معیارهای طراحی وب جهت افزایش سرعت سایت

اهمیت سرعت سایت,بهینه سازی عکس,تولید محتوا

سرعت بارگزاری صفحات تاثیر مستقیمی بر سئو سایت و افزایش رتبه دارد. سرعت پایین وب سایت ها نارضایتی کاربران را به دنبال دارد زمانیکه گوگل با خروج سریع کاربران از سایت مواجه می‎شود، رنکینگ سایت را کاهش می‎دهد. 

براساس تحقیقات Aberdeen Group به ازای هر یک ثانیه تاخیر در بارگذاری سایت، موارد زیر به وقوع می پیوندد:

  • 11 درصد آمار بازدیدکنندگان سایت کمتر می شود.
  • 16 درصد آمار رضایت مندی مشتریان کاسته می شود.
  • 7 درصد آمار فروش کمتر می شود.

و این آمار نشان دهنده اهمیت افزایش سرعت بارگزاری سایت می باشد.

براساس گزارش منتشر شده از سایت آمازون، سرعت این سایت تقریبا در حدود 100 میلی ثانیه بهبود داده شد، که در مجموع باعث افزایش فروش 2 درصدی کل محصولات این سایت گشت. همچنین مبلغ هنگفتی از سود حاصل از افزایش سرعت سایت، نصیب مالکان آن شده است.

اهمیت سرعت سایت,بهینه سازی عکس,تولید محتوا

نمودار فوق براساس گزارشی است که سایت معتبر Walmart تهیه نموده است. در این گزارش نسبت کارایی صفحه را به Site Conversion سنجیده است.

از سال 2010 به بعد شرکت گوگل رسما اعلام نمود که سرعت سایت یکی از فاکتورهای رتبه بندی (SERP) الگوریتم های گوگل است.

عموما سرعت سایت چه در بحث فروش و چه در بحث بازاریابی بسیار حائز اهمیت است لذا در این مقاله معیارهای طراحی سایت برای افزایش سرعت بارگزاری صفحات سایت را برای شما عزیزان آماده کرده ام:

1. بهینه سازی عکس ها و هر چیزی که در سایت به کندی اجرا می شود :

بر طبق گزارشات و تحقیقات انجام شده، تصاویر، بیشترین حجم تشکیل دهنده اجزای یک صفحه (حدود 63 درصد) را تشکیل می دهند، لذا توجه به بهینه سازی آنها امری مهم و حیاتی و از معیارهای سرعت سایت محسوب می شود.

همیشه یادتان باشد، هنگامی که تولید محتوا می کنید، اگر عکس هایی با کیفیت بالا و بزرگ را به کار می برید، در کنار آن نیز برای ایجاد تعادل و توازن از CSS استفاده کنید.

بطور مثال اگر از یک عکس با ابعاد 80 در 80 به جای عکسی با ابعاد 800 در 800 استفاده کنید، مرورگر شما حداقل 10 بار سریع تر عکس را بارگزاری می کند. به عبارت ساده تر ابعاد عکس در سرعت لود شدن صفحه تاثیر مستقیم دارد.

بهترین راه برای کم کردن حجم عکس ها، استفاده از ابزارهای سئو تصاویر است. از بهترین ابزارهایی که می توانید از آنها بهره ببرید ابزار TinyJPG ،Compressor.io ،CMS Plugin و WP Smush می باشند.

یکی دیگر از تکنیک های بهره گیری از بارگزاری سریع تصاویر، استفاده از قطعه کدهای جاوا اسکریپت است. این قطعه کدها به دلیل اینکه خیلی سبک هستند باعث کم شدن حجم کدهای برنامه نویسی می شوند.

2. استفاده از کش مرورگر :

روش های افزایش سرعت,سئو سایت,سرعت بارگذاری سایت

احتمالا برای شما هم پیش‌ آمده است که کاهش سرعت سایتتان شما را کلافه کرده باشد و احتمالا تاکنون سرور سایت خود را چندین بار عوض کرده اید و حتی سرورهای گران‌ قیمت تهیه‌ کرده باشید، اما هرگز به‌ سرعت مطلوبتان نرسیده‌ اید. فکر می کنید راه حل چیست دوستان عزیزم؟
استفاده از کش مرورگر راه حل مناسبی است؛ کار کش به این صورت است که فایل ها و تصاویر سایت شما از جمله فایل‌ های CSS و HTML را به مدت مشخصی در کامپیوتر شخص ذخیره می‌کند، یعنی زمانی که کاربر اولین بار وارد هر صفحه از سایت شما می‌شود این اطلاعات در کامپیوتر او ذخیره و در دفعات بعدی که کاربر قصد ورود به این صفحه را دارد، این صفحه از سایتتان با سرعت خیلی زیاد بارگذاری می‌شود.

هنگامی که در لود شدن صفحات خود به مشکل برخوردید می توانید با چند راهکار مناسب آنرا رفع کنید. در ابتدا به سراغ تنظیمات مرورگر سرور خود بروید و منابعی که سایت شما برای لود شدن از آنها استفاده می نماید را بررسی نمایید. این مورد نیز جزئی از روش های افزایش سرعت سایت است که می تواند بسیار موثر باشد.

3. فشرده سازی محتوای وب :

سرعت سایت,سرعت لود صفحات,معیارهای سرعت سایت

یکی دیگر از تکنیک های افزایش سرعت سایت، فشرده سازی محتوای تولیدی است. این تکنیک در وب سایت هایی که حجم تولید داده بالایی دارند بسیار مناسب است. بصورت نرمال این روش نیز جهت افزایش سرعت، بسیار مناسب می باشد زیرا به هر صورت شما باید برای سایت خود محتوا تولید کنید و مطالب خود را به روز نگه دارید.

به مرور زمان حجم داده تولیدی شما زیاد خواهد شد، لذا برای کم کردن این حجم قطعا به تکنیک های فشرده سازی نیاز خواهید داشت، لذا چه بهتر هنوز که داده های شما حجم وسیعی از فضای سایت را به خود اختصاص نداده اند، شروع به پیاده سازی این تکنیک کنید. به عبارت دیگر داده های خود را از همان ابتدا فشرده نمایید تا در انباشتگی اطلاعات دچار مشکل نشوید.

برای اینکه محتوای خود را با استراتژی بهتری کم کنید، پیشنهاد می نمایم از تکنیک های زیر استفاده نمایید:

کم کردن حجم قطعه کدهای زیر:

  • HTML
  • CSS
  • Java Script

همچنین فعال کردن فشرده ساز Gzip نیز موثر است زیرا با فعال کردن آن، رشته کدها و نمونه کدهای مشابه بطور موقت با کاراکترهای کوتاه تر جایگزین می شوند.

4. بهینه سازی کدهای CSS :

معیارهای طراحی سایت

یکی دیگر از تکنیک های افزایش سرعت سایت استفاده از تکنیک های بهینه سازی کدهای CSS می باشد. این روش را می توان هم به صورت دستی در برخی از کدهای CSS اعمال و هم از ابزارهای متعددی که برای این کار معرفی شده است، استفاده کرد که YUI Compressor یکی از آنهاست.

این ابزار که قابلیت استفاده بر روی سیستم محلی را دارد، با زبان قدرتمند جاوا نوشته شده است و به شما کمک می کند فایل های خود را به بهترین نحو بهینه کنید. در این ابزار به صورت آنلاین می توانید کدهای خود را در باکس ابتدای صفحه کپی پیست کرده و یا با ارسال آدرس فایل و یا بارگذاری، آنرا به اصطلاح فشرده یا Compress کنید.

از قسمت File Type هم می توانید JS را برای جاوا اسکریپت و CSS را برای فایل های استایل انتخاب کنید. در قسمت Options هم تنظیماتی برای جاوا اسکرپیت و CSS وجود دارد که چه به صورت فشرده و چه کاراکترهای غیرضروری حذف شوند.

5. استفاده از شرکت های باکیفیت و سریع در زمینه هاستینگ :

اهمیت سرعت سایت,بهینه سازی عکس,تولید محتوا

دوستان عزیزم، این مورد شاید گاهی اوقات اصلا به فکرمان هم نرسد که ممکن است کندی سرعت از هاست باشد!
پس گاهی اوقات فقط نیاز است که شرکت میزبان خود را تغییر دهید تا وب سایت شما با سرعت بیشتری بارگزاری شود. همانطور که می دانید خدمات و سرویس هایی که شرکت های مختلف هاستینگ به مشتریان خود ارائه می دهند متفاوت است. لذا هرگز نمی توان کیفیت شرکت های مختلف را با هم مقایسه نمود.

هنگامی که اقدام به بارگذاری وب سایتی در فضای مجازی می کنید باید به این نکته دقت نمایید که از هاستینگ با کیفیت و پر شعب در سراسر دنیا استفاده نمایید تا وب سایت شما به صورت یکسان در تمامی نقاط دنیا بارگزاری گردد.

6. غیر فعال کردن پلاگین های بلااستفاده : 

اهمیت سرعت سایت,بهینه سازی عکس,تولید محتوا

آخرین تکنیکی که در این بخش به آن می پردازیم غیر فعال نمودن پلاگین هایی است که نمی خواهید استفاده نمایید. همواره از افزونه هایی در سایت خود استفاده کنید که برای ارتقاء رتبه و بهبود سئو سایت بسیار موثر است. شما می توانید از افزونه های سئو که در مقالات گذشته به آن اشاره نموده ایم استفاده نمایید.

کلام آخر:
خب، در این مقاله به تکنیک های افزایش سرعت وب اشاره ای داشتم. همه این تکنیک ها مکمل یکدیگر هستند و همه آنها باید به درستی رعایت شوند. هر کدام از این تکنیک ها می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد، لذا در درست استفاده کردن از هر کدام دقت لازم را داشته باشید.

2 نظر در مورد مقاله “ معیارهای طراحی وب جهت افزایش سرعت سایت ” ثبت شده است
  1. جواد

    با سلام و درود
    سایتم رفته تو لیست اسپم . چه مدت زمان لازمه تا اسپم خارج بشه .
    تو این مدت چه کارهایی لازمه انجام بشه؟
    با تشکر


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      دوست عزیز این مسئله مهم را از طریق بخش نظرات اعلام می کنید ؟!!!!

      کارهای بسیار زیادی باید انجام دهید که در یک پاسه متنی نمی گنجد


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود