ضروری

راه های بدست آوردن منبع برای تولید محتوا

افزایش ترافیک سایت,بهینه سازی محتوا,پست مهمان

تمامی کسب و کارهایی که دارای وبسایت و یا وبلاگ برای معرفی خود به کاربران اینترنتی هستند، باید به بازاریابی محتوا و تولید محتوا اهمیت ویژه ای بدهند تا بتوانند نگاه و اعتماد کاربران را به خود جلب کنند. اما مشکلی که معمولا مالکان کسب و کار با آن مواجه می شوند آن است که پس از مدتی برای تولید محتوا با مشکل مواجه می شوند و نمی دانند که دیگر چه مقاله ای را در رابطه با کسب و کار و صنعتی که در آن در حال فعالیت هستند می توانند تولید کنند.

در این مقاله امیر قمصری می خواهد راه های بدست آوردن منبع برای تولید محتوا را به شما بگوید. حتما با حداکثر انرژی و تمرکز این مقاله را دنبال کنید.

راه حل اول: سفارش محتوا

همین اول کار خیالتان را راحت کنم که نه افرادی که صاحب کسب و کار هستند زمان دارند که بنشینند و محتوا تولید کنند و آن را برای موتورهای جست وجو بهینه کنند، و نه آنکه به اندازه کافی نویسنده با تجربه وجود دارد که هم در رابطه با تولید محتوا درباره یک موضوع خاص خبره باشد و هم اصول بهینه سازی محتوا سایت را به طور کامل بداند.

بنابراین می توانید به سایت هایی که به صورت آنلاین می توان به آنها سفارش مقاله داد مراجعه کنید. تنها کافی است که موضوع کسب و کار و صنعتی که در آن مشغول فعالیت هستید را با آنها در میان بگذارید تا برای شما تولید محتوا کنند. اما مشکلی که وجود دارد این است که اکثر آنها در رابطه با سئو محتوا چیزی نمی دانند. پس قبل از اینکه مقاله را در سایت منتشر کنید باید آن را در اختیار یک کارشناس خبره سئو سایت قرار دهید تا فرآیند بهینه سازی را انجام دهد. یکی از بهترین روش های تولید محتوا از نظر امیر قمصری همین مورد اول است، البته به شرطی که نکات بالا را رعایت کنید.

راه حل دوم: انتشار پست مهمان

یکی از بهترین راه حل های تولید محتوا انتشار پست مهمان است. اول به خاطر اینکه درصد مشارکت کاربران را در سایت بالا می برد و کاربران مدت زمان بیشتری در سایت می مانند، و دوم آنکه محتوایی به صورت رایگان برای سایت به دست آورده اید. اما برای استفاده از این روش باید به نکات زیر توجه کنید:

  • پست هایی را منتشر کنید که نویسندگان آن در زمینه کسب و کار و صنعت شما در شبکه های اجتماعی فعال هستند و کاربران زیادی آن ها را دنبال می کنند. این مورد برای افزایش ترافیک سایت بسیار عالی و موثر است. البته باید به دانش و آگاهی آنها در زمینه کسب و کار و صنعت خود توجه کنید.
  • دارای لینکهایی به سایتهای با کیفیت و مشهور در زمینه کسب و کار و صنعت شما باشند. البته این نکته را فراموش نکنید که نباید تعداد لینکهای خارجی زیاد باشد. حداکثر دو لینک کافی است.
  • اجازه هرگونه تغییر و بازنویسی را از طرف نویسنده داشته باشید. به خصوص اگر لازم باشد برای بهینه سازی محتوا، آن را تغییر دهید.

راه حل سوم: کمک گرفتن از کاربران

در سایت خود کاربرانی را که علاقه مند هستند و بیشتر محتوای سایت را مطالعه می کنند و دانش و آگاهی کافی دارند، شناسایی کنید. سپس با آنها ارتباط برقرار کنید و درخواست کنید در مورد مقالات شما نظرات خود را بیان کنند و یا اگر نکته تازه ای هست آن را مطرح کنند تا در راستای بهبود کیفیت و بروزرسانی محتوا از آنها استفاده کنید. همچنین می توانید از آن ها درخواست کنید تا برای شما به عنوان همکار مقاله تولید کنند. به عنوان پاداش هم می توانید یکی از محصولات یا سرویس های خود را به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار دهید.

افزایش ترافیک سایت,بهینه سازی محتوا,پست مهمان

راه حل چهارم: استفاده از ظرفیت های موجود در شرکت

بهترین راه برای تولید محتوا این است که اگر منبعی در اختیار دارید و از کیفیت آن مطمئن هستید، از آن برای تولید محتوا استفاده کنید. راه حل ساده دیگری هم وجود دارد و ممکن است که از آن غافل شده باشید. آن چیزی نیست به جز کارمندان شرکت خودتان. ممکن است در بین آنها افرادی وجود داشته باشند که هم دانش و آگاهی لازم را داشته باشند و هم نویسنده خوبی باشند، یا حداقل آنکه منابع بسیار خوبی را بشناسند که شما تا الآن به آن ها توجه نکرده اید. پس از کارمندان خود سوال کنید و آنها را مورد آزمایش قرار دهید تا مشخص شود که توانایی تولید محتوا را دارند یا خیر. 

راه حل پنجم: راه اندازی تالار گفتمان

فروم ها ارزش بسیار ویژه ای دارند. چون شما می توانید تعداد زیادی کاربر ثابت و ترافیک را برای سایت خود به ارمغان بیاورید. علاوه بر آن، مباحثی که کاربران مطرح می کنند می تواند به شما ایده هایی را برای تولید محتوا بدهد. در نهایت هم می توانید کاربرانی را که دانش و آگاهی لازم را در رابطه با صنعت و کسب و کار شما دارند شناسایی کنید و از آنها برای تولید مقاله دعوت کنید. 

در پایان نکته ای که نباید هرگز فراموش کنید، بازنویسی مقالات قدیمی در سایت است. بازنویسی کمک می کند که همیشه محتوای شما تازه و یا به اصطلاح همیشه سبز باقی بماند و در نهایت محتوای بروزی داشته باشید. فراموش نکنید که بازنویسی محتوا یکی از سیگنالهای مهم سئو است.

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را ببرید. امیر قمصری و تیم نیوسئو منتظر نظرات جذاب شما هستند.

4 نظر در مورد مقاله “ راه های بدست آوردن منبع برای تولید محتوا ” ثبت شده است
  1. آموزش آنلاین

    من همیشه تو انتخاب موضوع و منبع مشکل دارم
    مرسی از راهنماییتون


  2. محسن

    پاسختون منطقی به نظر میاد. اگه کنارش یه وراستاری و تولید محتوای جدید باشه پس شدنیه…
    خلی ممنون از راهنمایی،


  3. محسن

    سلام خسته نباشید. این مطلب هم عالی بود. بنده چند سال پیش سایت دانلود داشتم و با یک سوم مطالب نسبت به رقبا(مثل نیوسئو) به رتبه خوبی رسیده بودم.(هر چند رتبه جهانیم به خوبی نیوسئو نبود ، ولی رتبه کشوریم چرا. که این نشون دهنده ی پیشرفت وب فارسیه) البته اون زمان رقابت واقعا پایینتر بود و بنده هم با تولید محتوای تخصصی دانلود آشنایی کامل داشتم.
    و این چند روز که نیوسئو رو میخونم به معنی واقعی کلمه ترکیب “تجربه و تخصص” رو دیدم تو مطالب این سایت. توی سایتای سئوی فارسی زبان هیچ سایتی تا این حد “کاربردی” به تولید محتوا نپرداخته که واقعا جا داره به آقای قمصری و تیم نیوسئو خسته نباشید گفت. دست مریزاد

    یه سوال هم از آقای قمصری عزیز دارم که از چندین متخصص پرسیدم ولی جوابهای مختلفی شنیدم و واقعا گیچ شدم و حس میکنم با جوابی که اینجا میگیرم میتونم تصمیممو بگیرم بالاخره.
    بنده قصد دارم سایت جامع متن ترانه (lyrics) بزنم و بیشتر میخوام متن ترانه های قدیمیتر و محبوب رو بزارم و همونطور که در جریانید 90% محتوای چنین سایتی خواه ناخواه کپی میشه. یعنی هر آهنگی وجود داشته باشه قظعا متن و lyrics اون آهنگ قبلا توی ده ها سایت و وبلاگ وجود داره.
    تو این مورد چیکار باید کرد؟ چون نمیشه که متن اهنگو هیچ تغییری داد که. و تولید محتوا اختصاصی و کامل تر از رقبا برای این سایت شدنی نست، اگه الان همچین سایتی رو شروع کنم بازده داره؟ اصلا ممکنه از طرف گوگل کپی کار محسوب شه و جریمه شه؟ میشه به کم کم به صفحه اول گوگل رسید با محتوایی که اکثرا از قبل تو اینترنت وجود دارن؟
    با تشکر


    • ناظر سایت

      دقت کنید به هر صورت Duplicate Content بر اساس الگوریتم پاندای گوگل شامل مجازات میشود. در پاره ای از مواقع سایت های بزرگی مثل بیتوته زمانی که از سایت های دیگر مطلب کپی می کنند باز هم بالاتر قرار میگیرند به دلیل رزومه ای که داشتند اما خواه ناخواه در طولانی مدت شامل جریمه خواهند شد. اما درباره این موضوع متن ترانه، در نظر داشته باشید اولین سایتی که پست منتشر می کند طبیعتا بعد از یک مدت مورد اطمینان گوگل قرار میگیرد و آن سایت را نسبت به سایر سایتها در رتبه بالاتر قرار می دهد. اما زمانی که مجبور هستید محتوایی شبیه سایر سایت ها در سایت تان قرار دهید باز هم می توانید یک ویراستاری بر روی محتوای خود انجام داده و یک سری محتوای پست را تغییر دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود