چگونگی بکارگیری کلمه کلیدی اصلی در صفحات سایت

پخش ویدئو

اگر سایت وردپرسی دارید یا ندارید، این نکته بسیار حائز اهمیت است که برای هر صفحه یک کلمه کلیدی اصلی داشته باشید. هر صفحه از وب سایت شما باید با یک کلمه کلیدی اصلی یا کلیدواژه اصلی در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود. اگر قرار باشد که شما چند صفحه با یک کلمه کلیدی اصلی داشته باشید، گوگل و کاربر را دارید دچار سردرگمی می کنید و آن ها متوجه نمی شوند که کدام صفحه از سایت شما اطلاعات کامل تری از آن کلید واژه اصلی دارد.

آیا استفاده از چند عبارت کلیدی در یک صفحه کار اشتباهی است؟

هیچ اشکالی ندارد. اگر به سطح مقاله دقت کنید بر اساس تعداد کلمات مقاله مثلا 2000، 4000 و یا … شما می توانید تعداد زیادی کلمه کلیدی فرعی یا کلمه کلیدی LSI استفاده کنید. اما کلید واژه اصلی باید یکی باشد. من نباید برای 10 صفحه سایت نیوسئو روی عبارت کلیدی اصلی فیلم آموزش سئو کار کنم. من یک صفحه دارم برای فیلم آموزش سئو، آموزش سئو و ده ها صفحه دیگر که به این صفحات لینک داخلی می دهند. این یعنی در آن ده ها صفحه، فیلم آموزش سئو و آموزش سئو کلید واژه اصلی نیست.

موضوع دیگری که وجود دارد این است که درصد زیادی از بک لینک هایی که شما برای آن صفحه خاص می گیرید، برای همان کلید واژه باشد. اگر بخواهم به صورت درصدی اعلام کنم باید 50 درصد برای آن کلیدواژه باشد و 50 درصد دیگر مخلوطی از کلمه کلیدی LSI یا فرعی شما باشد. می دانید چرا اسم سایت وردپرسی را اول ویدیو آورده ام؟ افزونه Yoast در سایت های وردپرسی قسمتی برای کلید واژه مرکزی دارد. حال اگر کلیدواژه مرکزی که در این قسمت قرار می دهید با کلید واژه مرکزی در مقاله دیگری یکی باشد، برای شما پیام اخطار ارسال می کند. اینجاست که من می گوییم این ابزار می تواند به شما کمک بسیاری کند. بنابراین به این کلید واژه اصلی دقت کنید و برای انتخاب آن تحقیق کنید.

4 نظر در مورد مقاله “ چگونگی بکارگیری کلمه کلیدی اصلی در صفحات سایت ” ثبت شده است
  1. مجتبی

    سلام، آموزش خیلی خوبی بود اما من یکم سوال ظریف‌تری دارم که نتونستم بهش یرسم.
    من یکی از کلید واژه‌هام «پابند نقره» هست.
    برای این کلمه که بیشترین جستجو رو داره من کلمات جانبی زیر رو از گوگل در آوردم:
    پابند نقره
    انواع پابند نقره
    پابند نقره دیجیکالا
    پایند نقره زنانه
    پابند نقره قیمت
    خرید اینترنتی پابند نقره
    خرید پایند نقره
    قیمت پابند نقره
    پایند نقره خرید
    فروش پایند مقره
    قیمت پابند نقره زنانه
    مدل پایند نقره
    الان سوال من این هست که برای تک تک این کلمات مقاله جداگانه‌ای بنویسم و به صفحه‌ای ای پابند نقره خودم لینک بدم داخلشون؟
    اگه باید یک سری‌ها رو با هم در نظر بگیرم کدوم‌ها باید باشن؟


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما دوست عزیز. یک لندینگ پیج بسازید و کلمه کلیدی اصلی اون رو “پابند نقره” قرار بدید و دیگر کلمات کلیدی رو در همون لندینگ پیج به کار ببرید. کلمات کلیدی مرتبط lsi و فرعی ها. این سازوکاری است که هم راحت تر از روش های دیگه ست و هم اینکه زودتر نتیجه میده.


  2. حیدری

    سلام. ممنون بابت اطلاعاتی که به اشتراک می ذارید.
    اگر محتوای سریالی داشته باشیم و کلمات کلیدی یکی باشه چطور؟ مثلا فرض کنیم قراره در رابطه با تولید محتوا بنویسیم و کلمه “آموزش تولید محتوا” کلید واژه ما هست، آیا باز هم نباید از یک کلید واژه مشترک استفاده کرد؟


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما دوست عزیزم. خیر این کار رو نکنید. پیشنهاد می کنم که یک برگه یا صفحه ایجاد کنید با عبارت کلیدی که می فرمایید و اون صفحه رو به صورت مرتب بروز رسانی کنید. اطمینان حاصل کنید که اصول بروز رسانی رو مطابق با سئو پیاده سازی کنید. در هر حال صفحه آموزش تولید محتوا ما هم می تونه به شما کمک کنه.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود