آموزش کسب درآمد از تولید محتوا 2023

تولید محتوای آنلاین,چگونه با تولید محتوا کسب درامد کنیم,درامد تولید

کسب درآمد از تولید محتوا اگر بر اساس یک سری اصول و قواعد خاص انجام شود، می تواند به مقدار قابل توجهی برای هر شخصی پولساز باشد. به کارگیری اصول سئو سایت می تواند به بهبود روند نوشتن مقاله برای سایت های مختلف با ویژگی های متفاوت، کمک زیادی بکند.

به طور کلی وبلاگ نویسی می تواند بسیار شیرین باشد و در عین حال ممکن است برای شما درآمد خوبی به وجود بیاورد. با کسب درآمد از طریق تولید محتوا، می توانید به راحتی و بدون هیچ مدرک تحصیلی خاصی درباره هر موضوعی که دوست دارید محتوا تولید کرده و آن را به یک مقاله با ارزش برای یک سایت تبدیل کنید.

نکته ‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که کسب درآمد از تولید محتوا لازمه داشتن استعداد نویسندگی و همچنین استفاده از دوره های آموزش تولید محتوا می باشد. قبل از اینکه بررسی چگونگی کسب درآمد از طریق تولید محتوا و راه ‌های مختلف رسیدن به آن بپردازیم، بهتر است جایگاه و اهمیت تولید محتوا برای سایت را بهتر درک کنیم.

🔵 تولید محتوا چیست؟

به زبان ساده، تولید محتوا یعنی انتقال اطلاعات یا معرفی یک موضوع با یک هدف خاص و مشخص به مردم است. تقریبا تمام کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی برای شروع کار خود و معرفی برند و محصولات خود به مردم، به یک نیروی تولید محتوا نیاز دارند. البته تولید محتوا در قالب های مختلفی انجام می شود، برای مثال افرادی که در اینستاگرام با عکس یا فیلم مطالبی را منتشر می کنند، تولید محتوای تصویری انجام می دهند، یا افرادی که در زمینه پادکست و… هستند، کار تولید محتوای صوتی را بر دوش دارند.

اما هدف ما در این مطلب، بررسی کسب درآمد از تولید محتوا به صورت متنی است، یعنی همین مطالب و اطلاعاتی که در سایت های مختلف در گوگل به صورت روزانه می خوانید.

🔵 اهمیت تولید محتوا برای سایت

همانطور که می دانید محتوا یکی از اصلی ترین نقش ها را در زمینه سئو سایت بر عهده دارد. بنابراین اگر شما بخواهید که رتبه صفحات خود را از طریق اصول سئو سایت افزایش دهید، قطعا نیاز دارید تا از نکات آموزش تولید محتوا استفاده کرده و تمامی آن ها را در روند فعالیت های خود پیاده سازی کنید.

نکته بسیار مهمی که باید آن را در نظر داشته باشید این است که بدانید تولید محتوا تنها نوشتن مقاله و متن برای صفحات سایت های مختلف نیست؛ شما باید بسیاری از نکات را در تولید محتوای خود استفاده کنید تا به واسطه آن ها یک مقاله ارزشمند از خود ارائه کرده باشید.

لحن نوشتن محتوا، بررسی هدف جستجو، کاربرد صحیح کلمات کلیدی، استفاده از تصاویر مناسب سئو در متن محتوا و …، از نکاتی هستند که شما حتما باید به عنوان یک نویسنده و تولید کننده محتوا، آن ها را رعایت کنید.

🔵 تولید محتوا به چه دسته هایی تقسیم بندی می شود؟

انواع تولید محتوا بسته فاکتورهای مختلف دسته بندی می شوند. این دسته بندی به شرح زیر است:

✔️ تولید محتوا بر اساس نوع مخاطب

این نوع تولید محتوا یا برای عموم مردم محتوا تولید می شود که بر اساس آن، هر فردی که محتوا را بخواند، تا حدودی مفهوم محتوا را درک می کند. در نتیجه گزینه مناسبی برای کسب درآمد از تولید محتوا می باشد و تولید محتوا برای گروهی خاص است. در این صورت معمولا محتواها کاملا تخصصی بوده و شما باید علم لازم برای فهم آن را داشته باشید. پس به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود:

  • تولید محتوا برای عموم مردم (مثال: تولید محتوا بخش بلاگ سایت های مختلف)
  • تولید محتوا برای گروه خاص (مثال: تولید محتوا مقاله تخصصی موضوع دندانپزشکی)

✔️ تولید محتوا بر اساس مکان انتشار

در این صورت ملاک بر این است که محتوای تولید شده قرار است کجا منتشر شود. عموما محتواهای این بخش در دسته بندی زیر قرار می گیرند:

  • تولید محتوا برای سایت (مثال: محتوای بخش بلاگ سایت های مختلف)
  • تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی (مثال: تولید محتوا اینستاگرام)
  • تولید محتوا برای اپلیکیشن ها با پلت فرم های مختلف (مثال: تولید محتوا برای اپ های اندروید)

هر کدام از این نوع تولید محتوا در کسب درآمد از تولید محتوا، هزینه خاصی را برایش در نظر می گیرند و هر کدام نیز تخصص خاص خود را می طلبد.

✔️ تولید محتوا بر اساس فرمت طراحی و تولید

این نوع تولید محتوا را می توان گفت اصلی ترین دسته بندی در انواع تولید محتوا است. این دسته به شرح زیر می باشد:

  • تولید محتوا متنی (مثال: محتوای متنی سایت ها)
  • تولید محتوا تصویری (مثال: تولید تصاویر، عکاسی، اینفوگرافیک ها و … )
  • تولید محتوا صوتی (مثال: پادکست ها، فایل های صوتی، کتاب های صوتی و …)
  • تولید محتوا ویدیویی (مثال: ویدیوهای تبلیغاتی، آموزشی در فضاهای یوتیوب، آپارات و … )

🔵 چگونه شروع به کسب درآمد از تولید محتوا کنیم؟

برای هر کاری نقطه شروعی وجود دارد و پیش از انجام آن، باید یک سری تمهیدات را به عمل بیاوریم. تولید محتوا نیز نیازمند کسب اطلاعات و یادگیری است. بنابراین اگر می خواهید یک تولید کننده محتوا حرفه ای شوید و ماهیانه بین 500 هزار تومان تا بیش از 10 میلیون درآمد داشته باشید، با ما همراه باشید.

1- موضوع فعالیت خود را انتخاب کنید

می دانیم که زمینه های بسیار زیادی برای تولید محتوا وجود دارند، از آشپزی و گردشگری گرفته تا مطالب روانشناسی و حتی محتواهای تخصصی در یک شغل مانند تعمیرکار آسانسور. اول از همه باید با توجه به علاقه خود، یکی یا چند مورد از گزینه های مختلف را انتخاب کنید و کار خود را شروع کنید.

2- اطلاعاتتان را بالا ببرید

برای کسب درآمد از تولید محتوا، شما باید بتوانید مطالب با کیفیت و مفید بنویسید تا مشتری از آن راضی باشید، حتی اگر می خواهید برای سایت خود نیز تولید محتوا کنید باید سعی کنید استانداردهای خود را بالا ببرید و برای کسب رتبه یک گوگل، تلاش کنید. زمانی که درباره موضوعی که می خواهید برایش محتوا بنویسید اطلاعات خوبی داشته باشید، می توانید محتوایی خاص و یونیک بنویسید که در میان تمام محتواهای موجود در وب، از بالاترین ارزش و اعتبار برخوردار است.

🔵 درآمد دلاری با تولید محتوا (چگونه؟!)

کسب درآمد دلاری با تولید محتوا کار دشواری نیست. فقط توانایی تولید محتواهای باکیفیت را داشته باشید. در این صورت، می توانید با سایت های فریلنسری خارجی ارتباط برقرار کرده و درآمد دلاری، داشته باشید.

1- دوره آموزشی

یکی از پرکاربردترین روش های درآمد از تولید محتوا به صورت دلاری، آماده سازی دوره آموزشی و فروش آن در وب سایت های خارجی است. این روش شاید کمی دشوار به نظر برسد اما کاربران خارجی زیادی هستند که حاضرند چند 100 دلار برای یک دوره آموزشی هزینه کنند.

برای کسب درآمد از تولید محتوا همان طور که گفتیم، باید محتوای باکیفیت بسازید. یک دوره آموزشی نیز می تواند حاصل یکسری محتوای باکیفیت باشد.

اولین و راحت ترین راه برای کسب درآمد دلاری با تولید محتوا استفاده از یوتیوب است. به وسیله یوتیوب، دیگر دغدغه ای مانند داشتن درگاه پرداخت و پرزنت مشتری و… را ندارید. شما دوره را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده و پول خود را از یوتیوب دریافت می کنید. به همین سادگی…

البته روش های دیگری برای ارائه محتوا در وب سایت های خارجی وجود دارد، اما راحت ترین راه همین است.

2- نوشتن محتوای انگلیسی

سایت های خارجی زیادی هستند که به دنبال نویسنده می باشند. شما اگر بتوانید یک محتوای سئو شده انگلیسی یا هر زبان دیگری، تولید کنید. وب سایت های مختلف خارجی برای هر کلمه محتوای شما، مبلغی دلاری در نظر می گیرند.

برخی از مهم ترین سایت های فریلنسری دنیا که امکان ثبت نام برای ایرانیان نیز وجود دارد، عبارت اند از:

  • سایت upwork
  • سایت PeoplePerHour
  • سایت Guru
  • سایت Freelancer
  • سایت Fiverr

این 5 سایت هر کدام همانند سایت های ایرانی پونیشا و جابینجا امکان اخذ پروژه وجود دارد.

توجه: قبل از کسب درآمد از تولید محتوا، حتما یک حساب خارجی از روش های مختلفی که وجود دارد، برای خود ایجاد کنید تا نگرانی بابت نقد کردن درآمد دلاری خود، نداشته باشید.

3- تولید محتوا ویدیویی

یکی از روش های کسب درآمد از تولید محتوا ساخت ویدیو است. این روش هم امکان درآمدزایی ریالی را برای شما مهیا می کند و هم امکان درآمدزایی دلاری. به روش های مختلفی می توان از طریق تولید محتوای ویدیویی، کسب درآمد کنید.

  1. ارتباط با سایت های فریلنسری و گرفتن پروژه تدوین و ساخت ویدیو
  2. راه اندازی کانال در یوتیوب و کسب درآمد دلاری اصولی

راه اول ممکن است کمی دشوارتر راه دوم باشد، اما معمولا سایت های خارجی، بیشتر از سایت های ایرانی، به دنبال ویدیو برای وبسایت یا کانال یوتیوبشان هستند. شما می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید و پروژه بگیرید.

البته پیشنهاد می شود که ابتدا راه دوم را انتخاب کنید. چون با داشتن یک کانال یوتیوب با انواع ویدیوهای جذاب، امکان گرفتن پروژه خارجی بسیار ساده تر است. سایت های خارجی معمولا به افرادی در این زمینه اعتماد می کنند که حداقل یک کانال ساده یوتیوب داشته باشند.

🔵 20 راه کسب درآمد از طریق تولید محتوا

حال که اهمیت تولید محتوا را به خوبی درک کرده اید، بهتر است ادامه این مقاله را با دقت بیشتری مطالعه بفرمایید. در این مقاله ما سعی کرده ایم راه هایی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم که از طریق آن ها می شود پاسخ مناسبی به این سوال که چگونه با تولید محتوا کسب درآمد در منزل کنیم، ارائه داد.

✔️ 1) فروش محتوای تولید شده توسط شما

همانطور که در بالا گفته شد، محتوا یکی از اساسی ترین بخش های سایت به شمار می رود و همچنین بسیاری از صاحبان وب سایت ها، می خواهند بهترین محتوا را در صفحات خود داشته باشند تا به واسطه آن رنک بالایی در صفحات نتایج جستجوی گوگل دریافت کنند.

حال اگر شما بتوانید با ارائه محتواهای معتبر و با ارزش در سایت های مختلف، به دیگران اثبات کنید که نویسنده ماهری بوده و تسلط کاملی بر اصول سئو تولید محتوا دارید، طبیعتا می توانید برای سایت های مختلف سفارش تولید محتوا بگیرید.

در نتیجه، اگر وب سایت های مختلف از روند نوشتن مقاله برای صفحاتشان راضی باشند، مطمئنا تمایل بیشتری برای داشتن ادامه همکاری با شخص شما پیدا خواهند کرد. و افراد بسیاری از هر نوع کسب و کار برای سفارش تولید محتوا  به شما مراجعه می کنند و این می تواند اغاز کار حرفه ای شما باشد. همچنین اگر بتوانید در این زمینه محبوبیت زیادی پیدا کنید، میزان درآمد تولید محتوا شما به مرور زمان آن افزایش پیدا خواهد کرد.

✔️ 2) استخدام به عنوان یک نیروی تولید محتوا برای سایت های مختلف

این مورد در مقایسه با مورد قبلی که آن را را به خوبی بررسی کردیم ثبات بهتری دارد. اگر شما بتوانید به عنوان یک نیروی تولید محتوا برای یک سایت شروع به کار کنید، به شکل قابل قبولی می توانید کسب درآمد از تولید محتوا داشته باشید.

طبیعتا اگر شرکتی که با آن در حال همکاری هستید، متوجه بالا بودن توانایی شما در زمینه نوشتن محتوا شود، تمامی تلاش خود را می کند تا نیرویی مثل شما را از دست ندهد. چراکه داشتن محتوای ارزشمند می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش رتبه سایت بگذارد که این مورد، خود یکی از از اصلی ترین فاکتورهای سئو سایت است.

تولید محتوای آنلاین,چگونه با تولید محتوا کسب درامد کنیم,درامد تولید

✔️ 3) برگزاری دوره های آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوا یکی از کاربردی ترین مواردی است که علاقه مندان به سئو تمایل دارند تا از آن استفاده کنند. اگر شما توانسته باشید تجربه و مهارت کافی در این زمینه کسب کنید، طبیعتا دوره های آموزش تولید محتوا بی نظیری را برگزار خواهید کرد. همانطور که می دانید آموزش از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیاز است که به بهترین شکل ممکن انجام شود.

در نتیجه باید دقت بسیار بالایی در این زمینه داشته و مرتبا از بروزترین مقاله های آموزش سئو استفاده کنید. به این صورت شما می توانید استراتژی های جدید و فوق العاده ای را برای دانشجویان خود ارائه کرده و اطلاعات بسیار کاربردی و مفیدی در زمینه تولید محتوا به آن ها آموزش دهید.

شما همچنین می توانید یک سرفصل با عنوان چگونگی کسب درآمد از طریق تولید محتوا را به مجموعه آموزشی خود اضافه کنید. به این صورت مطمئن باشید که افراد بسیار زیادی جذب برند شما خواهند شد.

تفاوت آموزش آنلاین و آفلاین؟

همه گیری کرونا باعث هرج و مرج در زندگی ما شده بود. از کار تا تحصیل، همه چیز به آنلاین تغییر کرده است. سازگاری با تغییرات ناشی از این بیماری برای ما کمی سخت بود. دانش‌آموزان که جوانان و آینده کشور را تشکیل می‌دهند، یکی از گروه‌های آسیب‌دیده هستند.

آنها در نتیجه بیماری همه گیر کرونا گیج و بی انگیزه شدند. با این حال، آنها به تدریج با شکل آنلاین مدرسه کنار آمده اند. بسیاری از دانش آموزان در مورد شیوه های تدریس نظرات متناقضی دارند. برخی آموزش آنلاین را در خانه خود ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر آموزش آفلاین را ترجیح می دهند. هم یادگیری آنلاین و هم یادگیری آفلاین مزایا و معایب خود را دارند، در ادامه برخی از این موارد را بررسی می کنیم تا شما بدانید به عنوان یک مدرس آموزش تولید محتوا، کدام شکل از آموزش بهتر است:

متد تدریس: در حالت آنلاین، معلمان با کمک کلاس‌های مجازی به دانش‌آموزان خود آموزش می‌دهند و اگر اتصال شبکه پایدار باشد، می‌توان در هر زمان مطالبی را در دسترس قرار داد. یادگیری را می توان با ابزارهای مختلفی مانند تخته سفید مجازی، فیلم، ابزار فعالیت تکالیف، کنفرانس ویدئویی و بسیاری موارد دیگر انجام داد که یکی از بهترین مزایای کلاس های آنلاین است.

انعطاف پذیری در کلاس های آنلاین: دانش‌آموزان می‌توانند در زمان یادگیری آنلاین بدون احساس عجله و سرعت یاد بگیرند. اگر کلاسی را از دست داده اید، می توانید به سخنرانی های ضبط شده و مطالب به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید. همچنین به دانش آموزان زمان بیشتری برای مطالعه و تکمیل تکالیف یا تحقیق با سرعت، می دهد. همچنین می توانید دوره های کارآموزی دیگری را انتخاب کنید که می تواند به شما در پیشرفت شغلی کمک کند.

نحوه دسترسی به کلاس: دانش‌آموزان از سراسر جهان می‌توانند از طریق برنامه‌هایی مانند Zoom، Google Meet و Microsoft Team یا بسترهای آنلاین ایرانی مانند نرم افزار شاد، به سخنرانی‌ها و منابع دسترسی داشته باشند، زمانی که یادگیری به صورت آنلاین انجام می‌شود. آنها مجبور نیستند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، زیرا می توانند به راحتی در خانه خود در کلاس ها شرکت کنند، چه در روی تخت و چه پشت میز مطالعه.

✔️ 4) رپورتاژ آگهی و نقش آن در کسب درآمد از تولید محتوا

امروز شاهد هستیم که وب سایت های بسیار زیادی برای افزایش اعتبار خود از رپورتاژ آگهی ها استفاده می کنند. ثبت رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر می تواند به افزایش رتبه و رنک شما کمک زیادی بکند. در نتیجه بسیار مهم است که این رپورتاژ آگهی به بهترین شکل ممکن و بر اساس قواعد اصول سئو نوشته شده باشد.

حال اگر شما یک سایت تولید محتوا داشته باشید، می توانید از صاحبان سایت های مختلف سفارش های زیادی را دریافت کرده و برای آن ها رپورتاژ آگهی بنویسید. اگر افراد مختلف متوجه شوند که شما توانایی این را دارید که رپورتاژ آگهی هایی بنویسید که نقش موثری در بهبود سئو سایت آن ها دارند، با شما و برندتان قرارداد خواهند بست. به این صورت شما نه تنها کسب درآمد از طریق تولید محتوا داشته اید، بلکه توانسته اید میزان درآمد تولید محتوا خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

امیدوارم با استفاده از این مقاله توانسته باشید پاسخ مناسبی برای پرسش چگونه با تولید محتوا کسب درآمد کنیم، پیدا کرده باشید. قطعا اگر بتوانید از مواردی که در بالا گفته شد به خوبی استفاده کنید، میزان درآمد تولید محتوا شما افزایش چشمگیری خواهد داشت.

✔️ 5) استفاده از بازاریابی رابطه ای

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از تولید محتوا استفاده از بازاریابی رابطه ای است. بدین صورت که مخاطب توسط لینکی به سمت محصول و یا خدماتی راهنمایی می شود. هر چه تعداد افرادی که از این لینک به سمت محصول و یا خدمات می روند بیشتر باشد، درآمد بیشتری برای شما دارد. به طور مثال می توانید درباره محصولی که قصد تبلیغ را دارید، صحبت کنید. از چگونی استفاده از آن و از ویژگی های خوبی که دارد صحبت کنید. سعی کنید مخاطب را ترغیب کنید بر روی لینک کلیک کنند.

✔️ 6) تبلیغات کلیکی

همانطور که مشخص است در دنیای امروز برای دیده شدن کسب و کار، نیاز به تبلیغات است و همچنین یکی از راه های کسب درآمد از تولید محتوا تبلیغات کلیکی می باشد.

هنگامی که وارد سایت می شویم از ما درخواست می شود مطالب مختلفی را بخوانیم. این یک نوعی تبلیغات است. با هر کلیک بر روی لینک پورسانت دریافت می شود. هر چه تعداد کلیک بیشتر باشد، مقدار پورسانت نیز بالا می رود.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: ساخت گوگل ادسنس برای یوتیوبپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

✔️ 7) گوگل ادسنس

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از تولید محتوا ابزار رایگان گوگل ادسنس است. برای کار و استفاده این سرویس شما نیاز به یک وب سایتی دارید که به زبان انگلیسی باشد.  همچنین این وبلاگ باید جایگاه خوبی در گوگل داشته باشد و دارای محتوای بی نظیری نیز باشد.

برای استفاده از خدمات این سرویس باید به گوگل ثابت کنید که در کارتان مسمم هستید، اطلاعات واقعی را در قسمت تماس با ما قرار دهید. رعایت این نکات تاثیر بسیاری برای روند این کار دارد.

کار با گوگل ادسنس مانند تبلیغات کلیکی است. در گوگل ادسنس میزان درآمد را خودتان مشخص می کنید و سهم گوگل از هر تبلیغ 33 درصد است.

البته این نوع درآمدزایی از گوگل ادسنس مشکلات و چالش های زیادی دارد که در مقاله لینک شده بالا، کامل توضیح داده ایم.

شما با این بستر می توانید در محیط های مختلفی مانند یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک و… محتوا ایجاد کنید و به وسیله این راه ارتباطی، درآمدزایی کنید.

✔️ 8) استفاده از نظرات و ایمیل بازدیدکننده ها

بیشتر افرادی که در حوزه تولید محتوا قوی هستند از روش جمع آوری ایمیل بازدید کنند ها استفاده می کنند.

جمع آوری این ایمیل ها می تواند درآمد بسیاری برای شما به وجود آورد. از این طریق می توانید از راه تبلیغات و ارسال تبلیغ خود به ایمیل های انها به فروش بالای برسید. داشتن ایمیل های زیادی از کاربران نشان دهنده اعتماد آن ها به شما است و شما می توانید از این فرصت استفاده کنید.

در بخش نظرات محتواها کاربران زیادی هستند که سوال یا چالش خود را مطرح می کنند. شما می توانید با این افراد تعامل برقرار کنید. این بستر با اینستاگرام تفاوتی ندارد. با هر کاربر در هر حوزه ای، زمانی که از شما درخواستی دارد، باید این فرصت را از دست نداده و با آن ها تعامل برقرار کنید.

به عنوان مثال

اگر دوره آموزش اینستاگرام دارید. اگر زیر پست های سایت خود شاهد نظرات انبوهی از کاربران بودید، می توانید به طور غیرمستقیم پاسخ سوالشان را ارجاع دهید به خرید دوره. البته به صورت کاملا غیرمستقیم. شما به سادگی می توانید از بین نظرات کاربران، مشتریان وفاداری بسازید.

کسب درآمد از تولید محتوا,کسب درآمد از طریق تولید محتوا,کسب درآمد با محتوا نویسی

✔️ 9) محتواهای خاص برای کاربران ویژه

اگر مهارت بالایی در نوشتن دارید. اگر در حوزه خاصی توانایی تولید محتوا به بهترین شکل ممکن را دارید، می توانید برخی از محتواهای خاص خود را مخصوص کاربران ویژه بگذارید. برای این کار کافیست ابتدا محتواهای رایگان خود را برای عموم به اشتراک بگذارید، بعد از مدتی که کاربران با محتواهای شما انس گرفتند، به عنوان یک روش کسب درآمد از تولید محتوا، برای دسترسی به محتواهای خاص خود، اشتراک ویژه بگذارید.

با این روش هم محتواهای خود را ارزشمند کرده اید و هم می توانید درآمد کسب کنید.

به عنوان مثال

شما در حوزه ترفندهای اینستاگرام توانایی بالایی داشته و ترفندهای کاربردی و خوبی را می دانید. برخی از این ترفندها را به رایگان در اختیار کاربران قرار دهید. اما برخی از ترفندهای ویژه خود را تنها به کاربرانی ارائه دهید که اشتراک ویژه شما را تهیه کنند.

البته بهتر است که در کنار محتوای ویژه خود، محصول الکترونیکی نیز ارائه کنید. مثل کتاب الکترونیکی، یک فایل pdf از پیج های مناسب تبلیغات و… .

✔️ 10) گرفتن پروژه تولید محتوا متنی

یکی از متداول ترین روش های درآمد از تولید محتوا (تولید محتوا متنی برای وب سایت ها) گرفتن پروژه های محتوایی است. هم اکنون سایت ها و کسب و کارهای زیادی نیاز دارند که برای وب سایتشان محتوا تولید شود. شما می توانید با این سایت ها ارتباط برقرار کنید و با ارائه یک برنامه محتوایی، پروژه تولید محتوای وب سایتشان را بگیرید.

روش های زیادی برای گرفتن پروژه تولید محتوا، وجود دارد. کافیست دستمزد تولید محتوا متنی خود را مشخص کنید و با آن ها ارتباط برقرار کنید. در ادامه روش های گرفتن پروژه تولید محتوا را برای شما شرح می دهیم:

  1. استفاده از سایت های فریلنسری
  2. استفاده از شبکه های اجتماعی
  3. بررسی وب سایت ها و ارائه پیشنهاد تولید محتوا
  4. بررسی محتواهای یک وب سایت، پیدا کردن ایرادات محتوایی و ارتباط با کارفرمای سایت
  5. و…

روش های مختلف دیگری نیز وجود دارد اما بیشتر کارشناسان و نویسندگان تولید محتوا، از سایت های فریلنسری برای گرفتن پروژه های تولید محتوا، استفاده می کنند. بهترین سایت های فریلنسری عبارت اند از:

  1. سایت پونیشا (Ponisha)
  2. سایت کارلنسر (Karlancer)
  3. سایت انجام میدم (Anjammidam)
  4. سایت پارس کُدرز (Parscoders)
  5. سایت پارس فریلنسر
  6. سایت تایپیران(typeiran)

هر کدام از این سایت ها راه و روش هایی برای گرفتن پروژه دارد. ابتدا باید ثبت نام کنید، رزومه خود را بارگزاری کرده یا اینکه رزومه خود را در قالب این وب سایت ها، آماده سازی کنید و با روش هایی که این سایت ها، مشخص کردند، با کارفرما ارتباط برقرار کنید.

✔️ 11) تدوین استراتژی تولید محتوا

اگر توانایی این را دارید که برای محتواهای یک سایت، برنامه ریزی کنید یا اینکه می توانید برای شروع کار تولید محتوا یک سایت بهترین راهکارها را دهید و یا اگر می توانید برای یک سایت جوری برنامه ریزی کنید که با ارائه یکسری محتوای اصولی، به درآمد بالایی برسد، وقت آن رسیده که سفارش تدوین استراتژی محتوا بگیرید.

متخصصین تولید محتوا کسانی هست که می توانند برای یک حوزه کاری برنامه محتوایی ارائه کنند. یک برنامه محتوایی باید برای کارفرما مشخص کنید که کار تولید محتوا سایت خود را از کجا شروع کند، برای کدام صفحات چه محتوایی مناسب است و بهتر است چه کلمات کلیدی هدفمندی را برای صفحات مختلف در نظر بگیرد.

در اصل شما با تدوین استراتژی تولید محتوا برای سایت ها، برای آن ها مشخص می کنید که کار تولید محتوا را چگونه شروع کنند و چه مسیری را طی کنند که به هدف برسند.

برای گرفتن پروژه تدوین استراتژی محتوایی نیز همانند دیگر تسک ها باید به سایت های فریلنسری مراجعه کنید یا به کسانی که به دنبال تیم تولید محتوا هستند یا در این حوزه، سردرگم اند، این پلن را پیشنهاد دهید.

این مقاله ادامه دارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود