5 راه موثر ترکیب UX با سئو سایت

UX و سئو,افزایش SERP,تولید محتوا
میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 10 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 14 امتیاز : 4.4]

امروزه و در سال جدید میلادی، دیگر سئو به تنهایی عامل موفقیت در کسب و کار دیجیتالی و وب سایت ها به شمار نمی رود. شاید اگر اکنون به شخصی که در زمینه سئو تبحر دارد، بگویید که تنها سئو سایت می تواند راز موفقیت و کلید دستیابی وب سایت شما به یک سیستم فروش و کسب و کار مجازی موفق باشد، به شما خواهد گفت خیر! در این مقاله قصد دارم به این موضوع بپردازم و این ادعا را بررسی کنم.

این روزها آیتم دیگری به نام UX یا User Experience به دغدغه های ما اضافه شده و در کنار سئو به یک ابزار تاثیرگذار جهت تبدیل بیزینس شما به یک کسب و کار قدرتمند بدل شده است.

چه کسی فکر می کرد که در سال 2017 آیتم مهم دیگری در کنار سئو ظهور کند؟

UX بر روی آن دسته از افرادی متمرکز است که بیشتر تصمیماتشان براساس گرایش های طراحی سایت می باشد، در حالی که SEO بیشتر متمرکز بر روی داده های سایت و محتوا از دیدگاه موتورهای جستجو است.

در این مقاله به پنج مورد اساسی با عنوان راهکارهای ترکیب UX و سئو که از روش های افزایش کارایی سایت هستند، اشاره می کنم و با هم آنها را بررسی می کنیم.

UX و سئو,افزایش SERP,تولید محتوا

تولید محتوا برای کاربران:

هم سئو و هم UX بر روی کاربران متمرکزند اما نقطه قوت سئو در جذب کاربران، تولید محتواست. گوگل همواره نسبت به تولید عبارات و محتوای جدید برای کاربرانش حساس است.

مدت زیادی است که اهمیت محتوا در وب سایت ها بر همگان ثابت شده و تلاش همگانی فعالان عرصه وب، جذب عموم مخاطبان می باشد. زمانی در عرصه بازاریابی، تاکید زیادی روی بازاریابی از طریق تولید محتوا می شد. تلاش های مذکور نیز در همین راستاست.

مشکل این است که یک باور غلط توسط بسیاری از افراد در این زمینه وجود دارد و آن این است که محتوا یعنی متن و مقاله؛ به عبارتی تصور می کنند که هرچه مطلب بیشتری تولید کنند (به طور مشخص تولید URL و صفحه در سایت)، در راستای سئو اصولی گام برداشته اند. اما به شما می گوییم که تولید صفحات زیاد به معنی سئو حرفه ای نیست.
در اینجا بهتر است به مخاطب آن چیزی را که می خواهد بدهیم، نه اینکه با تولید محتوای بی ارزش باعث نارضایتی کاربر و در نتیجه پایین آوردن سطح کیفی محتوا شویم. مثلا فروشگاهی اینترنتی را در نظر بگیرید که در قسمت جستجو، فیلتری کارآمد تعبیه کرده است، بدون شک این مورد رضایت بالای مشتری را به همراه دارد.

شاید یکی دیگر از تصورات غلط در زمینه تولید محتوا، تصوری باشد که به زیاد بودن و طولانی بودن مطلب می پردازد. واقعیت این است که محتوای طولانی، پتانسیل بالایی برای فراری دادن مخاطب دارد. حتی گاهی ممکن است با دیدن حجم مطلب، اقدام به مطالعه نشود. پس محتوا باید از لحاظ حجم هم استانداردهایی را رعایت کرده باشد.

راه های پیشرفت در کسب و کار اینترنتی,راهکارهای ترکیب UX و سئو,روش های افزایش کارایی سایت

قابلیت خواندن:

محتوای تولیدی می بایست مناسب، روان و باکیفیت باشد زیرا باید کاربران را برای خواندن مطالب و گذاشتن وقت خود در سایت شما متقاعد نماید.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.* خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

3 نظر در مورد مقاله “ 5 راه موثر ترکیب UX با سئو سایت ” ثبت شده است
  1. حسین :

    ممنون از شما و سایت خوبتون که بدون هیچ گونه چشم داشتی فعالیت میکنید ! همواره پاینده باشید .


  2. Amir :

    درود جناب قمصری
    خسته نباشید
    ممنون بابت مقاله فوق العادتون

    یه سوالی داشتم:
    استفاده از دو قالب وردپرس در یه سایت رو پیشنهاد میکنید؟
    به عنوان مثال بنده برای یه سایت در زمینه معماری قالبی رو به عنوان اصلی در نظر گرفتم که معرف شرکت هست منتهی قسمت اخبار این قالب که بنده به عنوان بلاگ میخوام ازش استفاده کنم تا سایت رو در serp بالا بیارم زیاد جالب نیست.
    آیا پیشنهاد میکنید با همان قالب کار کنم یا برای قسمت بلاگ از قالب دیگری که ظاهر جذاب تر و مناسب تری داره استفاده کنم؟


    • امیر قمصری :

      درود بر شما

      مشکلی ندارد به شرطی که هر دو بهینه سازی شده باشند و پیشنهاد می شود هر دو از یک تکنولوژی استفاده کنند


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *