تجربه کاربری و افزایش درآمد اینترنتی

افزایش درآمد اینترنتی,بازاریابی ویدئویی,تبدیل بازدید کننده به خریدار
میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 5 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 2 امتیاز : 5]

قبل از شروع بحث، باید ابتدا معنای تجربه کاربری را درک کنید. بنابراین، تجربه کاربری یعنی نگاه به کاربرد و نحوه عملکرد یک محصول از سمت کاربر.

اخیرا محققان صنعت بازاریابی اینترنتی کشف کرده اند که سه تاکتیک تجربه کاربری می تواند به افزایش چندبرابری درآمد در صنعت تجارت الکترونیک کمک کند.

به همین دلیل در این مقاله قصد دارم تاکتیکهای تجربه کاربری که در افزایش درآمد کسب و کار اینترنتی موثر هستند را به شما دوستان عزیزم معرفی کنم.

در ابتدا من نحوه اثرگذاری هر یک از این عوامل را در درآمد توضیح خواهم داد. سپس شما را راهنمایی می کنم که چگونه از هر یک از این عوامل اثرگذار در طراحی و توسعه فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.

در بررسی هایی انجام شده بر روی یک وب سایت که مبادرت به فروش محصولات نظارتی می کرد، مشخص شد که درآمد حاصل از هر بازدید کننده (PRV) توسط عوامل زیر تقویت و تشدید شده است:

  • 3.9 برابر زمانی که بازدیدکنندگان از چت استفاده کرده اند
  • 1.7 برابر زمانی که بازدیدکنندگان ویدئوها را تماشا کرده اند
  • 2.2 برابر زمانی که بازدیدکنندگان از کالایاب استفاده کرده اند

به عبارت دیگر، بازدیدکنندگانی که از گفتگوی آنلاین استفاده کرده اند حدود 4 برابر درآمد بیشتری نسبت به بازدیدکنندگانی که از گفتگوی آنلاین استفاده نکرده اند، برای سایت به وجود آورده اند. این مقادیر حتی بیشتر چشمگیر خواهد شد زمانی که بدانید 3.9 برابر برای گفتگوی آنلاین مساوی است با افزایش 290 درصدی درآمد کسب و کار آنلاین. بنابراین کاملا واضح و روشن است که گفتگوی آنلاین چه درآمدی عظیمی را می تواند نصیب شما بکند.

البته من به شما حق می دهم که تصور کنید تاثیرگذاری این عوامل در کسب و کارهای مختلف متفاوت است. اما باید این مسئله را در نظر بگیرید که فاکتورهای مطرح شده در بالا از مطالعه بر روی وب سایتی به دست آمده که محصولات غیر ضروری را به فروش می رساند، نه محصولات ضروری زندگی که مردم باید آن ها را هر هفته و هر ماه خریداری کنند. بنابراین این عوامل در سایت های ارائه دهنده اقلام ضروری می تواند تاثیرگذارتر باشد.

گفتگوی آنلاین

کاملا منطقی به نظر می رسد که گفتگو نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری و درآمد را افزایش دهد. زیرا تعامل و گفتگو باعث ایجاد انگیزه، علاقه و تلاش در انسان خواهد شد. بیشتر کاربران، به خصوص کاربران زیر 30 سال، دوست ندارند که در هنگام خرید با کسی صحبت کنند. آن ها ترجیح می دهند که بیشتر با اس ام اس، ایمیل و گفتگوی آنلاین با دیگران ارتباط برقرار کنند. بنابراین تیم فروش یک سایت فروشگاهی باید همیشه آنلاین، دارای دانش کافی و علاقه مند به پاسخگویی سوالات کاربران باشد.

اگر سایت شما فاقد امکانات گفتگوی آنلاین است، می توانید با انجام مراحل زیر این امکان را به سایت خود اضافه کنید:

  • جست و جو و انتخاب یک ابزار گفتگوی آنلاین مناسب
  • آموزش دادن نحوه صحیح گفتگوی آنلاین و تلفنی به کارکنان بخش خدمات مشتری
  • اتصال ابزار گفتگوی آنلاین به بخش مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
  • استقرار تجربه گفتگوی آنلاین در وبسایت
  • بهبود ابزار گفتگوی آنلاین و تعاملات مرتبط با فروش در زمان های مشخص

زمانی که امکان گفتگوی آنلاین در سایت ارائه شود، درآمد به ازای هر بازدیدکننده (RPV) افزایش چشم گیری خواهد داشت. حتی اگر در اوایل راه اندازی این امکان تجربه گفتگوی آنلاین فوق العاده ای ارائه ندهید، باز هم (PRV) شما بین 1.5 تا 2 برابر افزایش خواهد یافت.

نکته دیگری که نباید فراموش کنید این است که شما باید با استفاده از اطلاعاتی که توسط گفتگوی آنلاین بدست می آورید، تجربه گفتگوی آنلاین و نیز فرآیند تبدیل بازدید کننده به خریدار را بهبود دهید.

ویدئو

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.* خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *