بازاریابی شبکه های اجتماعی و استراتژی های اعجاب انگیز آن

آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی,انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی,بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از مباحث بسیار مهم دنیای مجازی امروزی است. همانطوری که سئو سایت دارای استراتژی های بازاریابی فوق العاده ای برای سایت های مختلف می باشد، شبکه های اجتماعی هم نیاز دارند تا انواع استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی در آن ها به کار برده شود.

تخمین زده می شود که چیزی حدود نصف جمعیت کره زمین، کاربران فعال شبکه های اجتماعی هستند. در بین همه آن ها، فیسبوک حدودا 2 میلیارد و 500 هزار کاربر داشته و واتس اپ نیز چیزی حدود 1 میلیارد و 600 هزار کاربر فعال دارد. اینستاگرام که یکی از دست آوردهای فیسبوک به شمار می رود، خود دارای یک میلیارد کاربر است.

با وجود اینکه فیسبوک سرآمد تمامی شبکه های اجتماعی است، باز هم افراد تمایل دارند که وقت خود را در پلتفرم های دیگر نیز بگذارنند. YouTube ،Twitter ،LinkedIn ،Pinterest و TikTok در حال حاضر برخی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی غیر فیسبوک هستند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی کاملا متفاوت از بازاریابی سنتی است. تنها در سال 2018، 74 میلیارد دلار برای بازاریابی رسانه های اجتماعی در سراسر جهان هزینه شده است. علتش این است که بازاریابی در رسانه های اجتماعی نتیجه و ROI مناسب تری نسبت به تبلیغات سنتی دارد.

حال که اهمیت و جایگاه شبکه های اجتماعی را به خوبی متوجه شدید، در ادامه این مقاله به بررسی برترین و کاربردی ترین استراتژی های فوق العاده بازاریابی شبکه های اجتماعی می پردازیم.

شروع به تولید استوری اینستاگرام کنید

همانطور که در ابتدا گفته شد، اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر دارد. و تقریباً نیمی از کاربران آن هر روز از استوری های اینستاگرام استفاده می کنند. در نتیجه این جایی است که شما می توانید از آن به عنوان یک مکان بازاریابی استفاده کرده و درآمد خوبی کسب کنید.

بنابراین اگر بخواهید که کاربران مخصوص خود را داشته باشید و اینکه آن ها به طور منظم استوری های پروفایل اینستاگرام شما را دنبال کنند، شما نیاز دارید تا نکات آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی را در روند کاری خود پیاده سازی کنید.

اگر شما نیز قصد استفاده از استوری های اینستاگرام را دارید، در اینجا برخی از بهترین روش ها برای ایجاد استوری های اینستاگرام پربازدید و محبوب را ارائه کرده ایم:

  • استفاده از هشتگ ها
  • افرودن مکان
  • انجام نظرسنجی های هدفمند و دعوت از کاربران برای مشارکت در آن ها
  • از هشتگ های بروز استفاده کنید
  • از قالب های صحیح عکس و ویدئو استفاده کنید تا مطالب شما در تلفن های همراه، اندازه مناسبی داشته باشند
  • مهمترین و بروزترین استوری های خود را در highlights قرار دهید
  • از لینک ها استفاده کنید
  • CTA های قدرتمند را در استوری های خود به کار ببرید

شروع کار با تبلیغات YouTube

YouTube با حدود 2 میلیارد کاربر، خود بزرگترین و فعال ترین شبکه اجتماعی ویدیو است. به طور متوسط ​​، کاربران آن هر بار که YouTube را باز می کنند حداقل 40 دقیقه در این شبکه اجتماعی زمان می گذرانند.

اگر کاربر YouTube هستید، از آگهی های YouTube که قبل و در طول فیلم هایی که پخش می شود، آگاه هستید. تصور کنید که تبلیغات شما بر اساس انتخاب آن ها از نظر خریدار، به کاربران انتخاب شده به صورت هدفمند نشان داده می شود. این یکی از از مهمترین تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی است که می توانید از آن در روند کاری خود استفاده کنید.

البته دقت داشته باشید که به دلیل فیلتر بودن این رسانه قدرتمند در کشور ما، بهتر است که از سایت های مشابه که فعالیت داخلی دارند استفاده کنید، آپارات یک پلتفرم مناسب است برای پیاده سازی نکات آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی.

استفاده از IGTV برای بازدید بیشتر

آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی,انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی,بازاریابی شبکه های اجتماعی

اگر انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی را در مورد اینستاگرام بخواهیم در نظر بگیریم، IGTV یکی از بهترین هاست که پیش از مورد استفاده قرار گرفتن در اینستاگرام، یک برنامه مستقل بود.

قبل از اینکه این امکان به اینستاگرام اضافه شود، بازاریابان و همچنین کاربران این شبکه اجتماعی برای کسب اطلاعات مفید و زیاد در مورد یک محصول و یا ارائه یک خدمات، دچار مشکل بودند. اما اکنون شما می توانید به راحتی و بر اساس اصول و روش های آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی، کسب و کار خود را شدیدا ارتقا دهید.

بنابراین برای ارائه ویدئوهایی با کیفیت و ارزشمند و همچنین به دست آوردن نظرات و تعامل بیشتر با کاربران، فیلم های خاص IGTV را تولید کرده و به اشتراک بگذارید. در اینجا هفت نکته مفید برای شروع کار با بازاریابی IGTV ارائه شده است:

  1. فیلم ها را با فرمت اینستاگرام (عمودی) ایجاد کنید
  2. محتوای ویدیوی خود را کوتاه و واضح نگه دارید ( اطلاعات آن باید در عین حال زیاد باشد).
  3. زمینه های مختلف یا مکان های مختلف را برای فیلمبرداری از ویدیوی خود انتخاب کنید (این امر به ایجاد علاقه بصری برای مخاطب کمک می کند).
  4. اجرای نمایش ها و مصاحبه های سرگرم کننده (اطمینان حاصل کنید که آن ها مرتبط باشند).
  5. زیرنویس ها را به فیلم های خود اضافه کنید (این امر، کار را برای کاربرانی که بدون صدا ویدئوها را مشاهده می کنند، راحتتر می کند)
  6. برای ارسال پیام های مهم در طول فیلم از متن های Pop-Up استفاده کنید.
  7. کاورهای جذابی تولید کنید که عبارات کلیدی مدنظرتان نیز در آن ها وجود داشته باشد.

بازیابی ویدئویی به صورت live

یکی از تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی این است که از روش های جدید و متفاوت استفاده کنید. شبکه های اجتماعی از روش ها و استراتژی هایی استفاده می کنند که بر اساس آن ها، اهمیت ویدئوها نیز افزایش پیدا کرده است.

از آنجا که کاربران یک سوم وقت خود را صرف تماشای فیلم های آنلاین می کنند، بازاریابی ویدیویی اکنون به بخشی جدایی ناپذیر در هر استراتژی موفق از انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.  به همین دلیل، 87 درصد از بازاریابان از ویدئو برای بازاریابی مطالب و برندهای مورد نظر خود استفاده می کنند.

بدیهی است که با توجه به این نکات، تمامی کسب و کارها و بازاریابانشان، از ویدئو در روند کاری خود استفاده می کنند؛ بنابراین اکنون زمان آن رسیده است که یک قدم جلوتر برداشته و در بازاریابی ویدئویی از ویدئوهای live استفاده کنید.

ویدئوهایی که به صورت live هستند، آینده بازاریابی ویدیویی می باشند. مردم علاقه بیشتری به تماشای فیلم های زنده نسبت به فیلم های از پیش ضبط شده دارند؛ زیرا این ویدئوها قابل اعتمادتر هستند. کاربران می دانند که هیچ ویرایشی در آن ها وجود نداشته و آنچه می بینند صحیح و بدون نظارت است.

بر اساس آمارهای به دست آمده،  به طور کلی حدود 80 درصد از کابران وب سایت های نیز برای خرید یک محصول یا خدمات یک کسب و کار، اعتماد بیشتری به ویدئوها داشته و بر اساس آن ها تصمیم نهایی خود را می گیرند. در نتیجه اگر تا الان از ویدئوهای live در شبکه های اجتماعی استفاده نکرده اید، پیشنهاد می کنیم که سریعا در این زمینه اقدام کنید. در این صورت می توانید کمک زیادی به بازاریابی شبکه های اجتماعی خود بکنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود