اولویت های بازاریابی شبکه های اجتماعی – تاثیرگذاری بر مخاطب

اولویت های بازاریابی,اینفلوئنسر مارکتینگ,بازاریابی اینترنتی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 2 امتیاز : 5]

اولویت های بازاریابی شبکه های اجتماعی در بخش قبل، به مبحث افزایش مخاطبین پرداختیم در اینجا قصد داریم اولیت مهم بعدی یعنی تاثیرگذاری بر مخاطب را مطرح کنیم.

کارهای دیگری که برای انتشار محتوا می توانید انجام دهید

می دانم! این که ستون های ارزشمندی (high-value columns) در سایت های بزرگ داشته باشید هیجان انگیز است، اما همه سایت های رسانه ای اصلی، چنین امتیازی را به شما نمی دهند. فرض کنیم می خواهید در سه سایت برتر حوزه خود، ستون داشته باشید. در این صورت احتمالا وضعیت زیر را خواهید داشت:

 اولویت های بازاریابی,اینفلوئنسر مارکتینگ,بازاریابی اینترنتی

همچنین ممکن است سایت های رسانه ای اصلی داشته باشید که نتوانید به گرفتن ستون یا نشر محتوا در آنها فکر کنید. اما، آیا می توانید با نویسندگان و ویراستاران این سایت ها ارتباط برقرار کنید؟ آیا آنها وقتی به موضوعی مرتبط با شما برخورد کردند، به سراغ شما خواهند آمد؟ آیا آنها مایل به انجام مصاحبه با شما هستند؟

داشتن برنامه حساب شده برای ساخت چنین رابطه هایی، از ملزومات هر استراتژی جذب و تاثیرگذاری (reach and influence strategy) است. برخی از گام های کلیدی برای انجام این کار عبارت اند از:

  • از برترین روابط مورد هدف خود لیست تهیه کنید.
  • سعی کنید از شبکه های اجتماعی و آدرس ایمیل آنها، اطلاعات به دست آورید
  • مطالعه کنید و ببینید که موضوع آنها درباره چیست و مهم ترین مسئله برای آنها چیست
  • فعالانه، مطالب مرتبط آنها را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
  • با آنها از طریقی ارتباط برقرار کنید که به نفعشان باشد. با این نشان می دهید داشتن ارتباط با شما به نفع آنهاست
  • از شرکت های ارائه خدمات پولی در شبکه های اجتماعی استفاده کنید و آنها را در بهترین محتوای خود تبلیغ کنید
  • برای دست یابی به موقعیتی جهت ملاقات حضوری آنها، برنامه ریزی کنید

از تمامی این تاکتیک ها برای پیاده سازی نقشه خود استفاده کنید و خود را به شکل یک کسب و کار موفق در بازار نشان دهید. همچنین نشان دهید که تمایل دارید هرجا لازم بود به آنها کمک کنید.

نقش اینفلونسرها (The role of influencers)

هر فرد رسانه ای (Media People) در حوزه خودش یک اینفلونسر است. آنها در جاهای دیگری، مانند شبکه های اجتماعی نیز حضور دارند و در هر بازاری، چند اینفلونسر به این شکل وجود دارد. با استفاده از این نوع اینفلونسرها می توانید چند تاکتیک دیگر را نیز اجرایی کنید، برای مثال:

  1. با آنها مصاحبه کنید و نتیجه را در سایت خود منتشر کنید
  2. به آنها مبلغی پرداخت کنید تا محتوا شما را در شبکه های اجتماعی خود اشتراک گذاری کنند
  3. به آنها مبلغی پرداخت کنید تا برای شما مطلب بنویسند (و از آنها بخواهید مقاله شما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند)
  4. از آنها بخواهید بیشتر به شما کمک کنند و سخنگوی شما باشند
  5. راهی برای همکاری در پروژه ها پیدا کنید و سپس هر دو طرف نتایج را نشر دهید و تبلیغ کنید
  6. یا اینکه، همکاری محدودتری در پروژه ها داشته باشید

ارزش کاری که اینجا انجام می دهید بسیار شبیه به کار وبلاگ نویس های اصلی و رسانه هاست. ارتباط و همکاری شما با آنها، موجب ارتقاء کیفیت و ارزش کاری که به صورت آنلاین انجام می دهید می شود. مسئله مشابهی درباره رسانه ها هم صدق می کند. در رسانه ها چند اینفلونسر با نفوذ قابل توجه وجود دارد. نقطه جالب این است که تنها بخشی از افرادی که آنها بر رویشان تاثیر می گذارند، با افرادی که تحت نفوذ رسانه هستند همپوشانی دارند:

بازاریابی شبکه های اجتماعی,تاثیرگذاری بر مخاطب,شبکه های اجتماعی پولی

اگر قادر به برقراری ارتباط با چندتا از ده اینفلونسر برتر(غیر از رسانه ها) هستید، دسترسی به مخاطبین بیشتری خواهید داشت و می توانید بر روی آنها تاثیرگذاری داشته باشید.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *