
برندینگ در سئو و در واقع سیگنال های برند، بخشی از الگوریتم جستجوی گوگل هستند که کارشناسان سئو سال هاست در مورد آن صحبت می کنند. اگرچه گوگل به طور خاص از برندهای بزرگ تر طرفداری نمی کند، عناصر خاصی از بازاریابی آنلاین و شهرت یک برند بزرگ به طور چشمگیری به آن در نتایج جستجو کمک می کنند و گوگل نمی تواند این مهم را از چشم کارشناسان دور نگه دارد.
سیگنال های موثر برندینگ در سئو
اینها تنها تعدادی از سیگنال های برند هستند که می دانیم به رتبه بندی وب سایت در نتایج موتورهای جستجو گوگل کمک می کنند:
تعداد جستجوهای یک برند: جستجوی برند اغلب می تواند سیگنالی برای گوگل ارسال کند. به عنوان مثال، روزانه هزاران جستجو برای “کفش های نایک” یا “عینک آفتابی Ray-Ban” انجام می شود، بنابراین، ممکن است گوگل به این برندها در نتایج جستجوی خود اولویتی بدهد (البته که من از این مسئله مطمئن هستم ولی مجبورم با ابهام درموردش صحبت کنم چون برای همه ثابت شده نیست و ممکن است اثر قطعی در سئو سایت نگذارید)
متن anchor text: انکر تکست همیشه به عنوان یک سیگنال رتبه بندی برای گوگل بوده است، اما انکر تکست برند دار به طور خاص به دلیل استفاده فراوان، در گوگل جایگاه متمایزی دارد.
صفحات فیس بوک: به نظر می رسد برندهایی که صفحه تایید شده با تعداد فالوورهای زیادی در فیس بوک دارند، یک عامل رتبه بندی در موتورهای جستجو هستند، حتی اگر این صفحات به طور کامل توسط گوگل Crawl نشوند.
صفحه توییتر: یک حساب کاربری تایید شده توییتر با تعداد زیادی فالوور و تعاملات زیاد با فالوورهای آن می تواند به عنوان یک سیگنال جستجو برای گوگل باشد.
ذکر نام برند در سایت های خبری: برندهای واقعاً بزرگ همیشه در Google News نام برده می شوند و برخی حتی فید نام تجاری خود را دریافت می کنند و باعث می شود گوگل فکر کند که ممکن است در نتایج جستجو نسبت به سایر شرکت ها بهتر باشند.
چگونه گوگل سیگنال های برندینگ در سئو را رصد می کند؟
احتمالاً گوگل تنها شرکتی در اینترنت است که منابعی در حد 80% پهنای باند اینترنت دنیا، دسترسی دارد! میگی نه؟ نگاه کن!!!
گوگل کروم
گوگل کروم 66% از بازار جهانی را در اختیار دارد. بیش از 6 نفر از هر 10 نفر از Google Chrome استفاده می کنند و تمام داده های ترافیک به گوگل بازگردانده می شود، بنابراین آنها درک خوبی از ترافیک وب سایت ها دارند.
تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
Google Analytics تقریبا 90% از سهم بازار را در اختیار دارد. تقریباً 90٪ از تمام وب سایت های فعال Google Analytics را نصب کرده اند. آنها نه تنها می دانند که کدام وب سایت ها برای شما ترافیک ارسال می کنند، بلکه از وب سایت هایی که شما به آن ها بازدید ارسال می کنید یا به آن ها لینک می دهید هم خبر دارند. شما حتی نیازی به نصب Google Analytics در سایت خود ندارید، فقط یک وب سایت به شما لینک می دهد که دارای Google Analytics است و آنها می توانند ترافیک مستقیم ورودی شما را تخمین بزنند.
Google Public DNS
تخمین زده می شود که 13 درصد از کل ترافیک اینترنت از طریق DNS عمومی گوگل انجام می شود. بیش از 1 از هر 10 اتصال اینترنتی در یک نقطه به خطوط اینترنت Google سفر می کند یا به خطوط اینترنت Google برخورد می کند.
مواردی مانند مشاهده یک تصویر در یک وب سایت، به این معنی است که Google می داند چه کسی ترافیک دریافت می کند چه کسی نه!
گوگل اندروید برای موبایل
توضیح زیادی نمی خواهد! اندروید سهم خیره کننده 71% از بازار جهانی را در اختیار دارد!
به نظر میرسد چه بخواهیم چه نخواهیم، اطلاعات زندگی ما در اختیار گوگل است!
Google Public DNS ( 13٪ از ترافیک اینترنت)، Google Analytics ( تقریبا 90٪ از سهم بازار)، Google Chrome ( 66٪ از سهم بازار ) و سپس Google Android ( 71.7٪ سهم بازار جهانی)
دسترسی و قدرت Google دلیلی است که شما به سیگنال های برندینگ در سئو از همه جا نیاز دارید.
بعضی وقت ها دانشجویان دوره جامع آموزش سئو نیوسئو از من می پرسند که گوگل چگونه به اطلاعات ما دسترسی دارد که مثلا تو در مورد سئو محلی تاکید می کنی یا تاکید می کنی حواسمون به جستجوهامون در کروم باشه؟
منم دقیقا موارد بالا رو براشون توضیح میدم و میگم گوگل همیشه کنار ماست. به اکثر تعاملات اینترنتی ما دسترسی داره و می دونه ما چی میخوایم. برای همینم هست که همیشه برای بهبود شرایط سئو سایتمون باید بدونم که یک کاربر با هوش مصنوعی مافوق تصور (گوگل) داره سایت مارو چک و رتبه بندی می کنه و حواسش به خیلی چیزا هست!
15 نظر در مورد مقاله “ برندینگ در سئو و اثرات باورنکردنی آن ” ثبت شده است