آموزش سئو سایت خبری

آموزش سئو خبری,آموزش سئو سایت خبری,سئو خبرگزاری فارس

هر وب سایت در هر حوزه ای نیاز به سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر دارد. سئو در یک چارچوب کلی، برای همه حوزه ها یکسان است اما یکسری نکات و تکنیک های ریزی است که نباید از آن غافل شوید. ما در این محتوا می خواهیم تکنیک های سئو سایت خبری و هرآنچه که برای بهینه سازی این سایت ها، نیاز دارید را برای شما بررسی کنیم.

اگر قصد راه اندازی یک سایت خبری را دارید، یا اینکه میخواهید برای موسسه یا کسب و کار خود، یک حوزه خبری آنلاین راه اندازی کنید، حتما نکات و مواردی که در این صفحه بررسی می کنیم، را یادداشت کرده و در سئو سایت خود، در نظر بگیرید.

ما در این محتوا 6 مرحله اساسی سئو سایت های خبری را برای شما توضیح خواهیم داد.

مرحله اول: قابلیت جستجو آسان در سایت

سایت های خبری اطلاعات مربوط به هر رویداد و اتفاق جالب در جهان را نشان می دهند. در نهایت روزانه صفحات زیادی با موضوعات مختلف در سایت بارگزاری و دیده می شود که اگر به خوبی سازماندهی نشود، دسته بندی نشود، کاربر نمی تواند خبر مدنظر خود را بیابد.

یکی از مهم ترین ویژگی های سایت خبری بزرگ، قابلیت جستجو و دسته بندی کامل آن ها است. شما در سایت هایی مانند ایسنا برای پیدا کردن یک خبر خاص، هم می تواند از دسته بندی گسترده این سایت، بهره مند شوید و هم می توانید از بخش جستجو و فیلترینگ های مختلف آن، استفاده کنید.

سایت خبری شما برای اینکه قابلیت جستجو کاربر پسند و سئو محور داشته باشد، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

داشتن نوار جستجو

تمامی وب سایت ها در حوزه وب می بایست نوار جستجو داشته باشند. این یکی از مهم ترین نکات در جهت بهبود تجربه کاربری (UX) سایت است. نوار جستجو باید قابلیت ها و ویژگی های خاصی داشته باشد. در بخش فیلتر کردن جزییات جستجو کاربر باید بتواند در دسته بندی های مختلف جستجوی خود را انجام دهد. در نتیجه سعی کنید تمامی قابلیت های یک نوار جستجو کامل را برای سایت خبری خود در نظر بگیرید.

قابلیت Pagination و یا اسکرول بی نهایت

در آموزش سئو سایت خبری یکی از مواردی که به بهبود تجربه کاربری به عنوان یک فاکتور سئو، کمک می کند، نمایش اخبار به صورت Pagination یا اسکرول است. البته سایت خبری بزرگ، هیچ کدام به طور کامل از این ویژگی بهره مند نشده اند، اما این نکته به عنوان یکی از بهترین و کاربرپسند ترین نکات سئوی سایت خبری در منابع سئو معرفی شده است.

برچسب ها و دسته بندی ها

همان طور که قبلا گفتیم، یک سایت خبری برتر می بایست دسته بندی های متعددی را برای اخبار خود، در نظر بگیرد. در کنار دسته بندی مناسب، استفاده از برچسب ها به عنوان یک هشتگ میتواند کاربرد ویژه ای برای کاربرانی که به دنبال خبر هستند، داشته باشد. برخی از سایت های خبری، برچسب ها پرکاربرد و ترند روز را در صفحه اصلی خود به نمایش می گذارند.

برخی از سایت های خبری نیز اخبار خود را با هشتگ های ترند شبکه های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام و… بهینه سازی می کنند.

ریز آدرس ها (Breadcrumbs)

استفاده از ریز آدرس ها Breadcrumbs به کاربران کمک می کند تا در بهتر موقعیت خود در یک سایت را بیابند. شما تصور کنید در حال خواندن خبری درباره “بروز رسانی الگوریتم گوگل” هستید. پس از اینکه مطالعه صفحه تمام شد، می خواهید دیگر اخبار مربوط به گوگل را مطالعه کنید، اگر سایت خبری قابلیت Breadcrumbs برای سایت خود راه اندازی کرده باشد، در ابتدا متن به سادگی می تواند بخش اخبار مربوط به گوگل را بیابید.
نمونه ای از بردکرامپ را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

آموزش سئو خبری,آموزش سئو سایت خبری,سئو خبرگزاری فارس

مواردی که در بالا توضیح دادیم، تضمین می کند که کاربران شما می توانند به سرعت هر محتوایی را که می خواهند پیدا و بین صفحات سایت جستجو کنند.
غیر از این موارد وب سایت خبری شما به چه چیز دیگری نیاز دارد؟
بهتر است موارد زیر را در جهت بهبود تجربه کاربری و قابلیت جستجو در صفحات سایت خود، در نظر بگیرید:

ساختن sitemap

در سئو سایت خبری یکی از مهم ترین موارد داشتن یک نقشه سایت کاربردی و مناسب است. نقشه سایت باید گویای مسیرهای دسترسی به صفحات مختلف سایت باشد. نقشه سایت نوعی لیست است که معرف صفحات مهم و صفحات فرعی سایت شماست. شما با این لیست و فعالسازی sitemap به ربات های گوگل کمک می کنید که بهتر صفحات شما را کراول و ایندکس کنند.

سایت مپ های مختلفی برای وب سایت ها وجود دارد. به طور کلی سایت مپ شانس دیده شدن و رسیدن به نتایج برتر گوگل را بیشتر می کند.

لینک سازی بین صفحات

طبیعتا کمتر دیده اید که بین صفحات خبری، لینک سازی درون متنی، صورت بگیرید. معمولا لینک سازی ها از طریق بنرها و راه های مختلف دیگر، انجام می شود. نکته مهم سئو سایت خبری در بحث لینک سازی این است، نباید از این موضوع غافل شوید.

لینک سازی اصولی بین صفحات سایت، به کاربران کمک می کند که بهتر بین صفحات مختلف و موضوعات خبری سایت شما، جستجو و وبگردی کنند.

شما می توانید از لینک های داخلی مرتبط یا غیرمرتبط خود را در انتهای هر خبر قرار دهید. مانند تصویر زیر:

سئو خبرگزاری ها,سئو سایت اخبار,سئو سایت خبری

مرحله دوم: بهینه سازی سایت با چارچوب های اصلی تکنیک های سئو

در ابتدا شروع مقاله گفته شد که چارچوب کلی سئو برای همه سایت های یکسان است. جالب است بدانید که سئو داخلی سایت های خبری دشوار نیست و با نکات آموزش سئو سایت خبری به راحتی می توانید به بهینه سازی سایت خود بپردازید. در بهینه سازی سایت های خبری در شروع کار بهتر است که دسته بندی اخبار و هر خبر را با توجه به کلیدواژه هایی که ممکن است کاربر جستجو کند، بهینه کنید. این به شما کمک می کند که خیلی زودتر به خط مقدم رقابت سایت های خبری بزرگ برسید.

چون بسیاری از سایت های خبری، هیچ اعتقادی به سئو نداشته و به دلیل داشتن بازدید بسیار بالا، به جایگاه های اول گوگل رسیده اند. در نتیجه بستر برای شما که اصول سئو را می دانید کاملا آماده است و می توانید روی یکسری کلیدواژه های خاص خبری، رتبه های اول را برای خود کنید.

برخی از مهم ترین نکات سئو داخلی سایت های خبری عبارت اند از:

  • سعی کنید اخبار خاص و پرمخاطب را با کلیدواژه های مهم آن، بهینه سازی کنید
  • سرعت عمل در بهینه سازی خبر، بسیار مهم است. داشتن یک الگو خاص برای بهینه سازی یک خبر، کمک وِیژه های به شما در سئو سایت خبر خواهد کرد.
  • عنوان خبر باید همانند دیگر عناوین، جذاب و قابل کلیک باشد.
  • توضیحات متا باید خلاصه ای جذاب از خبر باشد تا کاربر را مجاب به کلیک کند.
  • در آدرس صفحات آنکه می توانید بخوانید و بفهمید بسیار قابل اعتمادتر از یک رشته نمادهای تصادفی به نظر می رسد. بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا به طور خودکار URL های پیش فرض را برای صفحات جدید تولید می کنند. به جای استفاده از آنها، URL های خود را بنویسید.
  • استفاده از تگ های هدینگ را فراموش نکنید.
  • تگ های آلت برای تصاویر خبری باید شامل کلیدواژه خبر باشد. در این صورت شما شانس جذب کاربر از موتور جستجو تصویری گوگل را نیز خواهید داشت.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود