پارافریز چیست؟ (آشنایی کامل با یک روش جذاب تولید محتوا)

پارافریز چیست

با یک بررسی ساده در بحث تولید محتوا برای وب سایت، با روش‌های مختلفی روبرو می‌شوید. روش‌هایی که هر کدام به نحوی می‌تواند محتوایی با درجه کیفی مختلف را در انتها به شما ارائه دهد. در روش‌های مختلف تولید محتوا، یکی از متداول‌ترین راهکارها، پارافریز است. کسانی که می‌دانند پارافریز چیست، قطعاً تجربه زیادی در زمینه تولید محتوا داشته و می‌دانند که برای استفاده از این روش باید نکات و راهکارهای مختلفی را در نظر بگیرید.

ما در این محتوا قصد داریم در ابتدا به این سؤال پاسخ دهیم که پارافریز چیست و سپس شما را با راهکارها و ترفندهای مختلف پارافریز کردن، آشنا کنیم.

پارافریز یا Paraphrase چیست؟

در نویسندگی روش‌های مختلفی برای خلق محتوا وجود دارد. یکی از این روش‌ها پارافریز است. پارافریز یعنی اینکه بتوانید بعد از خواندن یک متن، ادراک خود از آن متن را با ساختاری کاملاً متفاوت در قالب روش‌های مختلف بنویسید. پس از بازنویسی یا پارافریز یک متن، در حالت کلی پیام منبع و محتوای بازنویسی، باید یکی باشد.

در این صورت است که می‌توان گفت پارافریز به درستی انجام شده است. تصور کنید شما قصد دارید به صورت شفاهی پیامی را به فردی منتقل کنید. در این راستا شما از یک فرد پیام را دریافت کرده و می‌خواهید آن را به فرد دیگری منتقل کنید. قطعاً برای اینکار شما با کلام، نوع صحبت و روش فکری خودتان آن را منتقل می‌کنید، چه بسا حتی به پیام نیز شاخ و برگ دهید.

این خود نوعی پارافریز است اما از نوع شفاهی. (البته پارافریز شفاهی از لحاظ فنی تایید شده نیست)

حال که به خوبی متوجه شدید پارافریز مقاله چیست، می‌خواهیم در ادامه بررسی کنیم که چرا این موضوع در سئو و تولید محتوا اهمیت دارد:

اهمیت پارافریز در سئو و تولید محتوا

ما همیشه در تولید محتوا به این نکته اشاره داریم که سعی کنید محتوایی یونیک تولید کنید.

تولید محتوا برای موضوعاتی که کمتر کسی به آن پرداخته است یا کمتر نمونه آن در وب سایت‌ها و پیج های مختلف، دیده شده و از طرفی برای کاربران جذاب و کاربردی است، را تولید محتوای یونیک در نظر می گیرند

یکی از روش‌های تولید محتوای یونیک، پارافریز است. البته در صورتی که هیچ شباهتی بین محتوای منبع و محتوای تولید شده، وجود نداشته باشد.

پارافریز در سئو و تولید محتوا از این جهت اهمیت دارد که به شما کمک می‌کند، محتوایی را با توجه به منبع تولید کنید که در کنار کپی محسوب نشدن، پیامی را از نگاه برند شما به کاربران منتقل می‌کند.

این اهمیت ویژه پارافریز در سئو را نشان می‌دهد. بیشتر محتواهایی که در وب سایت‌های مختلف دیده می‌شود، نتیجه پارافریز مقاله از منابع متفاوت است. نویسندگان سایت‌ها، معمولاً از منابع مختلف، الگو گرفته و محتوایی یونیک با ساختار خاص خودشان، تولید می‌کنند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تولید محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

انواع پارافریز و بازنویسی محتوا

به طور کلی 4 نوع پارافریز محتوایی وجود دارد. یعنی زمانی که متوجه شوید، پارافریز چیست می‌تواند به چهار روش مختلف، منبع محتوایی را بازنویسی کنید:

پارافریز چیست

1- تغییر اقسام کلمه و استفاده از هم معنی‌ها

منظور از اقسام کلمه یعنی استفاده از حالت‌های مختلف کلمات، هم معنی و مترادف‌ها و… است. در این حالت شما ممکن است برای یک جمله بتوانید با استفاده از اقسام مختلف یک کلمه، حالت‌های مختلفی از آن را تولید کنید.

به عنوان مثال برای جمله زیر ما حالت‌های مختلفی از آن می‌توانیم بازنویسی کنیم:

نسخه اصلی: یکی از مهم‌ترین فاکتورها در سئو سایت، ساخت بک لینک‌های مختلف است.

نمونه بازنویسی شده: یکی از اساسی‌ترین موارد در سئو و بهینه سازی سایت، ساخت انواع بک لینک با ساختارهای متفاوت است.

در نمونه بازنویسی شده از دو روش بازنویسی به طور همزمان استفاده کردیم. شما هم تغییر اقسام مختلف کلمه را شاهد هستید و هم تغییراتی جزیی در ساختار جمله. در ادامه روش تغییر در ساختار جمله را با هم بررسی می‌کنیم.

2- تغییرات در ساختار جمله

این روش حالت‌های مختلفی دارد. شما می‌توانید با جابجایی در بخش‌های مختلف جمله، یک جمله جدید را ایجاد کنید. البته فراموش نکنید که در کنار جابجایی بخش‌های مختلف جمله، باید کلمات را تا جایی که امکان دارد، تغییر دهید. پیشنهاد می‌شود از کلمات هم معنی استفاده کنید.

زمانی که بدانید پارافریز مقاله چیست متوجه می‌شوید که کلیات یک محتوای جدید با روش بازنویسی محتوا، باید متفاوت از محتوای منبع باشد. این ارزش یک محتوای تولید شده جدید را تعیین می‌کند. متاسفانه برخی از نویسندگان تنها با تغییر در کلمات و اقسام مختلف آن و استفاده جزیی از تغییرات در ساختار جمله، محتوایی تولید می‌کنند که شباهت بسیاری به محتوای منبع دارد.

اگر می‌خواهید با این جریان روبرو شوید و کاربر را با یک محتوای جدید روبرو کنید، می‌بایست از تمام روش‌های بازنویسی و پارافریز برای تولید یک محتوا، استفاده کنید.

3- کم و زیاد کردن یک جمله

در این روش شما به گونه‌ای بخش‌هایی از یک جمله را حذف می‌کنید که مشکلی برای خوانایی آن رخ ندهد. چون نگاه نویسندگان به یک موضوع ممکن است متفاوت باشد، برخی از بخش‌های یک جمله ممکن است از نگاه یک نویسنده جالب به نظر نرسد و یا بهتر است بگوییم قابل حذف باشد.

پارافریز چیست

شما با این روش به راحتی می‌توانید یک جمله جدید ایجاد کنید. نکات جالب توجه این روش در پارافریز یک مقاله، این است که گاهی اوقات به تنهایی با این روش می‌توانید یک محتوای جدید تولید کنید و حتی نیاز به دیگر روش‌های پارافریز نخواهید داشت.

البته زمانی که بدانید پارافریز چیست، متوجه می‌شوید که این روش دارای پیچیدگی‌های زیادی است و به سادگی نمی‌توان از این روش برای تولید محتوای یونیک استفاده کرد.

4- نوشتن درک مطلب

یکی از متداول‌ترین روش‌های بازنویسی یک محتوا نوشتن درک خود از یک محتواست. این روش نکات و راهکارهای مختلف خود را دارد. شما یک بخش از محتوا را خوانده، الگو برداری می‌کنید و درک خود از آن مطلب را می‌نویسید. گاهی اوقات نویسندگان، چندین مطلب را مطالعه کرده و یک محتوا از جمع بندی این مطالب تولید می‌کنند.

بازنویسی به روش نوشتن درک مطلب پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. اگر نتوانید به خوبی پیام خود را به کاربران برسانید، نه تنها هیچ بازخورد مثبتی از سوی کاربران دریافت نمی‌کنید، بلکه ممکن است دچار خسارت‌هایی به مجموعه خود شوید.

تصور کنید شما در حال تولید محتوا برای آموزش تعمیر یک وسیله هستید، اگر نتوانید به درستی نکات و راهکارها را به کاربران منتقل کنید، ممکن است باعث خرابی بیشتر آن وسیله شده و از سوی کاربر بازخوردهای منفی و حتی در برخی مواقع با شکایت از سوی آن ها، روبرو شوید.

این محتوا ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود