اساسی ترین نکته درباره لینک های nofollow و dofollow

پخش ویدئو

قطعا شما با نکاتی از لینک های nofollow و dofollow میدانید. اما کمتر از آن استفاده کرده اید. حتما می دانید که همه لینک هایی که در سایت ما قرار میگیرد rel نوفالو نداشته باشد، فالو محسوب می شود.

خب لینک فالو یعنی چی؟

یعنی اینکه شما به گوگل اعلام می کنید که از این لینک رد شده و اثر گذاری بک لینک سازی را روی آن انجام دهد و رنک آن را انتقال دهد. خب لینک نوفالو چیست؟ برخی بر این باور اند که اگر ما لینکی را نوفالو کنیم، سایت مقصد هیچ اثری را از وب سایت ما نمی گیرد. ما یک لینک مبدا داریم و یک لینک مقصد، اگر لینک بین این دو فالو باشد رنک و اعتبار از لینک مبدا به مقصد منتقل میشود. حالا آیا با نوفالو کردن این دو هیچ تاثیری روی هم نمی گذارند؟ گوگل این باور تایید نمی کند. بر اساس مهم ترین اتفاقاتی که سه یا چهار ماه گذشته بر روی وب سایت ما رخ داده است، روی همین لینک های نوفالو، میزان اثرگذاری آن بسیار بسیار کمتر از گذشته شده است اما صفر نشده است.

ما کی از rel نوفالو استفاده کنیم؟

زمانی که من میخواهم از سایت خود، سایت دیگری را معرفی کنم اما نمیخواهم رنک و اعتباری از سایت به سایت مقصد منتقل شود، لینک را نوفالو می کنیم یا اینکه شما میخواهید از یک صفحه ای یک وب سایت دیگر لینک دهید که هیچ ربطی به وب سایت شما ندارد، اما بحث تبلیغاتی است. در اینجا اگر شما در بحث تبلیغات، پولی را دریافت میکنید، موردی ندارد، شما لینک را نوفالو گذاشته چون شما بابت این جریان پول دریافت میکنید. اما در غیر این صورت باید نوفالو باشد. البته موارد استفاده از نوفالو بسیار است که ما در بخش فیلم آموزش سئو، اپلیکیشن و … برای شما توضیحات تکمیلی را ارائه کرده ام. من هدفم از این کلیپ نشان دادن اهمیت این موضوع برای گوگل است. اما مهم ترین نکته در لینک های nofollow و dofollow، زمانی که دارید بک لینک سازی می کنید، برای وب سایت خودتون، هم لینک فالو باید بسازید و هم نوفالو. هر کدام از این ها اگر به تنهایی ساخته شود، باعث جریمه وب سایت شما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود