آموزش رفع خطاهای اسکیما Product در سرچ کنسول

آموزش حل خطاهای اسکیما Product,اسکیما Product,حل خطاهای اسکیما

اگر در سرچ کنسول (ابزار برتر تحلیل سئو سایت) بخش Enhancements >> Product هشدار (warning) یا خطا (Error) دریافت کرده‌اید، این مطلب کمک می‌کند حل خطاهای اسکیما Product ووکامرس را یاد بگیرید. فروشگاه‌های وردپرسی که از افزونه ووکامرس استفاده می‌کنند، خطاهایی از جمله “review”، “aggregateRating”، “brand”، “sku” دریافت می‌کنند.

استفاده از اسکیما محصولات قواعد ویژه‌ای دارد که در این مطلب بررسی خواهیم کرد که چگونه وارنینگ و ارورهای مربوط به اسکیما محصولات را در سرچ کنسول رفع کنید.

منظور از اسکیما Product چیست؟

قبل از اینکه بررسی کنیم که دلیل ایجاد خطاهای اسکیما Product چیست، می خواهیم بررسی کنیم که منظور از اسکیما Product چیست.

هدف اصلی اسکیما، بهبود نمایش لینک ها و اطلاعات آن در نتایج گوگل است و اسکیماها با این هدف، بهینه سازی می شوند که کاربر بدون ورود به یک لینک، بتواند تا حدودی متوجه شود که یک لینک در نتیجه های جستجو وی، دارای چه محتوایی است و آیا کاربر می تواند به وسیله آن محتوا، به پاسخ سوالش برسد یا خیر.

گوگل در تلاش است که جلو افزایش bounce rate صفحات سایت ها را با این راهکار بگیرد. در گذشته کاربران پس از ورود به یک صفحه، تازه متوجه می شدند که هدف کلی محتوای آن لینک چیست و اکثر اوقات هم متوجه می شدند که مسیر را اشتباه آمده و لینک انتخاب شده، لینکی درستی نبود.

اینجا گوگل متوجه شد که باید با راهکاری (استفاده از انواع اسکیما) کاری کند که کاربر قبل از ورود به یک صفحه از لینک های نتایج، متوجه شود که محتوای آن صفحه چیست و با چه هدفی تولید و ارائه شده است.

اسیکما Product ها نیز با این هدف، ایجاد و بهینه سازی می شوند که کاربران بتوانند در نتایج گوگل، مناسب ترین محصول را با توجه به داده های مدنظرشان، پیدا کنند و جهت خرید، روی لینک کلیک کنند.

انواع اسکیما Product برای معرفی بهتر محصول

در ادامه انواع اسکیما پروداکت را برای شما معرفی می کنیم. در نظر داشته باشید که استفاده از این موارد در سئو سایت، افزایش فروش و افزایش ورودی صفحات محصول، کمک ویژه ای می کند:

اسکیما Product امتیاز دهی: اسکیمایی که میزان امتیاز کاربران به محصول را در نتایج جستجو گوگل، نشان می دهد.

اسکیما Product معرفی محصول: اسکیمایی که یک اطلاعات تکمیلی از محصول را در نتایج گوگل به نمایش می گذارد تا کاربران بدون ورود به یک لینک، ویژگی های اصلی محصول آن برند را بشناسند.

اسکیما Product مزایا و معایب: این اسکیما برای نمایش لیست‌گونه مزایا و معایب محصولات در نتایج گوگل است.

اسکیما Product تخفیفات: به وسیله این اسکیما، می توانید میزان تخفیف مدنظر خود برای یک محصول را در نتایج گوگل، نشان دهید.

اسکیما Product جزییات حمل و نقل: به وسیله این اسکیما، می توانید جزییاتی از روش ارسال و حمل و نقل محصول را در نتایج گوگل به نمایش بگذارید. توجه داشته باشید که تعیین مورد به شدت روی سئو سایت و افزایش فروش محصول، تاثیر گذار است. چون همین موارد کوچک، روی تصمیم گیری کاربران، اثرگذار است.

استفاده از تمامی این آیتم ها برای صفحات محصول، به شدت روی سئو محصولات سایت شما، اثرگذار است. فراموش نکنید که هدف از سئو سایت، افزایش فروش محصولات است. تمامی این آیتم ها نیز به افزایش ورودی صفحات محصول و به دنبال آن، افزایش فروش کمک می کند.

خطاهای اسکیما Product در سرچ کنسول

ارور و وارنینگ اسکیما محصولات ووکامرس در سرچ کنسول

احتمالا خطاها و هشدارهای تصویر بالا را در سرچ کنسول (Search Console) خود را دیده‌اید! اسکیما محصولات (Product) فیلدهای فراوانی را نیاز دارد تا به‌درستی اجرا شود. فیلدهایی که در خطاها آمده است، توسط ربات‌ها دریافت نشده است و به این معنی که در اسکیما محصولات وجود ندارد؛ بنابراین 2 راه چاره برای حل خطا اسکیما Product ووکامرس وجود دارد.

  1. اسکیما Product را از ووکامرس غیرفعال کنید و به‌صورت دستی اسکیماهای جدید را وارد کنید.
  2. همه فیلدهایی که نیاز دارد را در محصولات خود فعال کنید. برخی از آن‌ها به‌سختی ممکن است فعال شود.

بهتر است اول، روش دوم را بیشتر باز کنیم. در روش دوم فیلدهایی که درخواست شده است را باید برای همه محصولات وارد کنید.

به‌طور مثال: «برای حل هشدار review باید در همه محصولات، دیدگاهی همراه با امتیاز ثبت کنید. برای حل کردن هشدار priceValidUntil باید روی همه محصولات تخفیف اعمال کنید.»

فرض کنید 1300 تا محصول در سایت وجود دارد؛ آیا می‌توان برای همه محصولات این هشدارها را رفع کرد و آن ها براساس اصول سئو سورس بهینه سازی کرد؟ بی‌گمان خیر.

روند حل خطاهای اسکیما Product ووکامرس دشوار است. پیشنهاد می‌شود از روش نخست که غیرفعال کردن اسکیما ووکامرس است، استفاده کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش رفع خطاهای سرچ کنسولپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

برطرف کردن خطاهای اسکیما Product ووکامرس

تعداد محصولات برخی از فروشگاه‌ها فراوان نیست؛ چه‌بسا می‌توان به‌صورت دستی هشدارها را رفع کرد؛ بنابراین در این بخش به حل خطای اسکیمای Product ووکامرس می‌پردازیم.

رفع خطاهای “sku”،”mpn”، “gtin”

برای رفع این خطا کافی است برای محصولات، شناسه محصول در نظر گرفته شود. در اسکیما محصولات باید شناسه محصولات هم وجود داشته باشد؛ بنابراین به برگه ویرایش محصولات رجوع کنید و در بخش اطلاعات محصول >> انبار >> شناسه محصول، فیلد موردنظر را پرکنید. در این فیلد باید یکی از شناسه‌های gtin، mpn، sku قرار بگیرد. می‌توانید یک شماره را به‌صورت تصادفی وارد کنید.

اگر از افزونه Yoast SEO WooCommerce استفاده می‌کنید؛ در بخش اطلاعات محصول بخشی بانام Yoast SEO اضافه می‌شود؛ می‌توانید شناسه‌های گوناگونی را برای محصولات وارد کنید. با فعال شدن افزونه یواست سئو ووکامرس بخش شناسه محصول غیرفعال می‌شود و باید از این بخش شناسه‌های gtin، mpn، sku را قرار دهید.

رفع خطاهای “review” و “aggregateRating”

در اسکیما محصولات بخشی تحت عنوان نقد و بررسی کاربران وجود دارد که باید کاربران برای محصولات، دیدگاهی را همراه با امتیاز ثبت کنند تا در اسکیما محصولات قرار داده شود. در بیشتر زمان‌ها، هنگام انتشار محصول دیدگاهی وجود ندارد تا از امتیاز آن برای حل خطای اسکیما ووکامرس استفاده کرد؛ ولی باید شما این امکان را در سایت فعال کنید تا کاربران بتوانند امتیازات خود را ثبت کنند و با اولین دیدگاهی که همراه با امتیاز ثبت می‌شود، خطای مربوطه رفع می‌شود.

فعالسازی نقد و برسی و امتیازات برای اسکیمای محصولات ووکامرس

برای فعال‌سازی نقد و بررسی و امتیاز در ووکامرس به بخش پیکربندی >> محصولات، رفته و گزینه‌های «فعال کردن نقد و بررسی» و «امتیازهای محصول» را فعال کنید.

رفع خطای “offers”، “priceValidUntil”

محصولاتی که در سایت وجود دارند باید همیشه دارای یک تخفیف باشند؛ اما ایجاد این تخفیف متفاوت است. باید قیمت را با تخفیف وارد کنید و همچنین مدت‌زمان این تخفیف را مشخص کنید. به این نکته مهم توجه داشته باشید که عبارت تخفیف به شدت روی هدف اصلی سئو یعنی افزایش ورودی صفحات محصول، اثرگذار است.

دقت کنید: با فعال شدن مدت‌ زمان تخفیف، این هشدارها رفع می‌شوند. تنها قرار دادن قیمت با تخفیف نمی‌تواند مؤثر باشد.

رفع خطای “brand”

اکثر سایت‌ها با این مشکل مواجه هستند به این دلیل که از برند، در محصولات استفاده نمی‌کنند. برای حل این مشکل باید در بخش ویژگی‌ها یک ویژگی با نامک brand ایجاد کنید، سپس در بخش ویژگی‌های هر محصول نام برند را وارد کنید.

نکته بسیار مهم اینجا است که برای قرارگیری شناسه محصول و نام برند در اسکیما محصولات باید کد زیر را به فایل Functions.php اضافه کنید.

function woo_structured_data_product_newseo ($data)
{global $product;
$data['brand'] = $product->get_attribute('brand')?? null;
$data['mpn'] = $product->get_sku()?? null;
return $data;}
add_filter('woocommerce_structured_data_product', 'woo_structured_data_product_newseo');

با استفاده از قطعه کد بالا به ووکامرس دستور داده می‌شود که در نام برند و شناسه محصول اسکیما Product از ویژگی برند و شناسه محصول استفاده شود. بدون درج کد بالا، اسکیما محصولات (Product) همچنان دارای هشدار و خطا هستند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش سئوپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

غیرفعال کردن اسکیما ووکامرس در وردپرس

ممکن است تا اینجای مطلب از حل خطا اسکیما Product ووکامرس صرف‌نظر کرده باشید و بخواهید این توانایی را از ووکامرس غیرفعال کنید و اسکیمای مربوطه را به روش دستی به محصولات اضافه نمایید. استفاده از این روش بسیار بهینه است. موتور جستجوگر Google و سایر جستجوگر اعلام کرده‌اند که:

«استفاده نکردن از اسکیما ها تاوان ندارند اما استفاده اشتباه از اسکیما ها جریمه‌دارند.»

به همین دلیل نبودن اسکیما Product بسیار می‌تواند سودمندتر و باعث بهبود سئو سایت شما شود. افزونه ووکامرس قابل توسعه است و می‌توانید با استفاده از هوک های ووکامرس کدهای اسکیما ووکامرس که در خروجی نمایش داده می‌شود را غیرفعال کنید.

function remove_output_structured_data() {
remove_action('wp_footer', array(WC()->structured_data, 'output_structured_data'), 10);
remove_action('woocommerce_email_order_details',
array(WC()->structured_data, 'output_email_structured_data'), 30);}
add_action('init', 'remove_output_structured_data');

قطعه کد بالا را در فایل Functions.php قرار دهید. با استفاده از این کد، تولید اسکیما Product متوقف می‌شود و در سورس (Source) سایت نمایش داده نمی‌شود. پس‌ازاین که کد موردنظر را در سایت برای حل خطا اسکیما Product ووکامرس درج کردید باید چند روز صبر کنید تا محصولات Crawl شوند و همه محصولات مورد برسی گوگل قرار بگیرد و خطاها برطرف شوند.


❓ پاسخ کامل به سوالات متداول شما عزیزان


آیا وجود خطا در اسکیما Product تاوان دارد؟

بله. هرکدام از اسکیماها در سایت به‌اشتباه استفاده شوند، باعث می‌شود از سمت موتورهای جستجوگر جریمه شوید.

برای سایت‌هایی که ووکامرس ندارند، چه اقدامی باید انجام داد؟

اگر سایت شما وردپرسی نیست و از ووکامرس استفاده نمی‌کنید، بهتر است با برنامه‌نویس خود در میان بگذارید تا خطاهایی که سرچ کنسول نماش داده است را در اسکیما محصولات به درستی درج کند. از سایت schema.org و سرچ کنسول می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره اسکیماها دریافت کنید.

آیا استفاده از اسکیما می‌تواند به بهبود سایت کمک کند؟

بله. اسکیماها می‌توانند به ربات‌های جستجوگر کمک کنند صفحات شمارا بهتر تحلیل کنند. سپس بخش بزرگی از اسکیماها برای کاربران است. در نتایج جستجو اگر از اسکیماها به‌صورت درست استفاده شود، بنابراین می‌تواند نرخ کلیک (CTR) افزایش پیدا کند.

9 نظر در مورد مقاله “ آموزش رفع خطاهای اسکیما Product در سرچ کنسول ” ثبت شده است
  1. علی بیوک

    سلام از نظر روانشاسی قیمت به ریال اشتباه هست . درسته تومان واحد رسمی تو دنیا نیست ولی خودمون همیشه تومان استفاده میکنیم . در نتیجه با استفاده از این کد میتونید این ارور رو دور بزنید همه چی به ریال هست ولی تو قسمت نمایش تومان رو نشون میده .
    این کد رو به فانکشن قالب خودتون اضافه کنید و از قسمت تغییر واحد پولی برید گزینه تومان رو انتخاب کنید . میتونید هزار تومان هم بزارید و صفر ها رو کلا بردارید . سلیقه ایی هست

    add_filter( ‘woocommerce_currencies’, ‘add_my_currency’ );

    function add_my_currency( $currencies ) {
    $currencies[‘IRR’] = __( ‘تومان’, ‘woocommerce’ );
    return $currencies;
    }

    add_filter(‘woocommerce_currency_symbol’, ‘add_my_currency_symbol’, 10, 2);

    function add_my_currency_symbol( $currency_symbol, $currency ) {
    switch( $currency ) {
    case ‘IRR’: $currency_symbol = ‘تومان’; break;
    }
    return $currency_symbol;
    }


  2. زهرا

    سلام.ممنون از متن مفیدتون.من تو سایتم از افزونه edd استفاده میکنم.امکان داره معادل تابع بالا رو برای اون افزونه هم بگید؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام
      روزتون بخیر
      در بروز رسانی های اینده این رو اوکی می کنیم


  3. م.باقری

    سلام – از کد شما در سایت testafa.com استفاده کردم مشکل هم رفع شد. سپاس از سایت خوبت


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      خوشحال شدم
      موفق باشید


  4. حارث

    با سلام و احترام حتی اگر از افزونه برند نصب کرده باشیم و استفاده کنیم حتما باید کد را وارد کنیم؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      بله
      بهتره که کد رو وارد کنید


  5. محمد

    سلام توی قسمت خطاهای “sku”،”mpn”، “gtin” هشدار برای من اومده که 497 محصول بدون شناسه داری من تمام محصولات رو چک کردم وداراای شناسه بودند


    • امیر قمصری

      دوست من ممکن نیست این مشکل پیش بیاد مگر اینکه در اون لحظه ای که گوگل به سایت شما سر زده صفحه به صورت کامل لود نشده. اگر مطمئن هستید درسته حتما از inspect url استفاده کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود