آموزش شبکه اجتماعی reddit

آموزش reddit,آموزش ردیت,آموزش کار با reddit

شبکه اجتماعی reddit مجموعه عظیمی از انجمن‌ها است که در آن افراد می‌توانند اخبار و محتوا را به اشتراک بگذارند یا برای پست‌های دیگران نظرات خود را درج کنند. اگر زمان زیادی را در دنیای مجازی سپری می کنید، به احتمال زیاد نام این شبکه اجتماعی را شنیده اید. این سایت خود را به عنوان “صفحه اول اینترنت” معرفی می کند و این یک ادعای پوچ نیست. طبق گزارش سایت الکسا، Reddit هفتمین سایت محبوب در کشور امریکا و نوزدهمین سایت در سراسر جهان است.

برنامه reddit چیست

شبکه اجتماعی reddit به بیش از یک میلیون انجمن معروف به “subreddits” تقسیم شده است که هر یک موضوع متفاوتی را پوشش می دهد. نام این subreddit ها با حرف “r/” شروع می شود. به عنوان مثال، r/nba یک زیرمجموعه است که در آن مردم در مورد انجمن ملی بسکتبال صحبت می کنند، همچنین r/boardgames یک زیرمجموعه برای افراد جهت بحث در مورد بازی های رومیزی است. برخی از این ساب ردیت ها نیز می توانند کمی عجیب باشند، مانند r/birdswitharms، که زیرمجموعه ای اختصاص داده شده به تصاویر پرندگان می باشد.

اگر برای اولین بار از این سایت بازدید کنید، ممکن است برای شما کمی گیج کننده باشد، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم مقاله ای با موضوع آموزش کار با reddit را فراهم کنیم.

آموزش صفحه اول برنامه reddit

صفحه اصلی یا «صفحه اول» در این برنامه، همانند بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر، پست‌های مختلفی را به شما نشان می‌دهد که در حال حاضر در این سایت پرطرفدار هستند و از ساب ردیت های مختلف استخراج شده‌اند.

شما می‌توانید این پست‌ها را با کلیک کردن بر روی یکی از نمادها در منوی نواری که در زیر کادر متنی ایجاد پست قرار دارد (اگر با حساب Reddit وارد شده‌ باشید) یا زیر یک عنوان کوچک‌تر به نام «پست‌های محبوب»، (اگر وارد حساب کاربری نباشید)، مشاهده و مرتب کنید.

اگر وارد سیستم شده باشید، نماد پست ها بر اساس بهترین، داغ ترین، جدید ترین، برترین و در حال رشد و یا بر اساس مکان انتخابی شما مرتب می شوند.

همچنین یک نوار جستجو در بالای صفحه وجود دارد که می توانید از آن برای یافتن پست ها و زیرمجموعه های مربوط به یک عبارت خاص استفاده کنید. برای مثال، با جستجوی عبارت «جام جهانی»، برخی از پست‌های محبوب در مورد جام جهانی و زیرمجموعه‌های مرتبط به آن نمایش داده می شوند.

فقط در صورتی می توانید برای یک موضوع، Subreddit ایجاد کنید که معیارهای خاصی را داشته باشید. یعنی شما باید یک حساب Reddit داشته باشید، حساب شما باید حداقل برای 30 روز فعال باشد و در نتیجه آن فعالیت، میزان مشخصی “کارما” کسب کرده باشید.

کارما در ردیت چیست

آموزش reddit,آموزش ردیت,آموزش کار با reddit

کارما در ردیت امتیازی است که می تواند به هر پست تعلق بگیرد. فلش های رو به بالا و پایین در بخش کناری پست ها و نظرات در شبکه اجتماعی reddit قرار دارند که سایر کاربران می توانند با زدن فلش بالا به آن پست یا کامنت نظر مثبت و با زدن فلش پایین نظر منفی دهند، که در نتیجه امتیاز کارما آن پست یا نظر افزایش یا کاهش می یابد.

با مشاهده میزان کارما، می توانید به مفید بودن یا محبوبیت آن پست یا نظر پی ببرید. همچنین اگر یک پست به میزان زیادی امتیاز منفی دریافت کند، کمتر به سایر کاربران نمایش داده می شود. عکس این موضوع هم صادق است، یعنی اگر یک پست کارمای زیادی دریافت کند، بیشتر به کاربران نمایش داده خواهد شد.

در کنار برخی از پست ها در برنامه reddit علامت † نمایش داده می شود که به معنی یکسان بودن امتیاز منفی و مثبت آن است. همچنین میزان کارما هر کاربر در بخش پروفایل او قابل مشاهده است که این امر می تواند به شما کمک کند افراد و حساب های کاربری مفید تری را برای دنبال کردن انتخاب کنید.

کاربرد کارما در ردیت

کارما ارزش مادی ندارد و همچنین قابل انتقال به حساب کاربری دیگری نیست، اما این امتیاز می تواند در برخی از بخش ها بکار بیاید. به عنوان مثال برای مشاهده برخی از پست ها و صفحات، باید به میزان مشخصی کارما دریافت کرده باشید. همانطور که گفته شد برای ایجاد ساب ردیت نیز، نیاز به مقدار مشخصی کارما می باشد.

نحوه گرفتن کارما در شبکه اجتماعی reddit

برنامه reddit,برنامه reddit چیست,شبکه اجتماعی reddit

شاید در ابتدا به نظر بیاید جهت کسب کارمای بیشتر در شبکه اجتماعی ردیت، باید پست های زیادی منتشر کنید. اما فراموش نکنید که کارما می تواند منفی نیز باشد. اگر پست های غیرمفید با تعداد بالا منتشر کنید، حتی ممکن است تاثیر منفی در روند گرفتن کارما شما داشته باشد.

بنابراین بهترین روش برای کسب کارما انتشار پست های مفید و دست اول است، همچنین کامنت گذاری مثبت در پست های سایر کاربران می تواند مفید باشد.

ثبت نام در ردیت

برای ثبت نام در ردیت کافی است وارد این سایت شده، دکمه آبی رنگ Sing Up را بزنید و ایمیل خود را وارد کنید. Reddit شما را به یک حساب محدود نمی کند. می‌توانید نام‌ های کاربری متعددی تنظیم کنید و انتخاب کنید که با کدام یک وارد شوید.

پس از ورود به سیستم، Reddit به شما توصیه هایی برای یافتن تابلوهای محبوبی که ممکن است با علایق شما مطابقت داشته باشد ارائه می دهد. اگر در حال حاضر انجمن یا همان ساب ردیت خاصی را در ذهن دارید که می خواهید به آن بپیوندید، نام آن را در قسمت جستجو وارد، کنید.

می‌توانید به هر تعداد که می‌خواهید به subreddit های مختلف بپیوندید. شاید جذاب‌ترین ویژگی Reddit این باشد که می‌توانید به همان اندازه که می‌خواهید ناشناس باشید. با این همه ویژگی های جالب، تعجب آور نیست که شبکه اجتماعی reddit تا این حد نزد کاربران محبوب شده است.

2 نظر در مورد مقاله “ آموزش شبکه اجتماعی reddit ” ثبت شده است
  1. مبلمان اداری سی رن

    درود
    احتمالا ادمین Reddit کسی رو میشناسید ؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      خیر. متاسفانه نمیتونیم شخص خاصی رو معرفی کنیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود