چنین ریسک هایی در امان نگه دارید، باید بدانید چطور با سئو منفی مقابله کنید؛ بنابراین اگر حفظ و ارتقای رتبه سایت برایتان اهمیت دارد، بهتر است به میزان کافی برای امنیت سایت خود هزینه کنید.

آموزش سئو,انواع بهینه سازی سایت,انواع سئو

10- سئو یوتیوب

یوتیوب جزو شبکه های اجتماعی محبوب و پرطرفداری است که کاربران فراوانی دارد بنابراین به عنوان یک فرصت عالی برای پیشرفت و تبلیغ کسب و کارها محسوب می شود. سئو یوتیوب بسیار شبیه به سئو گوگل است و از کلمات کلیدی و عبارات خاص پیروی می کند. برای اینکه کسب وکار خود را در کانال یوتیوب خود تقویت کنید لازم است ویدیوهایی با زمان طولانی و برچسب های مرتبط با آن آپلود کنید و از کلمات کلیدی اصلی خود را در عنوان ویدیو و توضیحات متا قرار دهید.

یوتیوب بعد از گوگل، دومین موتور جستجوی بزرگ دنیا شناخته می شود و تعداد کاربران آن هرروز اضافه می شود. پس اگر به دنبال بستری برای تبلیغ برند خود و جذب مشتریان بالقوه هستید، پیشنهاد می کنیم روی یوتیوب هم سرمایه گذاری کنید.

11- سئو جستجوی صوتی (Voice search SEO)

بر خلاف چندین سال پیش که جستجو در اینترنت فقط از طریق دستگاه کامپیوتر امکان پذیر بود، امروزه افراد بسیاری برای جستجو کردن از تلفن همراه استفاده می کنند. علاوه بر این به لطف دستیار صوتی گوشی های همراه، کاربران اینترنت به جای تایپ کردن عبارت مورد نظر خود از طریق جستجوی صوتی آن را پیدا می کنند.

به دلیل اینکه جستجوی صوتی اغلب شامل زبان عامیانه کاربران می شود، ممکن است کلمات کلیدی یا ساختار جملات متفاوتی داشته باشد. از آنجا که درصد قابل توجهی از مشتریان سایت ها کاربران گوشی همراه هستند، لازم است وب سایت خود را با نیازهای این افراد مطابقت دهید. به این معنا که در کنار قابلیت سازگاری با موبایل، باید صفحات خود را برای جستجوی صوتی نیز بهینه کنید. برای اینکه سایت خود را با جستجوی صوتی همگام کنید می توانید کلمات کلیدی محاوره ای یا کلیدواژه های دم بلند را به کار ببرید. همچنین ایجاد بخش سوالات متداول به سئو جستجوی صوتی کمک می کند.

نتیجه گیری

در دنیای امروز افراد تقریبا هر چیزی را که لازم دارند از طریق اینترنت پیدا می کنند و برای گرفتن جواب سوالات خود از اینترنت کمک می گیرند. این مسئله صاحبان کسب و کار را به این فکر انداخت که از چنین فضایی برای تبلیغ و گسترش حرفه خود استفاده کنند.

با زیاد شدن تعداد وب سایت ها، موتور جستجوی گوگل الگوریتم های پیچیده ای را برای اولویت بندی نتایج جستجوی کاربران ایجاد کرد. اگر شما هم یک وب سایت فروش محصولات یا خدمات دارید و می خواهید مشتریان خود را افزایش دهید، یادگیری اصول بهینه سازی سایت برای شما یک ضرورت به حساب می آید. به همین خاطر در این مقاله از سری مقاله های نیوسئو به طور کامل به معرفی مفهوم سئو و انواع آن پرداختیم تا با اگاهی بیشتری برای افزایش رتبه سایت خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود