برندینگ در سئو و اثرات باورنکردنی آن

استراتژی مدیریت برند,انتخاب نام برند,اندروید در سئو

برندینگ در سئو و در واقع سیگنال های برند، بخشی از الگوریتم جستجوی گوگل هستند که کارشناسان سئو سال هاست در مورد آن صحبت می کنند. اگرچه گوگل به‌ طور خاص از برندهای بزرگ‌تر طرفداری نمی‌کند، عناصر خاصی از بازاریابی آنلاین و شهرت یک برند بزرگ به طور چشمگیری به آن در نتایج جستجو کمک می‌کنند و گوگل نمی تواند این مهم را از چشم کارشناسان دور نگه دارد.

سیگنال های موثر برندینگ در سئو

اینها تنها تعدادی از سیگنال‌های برند هستند که می‌دانیم به رتبه‌بندی وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو گوگل کمک می‌کنند:

تعداد جستجوهای یک برند: جستجوی برند اغلب می تواند سیگنالی برای گوگل ارسال کند. به عنوان مثال، روزانه هزاران جستجو برای “کفش های نایک” یا “عینک آفتابی Ray-Ban” انجام می شود، بنابراین، ممکن است گوگل به این برندها در نتایج جستجوی خود اولویتی بدهد (البته که من از این مسئله مطمئن هستم ولی مجبورم با ابهام درموردش صحبت کنم چون برای همه ثابت شده نیست و ممکن است اثر قطعی در سئو سایت نگذارید)

متن anchor text: انکر تکست همیشه به عنوان یک سیگنال رتبه بندی برای گوگل بوده است، اما انکر تکست برند دار به طور خاص به دلیل استفاده فراوان، در گوگل جایگاه متمایزی دارد.

صفحات فیس بوک: به نظر می رسد برندهایی که صفحه تایید شده با تعداد فالوورهای زیادی در فیس بوک دارند، یک عامل رتبه بندی در موتورهای جستجو هستند، حتی اگر این صفحات به طور کامل توسط گوگل Crawl نشوند.

صفحه توییتر: یک حساب کاربری تایید شده توییتر با تعداد زیادی فالوور و تعاملات زیاد با فالوورهای آن می تواند به عنوان یک سیگنال جستجو برای گوگل باشد.

ذکر نام برند در سایت های خبری: برندهای واقعاً بزرگ همیشه در Google News نام برده می‌شوند و برخی حتی فید نام تجاری خود را دریافت می‌کنند و باعث می‌شود گوگل فکر کند که ممکن است در نتایج جستجو نسبت به سایر شرکت‌ها بهتر باشند.

چگونه گوگل سیگنال های برندینگ در سئو را رصد می کند؟

احتمالاً گوگل تنها شرکتی در اینترنت است که منابعی در حد 80% پهنای باند اینترنت دنیا، دسترسی دارد! میگی نه؟ نگاه کن!!!

گوگل کروم

گوگل کروم 66% از بازار جهانی را در اختیار دارد. بیش از 6 نفر از هر 10 نفر از Google Chrome استفاده می کنند و تمام داده های ترافیک به گوگل بازگردانده می شود، بنابراین آنها درک خوبی از ترافیک وب سایت ها دارند.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

Google Analytics تقریبا 90% از سهم بازار را در اختیار دارد. تقریباً 90٪ از تمام وب سایت های فعال Google Analytics را نصب کرده اند. آنها نه تنها می دانند که کدام وب سایت ها برای شما ترافیک ارسال می کنند، بلکه از وب سایت هایی که شما به آن ها بازدید ارسال می کنید یا به آن ها لینک می دهید هم خبر دارند. شما حتی نیازی به نصب Google Analytics در سایت خود ندارید، فقط یک وب سایت به شما لینک می دهد که دارای Google Analytics است و آنها می توانند ترافیک مستقیم ورودی شما را تخمین بزنند.

Google Public DNS

تخمین زده می شود که 13 درصد از کل ترافیک اینترنت از طریق DNS عمومی گوگل انجام می شود. بیش از 1 از هر 10 اتصال اینترنتی در یک نقطه به خطوط اینترنت Google سفر می کند یا به خطوط اینترنت Google برخورد می کند.

مواردی مانند مشاهده یک تصویر در یک وب سایت، به این معنی است که Google می داند چه کسی ترافیک دریافت می کند چه کسی نه!

گوگل اندروید برای موبایل

توضیح زیادی نمی خواهد! اندروید سهم خیره کننده 71% از بازار جهانی را در اختیار دارد!

به نظر میرسد چه بخواهیم چه نخواهیم، اطلاعات زندگی ما در اختیار گوگل است!

Google Public DNS ( 13٪ از ترافیک اینترنت)، Google Analytics ( تقریبا 90٪ از سهم بازار)، Google Chrome ( 66٪ از سهم بازار ) و سپس Google Android ( 71.7٪ سهم بازار جهانی) 

دسترسی و قدرت Google دلیلی است که شما به سیگنال های برندینگ در سئو از همه جا نیاز دارید.

بعضی وقت ها دانشجویان دوره جامع آموزش سئو نیوسئو از من می پرسند که گوگل چگونه به اطلاعات ما دسترسی دارد که مثلا تو در مورد سئو محلی تاکید می کنی یا تاکید می کنی حواسمون به جستجوهامون در کروم باشه؟

منم دقیقا موارد بالا رو براشون توضیح میدم و میگم گوگل همیشه کنار ماست. به اکثر تعاملات اینترنتی ما دسترسی داره و می دونه ما چی میخوایم. برای همینم هست که همیشه برای بهبود شرایط سئو سایتمون باید بدونم که یک کاربر با هوش مصنوعی مافوق تصور (گوگل) داره سایت مارو چک و رتبه بندی می کنه و حواسش به خیلی چیزا هست!

15 نظر در مورد مقاله “ برندینگ در سئو و اثرات باورنکردنی آن ” ثبت شده است
  1. Sd

    Motshakeram babat in matlabe ali


  2. امیر ارجمند

    سلام خسته نباشید
    برای اینکه برندهای معتبر رو ترغیب کنیم که به ما لینک بدن فقط بحث تولید محتوای باکیفیت کفایت میکنه یا باید کارهای دیگه ای هم انجام بدیم؟


    • ناظر سایت

      با سلام
      از آنجایی که لینک خارجی در واقع رای اعتمادی است که شما به سایتی میدهید که به آن لینک داده اید، برای گرفتن لینک خارجی از برندهای معتبر نیز باید ارزش و اعتماد لازم را کسب کنید.


  3. فرنوش

    ممنون مثل همیشه عالی


  4. ارجمند مقدم

    سلام ممنون از سایت خوبتون


  5. اپل استور مشهد

    ممنون


  6. Mj

    نه منظورم از اوردن اسم نیوسئو در سایت خودتون هست
    برای مثال این مطالب از سایت دیجیاتو https://goo.gl/VymRXn
    همون طور که میبیند کلمه در متن “در ادامه با دیجیاتو همراه باشید” به دیجیاتو لینک سایت رو داده. منظورم اینکه اگر لینک سایت رو نمیداد سیگنال برند بودن افزایش پیدا میکنه ؟


    • امیر قمصری

      با سلام.خیر


  7. Mj

    سلام آقای قمصری
    در مورد شماره 175 کاملا متوجه منظورتون شدم اما برای مثال اگر در مطلبی نوشتیم “در ادامه همراه نیوسئو باشید” اگر به “نیوسئو” لینک سایت رو ندیم بهتره ؟ لطفا کمی توضیح بدید


    • امیر قمصری

      با سلام
      آن برند باید آنقدر در زمینه صحبت شما ارزش داشته باشد که به آن لینک خارجی بدهید


  8. نواکده

    اگه میشه جواب رو به ایمیل هم ارسال کنید.ممنون


  9. نواکده

    سلام.یه سوال.این چه طوریه مه مثلا یه ساییت موزیک یا… سه روز بیشتر نیست به وحود اومده اکسای 2000 داره و وقتی میزنی دانلود اهنگ جدید اون میاد؟؟ینی میشه از راهی دو روزه همه رو دور زد؟؟


    • امیر قمصری

      با سلام
      دوست عزیز الکسا چه ربطی به گوگل دارد ؟!!

      درضمن آنها از دیدگاه گوگل قوی هستند و پس از تغییر دامنه تغییراتی نیاز است که می توان در گوگل انجام داد تا تشخیص دهد دامنه جدید سایت چیست


  10. حسین

    مطلب مفیدی بود


  11. حمیدرضا

    سلام
    ممنون بابت مقاله مفیدتون آدم رو هوشیار می کنه بعضی از مقالاتتون موفق باشید …


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود