آموزش سئو گوگل مپ

آموزش سئو گوگل مپ,بازاریابی گوگل مپ,بالا بردن رتبه در گوگل مپ

شاید برایتان سوال باشد که آیا واقعا چیزی تحت عنوان سئو گوگل مپ داریم؟

گوگل مپ جامع ترین نقشه آنلاین کره زمین است. شما هر کجا که باشید، به وسیله این اپ، می توانید بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد را بیابید، بهترین رستوران را پیدا کنید، نظرات کاربران درباره مکانیکی های مختلف را بدانید و… . گوگل مپ همانند گوگل، نتایج خود را با توجه به استانداردهای خاصی به کاربران نمایش می دهد و در صورتی که یک کسب و کار، پروفایل خود را به خوبی بهینه سازی نکرده باشد، در نتایج گوگل مپ جایگاهی ندارد.

ما در ادامه سعی داریم شما را در این مسیر راهنمایی کنیم و مهم ترین نکات برای سئو گوگل مپ را به شما شرح دهیم.

ثبت کسب و کار در گوگل مپ و راه اندازی پروفایل

اولین گام برای وارد شدن به لیست نتایج جستجوی گوگل مپ این است که یک نمایه گوگل برای کسب و کار خود ایجاد کرده و اطلاعات لازم را تکمیل کنید. هنگامی که وارد حساب گوگل خود شدید می توانید نمایه جدیدی ایجاد کنید و پس از آن نیز در هر زمانی قادر خواهید بود اطلاعات گوگل را ویرایش بکنید.

این اطلاعات شامل نام کسب و کار، آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری و سایر توضیحات ضروری است. در این مرحله شما می توانید توسط گزینه Claim ثابت کنید که صاحب اصلی کسب و کار هستید و به این ترتیب اطلاعات مربوط را به درستی درج کنید.

آموزش سئو گوگل مپ,بازاریابی گوگل مپ,بالا بردن رتبه در گوگل مپ

انجام بروزرسانی های دوره ای

با اعلام اطلاعات کسب و کار خود در گوگل مپ تا حدودی به هدف بالا بردن رتبه در گوگل مپ نزدیک شده اید؛ اما هنوز هم باید یک سری اقدامات را انجام دهید. از جمله این اقدامات این است که به صورت دوره ای و منظم کسب و کار خود را بروزرسانی کنید.

به عنوان مثال تصویری از کسب و کار خود، پیشنهادات ویژه، لینک پست های مربوط به کسب و کار شما و رویدادهای آینده را در پروفایل خود به اشتراک بگذارید. هر کاری که بتواند شما را به عنوان یک کسب و کار فعال به گوگل معرفی کند، ایده خوبی خواهد بود.

علاوه بر این باید توجه داشته باشید که انتشار عکس هایی از فضای کسب و کار یا روند کار شما می تواند تاثیر مثبتی بر مشتریان بگذارد و آن ها را برای مراجعه به محل کار شما تشویق کند. به طور کلی افزایش جذابیت بصری احتمال کلیک شدن توسط مخاطب را بالا می برد. برای سئو گوگل مپ بهتر است که داده ها و اطلاعات کسب و کار خود در گوگل مپ را در بازه های زمانی مختلف، بروز رسانی کنید.

بهینه سازی برای جستجوی محلی

کسب و کارهای بسیاری از ابزار گوگل مپ استفاده می کنند؛ بنابراین برای رسیدن به رتبه بالا در گوگل مپ باید تلاش زیادی کنید و از روش های سئو گوگل مپ برای این کار بهره بگیرید. معمولا در بین صاحبان مشاغل رقابت زیادی برای بالا بردن رتبه گوگل مپ وجود دارد؛ چرا که کاربران اینترنت در اغلب مواقع از گوگل مپ برای مسیریابی استفاده می کنند.

آمارها نشان می دهد که ۸۴ درصد از افراد هنگامی که به دنبال یک مکان می گردند، گوگل مپ را برای جستجو انتخاب می کنند و معمولا روی نتایج اولیه جستجو کلیک می کنند؛ پس منطقی است که مدیران سایت ها برای رسیدن به صدر نتایج جستجوی گوگل مپ فعالیت کنند.

یکی از راهکارهای دستیابی به این هدف، سئو گوگل مپ در راستای سئو محلی است. اگر می خواهید جایگاه خوبی در Google Maps کسب کنید، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای سایت شما برای مخاطبان محلی بهینه سازی شده است.

در اینجا اصول کلی افزایش رتبه گوگل به کمک شما می آیند. از طریق انجام کارهایی مثل ایجاد بک لینک، به کار بردن کلمات کلیدی مرتبط، سازگاری سایت با موبایل و رایانه، سرعت سایت و تولید محتوای جذاب می توانید مخاطب را به سوی وب سایت خود بکشانید؛ همچنین متن وب سایت شما باید به نحوی نوشته شده باشد که برای گوگل قابل درک بوده و بتواند محتوای شما را به عنوان یک نتیجه مرتبط با جستجوی کاربر نمایش دهد.

طراحی سایت سازگار با موبایل در جستجوی محلی اهمیت فوق العاده زیادی دارد، زیرا اغلب کاربران در هنگام مسیریابی از تلفن همراه استفاده می کنند و تمایل دارند از یک کسب و کار با دسترسی گوگل مپ سریع و آسان کمک بگیرند.

ثبت نظر کاربران

یکی از بخش هایی که در هنگام کلیک کردن روی نمایه کسب و کار شما نمایش داده می شود، نظرات کاربران راجع به خدمات شما است. این بخش می تواند نقش مهمی بر بالا بردن رتبه در گوگل مپ داشته باشد؛ زیرا کسب رتبه گوگل مپ صرفا بر اساس مجاورت مکانی صورت نمی گیرد؛ بلکه موتور جستجوی گوگل فاکتورهای متعدد دیگری را نیز برای اولویت بندی کسب و کارها محاسبه می کند.

هر چقدر نظرات مشتریان در مورد خدمات و محصولات شما بیشتر باشد شانس شما برای رسیدن به رتبه های بالا در گوگل مپ افزایش پیدا خواهد کرد. موتور جستجو به تعداد ستاره هایی که کسب و کار شما از مخاطبان دریافت کرده است دقت می کند و علاوه بر آن متن های نوشته شده توسط مشتریان را تجزیه و تحلیل می کند تا میزان رضایت آن ها را بجسنجد.

چگونه در گوگل مپ اول باشیم,سئو گوگل مپ,گوگل مپ

ثبت نظرات توسط کاربران علاوه بر اینکه به موتور جستجو کمک می کند درک بهتری از کسب و کار شما داشته باشد، می تواند عنصر مهمی برای جذب مشتریان جدید نیز محسوب شود. تحقیقات بیان می کند که درصد زیادی از افراد پیش از خرید اینترنتی، نظرات خریداران قبلی را درباره آن محصول مطالعه می کنند و بر اساس آن تصمیم می گیرند. وجود نظرات مثبت و رضایت آمیز در نمایه گوگل شما، کیفیت و نحوه خدمت رسانی را به مخاطبان معرفی کرده و اعتماد آن ها را جلب خواهد کرد؛ همچنین با مطالعه نظرات مشتریان خود می توانید به انتظارات و خواسته های آن ها پی ببرید و با اطلاع از نقاط ضعف خود برای بهبود کسب و کارتان تلاش کنید.

قرار دادن نقشه گوگل در سایت

اطلاع رسمی در خصوص اینکه آیا این مورد واقعا بر سئو گوگل مپ موثر است یا خیر وجود ندارد؛ اما به نظر می رسد استفاده از این قالب بی تاثیر نباشد. شما می توانید در صفحه تماس با ما، بخشی را برای قرار دادن نقشه گوگل اختصاص دهید تا کاربران از طریق کلیک روی این نقشه به موقعیت مکانی شما در گوگل مپ دست پیدا کنند. این کار باعث می شود گوگل بفهمد که کسب و کار شما دقیقا همان مکانی است که در گوگل مپ نیز وجود دارد. یکپارچگی آدرس ها اعتماد گوگل را افزایش داده و منجر به بالا بردن رتبه در گوگل مپ می شود.

برای اینکه آدرس گوگل را روی صفحه سایت خود قرار دهید لازم است نام کسب و کار خود را در گوگل مپ جستجو کرده و روی گزینه Share کلیک کنید. سپس با انتخاب گزینه Embed a map لینکی در اختیار شما قرار داده می شود که می توانید آن را در هر بخش از صفحات وب سایت خود قرار دهید.

اصلاح نقل قول های محلی یا NAP

به اطلاعاتی که وب سایت های دیگر از کسب و کار شما منتشر می کنند، اصطلاحا نقل قول یا NAP گفته می شود. مهم ترین بخش های نقل قول، آدرس و شماره تلفن شما است که به مشتریان کمک می کند تا راحت تر کسب و کار شما را پیدا کنند.

یکسان بودن این اطلاعات در همه منابع اهمیت زیادی دارد و به همین خاطر باید از صحت آن ها اطمینان حاصل کنید. شما می توانید با جستجوی نام کسب و کار خود، ارجاعات مرتبط را پیدا کنید و منابعی که اطلاعات نادرست یا قدیمی از کسب و کار شما منتشر کرده اند را یادداشت کنید. سپس با مدیر این وب سایت ها تماس گرفته و اطلاعات NAP درست را به آن ها اطلاع دهید.

علاوه بر این شما می توانید با به کارگیری خدمات NAP خودکار، به صورت رایگان لیست اطلاعات تجاری خود را پیدا کرده و URL وب سایت یا شماره تماستان را به روزرسانی کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو محلی چیست؟ | تکنیک های 2024پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

ایجاد بک لینک های محلی

از جمله مهم ترین مواردی که به سئو گوگل مپ، کمک می کند و معمولا در محتواهای آموزش سئو مشاهده می کنیم، ایجاد بک لینک است. بک لینک یا پیوندهای مرتبطی که وب سایت های دیگر به کسب و کار شما می دهند، موجب اعتباربخشی به سایت شما می شود.

در نتیجه گوگل شما را به عنوان یک کسب و کار محلی تایید خواهد کرد. این استراتژی سئو سایت احتمال هدایت کاربران محلی به سایت شما را بالا می برد و ممکن است سبب بهبود ترافیک سایت شود؛ به همین علت است که روی بک لینک های محلی در سئو گوگل مپ تاکید بسیاری وجود دارد. برای کسب بک لینک های معتبر پیشنهاد می کنیم با کسب و کارهای منطقه یا محل های نزدیک خود ارتباط بگیرید و با مشاغلی که به کار شما شباهت دارند نیز همکاری کنید.

کلمات کلیدی مرتبط و عبارات طولانی

یک راه عالی برای بالا بردن رتبه در گوگل مپ این است که کلمات کلیدی مناسبی را برای کسب و کار خود پیدا کنید و از آن ها برای بهینه سازی محتوا استفاده نمایید. برای اینکه متوجه شوید مردم معمولا برای جستجو کردن چه کلمات کلیدی را به کار می برند می توانید خود را به جای کاربران اینترنت قرار دهید اما یک راه ساده تر این است که از نوار جستجوی گوگل و کلمات کلیدی پیشنهادی آن بهره بگیرید؛ همچنین عبارات طولانی مثل« بهترین تعمیرگاه اتومبیل»، « نزدیک ترین مکانیکی»، «تعمیرگاه ارزان در تهران» و مواردی نظیر این ها می تواند بر کسب و کار محلی شما تاثیر بگذارد. ممکن است این کار مقداری زمان بر باشد و نیاز به ظرافت و دقت بالایی نیز دارد؛ بنابراین شما می توانید برای بهینه سازی کلمات کلیدی خود، از یک کارشناس تولید محتوا یا فردی که در دوره آموزش سئو شرکت کرده است کمک بگیرید.

نتیجه گیری

فرآیند ثبت کسب و کار در گوگل مپ ساده به نظر می رسد؛ اما باید توجه داشته باشید که کوچک ترین بی دقتی در این کار می تواند شما را از رقبای خود عقب بیندازد. از آنجا که ابزار گوگل مپ محبوب ترین دستیار برای پیدا کردن مکان های مختلف است، رقابت زیادی برای کسب رتبه خوب در گوگل مپ وجود دارد.

در این مطلب تلاش کردیم مهم ترین راه های بالا بردن رتبه در گوگل مپ را به شما عزیزان معرفی کنیم. امیدواریم بتوانید با فعالیت مستمر در گوگل مپ، انتشار تصاویر و بروزرسانی اطلاعات کسب و کار خود در افزایش ترافیک سایت و جذب مشتریان بیشتر موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود