آموزش رایگان یوآست سئو و چگونگی کار با آن

آموزش رایگان یوآست سئو,یوآست سئو

اگر سایت وردپرسی دارید، می دانید که سئو وردپرس پیچیده است. در این زمینه افزونه ای وجود دارد به نام یوآست. بعضی افراد که در ابتدای راه هستند و با یوآست آشنایی ندارند. حال به این پرسش می رسیم که این افزونه چیست؟ افزونه یوآست ابزاری ارزشمند در بهینه سازی سایت شما، برای موتورهای جستجو است.

اگر به تازگی به علاقه مندان وردپرس و سئو اضافه شدید نگران نباشید، در این مطلب قصد داریم آموزش رایگان یوآست سئو را بگوییم و درباره این که چگونه به شما کمک می کند و چگونه می توانید از یکپارچه سازی آن استفاده کنید تا موتور جستجوی محتوای سایت شما را به کاربران نشان دهند، صحبت می کنیم.

در ادامه به پرسش های زیر پاسخ می دهیم.

در این بخش به آموزش رایگان یوآست سئو سایت می پردازیم و به سه سوال پاسخ می دهیم.

پلاگین Yoast SEO چیست؟ و چرا باید از آن استفاده کنید؟

افزونه یوآست وردپرس برای مبتدیان چه کاربردهایی دارد؟

افزونه یوآست برای کاربران پیشرفته چه کاربردهایی دارد؟

افزونه یوآست؛ دستیاری برای بهینه سازی سایت شما

پس از نصب افزونه یوآست، این افزونه مانند یک دستیار مجازی کار می کند و روش هایی را برای کمک به شما در بهینه سازی وب سایت ارائه می دهد.

با رعایت نکاتی که به شما می گوید، با بهبود سئو و قابلیت خواندن محتوای شما، سایت شما را در دسترس کاربران و خزنده های موتور جستجو قرار می دهد. یوآست سئو، پس از ادغام با Semrush ، ابزاری قدرتمند در صفحه سئو می شود که می تواند رتبه سایت شما را بهبود بخشد و کنترل بهتری بر نحوه نمایش صفحات شما ارائه می دهد.

ما در مقاله آموزش رایگان یوآست سئو دو بخش را برسی می کنیم:

  • افزونه Yoast SEO WordPress برای مبتدیان
  • افزونه Yoast SEO WordPress برای کاربران پیشرفته

ویژگی های یوآست سئو

این افزونه که کار خود را از سال 2008 آغاز کرده است، در حال حاضر بیش از یک میلیون نصب فعال دارد، روزانه بارها عبارت یوآست چیست در گوگل جستجو می شود. نکته جالب توجه این است که نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشورها نیز از این افزونه برای بهبود سئو سایت استفاده می شود.

برخی از ویژگی های این پلاگین عبارتند از:

  • دارای زبان فارسی
  • کاربری بسیار راحت و بدون پیچیدگی
  • دارای قابلیت بررسی متن از لحاظ خوانایی بودن
  • توجه بسیار زیاد به کلمات کلیدی
  • بررسی کامل محتوا و ارائه راهکارهایی برای بهبود سئو آن
  • رایگان و قابل دسترس بودن
  • دارای تنظیمات خاص برای منتشر کردن مطلب و…

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: کسب درآمد از وردپرسپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

نصب یوآست سئو روی سایت

حال که بیشتر با اینکه یوآست چیست و چه ویژگی هایی دارد آشنا شدیم، نوبت این است که آن را روی سایت نصب کنیم تا به صورت کامل با امکانات آن آشنا شویم.

پلاگین یوآست رایگان است و شما می توانید از قسمت پیشخوان، افزونه ها، آن را پیدا کنید و به راحتی روی سایت خود نصب کنید. برای این کار ابتدا باید وارد پیشخوان شوید و افزونه ها را انتخاب کنید. سپس در سرچ باکس عبارت Yoast SEO را جستجو کنید.

بعد از اینکه پلاگین برای شما آورده شد، روی افزودن کلیک کنید تا پلاگین روی سایت شما نصب شود. بعد از اینکه نصب تمام شد، گزینه جدیدی به نام سئو به پیشخوان شما اضافه می شود که مربوط به یوآست و سئو است. این گزینه سربرگ های مختلفی دارد که هر کدام کار خاصی برای سئو انجام می دهند.

بعد از اینکه به صورت کامل پاسخ سوال یوآست چیست را متوجه شدید، باید به سراغ یادگیری سربرگ های مختلف و کارهایی که برای سئو انجام می دهند، بروید. برای مثال ما به معرفی سربرگ سئو می پردازیم.

در این سربرگ قسمت های مختلفی اعم از کلید واژه کانونی، عنوان سئو، نامک، پیش نمایش گوگل و توضیحات متا وجود دارد. کلید واژه کانونی در واقع همان کلمه کلیدی اصلی است که شما محتوای خود را مطابق با آن نوشته و منتشر کرده اید.

آموزش رایگان یوآست سئو برای افراد مبتدی

برای افرادی که به تازگی با محیط وردپرست آشنا شده اند و قصد دارند در سایت خود مطالب ارزشمند تولید کنند، بهتر است در ابتدا از افزونه یوآست استفاده کنند. یوآست یک ابزار عالی برای مبتدیان است. زیرا گام به گام کارهای که باید انجام دهیم را آموزش می دهد. بعد از نصب این افزونه، می توانید مطالبی که برای وب سایت خود می گذارید تا حد زیادی سئو کنید.

تصور کنید یک محتوا برای وب سایت خود نوشته اید. زمان آن فرا رسیده است که جعبه متا و نوارکناری یوآست سئو را بررسی کنید (این موارد در مکان های مختلف در صفحه بعد از ایجاد شما وجود دارد) در اینجا ویژگی هایی را پیدا خواهید کرد که هنگام ویرایش پست خود استفاده خواهید کرد.

اگر برای اولین بار است با این افزونه کار می کنید باید به ویژگی های آن توجه کنید. این ویژگی ها عبارتند از:

  • تمرکز بر روی عبارت کلیدی
  • تجزیه و تحلیل خوانایی
  • تحلیل سئو
  • پیش نمایش Google
  • پیش نمایش فیس بوک و توییتر
  • نوع نوشته

بیایید نگاهی دقیق تر بیندازیم:

در این بخش از آموزش رایگان یوآست سئو به قسمت های مهم این افزون می پردازیم.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: کلمات کلیدی چیست؟پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

تمرکز بر روی عبارت کلیدی

اگر می خواهید برای کلمات کلیدی در گوگل رتبه بندی کنید، این شاخص برای شما باید پر اهمیت باشد.

عبارت کلیدی اصلی اولین کادری است که در نوار کناری یوآست برای وردپرس ظاهر می شود. در اینجا، یوآست از شما می خواهد کلمه ای را که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید، در نتایج جستجو وارد کنید.

توجه داشته باشید شما باید از قبل برای کلمه کلیدی اصلی تحقیق کرده باشید تا بهترین کلمه کلیدی را برای مطلبتان انتخاب کنید. پس از وارد کردن عبارت کلیدی اصلی ، یوآست به شما بازخورد مستقیمی در مورد نحوه پیاده سازی کلمه کلیدی در متن شما می دهد:

آموزش رایگان یوآست سئو,یوآست سئو

شکل های رنگی را دنبال کنید تا ببینید چه کاری خوب انجام می دهید و چه چیزی باید بهبود یابد. وقتی همه شکل ها سبز است، یعنی کار سئو خود را به خوبی انجام داده اید.

تجزیه و تحلیل خوانایی

تجزیه و تحلیل خوانایی در بخش عبارت کلیدی اصلی است. در اینجا، یوآست پست شما را تجزیه و تحلیل می کند تا تعیین کند که خواندن آن برای مخاطب آسان است یا خیر.

این افزونه متن شما را از نظر فاکتورهایی مانند جملات منفرد ، کلمات انتقال و ساختار پاراگراف بررسی می کند تا امتیازات فردی را ارائه دهد. اینها به یک امتیاز کلی اضافه می شوند.

آموزش رایگان یوآست سئو,یوآست سئو

خوانایی برای سئو خوب ضروری است، زیرا متن دارای ساختار نامناسب یا نامشخص می تواند خوانندگان را از دست بدهد. با دنبال کردن پیشنهادهای Yoast برای بهبود، می توانید متن صفحه خود را بهینه کرده و خوانایی محتوای خود را بهبود ببخشید. به یاد داشته باشید خوانایی جزء رکن اساسی آموزش یوآست سئو است.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: تحلیل سئو سایتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

تحلیل سئو

مورد بعدی تحلیل سئو است. در حالی که تجزیه و تحلیل خوانایی به شما می گوید که متن ساختار مناسبی دارد، برگه تجزیه و تحلیل SEO متن شما را تجزیه و تحلیل می کند تا به شما بگویید متن شما چقدر با موتور های جست و جو مناسب است.

برای بررسی طول فراداده، نحوه استفاده از عبارت کلیدی، پیوندهایی که در پست خود و عناصر قطعه خود استفاده کرده اید از این ابزار استفاده کنید. شما در هر یک از این عناصر امتیاز کسب می کنید و همچنین نمره کلی تحلیل سئو را کسب می کنید.

از این بازخورد به خوبی استفاده کنید و شکل های رنگی خود را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید بهترین کار ممکن را انجام می دهید.

پیش نمایش گوگل

این قسمت از آموزش یوآست سئو، پیش نمایش وب سایت خود را در صفحات جست و جوی گوگل  به شما نشان می دهد.

تصویر3

به خاطر داشته باشید که 100٪ تضمین شده نیست که پیش نمایش دقیقاً مانند SERP به نظر برسد. در حالی که گوگل ورودی شما را به عنوان مشاور مشاهده می کند، اما همچنان می تواند در SERP های خود تغییراتی ایجاد کند.

با این حال، ارائه محتوای کاملاً بهینه شده برای گوگل نشانه خوبی است زیرا به اعتماد بودن وب سایت شما اشاره می کند.

آموزش رایگان یوآست سئو,یوآست سئو

پیش نمایش محتوا در فیسبوک و توییتر

این بخش به شما امکان می دهد چطور پست شما پس از اشتراک گذاری در فیس بوک یا توییتر نمایش داده شود.

فراموش نکنید که برای افزایش تأثیر آن، عناصر مهم پست مانند عنوان و توضیحات را سفارشی کنید. اگرچه پست های شبکه های اجتماعی تأثیر کمی در رتبه بندی سئو دارند، اما می توانند به افزایش اشتراک مطالب شما کمک کنند، که می تواند بازدید کنندگان وب سایت شما را افزایش دهد.

داده های اسکیما

در این بخش آموزش یوآست سئو به داده های اسکیما می پردازیم.

کد های اسکیما به موتورهای جستجو کمک می کند نوع محتوای تعامل با آن را درک کنند.

پیش فرض یوآست برای یک پست “مقاله” است، اما شما می توانید این تنظیمات را در برگه طرح برای پست ها و صفحات جداگانه خود تنظیم کنید. اگر محتوای شما مخصوص دسته دیگری است، گزینه دقیق تری را انتخاب کنید.

آموزش رایگان یوآست سئو,یوآست سئو

یوآست سئو چگونه کار می کند؟

Yoast SEO محتوای صفحه را تجزیه و تحلیل کرده و پیشنهاداتی در مورد نحوه بهبود آن ارائه می دهد. این افزونه به شما می گوید چه مشکلاتی وجود دارد و چگونه می توانید محتوای خود را برای SEO بهبود بخشید.

پیوند دادن پلاگین نام برده با استراتژی کلمات کلیدی و استراتژی محتوا، دستورالعمل رسیدن به رتبه اول در نتایج جستجو است که در واقع مهمترین کاربرد یواست در سئو عنوان می شود. می توانید با کلیک روی تب SEO جدید در داشبورد وردپرس به Yoast SEO دسترسی پیدا کنید. در صورتی که برای نخستبن بار می خواهید از این پلاگین استفاده نمایید، باید First-time SEO configuration را ببینید.

با کلیک بر روی لینک configuration wizard، یوآست به شما در تنظیم کلیه موارد اولیه سئو کمک می کند. پیش بروید و سپس در صفحه اول، روی Configure Yoast SEO بزنید. در زیر ما شما را با بقیه بخش های ویزارد پیکربندی آشنا می کنیم.

بخش 1: Environment

در این قسمت، معمولا گزینه A را تیک می زنند؛ مگر اینکه قرار باشد سایت را توسعه دهید و بخواهید در آن تغییراتی ایجاد کنید.

بخش 2: Site type

نوع سایت را مشخص و گزینه ای را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با سایت شما داشته باشد.

بخش 3: Organization or person

در مرحله بعد، انتخاب کنید که آیا وب سایت شما نمایانگر یک سازمان است یا یک شخص. با انتخاب سازمان، از شما خواسته می شود که موارد زیر را نیز وارد کنید:

  • نام سازمان
  • لوگوی سازمان شما (ما لوگوی مربع را توصیه می کنیم 112×112)

و اگر شخص را انتخاب می کنید، فقط باید نام شخص را وارد نمایید. 

بخش 4: Search engine visibility

در قسمت نمایان بودن موتورهای جستجو، می توانید انتخاب کنید که آیا برخی از محتواها در موتورهای جستجو نمایه شوند یا خیر که معمولا افراد آن را به صورت پیش فرض می گذارند.

بخش 5: Multiple authors

انتخاب کنید که یک یا چند نویسنده داشته باشید. اگر تنها فردی هستید که در سایت خود می نویسید، یوآست سئو به طور خودکار بایگانی نویسندگان را به عنوان noindex علامت گذاری می کند تا از محتوای تکراری جلوگیری شود.

بخش 6: Google Search Console

یک کاربرد یواست در سئو این است که در بخش کنسول جستجوی Google می توانید، اطلاعات مربوط به نحوه عملکرد سایت را در جستجوی ارگانیک ببینید.

بخش 7: Title settings

در این بخش می توانید نام وب سایت و علامت جداساز را برگزینید.

بخش 8 و 9: Wrapping Up The Configuration Wizard

Yoast SEO سعی دارد شما را به موارد زیر برساند:

  • در خبرنامه یوآست سئو ثبت نام کنید
  • خرید Yoast SEO Premium ، یادگیری تحقیق در مورد کلمات کلیدی یا آموزش پلاگین ها

این مقاله ادامه دارد …

یک نظر در مورد مقاله “ آموزش رایگان یوآست سئو و چگونگی کار با آن
  1. هاجر

    عالی ممنون بابت اطلاعاتتون


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود