جدیدترین تکنیک های سئو کلاه سفید 2023

white hat seo,white hat seo چیست,آموزش سئو کلاه سفید

هنگامی که یک کاربر اینترنتی تصمیم می گیرد در مورد مطلبی جستجو کند، گوگل از الگوریتم خاصی استفاده می کند تا مرتبط ترین و بهترین پاسخ را به او ارائه دهد. درواقع رسیدن یک وب سایت به رتبه های بالا در نتایج جستجوی گوگل مستلزم این است که با روند کار گوگل آشنا باشد. گوگل برای تشخیص مطالب مفید و نمایش آن ها در نتایج جستجو، فاکتورهای متعددی را بررسی می کند؛ از جمله این فاکتورها می توان به کلمات کلیدی، تجربه کاربری وب سایت، ویژگی های کسب و کار محلی، تازگی محتوا و… اشاره کرد. صاحبان کسب و کارهای آنلاین یا کارشناسان دیجیتال مارکتینگ می توانند با رعایت نکات بهینه سازی سایت و به کارگیری تکنیک های سئو کلاه سفید از رقبای خود پیشی بگیرند. به این ترتیب سئو کلاه سفید در افزایش ترافیک سایت و جذب مشتری نقش حائز اهمیتی دارد.

در این محتوا قصد داریم تکنیک های جدید و کاربردی سئو کلاه سفید در سال 2023 را برای شما شرح دهیم:

1. سازگاری موبایل

دسترسی آسان و مناسب به صفحات سایت با موبایل یکی از عناصر مهمی است که امروزه هر سایتی باید برای فعال کردن آن باید اقدام کند.

طبق آمارهایی که در این زمینه وجود دارد در حال حاضر کاربران بسیاری، از تلفن همراه برای جستجو در گوگل استفاده می کنند و این مسئله اهمیت موبایل مارکتینگ را به خوبی نمایان می سازد.

بنابراین از آنجا که سازگاری وب سایت برای کاربرانی که با موبایل وارد می شوند، می تواند در افزایش رتبه سایت موثر باشد، لازم است مدیران سایت ها به این موضوع توجه داشته باشند.

به طور کلی از سال ۲۰۱۵ تاکنون افراد برای جستجو در گوگل بیشتر از تلفن همراه استفاده می کنند و کاربرد رایانه برای سرچ کردن کاهش یافته است. اگرچه هنوز هم در ادارات و شرکت ها جستجوی خدمات و محصولات موردنیاز به وسیله کامپیوتر صورت می گیرد؛ بنابراین یک فروشگاه آنلاین زمانی موفق خواهد شد که امکان ارائه خدمات به مخاطبان خود را با هر وسیله ای اعم از تلفن همراه یا رایانه فراهم کند.

برای اینکه مطمئن شوید سایت شما از قابلیت سازگاری تلفن همراه پشتیبانی می کند یا خیر، پیشنهاد می کنیم گزارش مربوط به آن را در سرچ کنسول خود، بخش Mobile Usability مشاهده کنید.

این بخش نشان می دهد که کدام صفحات به درستی در مرورگر موبایل نمایش داده می شوند و کدام صفحات نمایش مناسبی در مرورگر ندارند. همچنین شما در این بخش، می توانید از طریق باکس Why pages aren’t usable on mobile متوجه شوید که کدام صفحات و به چه دلیل در مرورگر موبایل، به درستی نمایش داده نمی شوند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش سئو کلاه سفیدپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

2. نمایه کسب و کار گوگل (Google My Business)

کسب و کارهای آنلاین در موتور جستجوی گوگل به صورت لیستی از مشاغل به کاربر نمایش داده می شوند و با جستجوی نام هر مجموعه، کاربران می توانند به نمایه ای شامل اطلاعات تماس، آدرس و ساعات کاری دسترسی داشته باشند. درواقع ایجاد نمایه گوگل برای کسب و کارتان سبب می شود مشتریان به سادگی اطلاعات لازم در مورد کار شما را مشاهده کنند و این امر احتمال کلیک کردن روی سایت شما را افزایش می دهد.

به عنوان مهم ترین تکنیک جدید سئو کلاه سفید برای بالا بردن رتبه سایت می توان به ایجاد نمایه گوگل اشاره کرد که به موتور جستجو کمک می کند تا کسب و کار شما را راحت تر درک کند.

در نتیجه گوگل کار شما را با جستجوهای محلی مطابقت داده و به عنوان یک مورد مناسب به کاربر نشان می دهد. این قابلیت به خصوص در نمایه گوگل مپ کارآمد خواهد بود و کسب و کار شما را در لیست نتایج جستجوی محلی بالا می آورد.

سئو کلاه سفید شما را برای یک رقابت سالم با نتایج بلندمدت راهنمایی می کند؛ به این معنا که با ارتقای سایت خود در فهرست کسب و کارهای گوگل مپ یا گوگل شاپینگ به افزایش ترافیک قابل توجهی دست خواهید یافت که با ادامه فعالیت خود می توانید این روند را حفظ کنید.

مزیت دیگر ایجاد نمایه گوگل برای کسب و کارتان این است که برخلاف سئو کلاه سیاه نیازی به تبلیغات پولی فراوان نخواهید داشت؛ بلکه به صورت رایگان می توانید شغل خود را در گوگل مپ یا نمایه گوگل معرفی کنید. بروزرسانی اطلاعات و بارگزاری تصاویری از کارتان موجب جذب مشتریان بیشتری می شود و ستاره های بیشتری نیز در نظرسنجی کسب خواهید کرد. نهایتا ایجاد نمایه گوگل کسب و کار شما را به طور کامل و جامع به همراه نظرات واقعی مشتریان و تصاویری از آن ها به کاربران نمایش می دهد و آن ها را برای ورود به سایت شما ترغیب می کند.

white hat seo,white hat seo چیست,آموزش سئو کلاه سفید

3. بهبود تجربه کابری سایت

اگر وب سایت شما سرعت پایینی دارد یا از قالب و فرم خاصی پیروی نمی کند، شاید وقت آن رسیده باشد که به کمک تکنیک های سئو کلاه سفید تغییراتی را در آن ایجاد کنید. هر عاملی که باعث شود کاربران از جستجو در سایت شما احساس رضایت کنند، مفید خواهد بود و روی رتبه سایت شما به صورت غیرمستقیم تاثیر می گذارد.

موتور جستجوی گوگل اهمیت زیادی برای واکنش های کاربران یک سایت قائل است تا جایی که گفته می شود میزان اهمیت تجربه کاربری یک صفحه حتی از محتوای اصلی آن هم بیشتر است.

برای اینکه تجربه کاربری سایت خود را بهبود ببخشید پیشنهاد می کنیم یک طراحی سایت آسان و جذاب با امکان دسترسی به امکانات مختلف سایت را اجرا کنید. اگر زمان کافی برای این کار ندارید می توانید از یک متخصص طراح سایت کمک بگیرید. ایجاد زبانه های مختلف راجع به مطالب موجود در سایت و به کارگیری HTTPS بر رضایت مخاطب اثرگذار خواهد بود.

مهم تر از همه اینکه در تکنیک های سئو کلاه سفید بر سرعت بارگزاری صفحه و زمان لود شدن تصاویر سایت تاکید زیادی شده است. علاوه بر آن همانطور که پیش تر بیان شد قابلیت سازگاری با موبایل نیز یکی از عوامل بهبود تجربه کابری سایت است که می تواند منجر به رتبه گیری سایت شود.

4. بروزرسانی محتواهای قدیمی

تکنیک های سئو کلاه سفید بر این مفهوم تاکید دارد که در بهینه سازی یک سایت، تنها ایجاد محتواهای جدید راهگشا نیست؛ بلکه برای افزایش احتمال موفقیت باید به محتواهای قدیمی نیز توجه داشته باشید. ممکن است برخی از مطالب قدیمی سایت به لحاظ علمی و پیشرفت های صورت گرفته نیازمند بروزرسانی باشند تا با جدیدترین اطلاعات مطابقت پیدا کنند؛ همچنین گاهی ضرورت دارد کلمات کلیدی یک محتوای قدیمی را آپدیت کنید تا آن صفحه از چرخه سئو سایت خارج نشود.

کلمات کلیدی به طور مداوم و بر اساس عباراتی که کاربران برای جستجو استفاده می کنند، در حال تغییر و تحول هستند؛ پس اگر می خواهید مطالب قدیمی سایت شما از دیدرس موتور جستجو خارج نشوند و همچنان جزو محتواهای بهینه شده به شمار بیایند، باید از کلمات کلیدی جدید بهره بگیرید.

اضافه کردن چند تصویر یا پاسخ دادن به کامنت هایی که در یک صفحه قدیمی وجود دارد، از جمله راه هایی هستند که می توانید آن صفحه را از خطر فراموش شدن نجات دهید. بروزرسانی دوره ای مطالب موجود در سایت یک شیوه مطمئن است که در طولانی مدت نتایج مثبتی به بار می آورد و شما را به هدف افزایش مشتری و بازدید سایت نزدیک تر می کند.

5. جستجوی کلمات کلیدی

روش های سئو و بهینه سازی سایت امروزه پیچیدگی های بیشتری دارد و با پدید آمدن تغییراتی در الگوریتم موتور جستجوی گوگل، رقابت برای رتبه گیری سایت ها افزایش یافته است؛ به همین دلیل بسیاری از مدیران سایت ها تلاش می کنند تا با گذراندن دوره آموزش سئو و انجام تحقیقات مختلف، اطلاعات خود را در زمینه بهینه سازی سایت ارتقا دهند. علیرغم تمام این تغییر و تحولات در عرصه سئو و دیجیتال مارکتینگ، یک اصل ثابت در سئو سایت وجود دارد و آن بهره گیری از کلمات کلیدی است.

کلمات کلیدی عبارت هایی هستند که کاربران برای یافتن مطلب مورد نظر خود در نوار جستجو تایپ می کنند و از این طریق موتور جستجو متوجه خواسته آن ها می شود. برای اینکه سایت شما در فهرست چند سایت اولی قرار بگیرد که به عنوان نتایج جستجو نشان داده می شوند، باید کلمات کلیدی مرتبط را با رعایت پراکندگی مناسب در متن به کار ببرید.

تکنیک های سئو کلاه سفید,سئو کلاه سفید,سئو کلاه سفید چیست

کلمه های کلیدی که اغلب مردم جستجو می کنند، ترکیبی از چند کلمه است که یک عبارت معنادار را می سازد. امروزه مردم کمتر از کلمات کلیدی کوتاه استفاده می کنند و جستجوهای تک کلمه ای جای خود را به عبارات طولانی تر یا جملات سوالی داده است.

شاید علت اصلی این تحول راه اندازی شیوه های جدید جستجو از جمله جستجوی صوتی باشد که باعث می شود مردم برای سرچ کردن یک مطلب، آن را در قالب یک جمله از گوگل بپرسند. به نظر می رسد بازاریابان دیجیتال مارکتینگ و صاحبان فروشگاه های آنلاین باید به این نکته توجه داشته باشند و کلمات کلیدی خود را از بین عبارات طولانی و واژه های کوتاه به صورت ترکیبی انتخاب کنند.

6. بازاریابی محتوایی

مهم ترین بخش هر صفحه از وب سایت شما که در نگاه اول توجه مشتری را جلب می کند، نحوه نگارش محتوا است. به عبارت دیگر مخاطب با مطالعه بخشی از مطلب سایت (عموما چند خط ابتدایی سایت) تصمیم می گیرد که ادامه آن را نیز بخواند یا اینکه از سایت شما خارج شود؛ بنابراین اهمیت کیفیت محتوا را نادیده نگیرید و برای تولید محتوای سایت خود از فردی که آموزش سئو دیده است کمک بگیرید.

ویژگی محتوای جذاب برای مشتریان، مفید بودن در عین تازگی است؛ به این معنا که متن صفحه شما باید اطلاعات کامل و دقیقی از آنچه مخاطب به دنبال آن می گردد، ارائه کند؛ اما این مطلب باید حاصل تلاش نویسنده بوده و نسبت به مطالب سایت های دیگر منحصر به فرد باشد.

این تکنیک جدید سئو کلاه سفید از آن جهت اهمیت دارد که می تواند از جریمه شدن سایت شما به دلیل محتوای کپی جلوگیری کند.

تحقیق و بررسی ها نشان می دهد استفاده از محتواهای بصری مثل تصاویر یا ویدیوهای مرتبط با موضوع، تاثیر مطالب را افزایش داده و جذابیت بیشتری برای کاربران سایت ایجاد می کند. مدیر یک وب سایت برای کسب رتبه در گوگل باید قادر باشد تمام سوالاتی که در ذهن مخاطب ایجاد می شود را به خوبی پاسخ دهد و متنی کامل و جامع را در اختیار او قرار دهد.

فراموش نکنید که محتوای سایت باید به نحوی نوشته شود که اصطلاحات تخصصی و دشوار محدودی داشته و برای همه افراد قابل فهم باشد.

سئو کلاه سفید و سیاه

7. بهینه سازی سایت

همانطور که می دانید موتور جستجوی گوگل برای رتبه بندی سایت ها به عوامل مختلفی دقت می کند تا آن ها را بر اساس مفید بودن برای کاربران اولویت بندی کند. تکنیک های سئو کلاه سفید در این زمینه می تواند به شما کمک کند که با بهینه سازی سایت، ترافیک و بازدید صفحات وب را افزایش دهید.

از جمله اصولی که در این راستا به کار گرفته می شوند ایجاد سربرگ ها، عنوان صفحه، توضیحات متا، پیوند داخلی، نشانه گذاری و آدرس های صفحه هستند. استفاده از هر یک از این ابزارها کاربری سایت شما را بهبود می بخشد و دسترسی به بخش های مختلف سایت برای مخاطب آسان تر می شود.

8. ایجاد بک لینک

لینک هایی که کابران را به سمت سایت شما هدایت می کنند، نقش مهمی در اعتمادآفرینی دارند و به همین خاطر به دست آوردن بک لینک های معتبر برای یک وب سایت اهمیت دارد. لینک هایی که با سایت شما مرتبط هستند یک راهکار عالی برای تسلط بر SERPها به شمار می روند.

به خاطر داشته باشید لینک سازی ها، نتایج بلند مدت دارد و علاوه بر افزایش ترافیک سایت شما و جلب اعتماد کاربران، موجب شناخته شدن کسب و کار شما توسط سایت های دیگر می شود.

نتیجه گیری

سئو کلاه سفید راهی مطمئن و سالم برای افزایش رتبه سایت است که بر جذب مشتریان واقعی تمرکز دارد. با به کار بردن تکنیک های سئو کلاه سفید می توانید محتوای خود را بهینه کرده و با تغییرات الگوریتم موتور جستجوی گوگل همراه شوید. از این طریق نیازی نیست نگران جریمه شدن توسط گوگل یا ریزش ناگهانی بازدید سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود