بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی در سال 2018

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی,ابزارهای رایگان مدیریت شبکه های اجتماعی,ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 10 امتیاز : 5]

بهترین پلتفرم های مدیریت شبکه های اجتماعی که می توانید از آنها در استراتژی بازاریابی اینترنتی خود بهره ببرید را، در این مقاله بررسی می کنیم.

احتمالاً شما هم با شروع سال جدید اهدافی برای خود انتخاب کرده اید، از مصرف سبزیجات بیشتر تا عضویت در یک باشگاه ورزشی. اما خیلی ها می گویند تصمیمات ابتدای سال برای عمل نکردن است!

در مورد اهداف شخصی شاید اینطور باشد، ولی در مورد بازاریابی، حالا زمان این رسیده که با تمام توان استراتژی خود را به اجرا درآورید.

سازماندهی و مدیریت یکی از نکات کلیدی موفقیت در بازاریابی است، بنابراین اگر تا حالا برای پلتفرم های اجتماعی تان از یک ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده نمی کردید، باید از همین امروز روش خود را تغییر دهید.

با استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی نه تنها کارتان به طور قابل توجهی ساده تر می شود، بلکه دیگر لازم نیست نگران هزینه ها باشید چون تعداد زیادی ابزارهای قدرتمند رایگان وجود دارد که با کمک آنها می توانید به تمام اهداف بازاریابی اجتماعی خود در سال 2018 دست پیدا کنید.

با استفاده از پلتفرم های مدیریت شبکه های اجتماعی می توانید چندین پروفایل را یکجا مدیریت کنید، ارسال پست ها را از قبل برنامه ریزی کنید، بین مخاطبان رقابت و مسابقه برگزار کنید، به آنالیز و تحلیل پلتفرم های مختلف بپردازید، و خیلی کارهای دیگر هم انجام دهید. این ابزارها واقعا می توانند مسیر استراتژی شبکه های اجتماعی شما را تغییر دهند.

در اینجا هفت مورد از بهترین ابزارهای رایگان مدیریت شبکه های اجتماعی را معرفی می کنیم که می توانید از آنها در استراتژی سال 2018 خود بهره ببرید.

  1. Hootsuite

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی,ابزارهای رایگان مدیریت شبکه های اجتماعی,ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

من به Hootsuite علاقه خاصی دارم، چون اولین نرم افزار مدیریت شبکه های اجتماعی بود که در نخستین شغل خود (به عنوان دستیار مدیر بازاریابی) از آن استفاده کردم. آن موقع استراتژی بازاریابی اجتماعی شرکت را مدیریت می کردم در حالی که هنوز تبلیغات در شبکه های اجتماعی آغاز نشده بود. به یاد دارم که ساعت ها برای تنظیم برنامه ارسال محتوا وقت می گذاشتم و ساعتم را تنظیم می کردم تا در زمان های مشخصی توییت کنم؛ تا اینکه Hootsuite را کشف کردم و بلافاصله زندگی ام به عنوان یک توییت کننده نگران و سردرگم عوض شد.

اما نسخه رایگان Hootsuite چه امکاناتی دارد؟ نسخه رایگان این برنامه نسبتا قدرتمند است و امکاناتی به شرح زیر دارد:

  • مدیریت همزمان سه پروفایل در شبکه های اجتماعی
  • برنامه ریزی برای ارسال 30 پست
  • تولید مشتری هدایت شونده (lead generation) با برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی

برخی دیگر از امکانات نسخه رایگان عبارتند از تجزیه و تحلیل مقدماتی برای ردیابی دنبال کننده ها (فالوورها) و آمارهای مختلف مربوط به محتوا و همچنین تعداد دنبال کننده ها و نیز دو فید RSS

  1. Buffer

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی Buffer هم مثل Hootsuite سابقه ای طولانی در حوزه مدیریت شبکه های اجتماعی دارد و به وسیله آن می توان به راحتی چندین پروفایل را در این شبکه ها مدیریت کرد.

بسیاری از امکانات Buffer مشابه Hootsuite است که از بین آنها می توان به برنامه ریزی آسان ارسال محتوا همزمان با وب گردی (با استفاده از افزونه های گوگل کروم) اشاره نمود. بعلاوه این برنامه بر اساس فعالیت دنبال کننده هایتان، بهترین زمان ارسال پست را به شما نشان می دهد.

استراتژی شبکه های اجتماعی,پنل مدیریت شبکه های اجتماعی,مدیریت شبکه های اجتماعی

نسخه غیر رایگان گزینه های متنوعی دارد و برای سازمان ها و آژانس ها (شرکت های ارائه دهنده خدمات تخصصی) مناسب است، ولی نسخه رایگان هم تا حد زیادی می تواند نیاز کاربران در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی را برآورده کند.

برخی امکانات نسخه رایگان Buffer عبارتند از مدیریت سه پروفایل در شبکه های اجتماعی، برنامه ریزی برای ارسال ده پست، امکان استفاده از افزونه های مرورگر و اپلیکیشن های موبایل (iOS و اندروید)، و تولید محتوا (با استفاده از برنامه تصویرساز یا image creator) و برنامه ریزی برای آپلود محتوا (با استفاده از برنامه آپلود کننده GIF و ویدیو).

ولی متاسفانه قابلیت کوتاه کردن و ردیابی لینک و همچنین فید RSS فقط در نسخه غیر رایگان وجود دارد که هزینه آن بین 10 تا 399 دلار در ماه است.

  1. TweetDeck

اگر توییتر مهم ترین بخش استراتژی شبکه های اجتماعی شماست، احتمالا TweetDeck هم بهترین پنل مدیریت شبکه های اجتماعی برای شما خواهد بود. در TweetDeck امکان تهیه برنامه های زمانی دلخواه نوسط کاربر، ایجاد و مدیریت لیست ها و جستجوهای توییتر، و اضافه کردن حساب های گروهی وجود دارد. در ضمن این برنامه رایگان است.

نرم افزار مدیریت شبکه های اجتماعی

البته TweetDeck ممکن است آن پلتفرم جامع و کاملی که شما می خواهید نباشد، ولی برای بازاریابان شبکه های اجتماعی که حساب های توییتر متعددی را مدیریت می کنند (و مکالمات زنده توییتری برای موفقیت کسب و کارشان حیاتی است) ابزاری عالی خواهد بود.

  1. SocialOomph

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی SocialOomph نه تنها اسم جالبی دارد، بلکه طیف وسیع امکاناتش برای پلتفرم های مختلف هم بسیار جالب توجه است: از امکانات معمولی مانند برنامه ریزی و آنالیز، تا خدمات ویژه ای از قبیل خالی نگه داشتن Direct Message) DM) اینباکس توییتر برای افزایش تعداد دنبال کننده ها. این برنامه طیف گسترده ای از امکانات منحصر بفرد برای مدیریت توییتر، فیسبوک، لینکدین و پینترست ارائه می دهد و بعلاوه قابلیت مدیریت و برنامه ریزی ارسال پست برای وبلاگ را هم دارد.

SocialOomph نسخه رایگان دارد، اما امکانات این نسخه محدود و بیشتر مربوط به مدیریت توییتر است. در نسخه رایگان می توانید کارهایی مانند برنامه ریزی ارسال توییت، ردیابی کلمات کلیدی، کوتاه کردن URL ها، و مدیریت پنج حساب توییتر را انجام دهید، اما برخی از امکانات پیچیده تر فقط در نسخه غیر رایگان وجود دارد. اگر می خواهید علاوه بر توییتر پلتفرم های اجتماعی دیگر را هم مدیریت کنید، باید هزینه بپردازید.

  1. Friends+Me

Friends+Me یکی دیگر از ابزارهای مهم در خانواده ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی است. این برنامه بیش از همه بر گوگل پلاس متمرکز است ولی بسیاری از پلتفرم های اجتماعی دیگر را هم پشتیبانی می کند. نظرات کاربران درباره Friends+Me کاملا مثبت به نظر می رسد و وب سایت آنها طراحی زیبایی دارد. نسخه های مختلفی ارائه شده که می توانید متناسب با اندازه کسب و کارتان یکی از آنها را انتخاب کنید و البته یک نسخه رایگان هم وجود دارد.

امکانات نسخه رایگان “فوق العاده” نیست؛ دو صف یا queue (یعنی مقصد ارسال پست ها)، برنامه ریزی برای ارسال سه پست در هر صف، کوتاه کردن لینک ها، افزونه های مرورگر، ادغام با Zapier و همچنین پشتیبانی های استاندارد. در ضمن می توان از نسخه رایگان برای انواع پلتفرم های اجتماعی مانند گوگل پلاس، فیسبوک، لینکدین، توییتر و Tumblr استفاده کرد.

پینترست و اینستاگرام در نسخه مجانی پشتیبانی نمی شوند. هزینه نسخه غیر رایگان بین 7.50 تا 259 دلار است (بسته به اینکه صورتحساب ماهیانه یا سالیانه را انتخاب کنید).

  1. Social Pilot

اگر شما یک آژانس ارائه خدمات دارید و به دنبال ابزاری برای مدیریت شبکه های اجتماعی می گردید، Social Pilot می تواند بهترین گزینه باشد. امکانات این برنامه عبارتند از: مدیریت همزمان پروفایل های مشتریان مختلف، برنامه ریزی برای ارسال پست در صف های مختلف، همکاری با اعضای تیم، مدیریت مشتریان، استفاده از افزونه های مرورگر و غیره. نسخه رایگان از اتصال همزمان به 3 پروفایل، 10 پست در روز، و 30 پست در هر صف پشتیبانی می کند.

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی,ابزارهای رایگان مدیریت شبکه های اجتماعی,ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

اگر این امکانات برای شرکت شما کافی نیست می توانید بدون پرداخت پول، یکی از نسخه های غیر رایگان را (که بین 10 تا 100 دلار در ماه هزینه دارند) به مدت 14 روز امتحان کنید.

  1. Zoho Social

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی Zoho Social به کسب و کارهای مختلف و همچنین آژانس ها امکان می دهد که تنها با استفاده از یک برنامه، چندین پروفایل را مدیریت کنند، کلمات کلیدی مرتبط را بیابند، با اعضای تیم شان کار کنند و البته ارسال پست ها را برنامه ریزی نمایند.

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی,ابزارهای رایگان مدیریت شبکه های اجتماعی,ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

Zoho Social هم بسیاری از ابزارها و امکانات برنامه های قبلی را دارد و علاوه بر آن از امکاناتی مانند lead ads فیسبوک، گزارشات پیشرفته، پلاگین مرورگر SocialShare و ادغام با CRM نیز برخوردار است. همانطور که گفتیم این برنامه به آژانس ها هم خدمات رسانی می کند، بنابراین نسخه های مختلفی برای کسب و کارها و آژانس ها وجود دارد که بازاریابان می توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. هزینه این نسخه ها بین 8.33 تا 125 دلار (برای سازمان های بزرگ تر) متغیر است. با نسخه رایگان می توانید یک برند را مدیریت نموده و از کوتاه کننده URL و پلاگین مرورگر SocialShare استفاده کنید.

تعداد گزینه ها زیاد شد، ولی خوشبختانه همگی نسخه های مجانی دارند که می توانید امتحان شان کنید و مناسب ترین آنها را بر اساس استراتژی شبکه های اجتماعی خود انتخاب نمایید. در نهایت استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی قطعاً به نفع تان است، چون این ابزارها در وقت شما صرفه جویی کرده و حضورتان در شبکه های اجتماعی را افزایش می دهند و حتی ممکن است برایتان درآمدزایی به همراه داشته باشند.

یک نظر در مورد مقاله “ بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی در سال 2018
  1. احمد مهری

    با این شبکه های اجتماعی زیاد آشنا نبودم.ممنون بابت پست خوبتون


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *